Alla inlägg den 26 november 2010

Av SanneSims, theSIMSblogg - 26 november 2010 12:48


10 snabba!
Det borde ju vara så att varje nytt Sims-spel är bättre än det som kom tidigare, men för alla oss så är det inte så. Har du spelat minst 2 st The Sims-serier så kan du också göra dessa tio snabba frågor för att visa dina åsikter om de olika spelen. Du får räkna med expansionspacken i repsektive serie.
Vad är bäst i respektive spel?
Kan du inte bestämma dig så fyll i två spelserier :)
The Sims  The Sims 2  The Sims 3
Väder
The Sims  The Sims 2  The Sims 3
Kläder
The Sims  The Sims 2  The Sims 3
Simmar
The Sims  The Sims 2  The Sims 3
Kvarter
The Sims  The Sims 2  The Sims 3
Party
The Sims  The Sims 2  The Sims 3
Färdigheter
The Sims  The Sims 2  The Sims 3
Mat
The Sims  The Sims 2  The Sims 3
Prylar
The Sims  The Sims 2  The Sims 3
Fritid
The Sims  The Sims 2  The Sims 3
Djur
The Sims  The Sims 2  The Sims 3

10 snabba!
Det borde ju vara så att varje nytt Sims-spel är bättre än det som kom tidigare, men för alla oss så är det inte så. Har du spelat minst 2 st The Sims-serier så kan du också göra dessa tio snabba frågor för att visa dina åsikter om de olika spelen. Du får räkna med expansionspacken i repsektive serie.

Vad är bäst i respektive spel enligt dina spelbehov?

Kan du inte bestämma dig så välj i två spelserier :)


The Sims  The Sims 2  The Sims 3


Väder

The Sims  The Sims 2  The Sims 3

Jag älskar vädret i The Sims 2! Finns inget bättre att säga om saken.


Kläder

The Sims  The Sims 2  The Sims 3

När H&M kom ut med sitt prylpaket till The Sims 2-serien, då var jag mållös. Allt jag någonsin kunnat drömma om! Och i de andra expansionerna och prylpaketet, kläder så det blev svårt att välja varje gång man skulle klä på simmen ett par shorts!


Simmar

The Sims  The Sims 2  The Sims 3

Hur du skapar en sim är unikt för The Sims 3, men all min credit går till egenskaperna! Megamånga plus från mig till den sidan. Simmarna var inte unika i The Sims, något mer unika i The Sims 2 - men inget utav de kan mäta sig med trean.


Kvarter

The Sims  The Sims 2  The Sims 3

Det levande kvarteret är det som gör The Sims 3 så verkligt. Ocg Bridgeport då? Kvarteret som aldrig sover.


Party

The Sims  The Sims 2  The Sims 3

Här kniper House Party förstaplatsen.


Färdigheter

The Sims  The Sims 2  The Sims 3

Unika simmar kräver unika färdigheter, kunde inte göra annat än att fylla i The Sims 3. Det känns som att det finns lika många färdigheter som simmar. Och färdighetsjournalen + alla belöningar gör färdigheterna så spännande att arbeta med.


Mat

The Sims  The Sims 2  The Sims 3

Många unika maträtter som du måste läsa dig till via recept. Precis som i verkligheten, det gillar jag.


Prylar

The Sims  The Sims 2  The Sims 3

I The Sims och The Sims 2 fanns det oändligt mycket onödiga prylar att fylla rum med. Det saknar jag med The Sims 3. När jag bygger riktigt stora hus i trean så blir många rum, tyvärr, omöblerade.


Fritid

The Sims  The Sims 2  The Sims 3

Eller jag kanske menar hobbies. Jag tyckte egentligen inte om expansionspaketet Fritid eftersom det började lysa om simmar som höll på mycket med sina hobbies. Men det fanns i alla fall mycket mer saker som simmarna kunde utöva på sin fritid än det finns i The Sims och The Sims 3.


Djur

The Sims  The Sims 2  The Sims 3

Jag gillade djuren i tvåan, men inte lika mycket som jag gillade Unleashed. Åh, min första sims-hund. Jag glömmer honom aldrig. Rocky, en schäfer. Sååååå söt!


Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards