Direktlänk till inlägg 4 oktober 2010

Så får du ett spökbarn, steg för steg, i The Sims 3

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 oktober 2010 10:09

Du behöver ett kärlekspar! Två stycken simmar av olika kön som tycker om varandra och helst är tillsammans. Tjejen måste vara antingen ungdom eller vuxen och får inte vara speciellt nära att bli åldring. Killen får vara ungdom-åldring.


När du känner att tiden är rätt för ett spökbarn så måste du ta kol på mannen. Detta gör du lättast via en pool.


Glöm inte att i The Sims 3 så kan simmarna hoppa upp ur poolen utan stege via poolkanten. Sätt ett staket runt poolen så kommer inte mannen ur poolen.


Efter ett visst antal timmar så kommer mannen drunkna utav uttmattning.


Liemannen kommer och ser till att sims-mannen får en grav.


SPARA GRAVEN PÅ DIN TOMT ELLER I DITT HUS!


På natten så kan spöket av mannen vi just dödat dyka upp! Det är inte säkert att han dyker upp under de första dagarna, men så småningom kommer han att göra det.


Då tar vi kvinnan, mannens gamla flickvän/fästmö/fru och ser till att de fortfarande har tycke för varandra. Har de inte det så får du kanske ägna första gången mannens spöke är framme till att få dem att känna varandra bättre.


När dom väl tycker om varandra mycket så slår du på sak. När du vill skaffa barn med en man som är spöke så är det precis som att skaffa barn med en levande sims-man.


Förhoppningsvis så blir din sims-kvinna gravid.


Då är det bara väntan kvar då, det tar tre dagar.


Sen tillslut är det dags för att föda, du föder antingen hemma eller på sjukhuset för att få en bekväm födelseakt. Har du tur så får du ett spökbarn med detsamma. Men ibland så kan det bli helt vanliga simmar. Du får du prova igen :)                   

 
 
Ingen bild

Amelia

5 oktober 2010 19:39

Spökbarn? det hamnar absolut på min lista över saker jag ska göra. Men jag får vänta till julafton först förstås. Jag får det i julklapp, så jag får ha tålamod! och tiden går ju så fort, det känns nästan som om jag började 1:an igår! och plötsligt går man i 8:an!

 
Ingen bild

Amelia

17 oktober 2010 17:17

Okej, närmare bestämt så går jag i 7:an, eftersom jag fick gå om 5:an för ett par år sedan. Det var lärarna på min förra skola som satte mig i en liten specialklass! dumt, jag behövde inte specialhjälp! men de trodde, eller rättare sagt, de tyckte att jag var mindre intelligent, men så låg det inte alls till! det var killarna i min klass som störde mig och skrek så fort vår lärare gått ut ur klassrummet för att hämta något! och sedan skylde läraren på MIG när min uppgift inte var klar, men det var inte MITT fel! allt berodde på de där avskyvärda pojkarna, men läraren trodde mig inte när jag försökte förklara att killarna störde mig! orättvist, va??

 
Sanne Linnéa

Sanne Linnéa

22 oktober 2010 09:59

Mycket sorgligt när skolsystemet inte fungerar tycker jag.
Jag har aldrig haft koncentrationssvårigheter i skolan, däremot har jag tyckt om att arbeta ensam med allting. När jag gick i nian och var tvungen att arbeta på massor av projekt bidrog jag inte med någonting och på så sätt skönt mina betyg.
Jag hade ändå tillräckligt för att söka till Naturvetenskapliga linjen - och tro mig det är både det bästa och det sämsta jag gjort i hela mitt liv!

http://theSIMSblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Amelia

22 oktober 2010 21:45

Eftersom jag gick i 4:an då, så var det ett tag sedan det där hände. Men det var samma gamla visa år efter år, från 1:an tills jag gått klart 4:an. Jag i praktiskt taget led varje minut på den hemska skolan. Så efter 4 år där, bytte jag skola och lämnade allt det där bakom mig. Puh... skönt att det är över, hade jag varit tvungen att gå där en dag till så hade jag blivit totalt galen! Jag kan koncentrera mig rätt mycket, bara folk inte pratar högt eller gör något sånt.

 
Ingen bild

Amelia

27 december 2010 20:23

Jag skapade två simmar i sims 3, en man och en kvinna som var förlovade. Jag dödade mannen, men hans spöke dök aldrig upp! jag har typ väntat en vecka eller en och en halv! men inget spöke dök upp! varför?

 
Ingen bild

Amelia

28 december 2010 00:26

Vänta, nu dök han upp! det var verkligen på tiden. Snacka om att ta tid på sig, vilken slöhög till karl, haha!

 
Ingen bild

asse

28 december 2010 14:47

tackar!!! hehe, scary mode

 
Ingen bild

Amelia

28 december 2010 18:51

Du kommer aldrig att tro detta, Sanne Linnea!men det är sant i högsta grad! nu har mitt spökbarn vuxit upp och blivit barn, och du sa att de som är födda som spöken går vanligt, men det gjorde inte mitt spökbarn! hon svävade precis som ett riktigt spöke, och rätt som det var dök spökpappan upp. Jag hade aktiverat testingcheatsenabled true och klickat på hans grav och valt "föremål...radera den" och graven förvann! puts väck! och spökpappan stannade kvar, när morgonen kom svävade han till närmaste säng och la sig och sov bara! om jag bara hade vetat att det gick att göra så förut så hade han inte försvunnit hela tiden! supersmart tips om man vill ha kvar spöket!

 
Ingen bild

izabelle

7 mars 2011 15:25

men om man har vänntat i 2 veckor ( på simset ) vad ska man göra då????

 
mig

mig

17 april 2011 18:09

såg nånstans på youtube att en tjej som själv var ett spöke, kunde bli gravid...

http://kommentaret.blogg.se

 
Amelia

Amelia

17 april 2011 20:08

Jag antar att hon var levande en gång och så, sedan hade någon fått möjligheten att återuppliva spöket efter henne. Sedan hade hon kanske träffat någon stilig karl och blivit gravid. Kanske karlen också var spöke? Vem vet?
Det testade jag själv en gång, det fungerade perfekt!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Johanna simsy

31 maj 2011 16:39

jättebra fast jag ville igenteligen inte få ett spökbarn men jag visste inte hur jag skulle döda en sim :( men tack tack och återigen tack Sanne Linnea ! :D men jag har sett att det finns en sak som heter tsr workshop och jag vet inte hur man laddar ner den men om du har den eller har tänkt på att ladda ner kan du berätta var man får den? Pleas! :0 hihi och kan du isåfall ge tips på hur man alla sakerna? okej hejdå då kram :) i love your blogg and i love the sims 3!

 
Ingen bild

LiceA97

12 juni 2011 15:06

Jag undrar en sak. Jag har fött ett spökbarn och det blev en tjej. Kommer den tjejen att kunna få egna barn sen?

 
Amelia

Amelia

12 juni 2011 18:37

LiceA97, hon kan få egna barn sedan om hon har myspys med någon annan sim, precis som med levande simmar!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Tilda

Tilda

13 juni 2011 08:57

det låter coolt. när man ska låsa in mannen i polen där. kan man inte låsa in tjejen istället?

http://thesimsblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sara

31 juli 2011 04:28

Det kan man säkert Tilda!

 
Malin - Oxå simsälskare

Malin - Oxå simsälskare

12 augusti 2011 17:53

Har försökt få till "fängelset" till min sim, men det går inte. Det står bara att jag inte kan bygga på andra föremål... Hur ska jag göra?

http://www.minbebis.com/blogg/snartmammatill3

 
Malin - Oxå simsälskare

Malin - Oxå simsälskare

12 augusti 2011 17:57

Löste det. Använde mig av Boolprop fusket och stängde in honom och svälte ihjäl honom :D

http://www.minbebis.com/blogg/snartmammatill3

 
Amelia

Amelia

12 augusti 2011 23:42

Malin-Oxå simsälskare, är du helt säker på att du menar boolprop? Det finns ju bara i sims 2, det här är ju sims 3!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Malin - Oxå simsälskare

Malin - Oxå simsälskare

13 augusti 2011 11:04

Jo jag vet men tar man bort Boolprop i början och bara skriver testingcheatsenabled true så kan man göra behöven statiska iaf... Men jag kallar det för boolprop fusket för att det är lättare att förstå ;)

Hursomhelst så gav jag upp och började och och dränkte honom genom att bygga väggar runt poolen. Nu ska jag bara vänta på att han blir på humör för att skaffa barn med... vilket verkar vara svårt :(

http://www.minbebis.com/blogg/snartmammatill3

 
Sanne

Sanne

13 augusti 2011 21:30

Hehe, trixit Tilda ;)

http://thesimsblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sims-nörd

6 februari 2012 17:20

Åh detdär ska jag verkligen pröva!
Tack för tipset, ett spökbarn, hurcooltsomhelst!

 
Ingen bild

Nån....

27 februari 2012 19:23

Men det finns ett lite enklare sätt, att efter ett tag ringer de från vetenskapsgrejen för att göra spöket till en människa igen, de misslyckas alltid. Så du får man ett levande spöke. Ett spöke som man själv kör med! Och som inte är nere i graven hela tiden typ...

 
Ingen bild

Anonym

3 april 2014 15:51

Hej! Din blogg är sååå bra! Jag visste ingenting om att man kunde få spökbarn.
Om du vet något om att man kan ha vilddjur på sims3 husdjur som tex kanin, så kan du väll skriva hur man gör på din blogg.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 september 2020 08:35

Hej!   Thesimsblogg har funnits ett bra tag nu och saker har förändrats sedan starten. Sidan har fortfarande en del besökare, därför behövs det här inlägget.    Thesimsblogg kommer att bli SanneSims.com.  Guider och tips kommer att finnas d...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2020 13:33

Genom funktionen "Min historia" när man skapar en Sim i The Sims 4 så kan man lite slumpartat (inte riktigt) få ut färdigheter, egenskaper och startkapital till en Sim eller ett hushåll. Detta gör det lättare för oss att skapa den simmen vi har i tan...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2020 12:00

Varje gång jag startar Origin möts jag av nya uppdateringar. Inte nog med det, om jag klickar uppdatera i den pop-up-rutan som dyker upp och väljer att uppdatera den vägen så funkar det inte. Origin stängs bara ner. Jag får då starta upp igen och try...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2020 10:11


Hej, igen.   Jag går igenom allt som ligger. Alla frågor, alla kommentarer och så alla icke godkända gästboksinlägg.  Så 8 år senare, jag har bytt headern och jag gratulerar Fanta! Hoppas att du inte tog alltför illa upp av att min header låg k...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2020 10:00


Hej!   Dom som har mig som vän på Sims 3 communityn kan gå in och se mina egenskaper. Där har jag valt "tankspridd". Frågan är om man kan vara så tankspridd att man skapar en blogg om ett spel som blir omtyckt och som är som mest omtyckt av en sj...

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards