Alla inlägg under oktober 2010

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 oktober 2010 23:35

Beklagar inaktivitet, har haft en ovanligt stressig / komplicerad helg. 

Återkommer imorgon med Anna och Greenwoods', det är ett löfte!


~   ~  

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 oktober 2010 00:26

 

Ingen bild

Amelia

Fredag 29 okt 17:12

Du, det hade jag inte tänkt på! tack så mycket för tipset! fortsätter Greenwood´s ikväll, eller? bäst att fråga så man vet, haha!

Simsfanatikern

Lördag 30 okt 00:20

Ikväll blev det gameplay istället för Greenwoods' som jag inflikar imorgon bitti ^^

Av SanneSims, theSIMSblogg - 29 oktober 2010 17:23

Som rubriken säger ska jag visa en hel dag (!) ur The Sims 3 Kvällsnöjen när jag spelar :)

Denna kommer att visas i bilder och text. Men i framtiden ska jag försöka få in videoinlägg i bloggen, dessa kommer streamas från youtube, men jag ska spela in dem och lägga upp de där själv.


Här har ni som sagt lite från det nya simset:


En dag i Bridgeport


Jag börjar med att skapa en helt ny sims-gubbe. Det blir en tjej, eftersom jag alltid spelar med bara tjejer. Jag vet inte riktigt varför det har blivit så, men jag tycker kläderna är finare och det är roligt att sminka dem och sådär. Jag döper henne till Anna Craft.


Det första jag lägger märke till är det nya bröst- och muskel-reglaget. Muskel-reglaget lät jag vara på minsta, Anna ska vara en muskel-lös, storbystad partypingla!


Jag bestämmer mig för lite nya coola outfits till Anna.


  

Och så ett par snygga vardagskläder.

Sen lite egenskaper, jag väljer dessa:


File:Star_quality.png

Stjärnkvalitet: Ny för Kvällsnöjen, man kan lättare imponera på kändisar och har lättare för bli en kändis.


Festprisse: Såklart, vi ska ju ha en partypingla! Festprissen är alltid festens höjdpunkt. De har också suveräna fester.


Karismatisk: Vi vill ju att vår sim ska kunna charma simmarna med ord, därför låter vi henne vara karismatisk, nu kan hon lättare prata med andra simmar och får bonusar.


Hopplös romantiker: Min sim ska charma kändisar! Hon ska blicka in i deras ögon så de faller för henne direkt!


Flirtig: Ifall att det inte skulle räcka med att vara hopplöst romantisk så kastar jag in en extra: flitig. Nu! Vem kan motstå min sim?! Inte många.


Och som livsambition?

File:Lifetime have n friends.png Superpopulär: Min sim vill bli superpopulär och ha minst 20 vänner.

Inflikning: i The Sims 3 Kvällsnöjen behöver du inte längre välja livsönskan beroende på vilka egenskaper du väljer. Du kan till exempel välja Fria världens ledare som livsönskan utan att vara karismatisk - när man tidigare ville ha Fria världens ledare som livsönskan till sin sim så var man tvungen att ha egenskapen karismatisk.


Sådärja, då var det klart. Nu ska vi flytta in i Bridgeport. Hm... Det finns en hel del höghusbyggnader som ni kan se. I vissa av dessa kan man faktiskt bo! Nog för att jag vill bo i lägenhet, men de högsta byggnaderna får vänta en liten stund.


Jag väljer det här lägenhetskomplexet att flytta in i. Eftersom min ambition i livet inte är att jobba och klättra sig upp på någon karriärsstege så väljer jag att fuska till mig simdaler så jag har ett flott hem ifrån början.


Jag inreder det lite hemtrevligt.


Sådär, nu är Anna redo för att liras med. Och jag ska köra stenhårt för att uppfylla hennes ambition i livet för att börja med. Kommer ni ihåg, hon ville bli superpopulär och ha minst 20 vänner? Så nu ska jag försöka fixa mig lite kompisar idag. 


Jag zoomar ut och tittar runt i staden efter ställen där det kan hänga simmar som Anna kan bli kompis med. Barer och sånt är ju en självklarhet, men de har inte öppet såhär tidigt på dygnet. Och eftersom jag helst vill att Anna ska bli kompis med kändisar (det var därför jag valde egenskapen Stjärnkvalitet) så bestämmer jag mig för att åka till ett annat ställe i stan...


... inspelningsstudion! Voilá. Vill man så kan man vara skådespelare i The Sims 3 Kvällsnöjen. Och eftersom skådespelare är allmänt kända i verkligeheten så tänkte jag att de är väl det i Sims också.


Men, men.. Man kan inte alltid ha tur. Hannah hängde runt här vid inspelningsstudion ett tag men ingen kom, mycket skumt. Men hon fick en möjlighet! Hon skulle shoppa i affären för att spara 30% på varje vara hon köpte.


Så jag som inte hade fyllt upp kylskåpet eller nånting hemma förflyttade Anna till affären för att handla varor för 1000 § ! Ett salladshuvud kostar 3 §, så Anna handlade en hel del vill jag lova.


Efteråt undrade Anna på vad hon vill göra, men eftersom vi inte kom på något vettigare än att åka hem och lämna maten som hon just köpt så gjorde vi det.


När Anna kom hem så blev hon lite umgänges-sjuk. Hon hade ju inte träffat en enda sim på hela morgonen! Hon fick två önskningar; Att lära sig färdigheten karisma och Ta en lektion i färdigheten karisma.


Önskningar är till för att uppfyllas så det är bara att dra ut Anna i Bridgeport igen.


I stadshuset så erbjuder de Karisma-lektioner för 400 §. Det är taget!


Ååå... duvor, usch läskiga.


Efter lektionen drar jag tillbaka Anna till inspelningsstudion, för nu har klockan börjat närma sig 15, det är då vissa simmar börjar bege sig hemåt från sina jobb.


Yippie! Vilken tur man kan ha, den första simmen Anna får syn på råkar vara en två-stjärnig kändis!

Inflikning: I The Sims 3 Kvällsnöjen så finns det olika grader av kändisskap, precis som i verkligheten. I verkligheten är Ashton Kutcher internationellt känd (känd över hela världen) medan Peter Haber är nationellt känd (känd i sitt land) och Klinkarna är lokalt kända (kända i sin stad). Vi skulle kunna likna det vid stjärnsystemet som finns i The Sims 3 Kvällsnöjen där man får fler stjärnor ju kändare man är. I Sims 3 skulle Ashton ha 5 stjärnor, Peter Haber 3 stjärnor medan Klinkarna skulle bara ha 1 stjärna.


Självklart vill jag att denna två-stjärniga kändisen Tiara Angelista ska bli min nya och första kompis! Men eftersom hon är känd så vill hon inte bli kompis med vem som helst, så Anna måste imponera på Tiara. Jag slänger in några schyssta ord om hur mycket pengar Anna har och att hon är karismatisk och har funderat på en filmkarriär.


Tiara verkar köpa konceptet och tycker att Anna är en schysst tjej, de borde till och med "hänga lite oftare" säger hon. Precis när Anna och Tiara har diskuterat klart så får Anna syn på en ny kändis! Denne heter Wodan och är en fyr-stjärnig kändis. Mumma, han ska jag imponera på!


- Hörru du där borta, kändis! Stanna!


Det var lite svårare att imponera på Wodan, kanske för att han mer känd än vad Tiara var.. Men jag provar och se ifall jag kan få honom imponerad av min förmögenhet, att jag gillar musik och branschen musik.


Wow! Det funka, jag imponerade på Wodan, nu ska vi också hänga oftare! Tack vare att jag lyckats imponera på både Tiara och Wodan så har min egen känidsstatus gått upp en nivå, Anna har fått en egen stjärna! Wiho..

Men jag ska nog skicka Anna till en bar nu, för de har öppnat.


Men när Anna är påväg till en bar så synar hennes öga en fem-stjärnig kändis!

Jag kan inte motstå detta och skickar fram Anna för att imponera på honom.

Nu när jag själv är lite känd så blir det lättare att imponera på Matthew Hemming. Anna berättar att hon känner Wodan och då blir Matthew imponerad.


Men nu råkar det vara så att denne Matthew föll även mig i smaken, så jag ska få Anna att flörta med honom lite. Hon frågar om relationsstatus - han är singel. Sådär, nu får mina egenskaper Hopplös romantiker och Flirtig hjälpa Anna att få Matthew på fall. Hon får önskan: Dejta en kändis, alla ser vem en kändis dejtar. Detta kan ge Anna mer stjärnor!


Perfekt, Matthew är hungrig. Jag bjuder ut honom på en bit mat.

Jag väljer en exklusiv restaurang.


Efter maten är Matthew trött och vill gå hem.


Innan han drar kör jag Anna's final move. Och Matthew verkar falla för det!


Wow, Matthew gillar verkligen Anna. Han föll pladask. Man nu börjar dagen lida mot sitt slut, och Anna är jättetrött - dags att säga Hejdå till Matthew.


Wow, tre kändisar på en dag och en är Anna redan på G med.

Tänk hur bra nästa dag kommer att bli!






Av SanneSims, theSIMSblogg - 28 oktober 2010 14:39

Äntligen har det kommit!

The Sims 3 Kvällsnöjen sitter i CD-läsaren och bara väntar på att installeras.

Och jag är helspänd, har inte så många förväntningar utan bara vet att det här kommer att vara ett toppen-spel.



Det känns skönt att vara ett Sims rikare och som ett mirakel slagit in så fick man en extra present när man förtidsbokade.



Åååh... ibland är livet bra underbart. Jag ger er en recension när jag hunnit lira lite :)


  

Av SanneSims, theSIMSblogg - 27 oktober 2010 21:33

Som sagt ska Historien om Greenwoods' publiceras på fredagar också!

Så här fortsätter det där Del 8 slutade.

Tidigare delar: Del 1Del 2Del 3Del 4Del 5Del 6Del 7Del 8, Del 9

Förklaring: - bindesträck före en mening menas med att det är en mening som sägs, alltså den talas ut högt. Kursiva meningar är det som simmarna tänker.

Oavsett vilken av ovanstående, - mening eller tanke, så avgör färgen vem som säger meningen eller vem som tänker tanken. Här kommer en orienteringslista för färgerna:

Africa - Grön

Rufus - Orange

Melany - Blå

Trevor - Mörkt gul

Jake -  Brun

Leah - Röd

Bella - Rosa

Hannah - Kryddbär

Annie - Lila

Gäster - Grå


__________ Del 10 __________


"Amber... undra vad hon ville.. det kanske har hänt nåt."

- Hejsan Rufus
- Hej Amber, har det hänt nåt?

- Jaaa.. Faktiskt. Jag har funderat över en grej.
- Jaså? Har du, vad handlar det om?

- Om oss såklart.. Sist vi var ute så sa du ju att du gillade mig.
- Jo, men.. alltså..

- Vad?
- Amber, det var inte riktigt så jag menade.

- Hur menade du då?

- Att jag gillar dig som vän..

- Okej, men dejten vi var på för ett tag sedan då? Betydde det inte någonting?
- Jo, det klart. Men, som jag sa, inte på det viset...

- Jag vill fortsätta vara vänner Amber, så nära vänner som vi alltid har varit.
- Jag med, Rufus. Missförstå mig inte nu. Men det kanske blir nåt i framtiden. Jag väntar på dig, hihi.

- Men Rufus..?
- Ah?
- Har du en annan?
- Eh, vaa? Va? Nejee..
- Hm... Okej.

"Eller har jag det? Hur menade hon egentligen?"

"Undra hur jag ska göra.. När jag sa det där till Amber, om att jag gillade henne, så menade jag det. Jag tror till och med att jag var kär i henne då. Men nu så kände jag inte så.. Undra varför? Så mycket att tänka på. Bästa att jag tar mig en funderare på närmaste bänk."

"Ååh, vilken bekväm bänk. Jag tänker lika bra liggande"
Rufus somnar!

*vissel* *vissel*

- Haha, Rufus? Hallå!

- Vaa...?
En dåsig Rufus vaknar till liv förvirrad över att höra Hannah's röst.


- Hannah..? Men, gud.. vart är jag någonstans?

- Haha! Fråga inte mig det hörru du din knäppskalle! Jag bor i alla fall inte här i den här lilla byn som vissa andra, Host, host, jag menar du. 


Hannah svarar ironiskt:
- Eller förresten...? Gör jag det kanske? Jag har ju varit fast här så länge att jag knappt minns längre.

Ironin fortsätter: - Jag undrar hur det egentligen ligger till, om jag ändå kunde minnas.
Rufus helt seriöst: - Du är ju knäpp Hannah..

- Knäpp vet jag inte, men förbaskat trött!

- Okejdå, du får låna Melanys gamla säng inatt igen.

Ironiskt: - Åååååh?! Menar du det, jag förstår inte hur jag ska bete mig.
Seriöst: - Menar du det, Rufus? :)


- Visst...
"Hannah, vilka fina ögon hon har.. "


... forts. följer ...

fredag

Av SanneSims, theSIMSblogg - 27 oktober 2010 19:45

Imorgon smäller det!!

Åh, att dessa dagar ändå gått så fort, det tänkte jag aldrig!

Men idag blev jag sönderringd av Game där de sa att de hade lagt undan ett spel till mig och vill att jag kommer och hämtar det imorgon så får jag två extraklubbar till mitt nya spel.

Spännande.

Men eftersom Webbhallen strulade för mig så antar jag att det är bra! Plus att erbjudandet med de två extra klubbarna kunde jag bara inte motstå!


Jag knepar med Historien om Greenwoods' och bilderna är listade och påväg till bloggen, men det tar sin stund, ni vet :)


  

Av SanneSims, theSIMSblogg - 25 oktober 2010 20:03

Det blir ny historia på theSIMSblogg, med start lördag.

Denne kommer ersätta Historien om Greenwoods' fredagar.

Varannan vecka kommer Greenwoods' publiceras två gånger.

Första avsnittet/delen kommer nu på lördag.




Av SanneSims, theSIMSblogg - 25 oktober 2010 18:11

Hejsan alla underbara läsare.

Måste börja med att säga hur chockad jag blev när jag gick in på bloggen nyss och fick se bloggens nya besöksrekord!

Igår 24/10-2010 besökte hela 116 personer min lilla simsblogg! Änglar hela bunten.


Funderar på att trixa lite med den här bloggen och skapa en till historia.

Om ni samtycker så kommer historian publiceras med start lördag. Denna kommer att handla om en tjej i den nya storstaden Bridgeport (The Sims 3 Kvällsnöjen).


Men det finns tyvärr en hake, denna kommer ersätta en av Greenwoods' dagar, antagligen fredag. Greenwoods' kommer att fortsätta publiceras på onsdagar och när jag har tid samt lust (fel, tid - jag har alltid lust för sims!) så kommer det bli extra-delar av Greenwoods' publicerade.


Så här ser schemat ut nu :)

/MåndagTisdagOnsdagTorsdagFredagLördagSöndag
Vecka 1Övrigt inläggÖvrigt inläggHistorien Om Greenwoods'Ö.IHistorien om Greenwoods'Ö.IÖ.I
Vecka 2Udda familjen ShenandoahÖvrigt inläggHistorien om Greenwoods'Ö.IHistorien om Greenwoods'Ö.IÖ.I

Såhär kommer schemat bli om det blir den nya historian istället:

/MåndagTisdagOnsdagTorsdagFredagLördagSöndag
Vecka 1Övrigt inläggÖvrigt inläggHistorien Om Greenwoods'Ö.INya historianÖ.IÖ.I
Vecka 2Udda familjen ShenandoahÖvrigt inläggHistorien om Greenwoods'Ö.INya historianÖ.IÖ.I


Det lutar åt att jag kommer "byta ut" Greenwoods' fredag mot nya historien.


  

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards