Direktlänk till inlägg 30 november 2010

Säkra trillingar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 november 2010 22:15

Det tog längre tid än jag trodde att fixa ihop Trädgårdsinlägget :)

Jag har spelat idag mellan 16:45 tills nu och orkar inte längre :(


Jag tänkte slänga in lite fort hur man får trillingar på bästa sätt istället!


Du väljer såklart ut lämpliga föräldrar som ska få dessa trillingar till att börja med.


Efter det så om du kan är det bra om du köper Fruktbarhetsbelöning från Livslånga Belöningar. Den kostar 10.000 livslånga poäng och kommer göra att det blir enklare för dina föräldrar att få antingen tvillingar eller trillingar. Har du inte råd med den här fruktbarhetsbelöningen så får det lov att funka utan, men som sagt det underlättar med många procentenheter att man har den här belöningen.


Efter det så gör du så att dina föräldersimmar försöker skaffa barn på närmsta säng eller i en pool eller hiss. Hör du plinget så vet du att din mammasim är gravid.


Nu börjar jobbet! Du ska få mammasimmen att så ofta som möjligt dansa till barnmusik på en stereo. Se till att det är barnmusik annars funkar det inte!

Jag gjorde som så att jag fuskade så att min mamma skulle må bra hela tiden så hon kunde stå och dansa till barnmusiken väldigt, väldigt ofta.

Jag skrev in fusket testingcheatsenabled true i fuskrutan och tryckte sen enter.

När man skrivit i det här fusket så kan man dra upp behovsmätarna var och en för sig eller hålla ned Shift, trycka på brevlådan och välja Gör alla glada. Hur du gör för att få upp behovsmätarna spelar ingen roll, men om du vill att de ska stanna så gröna som de är så får du hålla in Shift, trycka på brevlådan och välja Gör behoven statiska. Nu kommer de att vara gröna ända tills du skriver in samma fusk, håller in Shift, trycker på brevlådan och väljer Gör behoven dynamiska. Ett tips är att stänga av det här fusket när du använt det, annars kan simset bli segt. För att stänga av fusket skriver du in testingcheatsenabled false.


Efter din simsmamma stått och dansat till barnmusiken en stor del under sin graviditet så får du förhoppningsvis trillingar! (Jag fick det på första försöket)


Det här är en bild på min sim-mamma när hon bär ut sina trillingar i en korg från Sjukhuset!


  

 
 
Ingen bild

Moakamole ;D

1 december 2010 15:25

Är det inte så att dom kan titta på barnkanalen på tv också? :)

 
Ingen bild

Aisha

1 december 2010 20:02

När du spelar sims 3 ser du hus omkring dig men det går inte i sims 2 hur kan det vara att du ser hus omkring och man kan följa med en till skolan eller någon annan stans? Snälla svara :)

 
Sanne Linnéa, theSIMSblogg

Sanne Linnéa, theSIMSblogg

1 december 2010 21:22

Moakamole ;D : Jo, barnkanalen funkar :)
Men jag har fått för mig att dansa till barnmusiken på stereon funkade bättre eftersom jag fick trillingar på första försöket via det sättet :)

Aisha : I The Sims 3 så fungerar hela kvarteret som i verkligheten, din sim kan gå runt i det och knacka på grannar - få komma in hos dem m.m
Du kan gå i princip vartsomhelst på hela kvarterskartan utan att det behöver ladda! :)

http://theSIMSblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Rm

1 december 2010 23:59

Vad kul med sådana här små tips=) Jag brukar inte försöka få trillingar då jag tycker att det blir alldeles för jobbigt att ta hand om dem samtidigt och sedan när de blir äldre är det svårt att ge dem lika mycket uppmärksamhet (lära dem gå, prata o.s.v) samtidigt som man spelar föräldrarna.

Tvillingar är en aning lättare! Jag vet hur man fuskar fram tvillingar, dock vet jag inte hur man gör så att det blir en pojke och flicka. Har du något tips på det? Tacksam i förväg /Rm

 
Ingen bild

aisha

2 december 2010 14:34

Sims 3 är helt klart unik! :)

 
Ingen bild

anonym

2 december 2010 18:38

HALLÅ!
Det är torsdag kl halv sju!!
Ingen GREENWOODS!
Inte för att vara taskig men endå!

 
Pernilla

Pernilla

2 december 2010 18:41

Sims 3 är bäst! Saknar dock vädret som du skrev om i ett tidigare inlägg men hoppas på att de kommer snart också. Tycker det är dåligt att barnen (dvs "åldern" som kommer efter att de lärt sig gå och så och de börjar skolan) inte kan spela ngt instrument för att börja få upp level på gitarr, piano osv. så hoppas de ändrar det också.

Testade ditt tips med att dansa till barnmusiken idag och hann bara göra det en gång under "några timmar" för sen var det en massa annat man behövde göra, men jag fick tvillingar på direkten! :D Roligt tips, ska försöka vara lite mer ihärdig nästa gång och hoppas på trillingar.

Tack för en rolig blogg!

http://erikssonpernilla.blogg.se

 
Ingen bild

Amelia

2 december 2010 18:57

Jag håller med den anonyme besökaren, hoppas att det kommer imorgon! undrar varför den inte kom varken i onsdags eller idag. Vill inte verka taskig eller något, men när man kommer hem dödstrött från skolan och ser fram emot Greenwood, och så har den inte kommit! hur glad blir man då??

 
anonym

anonym

3 december 2010 10:17

Inte Greenwoods idag eller igår heller?
Istället för att bara strunta idet skriv om det har hänt något! VI VILL HA GREEEEEEEENWOODS!!!
Hoppas att du inte blev sur, men du förstår väll mig endå?

http://anonym

 
Ingen bild

Amelia

3 december 2010 14:52

Jag börjar också bli otålig! du kan väl ändå skriva om det hänt något, eller är du plötsligt för upptagen för att blogga?? kan du inte berätta varför, istället för att låta oss vänta och vänta och ger inte ens en enkel förklaring????
hoppas att du inte blev arg, men du fattar väl vinken, vi börjar faktiskt bli otåliga gällande Greenwoods!

 
Ingen bild

Sosso

3 december 2010 14:54

Asså chilla! Den kommer när den kommer! Chilla!

 
Ingen bild

Amelia

3 december 2010 15:27

Suck... antar att Sosso har en poäng där.

 
Ingen bild

Rm

3 december 2010 16:09

Herregud människor, ta det lugnt. Ni fattar väl ändå att hon har ett liv utanför sims-bloggen?!! Försök vara tacksamma i stället för att hon har den här bloggen som ger oss sims-nördar både underhållning med även dem tips vi behöver. Hur gamla är ni egentligen? Försök visa lite förståelse för att hon har ett liv och massa andra saker att göra som inte hör till bloggen. Ibland ÄR man för upptagen för att blogga!!

/ Tack för en grym blogg Linnea=)

 
Ingen bild

Amelia

3 december 2010 17:32

Lugna ner dig, Rm! vi är VISST tacksamma för hennes blogg!! och vi fattar att hon har ett eget liv utanför bloggen, det är bara det att vi vill veta vad som händer vad som händer i Greenwoods-historien! vi behöver inte någon predikan slängd i ansiktet! och jag är ingen nörd, men jag gillar ändå sims!

 
Ingen bild

aisha

3 december 2010 19:35

Håller verkligen med dig amelia! ;)

 
Ingen bild

Amelia

3 december 2010 22:58

Tack för medhållet, aisha!

 
Linda

Linda

24 januari 2011 12:25

hej, vad är fruktbarhetsbelöning?

http://gävle

 
Ingen bild

Emma

24 januari 2011 13:36

åhhh heregud det fungerade!!!!! :D

 
Ingen bild

Madde

31 januari 2011 15:36

Hejsan. Jag läste ditt inlägg om trillingar när jag fick trillingar så fick jag det genom att båda föreldrarna köpte en sån Fruktbarhetsbelöning från Livslånga Belöningar. Jag fick trillingar första gången. Jag fick tre flickor. Sen tänkte jag att jag ville ha en till, kanske en liten pojk så jag provade igen och fick tre flickor till. Sen när dom äldsta flickorna flyttade hemmifrån så försökte jag igen och fick tre flickor till. Jag har även försökt med detta i en annan familj och samma sak hända. Bara ett litet tips som funkade för mig :

 
Moa

Moa

16 april 2011 17:43

Är det på The sims 3 Eller 2 der fungerar ? Det ser ut som Ts3 på bilden, men jag ser inte säkert.
Är det TS3 Eller TS2 som det funkar på ? :s

http://www.fikapaus.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

23 april 2011 10:25

Det är Sims 3! :)

http://malinssimsblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

matilda

22 juni 2011 13:08

HÄR KOMMER FRÅGOR:
-Men behöver man ha den där fruktbarhetsbelöningen?
-Finns det ngn kod som uppfyller visum nivån till max? Så man kan köpa stugor sanbbare! :)
Fin blogg :D

 
Amelia

Amelia

22 juni 2011 18:30

Mathilda, fruktbarhetsbehandlingen gör det lättare att få tvillingar/trillingar, men om man inte har råd med den så kan sims-mamman lyssna på barnmusik eller titta på barnkanalen i 3 timmar.
Och det finns ingen kod som ger mer visumpoäng automatiskt, man får visumpoäng genom att klara av äventyr i landet simmen är i.

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lilla mig

30 juni 2011 22:22

Deet fuunkade... Tackaaaar ;D

 
Ingen bild

A

3 juli 2011 00:15

Jag fick trillingar för några dagar sen med bara fruktbarhetsbehandlingen utan barnmusik eller barntv och det blev tre tjejer. Det är skumt att det nästan alltid blir tjejer när man får trillingar..... eller??!

 
Ingen bild

Hennia

6 juli 2011 21:57

Kan man få två tvillingar av samma kön? D;
För det verkar inte så. xD

 
Ingen bild

Gasell

19 juli 2011 00:57

Men jag har sett nånstans att om man äter våfflor blir det det ena könet och om man äter pannkakor det andra. Ni kan ju testa och se vad som händer;)

 
Amelia

Amelia

19 juli 2011 09:03

Hennia, jovisst kan man få tvillingar av samma kön. Det får jag varje gång!
Jag fick en gång 2 tjejer, men de var inte särskilt lika, hehe! Den ena var ett spöke och den andra vanlig och levande! :)

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Tindra-Glittra-Ronya

Tindra-Glittra-Ronya

19 juli 2011 14:35

Jag ska säga 1 sak Linnéa



Du är magisk ! Love you!!!
Kram:´Tindra-Glittra-Ronya

http://Sims 3

 
Ingen bild

GodisGlassgirl

24 juli 2011 20:56

Jag fick tvilligar som var tjejer. Första gången för mig det blir tjejer.

 
Ingen bild

Evelina

1 augusti 2011 19:06

öhm , jag dansade till barnmusik typ hela tiden xd
och fick TVÅ POJKAR ..
men det funkar säkert , men tyvärr inte för mig ..
tack för en superduper bra blogg !

 
Ingen bild

essa

17 augusti 2011 23:19

hur får man barnmusik i stereon?

 
GodisGlassgirl

GodisGlassgirl

28 augusti 2011 00:28

Essa , den finns ju där av sig själv? :O

http://stardollfasionistas.blogg.se

 
GodisGlassgirl

GodisGlassgirl

31 oktober 2011 13:07

Haha , för fösta gången fick jag en tvillingpojke och en tvillingflicka! :D

http://stardollfasionistas.blogg.se

 
Ewwe

Ewwe

4 januari 2012 20:56

Haha! Jag gjorde min kompis på det sims och hon gick och drack i baren och gungade på gungställningen ute och hon fick oxå tvillingar.. Med en karl som hon träffade i parken på första försöket :D Haha!

http://ewwz.blogg.se

 
Ingen bild

Inte bra på Sims

22 januari 2012 19:31

Jag har ganska många frågor, hmm, men i alla fall en gång försökte jag få barn, och det gick bra och så. Men när de hade fått barnet så stängde min dator av sig själv (den gör så ibland, ska få en ny) men när jag satte på Sims nästa gång så hade familjen blivit så där att det inte finns någon bild, att det bara är typ "formen" av en mamma, pappa och ett barn, och blå bakrund (samma sak med bilden på deras hus) och så kunde jag inte komma in på familjen mer. Har det hänt någon av er?
Och sen när man ska bli medlem på www.thesims3.com, hur många siffror ska man skriva i varje ruta när man ska skriva in sitt serie nummer för att kunna bli medlem? Står att jag skriver in det fel hela tiden.
Förlåt för dålig förklaring..

 
Ingen bild

Emma

23 mars 2012 17:31

Var köper man fruktbarhet?

 
Ingen bild

anonym

13 april 2012 21:12

hos livsönskningnar

 
Ninen!

Ninen!

