Alla inlägg den 19 juli 2010

Av SanneSims, theSIMSblogg - 19 juli 2010 20:20

Fick förut följande kommentar:

Emma H.

Lördag 17 juli 21:56

Vad för skillnad är det på The sims 2 och 3? :)













                                                                                   Så jag tänkte att jag ägnar ett helt inlägg åt denna stora skillnad istället för en kommentar. Så håll i er!



Den stora skillnaden mellan The Sims 2 och 3.


     

Här är din gubbe i The Sims 2, och hans kära hus. Spelets centrum.

Här sker de flesta sakerna och det är här det enda bostadshuset du kan besöka och se innuti. Du kan gå till den lokala poolen och kanske en butik, en kyrkogård.. Men vart du än ska så måste spelet ladda Tomten först. Så ska du lämna hemmet måste du räkna med minst ett par minuters laddning vart du än ska.

Och gubben, visst han är unik för att han är din lilla gubbe, men hans son kommer se ut likadant och bete sig likadant, samma sak om sonsonen - och hans son. Du kan välja vad din sim vill ha som livslång önskan och du kan ge han minnen. But that's pretty all.. - här slutar The Sims 2.


  

Här är din gubbe i The Sims 3, han är unik! Han har fem valda personlighetsdrag som gör honom det, och ett utseende som är i princip omöjligt att kopiera. Tillbaka till personlighetsdrag. Det finns över 60 olika att välja mellan och du kombinerar dom som du vill när du skapar din sim. Du kan tillexempel skapa en sim som har dessa personlighetsdrag:

- Älskar naturen

- Fiskare

- Gröna fingrar

-  Ensamvarg

- Kockbegåvning

Denna simmen älskar att gå upp innan kl 06.00 och gå till den lokala fiskedammen. Han älskar att slänga ut sin lina (fiskare) och väntar förhoppningsfullt på napp, han njuter av sin ensamhet (ensamvarg) och den fina naturen som omger honom där han står (älskar naturen). Efter att ha fått upp så många fiskar han önskat sig så beger han sig hemåt med sin fångst. Väl hemma så kollar han att allt står rätt till i grönsakslandet och skördar dagens grödor stolt (gröna fingrar). Han går in med sin nya, fina skörd och slänger ned lite av dem i en stekpanna tillsammans med en av sina nyfångade fiskar och sedan svisch in med de i ugnen. Han avnjuter en unikt god och färsk måltid som han lagat ensam (kockbegåvning). Han lever lätt, men det är så han vill ha det. Det är då han mår som bäst.


Och till skillnad från The Sims 2, så slutar inte The Sims 3 här. Detta var knappt början. Nog för att min lilla gubbe är unik och jag kan spela med honom så finns det minst ett 50-tal andra simmar i mitt kvarter som också är unika på sitt sätt.

Och det är här alla bor. Och vart du än vill gå så laddar spelet aldrig. Du kan gå in i dina grannars bostadshus där de lever sina egna liv och utvecklas. De åldras precis som du i samma takt. Så den där barnkompisen som du tyckte så mycket om i grundskolan blev faktiskt vuxen när du blev det också, kanske kan det utvecklas till en romans? Om inte, kanske hon har hittat sin kärlek redan och skaffat familj. Kanske har hon en fest i parken nu på fredag? Kanske hon ringer över dig för att umgås? Kanske hon blivit tillsammans med din bror utan din vetskap! Staden i The Sims 3 har ett verkligt flöde. Simmar i staden åldras, träffas, lever, dör, upplever olika saker, är unika, väljer egna karriärer, byter bostäder, skiljer sig, träffar nya simmar och allt detta medan du spelar med din gubbe. Du behöver aldrig vara orolig för ett ena spelrundan ska bli den andra lik, för var gång du laddar din stad så laddar du nya möjligheter, men det är bara du som väljer vad du ska göra med din gubbe. Alla andra simmar har egna viljor, men visst vill de att du tittar förbi på ett födelsedagskalas då och då, åtminstone.


Jobben

Det finns jobb inom olika karriärer som tex. vetenskap, jurist, politiker. Du jobbar i din egna stad, eget kvarter.


Ålderslägen

Bebis, småbarn, barn, tonåring, ungdom, vuxen och åldring.


Annan fakta


F: Jag vill bara spela med en gubbe i framtiden men min gubbe fick tvillingar! Jag har inte mage att döda den ena! 

S: I The Sims 3 avråder jag dig från att döda dina simmar, låt honom istället flytta till en annan del av kvarteret och leva ett fritt liv oberoende av dig, han kommer själv att följa sina önskningar och personlighetsdrag. Kanske ni ses vid dammen där ni brukade fiska som små?



F: Finns det pengafusk?

S: Ja, Ctrl + Shift + C och skriv in motherlode. 50.000simdaler för ingenting (!)


F: Får man följa med simmarna på jobben?

S: Nej, inte i grunspelet, men i expansionpaketet Drömjobb* så får man det.


F: Kan man ha husdjur?

S: Nej, inte än så länge. Vet inte heller om det ska komma.


F: Kan man åka utomlands?

S: Ja, med expansionpaketet Destination Världen* så kan man besöka Egypteninspirerande Al Simhara, Shang Simla som hämtat visioner från Kina och Champs les Sims som liknar fransk countrystyle.


F: Finns det mycket saker till inredning och liknande?

S: Du skapar själv din unika touch på varje sak genom ett nytt banbrytande verktyg. Du kan ändra färg på vad du vill, likadant med mönster och material!

Och eftersom du kan få en och samma säng att se ut på 1000-tals olika sätt så skulle jag vilja säga att Ja, det finns mycket inredningsvänliga saker och verktyg till The Sims 3.


F: Hur många gubbar kan man ha i ett och samma hushåll?

S: 8 är standard. Det finns fusk där man kan ha upp till 50personer i samma hushåll. (ej att rekommendera med tanke på de grafik- och prestanda-krav dessa spelförhållanden kräver)


F: Är det svårt att få simmar att byta bostad och få någon i hushållet att flytta ut?

S: Har aldrig varit enklare. Du väljer en sim, klickar upp ryggsäcken, väljer på hans mobil alternativet Flytta. Därifrån kan du med några enkla knapptryck välja om du vill ha med dig möblerna när du flyttar, vart du vill flytta, vem som ska flytta, vem som ska följa med, vem som ska stanna, vem som ska skickas ut för att "styra sig själv" i en annan del av ditt kvarter.


F: Är The Sims 3 bättre än The Sims 2?

S: Ja, alla uppgraderingar är förbättranden av forna spel.




Av SanneSims, theSIMSblogg - 19 juli 2010 01:54

Har suttit med min nya värld till The Sims 3 och skapat sen klockan 20 cirkus...

Nu krasha mitt program pga att internet krångla och CPU'n steg.

Världen, som jag tillverkar i The Sims 3 Skapa-en-värld-verktyget skulle hetat Wilki Island och var en ö med många fiskeställen och sköna playor innan den krashade ner i datavärldens ettor och nollor. Ibland blir man allt bra arg på tekniken. Jag hade fixat allt landskap, fixat all terräng, träd, sjöar och var precis klar med vägnätet

- det roligaste kvar med andra ord!


Och jag som hade tänkt ut stilen för mina sofistikerade hus i centrum...


  


detta suckar jag för alltså..


- Emma H. sorry, absolut nästa inlägg, det lovar jag!

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards