Direktlänk till inlägg 22 oktober 2010

Historien om Greenwoods' del 9

Av SanneSims, theSIMSblogg - 22 oktober 2010 21:30

Som sagt ska Historien om Greenwoods' publiceras på fredagar också!

Så här fortsätter det där Del 8 slutade.

Tidigare delar: Del 1Del 2Del 3Del 4Del 5Del 6Del 7, Del 8

Förklaring: - bindesträck före en mening menas med att det är en mening som sägs, alltså den talas ut högt. Kursiva meningar är det som simmarna tänker.

Oavsett vilken av ovanstående, - mening eller tanke, så avgör färgen vem som säger meningen eller vem som tänker tanken. Här kommer en orienteringslista för färgerna:

Africa - Grön

Rufus - Orange

Melany - Blå

Trevor - Mörkt gul

Jake -  Brun

Leah - Röd

Bella - Rosa

Hannah - Kryddbär

Annie - Lila

Gäster - Grå


__________ Del 9 __________


Rufus: - Africa, det här är Hannah, hon är inte från stan. Alla hotell är stängda, skulle hon kunna sova över här?

Hannah: - Hejsan Africa, jag har hört så mycket om dig! Du behöver inte säga Ja, jag kan hitta något annat ställe att sova på.. Det är säkert!


Africa: - Det klart att du får sova över här! Rufus vänenr är alltid välkomna. Du kan sova i Rufus rum, har han berättat att hans syster Melany flyttat ut? Så vi har en säng ledig.


ZZzz...

Natten passerar... På morgonen efter vaknar Rufus tidigt!


Han går upp och gör pannkakor. Men mitt i köksmullret råkade han väcka Africa.


- Godmorgon Ruffe!

- Tjaa.. du syster.

- Hur gick det igår? Hur träffade du Hannah? Jag har inte sett henne häromkring förut, hur länge har hon varit här i staden?

- Det gick bra, hon somna med en gång. Måste varit jättetrött.. Hon kom fram till mig när jag stod och pratade med Tasha Marie utanför Lokalhandeln. Hon kan inte ha varit här länge, hon sa igår medan vi åt middag att hon inte vet vart hon ska. Hon är på roadtrip.

- Åh träffade du Tash?

- Ja, hon bad mig hälsa hem. Så häls...

- Hehe, okej. Jag ska besöka dem någon dag. Roadtrip?

- Mmm...

- Fråga henne om hon vill ha pannkakor.

- Javisst, jag ska se om hon är vaken.


- Braa!

- Mmm... visst!


"Varför kunde jag inte sluta tänka på Hannah under hela kvällen igår? Det tog sådan tid innan jag somna..."


"Kanske var det för att så mycket hade hänt under dagen..."


"Kanske var det för att hon hade så vackra gröna ögon... Eller kanske för att hon pratade så härligt.."

- Rufus?

"Eller så var det för att maten var så god.."

- RUFUS?

- Åh, ja?

- Sluta stå där och dagdröm, jag tyckte jag såg att Hannah hade vaknat.

- Okej, jag går ut för att se.


- ååh.. ursäkta!


- Rufus?! Godmorgon! :D

- Godmorgon, godmorgon :)


- Jag vill tacka så mycket för det du gjorde för mig igår, jag är verkligen jättetacksam!

- Det är ingen fara.


- Du förtjänar all beröm du kan få! Tack så mycket.

- Ingen orsak Hannah :) Kanske du vill se mer av stan? Jag kan visa dig!


- Vi kan dra med detsamma :)

- Haha, gärna!


Rufus visar runt olika ställen i staden Twinbrook. Tillslut hamnar de på gymet.

- Och det här är vårat gym, mycket välbesökt.

- Åh, vad härligt. Men, Rufus...?


- Jag börjar bli ganska hungrig så jag tänkte gå och äta en bit.. men allt har varit jättetrevligt, men det skulle vara ännu trevligare om du ville göra mig sällskap.. om du vill alltså? Du behöver definitivt inte! Hehe...


- Jag följer gärna med, jag börjar också bli hungrig :)

- Åh, super.


Rufus och Hannah äter en stor måltid på Bistron, de pratar fritt om massor med olika saker, fast mest om Rufus. Hannah är noga med att låta bli att prata om hennes bakgrund och vad hon ska göra i framtiden, vart hon är påväg...

Men hon verkar vara tacksam över att hon träffat Rufus.

- Taaack så mycket för allt igen Rufus, jag förstår inte hur jag kunnat haft sån tur. Efter att ha virrat runt i 3 dagar sen hamna i en återvändsstad där jag inte kände någon, så dök du upp. Det måste varit ödet.

- Nöjet har varit helt på min sida.

Hannah kramar Rufus som tack. En kram som säger mer än "vänner".

- Hejdå Hannah, det var trevligt att träffas.

- Hejdå Rufus, och tack för allt. Jag hoppas våra vägar korsas igen.

- Jag med, ha det bra tills dess.

 * RIING - RIING *


- Hallå det är Rufus.


- Hej, det är Amber, kan du komma hit. Det är bråttom?

- Amber?


... forts. följer ...

onsdag

 
 
Ingen bild

Amelia

22 oktober 2010 23:14

Men? inga tvillingar? sa du inte att du skulle ta med dem i den här delen? jag är nog inte den enda som vill veta hur det gick för dem och Wei! kan du inte försöka få med dem till nästa del?

 
Becca

Becca

22 oktober 2010 23:43

Vem är Amber ?

http://rebeccafahlgren.bloggplatsen.se

 
Linn

Linn

10 juni 2011 10:39

Jag kan inte se bilderna! :(

http://priinsesan.blogg.se

 
Ingen bild

Klara.

19 juni 2011 10:17

Jag kan inte heller se bilderna! :((

 
Ingen bild

Isabell

19 juni 2011 21:07

Jag kan heller inte se bilderna trokigt :((

 
Ingen bild

Kicki

24 juni 2011 19:18

Jag ser inte bilderna heller?! >:(

 
Sanne, theSIMSblogg

Sanne, theSIMSblogg

25 juni 2011 00:56

De här bilderna har försvunnit ur Bloggens' minne, ursäktar för detta! Ska försöka åtgärda det så fort som möjligt!

http://theSIMSblogg.bloggplatsen.se

 
Joanna

Joanna

16 juli 2011 22:00

Ser inte heller bilderna, men bra att du ska fixa det! Har börjat kolla på din fina blogg nu, och även börjat läsa Greenwoods historien. Ser fram emot när jag ska kunna läsa denna delen, haha! ;)

http://joannachan.blogg.se

 
Tindra-Glittra-Ronya

Tindra-Glittra-Ronya

6 augusti 2011 16:14

Måst va tekniskt fel ser ingenting Bilderna är mycket sospekt!

http://www.tindra-glittra.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Emma ;)

13 december 2011 18:18

Ser inte heller bilderna..men bra att du fixar det :) ¨Det är lättare att förstå om man har bilder alltså ;D

//Emma Sjöfors 8D

 
Ingen bild

Elin

10 mars 2013 00:41

Men?! Vars är bilderna :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 september 2020 08:35

Hej!   Thesimsblogg har funnits ett bra tag nu och saker har förändrats sedan starten. Sidan har fortfarande en del besökare, därför behövs det här inlägget.    Thesimsblogg kommer att bli SanneSims.com.  Guider och tips kommer att finnas d...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2020 13:33

Genom funktionen "Min historia" när man skapar en Sim i The Sims 4 så kan man lite slumpartat (inte riktigt) få ut färdigheter, egenskaper och startkapital till en Sim eller ett hushåll. Detta gör det lättare för oss att skapa den simmen vi har i tan...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2020 12:00

Varje gång jag startar Origin möts jag av nya uppdateringar. Inte nog med det, om jag klickar uppdatera i den pop-up-rutan som dyker upp och väljer att uppdatera den vägen så funkar det inte. Origin stängs bara ner. Jag får då starta upp igen och try...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2020 10:11


Hej, igen.   Jag går igenom allt som ligger. Alla frågor, alla kommentarer och så alla icke godkända gästboksinlägg.  Så 8 år senare, jag har bytt headern och jag gratulerar Fanta! Hoppas att du inte tog alltför illa upp av att min header låg k...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2020 10:00


Hej!   Dom som har mig som vän på Sims 3 communityn kan gå in och se mina egenskaper. Där har jag valt "tankspridd". Frågan är om man kan vara så tankspridd att man skapar en blogg om ett spel som blir omtyckt och som är som mest omtyckt av en sj...

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards