Alla inlägg under september 2010

Av SanneSims, theSIMSblogg - 29 september 2010 10:41

Amie, jag är ledsen för att jag inte hunnit svara på din kommentar, jag såg den nyss. Du kanske minns? :


Amie

Lördag 25 sept 15:44

Hej! ja, jag spelar sims 2 rätt ofta! jag lägger gärna upp en egen historia, om jag får! och hur ska jag göra i så fall? 
PS: cool blogg, älskar den!


Du får hemskt gärna skicka underlag till den historien som du vill ska publiceras här på bloggen till theSIMSblogg@mail.com!

Av SanneSims, theSIMSblogg - 29 september 2010 08:21

I går hann det bli väldigt sent och jag hann inte till min pojkvän, där jag har Africa Greenwood. Men jag är här nu så jag ska fixa upp bilderna för hennes husesyn. Men för övrigt så åker jag iväg i dag på kryssning och kommer inte hem förrän i morgon kväll. Så idag blir det ingen Historien om Greenwoods'. 

Utan den kommer antingen i morgon kväll eller på fredag.   

Men har du missat en del eller vill läsa igen kan du göra det här:

Del 1

Del 2

Del 3

Del 4



Nu huse-synen:

Huset utifrån med Africas Twizy på gatan.


Entrén till stora huset, alltså det till höger längre bort på bilden ovanför denna. Det närmast till vänster på bilden ovanför denna är Africas arbetsrum där Melany och Rufus bor för tillfället. Men i alla fall, detta är entrén till stora huset och nu får ni ursäkta röran - men Africa är verkligen inte prydlig.


 Hallen med entrédörren öppen.
Dörren längst bort går till dasset med duschrum, dörren i mitten till tvättstugan och dörren närmast leder till Africas sovrum.


Usch vad äckligt dass! Bläää...

Ursäkta verkligen, men som sagt Africa är slabbig.


Tvättstugan, här är det oftast Melany som hänger eftersom Africa är befriad från allt som innehåller städning, tvättning eller annat hushållsarbete.


 

Africas sovrum. Klicka på bilderna för att förstora dem :)

Africa är därinne och läser lite bok.


Allrum / kök sett från entrén.


Köket och matplatsen. Melany lagar mat.


Allrumsdel.


Soffhörna med TV.


Öppen spis i andra delen av allrummet, samt dator.


Den andra entrén till det mindre "huset", Africas arbetsrum.


Innuti, ganska mörkt för tillfället. Men Rufus står härinne och finslipar på sina målar-kunskaper.


Huset i en vinkel bakifrån.




That's it, ursäkta röran som sagt!    

Av SanneSims, theSIMSblogg - 28 september 2010 09:46



Finns det inget lägenhetskomplex som du tycker är tillräckligt bra eller fin för din smak i The sims 2 Lägenhetsliv? Bygg då en lägenhet som passar dig!

(Detta fusk kräver: The Sims 2, The Sims 2 Lägenhetsliv expansionpack)


Du gör såhär:

  • Placera en tomt i det kvarteret där du vill bygga ditt egna lägenhetskomplex. Välj en bostadstomt, alltså ingen allmän tomt.
  • Du döper den till passande namn. Kanske Schyssta Våningar eller Härliga Radhus. Sen går du in på tomten du nyss döpt.
  • Du bygger på tomten som du vill att lägenheterna ska se ut. Du ser till att bygga med badrum i varje lägenhet och med väggar som avgränsar lägenheterna från varandra. Bygger du radhus så kanske du vill att varje litet radhus ska ha sin egna tomt med staket runt eller kanske en gemensam stor gård? Valet är ditt! Se bara till att ytterdörrarna måste vara lägenhetsdörrar, sådana med dörrmattor.
  • När du är helt klar med ditt lägenhetsbygge så tar du upp fuskrutan (Ctrl + Shift + C) och skriver in fusket  changelotzoning apartmentbase    sen enter.
  • Efter du skrivit i fusket så sparar du din tomt och går vidare till kvarteret. 
  • När du är i kvarteret så kommer du se ett litet lägenhetshus snurra över din tomt och då vet du att du har lyckats med att bygga ditt egna lägenhetskomplex!
  • Lycka till!   
Av SanneSims, theSIMSblogg - 27 september 2010 21:04

Blev ett kort inlägg om Shenandoah, detta för att min data ville inte ta bilderna från USB-minnet. Jag lägger över de 338 bilderna om Shenandoah på min dator imorgon så att jag kan ladda upp en del från historian när som helst, imorgon är det också husesyn hos Africa Greenwood! :)


Nu måste jag, sjuklingen, sova! Godnatt alla.

- Obs: Nej, jag ska inte sluta med bloggen.

- Obs: Det är en liten process att svara på frågor, och jag svarar bara när jag har ett fullständigt svar som jag är nöjd med att ge ut.

- Obs: Just nu har det blivit dålig uppdatering just för att jag är sjuk   

Av SanneSims, theSIMSblogg - 27 september 2010 20:37

~ Del 1 ~


Familjen Shenandoah består av Emely Shenandoah och hennes dotter, Jenna Shenandoah. Dessa två tjejer är mer som kompisar och syskon än som mor och dotter. Kanske är det för att Emely fick Jenna när hon själv var i tidiga tonåren?

Hur som helst så lever de ett drömliv tillsammans, och ingenting kan väl ändra det?


Emely är nog av barnslig karaktär. Hon älskar kläder och är mycket modeinriktad. Hon hatar att städa men vill ändå klara sig själv, det var därför hon aldrig godtog att hennes föräldrar skulle hjälpa henne att ta hand om Jenna. Emely går bra ihop med alla sorters människor och hon är en höjdare på att charma killar. Humorn är hennes unikaste gåva. Ingen ser så optimistiskt på tillvaron som Emely.


Jenna å andra sidan är mer tillbakadragen och blyg. Typiska drag från hennes far - som hon träffar två gånger om året. Jenna bryr sig inte om kläder, inte om utseende eller om vänner. Det enda viktiga är betygen, skolgång och att komma in på den eftertraktade privatskolan som leder till ett privat universitet.


Jenna: Hallå, mamma? Visste du att de flesta elefanter väger mindre än en blå-vals tunga?


Emely: Nopp, nä.. Ingen aning faktiskt.

Jenna: Eller att en räka har sitt hjärta i sitt huvud? Kanske att bi-drottningar sticker inget annat än andra bi-drottningar.

Emely: Det låter coolt, men hörru Jenna. Ska du inte lägga dig snart? Det är väl skola imorgon?

Jenna: Jo, det är det.. Men jag vill bara läsa lite till.

Emely: Det kommer att sluta med att du sitter uppe hela natten, men om du ändå ska göra det - så kan väl du höra ifall det är frysen som visslar?



 

Av SanneSims, theSIMSblogg - 27 september 2010 10:23

Lite personlig info nu först. Jag ska åka bort nu på onsdag men lyckades bli sjuk i fredags - jätteskoj, inte...

Så jag har legat hela helgen och försökt kurera mig till ingen nytta. Så igår kväll så tänkte jag att eftersom jag varit så inaktiv i bloggen skulle publicera en ny historia. Så jag spelade The Sims 2 igår, hela kvällen som sagt - historien blev jättebra, tog massor med bilder. När jag stängde ner spelet märkte jag att bilderna var dynga!

Så dålig kvalité, inget att ha!


Bevis:


Så hela min historia om en liten flicka och hennes liv blev totalt kvaddad och jag tänker inte publicera denna.

Därför prövar jag något nytt, jag ska ändra mina The Sims 2-inställningar och köra fullt ut med en ny historia därifrån.

Historien ska handla om en mor och hennes dotter, Emely och Jenna Shenandoah.


More too come!

Planerar att publicera en del i eftermiddag - om kvaliteten tillåter.

Annars blir det ett inlägg om tips och trix i The Sims 3.

Av SanneSims, theSIMSblogg - 24 september 2010 12:49

Tack för alla fina kommentarer och alla bra frågor! Jag hoppas att ni är sisådär nöjda med svaren och att ni tycker om de olika delarna i bloggen! Bara för allt fint som ni skickar mig så blir det idag en fredagsteaser med en fortsättning på Africas historia!

Det ska också införas två nya historier här på bloggen.

- En som utspelar sig i ett litet samhälle i The Sims 3.

- En från Åstundardalen i The Sims 2.

Mer info senare :)


Har du missat Historien om Greenwoods'?

Läs de olika delarna:

Del 1

Del 2

Del 3


______________ Del 4 ______________



Efter det som hände på gymmet så sprang Africa hem så fort som benen bar henne. Usch så pinsamt!; upprepade hon gång på gång i sitt huvud. Men nog för att det var några dagar sedan detta hände så har hon absolut inte glömt honom. Utan hon har nästan fått en liten besatthet av honom inom sig. Men detta är känslor som inte får ge uttryck nu.


För Africa har två inneboende hos sig just nu, nämligen två av hennes syskon - Rufus och Melany. Anledningen till att Melany och Rufus bor hos Africa nu har spår längre tillbaka i tiden. En historia som Africa inte visste så mycket om. Melany är äldst av syskonen, sen Africa, på tur Rufus. (Dom har två orelevanta småsyskon också) Men när Africa visade på goda egenskaper inom Annies intressen när Rufus precis hade föddts så började Annie sakta stöta bort Rufus och Melany. Rufus var för liten för att förstå, men Melany tog beslutet 16år gammal att lämna sitt barndomshem med sin yngre bror. Annie blev förstås rasande till en början men gav sig efter ett tag. Detta såg Melany som ett tecken på att hon gjorde rätt som lämnade barndomshemmet. Men nu har Melany det lite svårt ekonomiskt, hon har precis fått sparken från sitt arbete som journalist. Därför bor hon hos Africa.


De bor i Africas arbetsrum och trivs väldigt bra.


Melany känner ett lugn i sitt liv som hon inte känt på väldigt länge - tack vare Africa. Men hon är också oroad för att hon förstört Africas förhållande till Annie genom att berätta det som hände i familjen när Africa var yngre. Men det skulle alldeles snart visa sig..


För dagen efter Melanys och Africas samtal åker Africa till provisionsbutiken för att lämna lite bilder hon plåtat till försäljning. Men därinne möter hon...


...  Annie. Hon har åldrats inom det året de inte setts. Samtalet mellan dem inleds diskret. Men det tar inte lång tid innan Africas ilska till modern bryter ut.


 - Hur kunde du göra så mot Melany? Mot Rufus? Mot oss? Hur tror du inte att jag tänkt under alla dessa år varför min syster lämnat oss och du aldrig brytt dig?! Och du som ska säga att jag är en dålig mor? Att jag inte tar hand om de döttrarna jag fick som du ville att jag skulle ha?! Hur kunde du psyka mig så djupt att jag skaffade två barn? anklagar Africa.

- Snälla Africa döm mig inte, det är inte lätt att vara moder alla gånger. Det var för ditt eget bästa.. bortförklarar Annie.

- Mitt eget bästa? Eller ditt eget bästa?

- Det klart jag bara vill ditt bästa.

- Du verkade inte vilja Melanys bästa. Jag tycker vi kan säga upp kontakten här och nu. Jag kommer och hämtar mina döttrar när jag är redo.

- Du behöver inte förstöra mer för dem än du redan har gjort!


Provtionsbutiksbiträdet är chockad utav Annies utlåtande.


- Prata ALDRIG med dem, Africa. Du borde kanske tänka mer på din fästman som befinner sig på andra sidan jorden. Han kom nämligen till mig i början av den här veckan. Jag vet inte vart du bor så jag kunde inte säga vart han skulle gå?

- Wei..? 


... forts. följer ...

nästa onsdag


Av SanneSims, theSIMSblogg - 22 september 2010 21:10

Missade du förra delen eller minns du inte?

Läs den här.


____________________ Del 3 ____________________


Det tog inte lång tid alls efter flytten hemifrån för Africa att hitta sig ett nytt hem i Twinbrook. Den här moderna villan låg precis vid vattnet. Ett självklart val för Africa. Men det hon fick betala för att huset låg precis vid vattnet förlorade hon istället på...



... tapeter, möbler, golv, ect. Allt! Ingenting fanns i huset. Och Africa som inte har någon som helst erfarenhet av att fixa ordning bostäder till bebolig faktor. Att anlita en arkitekt till alla dessa rum och utrymmen skulle bli alldeles för dyrt.



Så det fanns bara en sak att göra - fixa ordning det själv! Fastän Africa blev chockad över sitt egna beslut så var hon ändå nöjd. Hon ville ordna saker i sitt liv och omgivning själv, och detta var bästa sättet att visa för sig själv att hon lever upp till sina förväntningar. På med lort-handskarna så gör arbetet sig lönt tillslut!



        

Verkligen sig lönt! Efter flera dagars jobb med enbart huset så har det äntligen blivit färdigt. Nu har Africa all tid i världen på sig att finslipa sina färdigheter i atletisk och kampsport till sina drömmars mål.


Ingenting kan stoppa henne i sin kamp. Africa är för fokuserad. Vilken tur för henne att Annie kunde ta döttrarna åt henne. Kampsporten tar upp hennes sinne. Detta börjar bli för extremt. Varje vaken timme går åt att träna på någon av hennes färdigheter, och Africa som sa att hon ville leva? Men är det såhär ett liv ska se ut?



Nå, Africa har väl makten över sitt egna liv egentligen.. När ingen bestämmer över henne nu så kan hon göra precis som hon vill. Så länge hon tar hand om sig själv.


Precis som arbetet med huset så ger arbeten med kampsporten sin belöning i slutändan - Africa är fullärd.



Då var det istället dags för någonting nytt att inflika sig i Africas liv. Idag när hon var nere på provosionsbutiken så hittade hon denna kamera. Africa har alltid haft en kreativ ådra. Nu när hon har mer fritid så kanske det blir en bra hobby som kan få henne att slappna av lite - och i framtiden kanske denna hobby ger henne jobb vem vet? Men till gymet för att fota lite häftiga gymfoton!


Väl på gymmet så stöter Africa på en gammal klient till henne, som hon varit personlig tränare åt. Nämligen Jake. Africa springer direkt fram till Jake och börjar prata om träning! Hon ställer tonvis med frågor, hur går det? har du nåt den nivån du ville? tränar du aktivt på din fritid nu som vi pratade om förut?

Men allt är inte riktigt som förut, Jake kollar på Africa på ett annorlunda sätt - han verkar nästa generad. Africa märker detta och...



... kysser honom!?


... forts. följer ...

nästa onsdag

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards