Alla inlägg den 8 juli 2010

Av SanneSims, theSIMSblogg - 8 juli 2010 19:48


Klicka på bilden ovan för att komma till    


- vad tyckte du om den?

Av SanneSims, theSIMSblogg - 8 juli 2010 16:59

Döden

- är något som ständigt jagar en i the Sims  och 3.

Så jag tänkte ge lite tips, om hur du lätt dödar din gubbe och hur du håller den levande föralltid!


The Sims 2



I The Sims 2 kan du hålla gubben levande föralltid genom att stanna tiden med fusket Aging Off. Ångrar du dig och vill att tiden ska gå igen skriver du istället Aging On i fuskrutan.


Enklaste och snabbaste sättet att få en gubbe att stryka med på The Sims 2 är att skriva in TestingCheastEnabled True i fuskrutan. Högerklicka på din sim och välja thumbstone of life and death, söka upp fliken kill bland alla alternativ och välja Die by flies. Då dör din sim av en flock flugor som egentligen ska komma och döda en gubbe som har ett hem fullt av gammal disk och ruttna sopor - men, men du är död!


Ett annat välanvänt sätt är att låt gubben brinna till döds. Prova var våghalsig och släck bränder i ditt hem! Eller skapa dom först genom att placera ut lite grejer enligt bilden här nedanför. Sätt fyr i brasan och din sim kommer smälta som smör på ett köksbord en varm sommardag - i solen!


 


Satellit, satellit - woow? Den kommer hitåt? Den träffar mig? Smash, död.

Lägg dig ned på gräsmattan och titta upp mot molnen. Efter tillräckligt många gånger och om du har turen på din sida kommer en satellit från okända platser och träffar din sim i skallen, någonting som de garanterat dör smärtfritt utav.


Det finns också det mest använda dränka-i-poolen-fusket. Du behöver en pool, en stege och snubben du vill döda. Låt honom hoppa ner i poolen och ta bort stegen!

Den gubbe som inte kan komma upp för en enkel poolkant är inte värd att leva - dööö!

(om du inte skulle få bort stegen av x anledningar skriv in moveobjects on i fuskrutan och prova radera stegen då! - och sedan moveobjects off för att stänga av fusket)


The Sims 3



Om du vill att din sim inte ska åldras i The Sims 3 går du in på alternativ i spelet och klickar dig fram bland flikarna där. Jag kommer inte riktigt ihåg vad den heter i huvet men i alla fall där kan du välja att kryssa ur en ruta där det står aktiverat åldrande. Du kan även välja hur länge du vill att ett sims-liv ska vara!

40 dagar, 90 dagar, 190 dagar eller 960 dagar?

The choice is yours! (tänk på att om du stänger av åldrandet för dina simmar eller ändrar livslängden för dem så påverkar detta alla i kvarteret på samma sätt som dina simmar)


I The sims 3 brukar jag faktist inte aktivt döda mina simmar på samma sätt som jag gjorde i The Sims 2. Nu låter jag dem mest leva sitt egna lilla liv i någon annan del av kvarteret där jag fortfarande kan hälsa på dem, men de har sina egna viljor som jag inte behöver tampas med (phuu...)

Men hur som helst, klart det går att aktivt döda sina simmar här med.


Vill du att dom ska dö av lågornas vidunder så rekommenderar jag precis samma uppsättning som jag skrev till Sims 2 här ovan. Eller bara ta bort dörren i ett rum där din sim är tillsammans med en öppen spis och en matta precis nedanför spisen! Ställ dig på mattan och saken är klar, du brinner upp inom några minuter.


Att dö en drunknande död är inte fullt lika simpelt i Sims 3 som i tvåan - dessutom kostar det mer.. Förutom att ta bort stegen måste även en mur/vägg/staket byggas runt poolen så dom rackarna inte hoppar upp med hjälp av poolkanten.


Att skämmas till döds har man hört många uttrycka sig med. Och i Sims 3 är det möjligt! Sätt en toalett på en plats där det vistas mycket simmar, helt öppen. Ett exempel är framför TV'n. Ha ingen toalett någon annan stans. När din sim bjuder över sina homies på en filmfest framför TV'n är förhoppningsvis din sim nödig. Han vet att han måste gå på dasset men vägrar göra det inför publik!

Men nöden har ingen lag och när den slår till på din sim och han tvingas göra tvåan inför sina vänner på mattan - ja då skäms han till döds!






Av SanneSims, theSIMSblogg - 8 juli 2010 16:21






Stephanie Heinzmann - Sobon (Can ever chane me mai)

Stephanie Heinzmann - No One (Can ever change my mind)


Noubo wai a'ginzi si ber

Awa tie

Mikabu cra

Aya maxi

Ou da ba mar

Aouu


Na ya dont bo mix

Da you do blai blax

Weibo ni ca chax so bray

Noubo ye tree

Bequz zab

Aj just no my stybe

Aouu


Sobon can ever chane me mai

Baigama baigam a baigama jibla

Sobon can ever chane me more

Ama hurting sofun no am juks sami flaam

Sobon can ever chane me maiIsruu cama ya bi fou

Tasa euqei jinobu

Aj lijke mi bley

Aouu

 

 

Aj lijke mi bley

Ao a ou ou woo!


Saara noubo

Fikej dubri

Shibenkeis to wada di sei

Aba cur

Puose na bli kei

Aouu


Ifyado look a hed

Aya do looka cord

You can put yo snib shla mo

Ca noubo ya tree

Bequz zab

 

Aj just no my stybe

Aouu


 

Sobon can ever chane me mo

Baigama baigam a baigama jiblaw

Sobon can ever chane me more

Ama hurting sofun no am juks sami flaam

Sobon can ever chane me ma iIsruu cama ya bi fou

Tasa euqei jinobu

Aj lijke mi bley


Ouu noubo queba crying yo ba maw

Ouu noubo bimba yodi abwa snaw

Taia flukbli cluw

Aya snabi snosch

Waikiba waaa bli bla me - sh

Wa noubo wa aj just no my stybe



 

 Sobon can ever chane me mo 

Baigama baigam a baigama jiblaw

Sobon can ever chane me more

Ama hurting sofun no am juks sami flaam

Sobon can ever chane me ma iIsruu cama ya bi fou

Tasa euqei jinobu


Sobon can ever chane me mo 

Baigama baigam a baigama jiblaw

Sobon can ever chane me more

Ama hurting sofun no am juks sami flaam

Sobon can ever chane me ma iIsruu cama ya bi fou

Tasa euqei jinobu

 




Yee noubo

Aj lijke mi bley..













Orginalversion










Av SanneSims, theSIMSblogg - 8 juli 2010 15:06

Drömjobb expansionpack tar The Sims 3 till nya nivåer!

Jag har aldrig haft så roligt med sims som jag har när jag spelar med detta tillägg.

Nu blir Sims-livet äkta. Du hänger med simmarna på jobbet i nya karriärer som tatuerare, brandman, ghostbuster, min favorit arkitekt och mycket mer!



Om du gillar mer att arbeta med färdigheter som trädgårdsarbete, målning, författande, fiske och skulptering - starta ditt egna hemmaföretag för att hålla koll på slantarna du drar in genom dina hobbys.





Att spendera 350:- på detta väl arbetade expansionpack är inga pengar alls.

Faktist, nu med tanke på att det är alla nya funktionerna i detta spel som jag verkligen missbrukar vid mitt spelande av Sims så skulle jag inte vilja spela The Sims 3 utan det här expansion packet. Det ligger sig väl i min samling :)


                         

              Grundspelet           Destination Världen*      Prylpaket Lyx och Design

    

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards