Direktlänk till inlägg 7 november 2010

Vampyrer i The Sims 3

Av SanneSims, theSIMSblogg - 7 november 2010 19:49

Halloj, jag tänkte nu visa hur du får din sim att bli vampyr i The Sims 3!

Tyvärr så krävs expansionspaketet Kvällsnöjen för detta, men när du väl äger Kvällsnöjen så finner du vampyrer i varje kvarter. Ursäkta en del bilder av dålig kvalité - dessa är bara för att jag ska kunna förklara bättre. Även en dålig bild säger mer än 1000 ord.


Du låter den simmen du vill ska bli en vampyr bli vän med en vampyr.


Du känner igen en vampyr i relationskatalogen eftersom kanten runt vampyrens bild är rosa/röd-färgad likt bilden ovan.


Andra tecken är såklart huggtänderna och ett märke på halsen. De har också ganska dunkel hudfärg och lysande ljusröda ögon.


Se till att bli bra vän med vampyren, gå in bland de sociala interaktionerna och välj "Be att förvandla".


Om vampyrsimmen går med på att dela med sig av sin gåva så kommer denne att bita din sim.


Din sim förvandlas inte direkt efter bettet, den får ingen humöreffekt som påverkar simmen dåligt - men den ser ut att må dåligt ändå.

Direkt efter bettet får din sim humöreffekten; Ovanlig skönhetsfläck - En smärtfri skönhetsfläck som liknar två runda prickar på din hud. Det kanske är anledningen till varför du mår så ... konstigt? (Från myggbett?) Ingen humöreffekt


  • 12 timmar efter din sim har blivit biten kommer du få ett meddelande där det står; Bettet kliar lite grann. Men det är lätt att motstå att klia på det.
  • Efter 24 timmar får du det här meddelandet; Hettan! Som om mitt blod står i brand, fullkomligt kokar i mina ådror. Vad har jag gett mig in i?
  • Du får ett sista meddelande 48 timmar efter bettet som lyder; Det känns som om en del av mig har dött, men varje liten del av mig sprudlar av liv. Jag känner en åtrå efter något, men jag vet inte vad. Det är som ... en törst ...

72 timmar efter det din sim har blivit biten så förvandlas den till en vampyr!




Om vampyrer


Det jag ska börja att säga om vampyrer i The Sims 3 är att de inte har samma behov som vanliga simmar. Deras humörmätare är lila-aktiga och annorlunda.


Vampyrer har sin vampyrslummer svävande över en speciell säng som är av sten med ljus på, av denna får de energi.

Törsten som de har kan släckas av tre olika anledningar.

Den första: Av en plasmafrukt

Det andra: Juice gjord av plasmafrukten



Och det tredje: Du låter din sim suga blod av en annan sim! Den simmen din vampyrsim suger blod utav blir inte förvandlad.

När du vill att din sim ska suga blod från en annan sim så ber du bara denna simmen om lov. Är ni bra vänner så brukar de ge med sig och vampyrsimmen får sig en slurp av simblod. Det stillar deras törst och de får den här humöreffekten: Mättad - Törsten hålls i schack ... för tillfället. Den kommer alltid tillbaka! (Från att få läcker näring) + 15 Humör.

Simmen som din sim drack blod av får denna humöreffekt: Försvagad - Att donera lite hemoglobin för att nära de som drabbats av vampyrism är en värdig sak. (Från att förse vampyr med näring) + 20 Humör.


Specialkrafter

Vampyrsimmen har speciella krafter de kan använda på natten.

Tankeläsning: Vampyrsimmen kan läsa tankar och få andra simmar och tänka på denne.

Supersnabb förflyttelse: På natten får vampyren förmågan att förflytta sig väldigt, väldigt snabbt.

Färdighetsinlärning: Vampyrsimmar lär sig färdigheter snabbare än andra simmar under nattetid.


Vampyrbebisar

Simmar kan födas som vampyrer, och det funkar som så att två vampyrsimmar kan få ett vampyrbarn och en normal sim och en vampyrsim kan tillsammans få ett vampyrbarn. Det räcker alltså med att den ena simmen är vampyr för att det ska kunna bli ett vampyrbarn. Om barnet som föds är vampyr så får bebisen den röda/rosa rutan runt sin relationsbild, men de får inte vampyregenskaperna förrän bebisen blir ett småbarn. Med egenskaper menar jag; dunkel hudfärg, ljusröda ögon och vampyrmärket.

  


Andra simmar runt vampyren

Simmar som befinner sig i närheten av en vampyr kommer att få den negativa humöreffekten Jagad, endast Modiga simmar slipper denna humöreffekt kring vampyrer.


Vampyrsjuka

Har du en sim som är vampyr som du vill ska bli en normal sim? Åk till forskningsinstitutet för att köpa botemedlet för ca 3000 §.


 
 
madeleneutani.blogg.se

madeleneutani.blogg.se

9 november 2010 03:22

Bra beskrivning. =)
Min sims har fått barn tillsammans med en vampyr men dom är inte tillsammans. Och nu finns det typ en docka på gården som ser ut som en vampyr.. Jag har försökt att leta efter info på nätet, men hittar ingenting, däremot hittade jag din blogg =)

http://madeleneutani.blogg.se

 
Sanne Linnéa, theSIMSblogg

Sanne Linnéa, theSIMSblogg

9 november 2010 20:44

Härligt att du hittade hit! Kom gärna åter ^^

http://theSIMSblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Julia

11 november 2010 13:28

Du och din blogg är bara bäst!!! :D

 
Krux

Krux

12 november 2010 16:11

Synd att man måste ha Kvällsnöjen,annars skulle det va kul att bli en vampyr!
Då kan man ju hämnas på en elak granne eller så.
Då gör det väl ont? Eller måste man alltid fråga om lov?

http://ingen

 
Ingen bild

Tessis

15 november 2010 20:42

Tack ska försöka att bli en vampyr nu,kanske meddelar hur det går sen...

 
Ingen bild

Erik

15 december 2010 20:56

Mycket bra skrivet. Bra information och lättläst.
Dags att bli vampyr
Tack för hjälpen och tummen upp

 
emma

emma

30 december 2010 12:08

jag ska prova

http://mm

 
Ingen bild

Anna

27 januari 2011 13:27

Mycket bra blogg, tack för hjälpen!

 
Saga

Saga

4 februari 2011 20:20

Tack för det!
Nu vet jag exakt hur det går till ^^
tack igen!!

Hällsningar: Zagii.blogg.se

http://www.zagii.blogg.se

 
Ingen bild

Någon

8 februari 2011 13:08

Men om man inte är vän med en vampyr, och har en VÄLDIGT liten dator, finns det något annat sätt som är SKIT enkelt att hitta???

 
Ingen bild

Nina

15 mars 2011 21:50

Vampyrers ögon i The Sims 3 är inte alltid ljusröda, de kan vara t.ex ljusgula, ljusgröna eller vanliga röda också :p

 
Ingen bild

Jenny

25 april 2011 11:38

Men hur gör man en vampyr o går det vid huvudtaget?

 
Ingen bild

Paulina

15 maj 2011 19:42

Hej skit bra skriver :)
Men jag undrar om man kan vara ute dag tid med vampyrsimar? För det kan man ju inte i sims 2 nattliv.

 
Ingen bild

Mixie

15 maj 2011 21:19

Detta ska jag genast prova :D

 
Hanna

Hanna

1 juni 2011 22:45

Hej! Du har en grymt bra blogg! Tack för infot om vampyrer. Tråkigt att man måste ha kvällsnöjen =(... men vet du var man kan köpa det där det typ är billigt och sånt?

http://www.hannahlindholm.blogg.se

 
Ingen bild

issa

16 juni 2011 21:49

hej jag gjorde första kyssen på en vampyr o då så dog han.. men när jag gjorde första kyssen på en annan vampyr så dog inte han varför ä det så????

 
Ingen bild

Sanna

17 juni 2011 19:47

Du har skrivit deet väldigt bra ! ;)
Men vart hittar man en vampyrsim ?
Vart hittar du dina ?

 
Ingen bild

fanny

20 november 2011 20:42

hej bra beskrivning :)

bra att ja har kvällsnöjen,ska försöka bli vampyr sen

 
Ingen bild

Sanna

23 november 2011 12:22

hejsan! bra skrivet! fast jag visste redan hur man blev vampyr men jag undrar vad man gör när man har ett jaktbyte? hoppas du svarar! :)

 
Ingen bild

Nyfiken

15 december 2011 09:45

hejsan! jag såg på en annan sida att vampyrerna kan ha vissa vampyr egenskaper eller nåt och jag undrar om du vet nåt om hur man får det? :)

 
Ingen bild

Sofie

31 december 2011 15:23

Min sim blev vampyr efter bara ca48 timmar, några timmar efter att det stått "Det känns som om en del av mig har dött, men varje liten del av mig sprudlar av liv. Jag känner en åtrå efter något, men jag vet inte vad. Det är som ... en törst ..." så blev han vampyr, då blev jag jätteglad för att det inte tog så lång tid jag trott :)

 
Ingen bild

beka

8 juni 2012 14:58

har inte expanstionspaketet

 
Ingen bild

Linnea-Love

16 juli 2012 13:49

hej de var bara för nån dag sen jag så att de här spelet existerade, hur får man tag på de här spelet?
jag har kollat i afärer med den finns inte

 
Ingen bild

Roman

9 november 2012 18:45

finns det ett kod där man kan förvandlas till en vanlig människa?

 
Ingen bild

Jennie

17 augusti 2013 17:44

Hej. Min sim har vampyr tänder men jag har bara sims 3 husdjur. Är hon värkligen vampyr elr är det ett bugg snälla kan ngn som vet mket om sims skriva till mig på kik? Kik: Jennie_Svensson

 
Ingen bild

Suz

23 oktober 2013 07:14

hej! hur får man tag på plasma juice? hittar tyvärr inte på själv spelet. tacksam försvar. :D

 
Ingen bild

Olivia

14 september 2014 13:04

Man kan också göra/ bli en vampyr i the sims 3 övernaturligt!!

 
Dedoi

Dedoi

4 november 2014 18:15

Kan man göras det här på en iPad oxå?

http://Thesimsblogg

 
Ingen bild

Dedoi

4 november 2014 18:17

Svara så fort du kan snälla :)

 
Ingen bild

anonym

25 juni 2016 10:12

tack så mycket för infot! jag har en sim som jag råkade förvandla till vampyr men jag ville inte det igentligen. men min sim har inte blivit en vampyr än men går det att ta botemedlet efter 24 h efter bettet?

 
Ingen bild

Meman

24 september 2016 10:16

Man behöver inte kvällsnöjen man behöver bara övernaturligt för jag har inte kvällsnöjen men har tre vampyrer

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 september 2020 08:35

Hej!   Thesimsblogg har funnits ett bra tag nu och saker har förändrats sedan starten. Sidan har fortfarande en del besökare, därför behövs det här inlägget.    Thesimsblogg kommer att bli SanneSims.com.  Guider och tips kommer att finnas d...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2020 13:33

Genom funktionen "Min historia" när man skapar en Sim i The Sims 4 så kan man lite slumpartat (inte riktigt) få ut färdigheter, egenskaper och startkapital till en Sim eller ett hushåll. Detta gör det lättare för oss att skapa den simmen vi har i tan...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2020 12:00

Varje gång jag startar Origin möts jag av nya uppdateringar. Inte nog med det, om jag klickar uppdatera i den pop-up-rutan som dyker upp och väljer att uppdatera den vägen så funkar det inte. Origin stängs bara ner. Jag får då starta upp igen och try...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2020 10:11


Hej, igen.   Jag går igenom allt som ligger. Alla frågor, alla kommentarer och så alla icke godkända gästboksinlägg.  Så 8 år senare, jag har bytt headern och jag gratulerar Fanta! Hoppas att du inte tog alltför illa upp av att min header låg k...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2020 10:00


Hej!   Dom som har mig som vän på Sims 3 communityn kan gå in och se mina egenskaper. Där har jag valt "tankspridd". Frågan är om man kan vara så tankspridd att man skapar en blogg om ett spel som blir omtyckt och som är som mest omtyckt av en sj...

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Skapa flashcards