7 maj 2012 17:43

Jag dansade till barnmusik varje dag i graviditeten på sims! :D Och försökte hålla humöret på topp hela tiden! Fick tvillingar direkt! :D Fick dock bygga ut huset lite ^^

http://panfusegnaninen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sims nörden

13 maj 2012 13:36

hej!
Jag spelar ts3 på ps3 och har fått två tjejer som är tvillingar! Nu vill jag antagligen få trillingar eller tvillingar av varje sort (asså både pojke& tjej) Skulle vara tacksam och jag fick veta nåt fusk! :-)

 
Thesims123

Thesims123

25 juni 2012 18:56

Glöm inte att stänga av fusk koden innan barnet kommer om du inte gör det så tar myndigheterna ditt barn :)

http://hihihi

 
Ingen bild

N

19 januari 2013 18:53

Jag dansade till barnmusik ganska ofta och fick trillingar första gången! :D Två pojkar och en flicka. xD

 
Ingen bild

eetyp

16 februari 2013 19:08

funkade

 
Ingen bild

anonym

10 mars 2013 18:37

hur får man en sådan korg?

 
Ingen bild

Linda

16 mars 2013 22:28

Den kommer av sig själv när mamman bär hem sina barn automatiskt, eller när en socialarbetare kommer och lämnar ett barn (småbarn, bebis). När de kommer hem från sjukhuset och mamman tar upp bebisen försvinner korgen automatiskt, samma sak gäller när man tar upp barnet från korgen när man adopterat, Anonym!

 
Ingen bild

Julia

28 april 2013 16:46

Hej!!!
-Jag undrar om detta funkar till the Sims 2 också?
- Var köper man den där fruktbarhets grejen?
- Finns det något FUSK man skriver in istället så man får trillingar?
- Vet någon om man kan få fyrlingar?

Tacksam för svar!! :)

 
Ingen bild

Me! :)

1 maj 2013 19:17

Jag testade och det gick!! Jippie!
Nu blir det mycket bebisar i familjen, Love, Joel och Annie döpte jag dem till, två pojkar och en flicka! :)

Förresten, vet ngn om det går att få fyrlingar?

 
Ingen bild

En sim

20 juni 2013 19:23

Tack för fusket.
Vet inte om någon skrivit det tidigare, men om man äter bara äpplen under graviditeten, och då får man en son/söner :) Och om man bara äter vattenmelon, då får man en dotter/döttrar :)

 
Ingen bild

Anonym

25 juni 2013 23:04

I min första familj jag testade detta i fick jag bara tjejer när jag fick trillingar, 3 gånger om i samma familj! Jag testade detta i en annan familj, då fick jag bara pojkar......Jag vet inte vad det beror på..... det kanske växlar från familj till familj..... Nu får jag mest kille+kille+tjej och kille+tjej vid trillingar/tvillingar..... :)

 
Ingen bild

MyEbba

28 januari 2014 20:28

Hur sätter man på barnmusik på stereon?

 
Ingen bild

Ebba

28 januari 2014 20:32

Hur länge ska hon dansa?

 
Anonym!

Anonym!

2 maj 2014 19:44

Hur gör man så sina Simar på The Sims 3 blir nakna?

http://Gggg

 
Anonym!

Anonym!

2 maj 2014 19:45

Tacksam om svar!

http://Grrrrr

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 september 2020 08:35

Hej!   Thesimsblogg har funnits ett bra tag nu och saker har förändrats sedan starten. Sidan har fortfarande en del besökare, därför behövs det här inlägget.    Thesimsblogg kommer att bli SanneSims.com.  Guider och tips kommer att finnas d...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2020 13:33

Genom funktionen "Min historia" när man skapar en Sim i The Sims 4 så kan man lite slumpartat (inte riktigt) få ut färdigheter, egenskaper och startkapital till en Sim eller ett hushåll. Detta gör det lättare för oss att skapa den simmen vi har i tan...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2020 12:00

Varje gång jag startar Origin möts jag av nya uppdateringar. Inte nog med det, om jag klickar uppdatera i den pop-up-rutan som dyker upp och väljer att uppdatera den vägen så funkar det inte. Origin stängs bara ner. Jag får då starta upp igen och try...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2020 10:11


Hej, igen.   Jag går igenom allt som ligger. Alla frågor, alla kommentarer och så alla icke godkända gästboksinlägg.  Så 8 år senare, jag har bytt headern och jag gratulerar Fanta! Hoppas att du inte tog alltför illa upp av att min header låg k...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2020 10:00


Hej!   Dom som har mig som vän på Sims 3 communityn kan gå in och se mina egenskaper. Där har jag valt "tankspridd". Frågan är om man kan vara så tankspridd att man skapar en blogg om ett spel som blir omtyckt och som är som mest omtyckt av en sj...

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards