Alla inlägg den 11 november 2010

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 november 2010 22:43

Tidigare delar: Del 1Del 2Del 3Del 4Del 5Del 6Del 7Del 8, Del 9Del 10Del 11, Del 12

Förklaring: - bindesträck före en mening menas med att det är en mening som sägs, alltså den talas ut högt. Kursiva meningar är det som simmarna tänker.

Oavsett vilken av ovanstående, - mening eller tanke, så avgör färgen vem som säger meningen eller vem som tänker tanken. Här kommer en orienteringslista för färgerna:

Africa - Grön

Rufus - Orange

Melany - Blå

Trevor - Mörkt gul

Jake -  Brun

Leah - Röd

Bella - Rosa

Hannah - Kryddbär

Annie - Lila

Gäster - Grå


__________ Del 13 __________


Bara en kort stund efter Africa och gänget hade gjort sig hemmastadda i huset så bestämde Africa sig en morgon för att gå över till Annie och hämta tvillingarna. För just nu, var de det enda som saknades...


Direkt efter frukosten så sved Africa om, nu är hon redo för att hämta Leah och Bella. Hon är ändå lite nervös, eftersom detta innebär ett ännu större steg inom relationen mellan Africa och hennes mamma, Africa hade ju ändå lovat att Annie skulle få träffa Leah och Bella i princip när hon ville.


Men saken skulle fixas, och det skulle hända idag. Så Africa trippade över till sitt barndomshem.


Africa: "Jag hoppas att de är hemma, jag kanske skulle ha ringt först.."

Annie: - Africa! Vi är här uppe!


- Åh, där var ni ju. Jag såg er inte där nerifrån.

- Jaha, men det är ingen fara. Flickorna är redo. Kommer det att ske idag?

- Ja, jag har skrivit under alla papper och sådär på stadshuset. Så jag tänkte ta dem med mig nu.

- Självklart, jag tycker det är så härligt att jag ändå kan bo så nära dem. Så jag är överlycklig. Här är Leah, jag hjälper dig med Bella.

- Tack mamma.


Väl hemma i huset så bekantade sig Leah med Hannah, medan Bella var mycket mer tillbakadragen och stillsam.


Leah å andra sidan förde ett ruskigt liv, men verkade ändå passa bra in i den nya miljön. Men plötsligt så började Leah skrika av lycka alldeles för högt.


Men det var nog för att det var dags för tvillingarna att växa upp. Den nya miljön fick dem att mogna.


På kvällen mycket senare hade Bella ännu inte sagt ett ord. Hon observerade stilla det som hände runt omkring henne, men hon verkade inte gilla det som hände. När Africa tog sitt kvällste försökte sig Bella på ett närmande.


Hon visste egentligen inte vad hon skulle säga, det fanns inga ord för att beskriva den sorgen hon kände inom sig. Men hon tänkte ge det här normala familjelivet en chans eftersom hennes syster gjort precis detta och verkade gilla sin nya familj.


Så Bella satte sig ned för att diskutera med Africa. De kom snabbt in på livet och tvillingarna, vad som hände och varför det hände.

- Du vet Bella, eran fader Wei som är från Kina har nog stark influens på er flickor. Trots att ni inte märker det.

Bella: - Vart är pappa förresten?

- Han bor i Kina. Vi bestämde oss för att gå skiljda vägar eftersom vi inte var menade för varandra.

- Menade för varandra? Tänkte du någonsin på oss? Eller var det bara dina behov som sattes först? Kan du tänka på vad mormor har fått gå igenom för din skull? Vad vi har gått igenom för att våran mamma var en ansvarslös tonåring som lämpade över alla sina problem på sin mamma? Du borde skämmas, jag hatar det här stället!

Bella rusar ut från rummet.


- Bella...


Leah som satt och kollade på TV när hon hörde Bellas skrik i från köket.


Hon gick upp för att se om allt var okej med hennes syster. Men Bella snyftade så mycket att hon knappt kunde prata. Men hon fick ur sig att Leah borde gå och lägga sig så de båda kunde sova ur den här mardrömmen.


Leah: - Bella... Det här är inte så farligt om du tänker efter. Du vet att mormor är gammal och kan inte ta hand om oss. Vi borde vara glada för att vi ändå har en så här stor familj som bryr sig om oss när det väl kommer till kritan.

- Tyst Leah.... och sov...


  

... forts. följer ...

onsdag



Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 november 2010 22:28

Så här ser Greenwoods' nya villa ut inuti!



Entrén

   

Direkt innanför ytterdörren, hallen.

Till höger; dörrar som leder till vardagsrum.

Till vänster; valv som leder till kök/matsal


Valvet från hallen sett som leder till köket och matsalen.


Matsalsbordet, med plats för många!


Köket


Dörrarna som leder från hallen till vardagsrummet.


Vardagsrummet, helhet. Öppen spis i mitten. Längst bort i bild finns soffhörna med TV.


TV-hörnan.


Hallen på nedervåningen sedd från övervåningen. Och trappan.


Hallen på övervåningen.


Badrum på övervåningen.


Africas rum.


Hannah's rum.


Rufus rum.


Tvillingarna, Leah och Bellas rum.


Badrum övervåning.



Det finns ett till badrum, på nedervåningen, men bilden blev inte så bra.

Vill ni i alla fall se den är det bara att klicka på den här miniatyren:

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Skapa flashcards