Alla inlägg under augusti 2010

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2010 10:18

FRÅGA: Men det är en sak jag aldrig förstått - hur träffar man sina egna simmar? Vi säger att jag skapat en familj, flyttat in den i ett hus osv. Sen kanske jag vill skapa en till familj, när jag gjort det och sen vill besöka min första familj så är huset där den första familjen bor tom. Alltså ingen bor där! Varför är det så? Med Sims 1 & 2 har det funkat utan problem, men på Sims 3 så verkar det inte fungera?


SVAR: Om du har skapat en familj som du vet ska finnas i kvarteret så gör den säkert det, kanske bara inte där du just lämnade dem. Du förstår simmar har en tendens till att flytta, även fast vårat spel inte påverkar dem så mycket. Den familjen som du lämnade i ett hus som nu står tomt kanske tyckte att huset saknade vissa nödvändigheter, som en extra bädd eller ett dass? De kan också flytta av helt okända orsaker så jag tycker att du ska ta en svängom i kvarteret och se så att du är säker på att de inte finns där i ett annat hus. Om du inte finner dem ska jag se om jag kan hjälpa dig med att förstå vad som är fel.

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2010 21:59

Som ni säkert har hört så ska det komma ut ett nytt expansionpack till The Sims 3. Det kommer att heta The Sims 3: Kvällsnöjen. Jag sökte runt lite på google efter spelet och läste denna sida från Wikipedia där de beskriver spelet mycket bra!




Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/The_Sims_3:_Kvällsnöjen


The Sims 3: Kvällsnöjen
OriginaltitelThe Sims 3: Late Night
UtvecklareVisceral Games
UtgivareElectronic Arts
GenreStrategi, livssimulation
Antal spelareSingleplayer
FormatWindowsMac OS X
MedieformatDVDDownload
Spelserie
SpelserieThe Sims
Expansion tillThe Sims 3
Spelportalen

The Sims 3: Kvällsnöjen är en kommande expansionspaket för The Sims 3. Den här expansionen kommer att vara den tredje expansionen till spelserien. Det är mycket som påminner om en äldre expansionspaket från The Sims 2 med titeln The Sims 2: Nattliv. I den här expansionen kommer det med ett nytt centrum och tätort, tillsammans med nya objekt och instrument, t.ex ett piano, keyboard, ett trumset och en cello. De flesta av dessa instrument var med i ännu ett expansion pack som släpptes till The Sims 2 känd som The Sims 2: Studentliv. Större tillägg kommer att omfatta nattklubbar, barer, karriär,nya färdigheter och egenskaper. I The Sims 3: Kvällsnöjen kommer det också att finnas lägenheter som också funnits med i The Sims 2: Livet i lägenhet. En ny övernaturlig varelse, Vampyrer kommer att återinföras i spelet, Som också har funnits med i The Sims 2: Nattliv.



OBS, detta är alltså kopierat ifrån Wikipedia jag har inte skrivit det!

Av SanneSims, theSIMSblogg - 29 augusti 2010 18:22

Förlåt för mycket dålig uppdatering, men jag befinner mig på Gotland för tillfället.

Har varit utan en dator på nästan en hel vecka, så nu när jag fick tillgång till en så tänkte jag förklara mig ;)


Jag är alltså på Gotland, på en liten "mini-semester".

Jag kommer att vara åter vid min dator hemma imorgon kväll - då jag självklart uppdaterar om The Sims. 



Sanne Linnéa

http://thesimsblogg.bloggplatsen.se

Av SanneSims, theSIMSblogg - 21 augusti 2010 11:10

Halloj, halloj.

Jag vet inte hur många hus som helst jag byggt på The Sims 3 som jag aldrig blir nöjd med. De kan vara hur stora och pampiga som helst, men jag trivs verkligen inte med att min gubbe ska springa runt där inne, utan flyttar den istället till nåt liten barrackliknande på andra sidan gatan. Men jag har kommit på knepet.


Eftersom sims är som i verkliga livet så tänkte jag mig, skulle jag vilja bo där?

Näpp, självklart inte. Det var ju inte hemtrevligt för fem öre.

Mysfaktorn var lika med noll. Så det tänker jag alltid på nu när jag bygger, hur vanligt är det egentligen att alla köksytor är helt städade på varenda pryl?

- inte så troligt, iaf inte hos mig. Så släng in allt det där ni har på köksbänkarna där hemma till de köksbänkarna ni bygger på sims. Då ser köket bebott ut.


  

Av SanneSims, theSIMSblogg - 20 augusti 2010 13:26

Det här huset har jag knepat och knåpat med nu på morgonen. Självklart delar jag med mig. I det här inlägget visar jag steg för steg hur ni får till ett sånt här hus i The Sims 3. 


                   



Nedre planet delar jag in i rum på detta sätt. Jag har alltid en grund, så man får en snygg trapp upp till ingången av huset.


Övervåningens rum, bygg dem som ni vill ha dem! Eftersom jag spelar med en gubbe i taget så vill jag bara ha ett sovrum, ett vardagsrum, ett badrum och ett arbetsrum på min övervåning. Okejdå, en fin utsiktsveranda också.


Använd taksorter som du tycker om, jag väljer dessa.


En liten detalj lägger jag till på taket av huset, ett litet torn. Fick inte till någon snygg takmodell där ni ser att det fattas tak, så jag gjorde en annan lösning:


Fixade till en snygg altan på översta våningen också. Byt ut den mot tak om du hellre vill det. Jag har byggt mitt hus så man inte kan nå den här översta verandan, du kan pröva att bygga så dina simmar når den. Knepa ihop det hur du vill! Glöm inte taket på toppen av huset!


Måla huset i de färger du vill ha, jag väljer ett vanligt vitt hus, men med grön stenig grund och likadana detaljer.


Väggtips! Ha fondväggar, det blir snyggt med kontraster. Men se till att färger och mönster matchar varandra annars blir de jobbiga på ögat.


Inredningstips!  Inte för mycket möbler, inte för lite. Här är en hörna där din sim kan läsa framför den öppna brasan. Simmen får goda humöreffekter från brasan men också från den fina konsten på väggarna.


Inredningen jag har valt att ha på nedervåningen.


Inredningen på övervåningen.


Voila, ett hus!



- Vill du ha huset exakt som jag har det?

Ladda ner det från min sida på Sims Community.  

Av SanneSims, theSIMSblogg - 18 augusti 2010 13:37

Idag består mitt Sims-spelande endast av att bygga fina hus! :)

Vad gillar ni mest att göra när ni spelar?


  

Av SanneSims, theSIMSblogg - 17 augusti 2010 16:07

Alla ni som har problem med The Sims 3, när det ska starta - avinstallera EA Download Manager.

Efter jag gjorde det så funkar Launcher och Startmenyn hur bra som helst.

När jag installerade EA Download Manager igen så krashade alltid Launcher och spelet ville inte startas. Prova med avinstallationen av det programmet bara, innan ni avinstallerar hela sims!


Det funkar helt utmärkt att spela och ladda ner saker till The Sims 3 utan EA Download Manager om man har The Sims-spelet på skiva.


Har du däremot laddat ned The Sims 3 från EA Store så kan du inte avinstallera Download Manager för då kan du inte spela Sims över huvud taget. 

Av SanneSims, theSIMSblogg - 16 augusti 2010 10:27

Nu med så mycket "sista sommar" och jobb så blir det inte så mycket Sims-blogg.

Men jag lovar att jag ska falla i rutiner igen :)


Jag tänkte skriva lite om hur skaparna har lyckats inflika miljömedvetenhet i The Sims 3.


Miljömedveten

Detta är en egenskap som du kan välja till din sim i The Sims 3 Drömjobb*.

Simmar som är miljömedvetna är verkligen måna om miljön när det gäller allt i spelet! De hatar att åka ensamma i bilar och de lagar inte till någonting som inte är ekologiskt. De älskar att sköta om sina saker, så de håller länge, och att plantera nya tillskott i växtvärlden. Som jag nämnde tidigare så vill den miljömedvetna simmen inte sitta ensam och åka i en bil, det får hans humör att sjunka. Däremot älskar han samåkning och blir glad när detta sker, men helst tar han cykeln. Helst så skulle simmarna tvätta kläderna för hand, eftersom bekvämlighetsapparater som tvättmaskin och torktumlare slösar på Sims-världens resurser. Snabbduscharnas konung är den miljömedvetna, han sparar så otroligt på vattnet.





Renault Twizy

I The Sims 3 store kan man ladda ner denna pärla. Detta är Renault Twizy. Twizy är en miljövänlig en-sits-bil som drivs utav elektricitet. Om du köper en Twizy till dina simmars hushåll så minskar elförbrukningen i det hushållet med ett visst procentantal (detta gäller endast första Twizyn). När man laddar ner bilen så får man dessutom ett fint miljöpaket till, med solpaneler och många, fina, gröna växter!

Ladda ner Renault Twizy!



Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards