Direktlänk till inlägg 9 december 2010

Historien om Greenwoods' del 17

Av SanneSims, theSIMSblogg - 9 december 2010 18:15

Tidigare delar: Del 1Del 2Del 3Del 4Del 5Del 6Del 7Del 8, Del 9Del 10Del 11Del 12Del 13Del 14Del 15, Del 16

En förklaring till hur du läser Greenwoods' finner du här.

Färgerna:

Africa - Grön

Rufus - Orange

Melany - Blå

Trevor - Mörkt gul

Jake -  Brun

Leah - Röd

Bella - Rosa

Hannah - Kryddbär

Annie - Lila

Gäster - Grå


__________ Del 17 __________


"Hoppas hon är hemma, hoppas hon är hemma!"

Direkt efter missödet vid fiskesjön mellan Rufus och Hannah så åkte Hannah mot Mainy istället för hem.


- Åååh, du var hemma. Så skönt!

Mainy: - Självklart så är jag det.


- Vad är det Hannah? Du ser så nere ut? Har det hänt något?

- Jo, det har ju det..


- Du vet vid fiskesjön tidigare idag?

- Ja, jo jag minns. Vi träffades ju där.

- Precis, efter du hade gått så bestämde Rufus sig för att han hade fiskat klart och kom och satte sig vid mig vid lägerelden.

- Okej.

- Och jag bestämde mig för då att berätta för honom om ryktet som går runt här på stan om att han och jag är ett par, men jag hann inte. Han kysste mig innan jag hann berätta.


- Och nu vet jag inte vad jag ska göra...


- Men det var väl jättebra att han gjorde så? Då slapp ju du var den som först berätta hur du känner.


- Jo, det hade väl varit bra om det var så. Men du förstår, han verkade ångra det ganska mycket. Att han hade kysst mig alltså. Och då kunde jag varken berätta om mina känslor eller om ryktet. Nu är allt bara fel.


- Men vänta här nu Hannah. Det var han som kysste dig, så antagligen har han känslor för dig oavsett om han inte vågar leva ut dem eller inte.


- Bland allting som surrar i hans huvud så vet han att han tycker om dig väldigt, väldigt mycket. Och det var säkert därför han kysste dig.

- Men tänk om han verkligen ångrar det?

- Det vore förnekelse emot han själv att ångra en sådan sak, Hannah.


- Du har säkert rätt, Mainy. Det måste finnas en anledning eller hur?

- Precis..


- Men det löser ju ändå inte hur jag nu ska gå tillväga. Vad ska jag nu göra?

- Berätta för honom helt enkelt. Så slipper ni allt osäkert kring det här. När ni båda vet hur ni känner.

- Men tänk om du har fel?

- Hannah? Jag har sett dig och Rufus, jag vet att jag har rätt.


- Hur ska jag säga?


- Hannah min vän. Du är fullständigt kapabel till att uttrycka dina känslor för den mannen. Det är ingen som ska säga åt dig hur du ska förmedla dem när det bara är du som vet precis hur du känner.

- Jag vågar inte.

- Inte nu, men imorgon. Sov över här inatt så berättar du det för honom imorgon. Okej?

- Okej..


- Jag ska nog fundera redan nu på vad jag ska säga.

- Du har hela natten på dig att fundera. God natt.

- God natt, Mainy och tack.

- Ingen orsak.


"Efter imorgon, då kommer det här vara löst. Då kommer det vara du och jag Rufus..."


SAMTIDIGT I GREENWOODS-HUSET

Africa och Jake står och samtalar i tvillingarnas rum efter Jake varit där för att kolla eldstaden när Rufus plötsligt kommer inspringande.

- Africa, jag måste prata med dig.

- Okej, okej.

- Jag väntar i hallen.

Rufus går.

Jake: - Det där lät viktigt.

- Det gjorde ju det. Får gå ner och höra vad han har att säga. Sover du över ikväll?

- Ja, gärna. Jag tar ett bad medan ni pratar då.

- Det blir bra, kommer strax.


- Okej, sjung ut.

- Det har skett ett litet, litet missöde mellan mig och Hannah.


- Jaså? Vad har du nu gjort?

- Jag har kysst Hannah.

- Äntligen, jag undrade just hur lång tid det skulle ta innan ni upptäckte det där.


- Upptäckte vad? Det här är ju helt fel! Såhär ska det inte vara.

- Inte?

- Jag menar, jag och Hannah är ju bara vänner. Eller hur?


- Är du säker på det?

- Hehe, ja. Det är ju jag och Amber ju, det säger alla!

- Alla säger det, men det betyder ju inte att det är så.

- Det förstås.

- Hur förklarade du det för Hannah, att det är du och Amber då?

- Jag gjorde det inte. Jag sa förlåt för att jag kysste henne. Men inget mer.


- Jag hoppas bara du förklarar hur du verkligen känner Rufus.


- Vänta nu? Tror du verkligen att jag skulle ställa till med allt det här trubblet med flit?


- Självklart inte, min vän. Jag vill bara att du förklarar hur du verkligen känner för båda tjejerna, oavsett vad alla andra säger.


- Okej, okej. Jag lovar.


- Jag förklarar för Hannah imorgon.


Efter samtalet med Rufus tar Africa en snabb-dusch och går sedan och lägger sig brevid Jake.

- Var det skönt att bada?

- Suveränt, trevliga duschkrämer.

- Haha, visst är de?

- Vad var det med Ruffs?

- Han hade kysst "fel" tjej.

- Hur lyckades han med fel tjej?

- Han tror att han är kär i en annan, men han kysste tjejen som han egentligen är kär i. Han vågar bara inte erkänna det för sig själv.

- Han kanske är rädd för att deras vänskap ska förstöras? För du menar väl att Hannah är rätt tjej?

- Jo, precis.. Men jag kan inte säga åt honom vad han ska göra. Han är en vuxen människa, han inser väl förr eller senare vad som är rätt och vad som är fel.

- Såklart. Men ska vi fortsätta våran diskussion?


- Jaaa, jusste!

- Hur ska vi göra?

- Jag tycker det låter som en bra idé att flytta ihop.

- Äntligen har vi kommit ett steg längre hära. Men vart ska vi bo?

- Ja, frågar blir väl då dig, mig eller nytt?

- Jag har precis byggt om hemma.


- Har du?

- Ja, jag kände det här på mig och jag vill att det ska hända lite mellan oss. Redo att ta det steget längre eller vad det heter. Om nu du vill?

- Jättegärna.


- Jag måste se till att berätta allt för mina tjejer då.

- Och för Rufus och Hannah! Det finns mycket plats hos mig. Och nära havet bor jag också.

- Du har visst tänkt på allt.


  

... forts. följer ...

onsdag


 
 
Ingen bild

Gissavem!

9 december 2010 20:45

Oj,det blev mycket problem! Jag längtar till nästa del attfå reda på vad som ska hända mellen Rufus och Hannah!! Jättebra skrivet! Spännande....

 
Ingen bild

anonym

10 december 2010 13:37

Kan du visa hur man skapar en värld med skapa värld vertyget som man kan ladda ner

 
Ingen bild

Amelia

10 december 2010 14:35

Oj! vad ska tvillingarna säga? ska de bo kvar eller följa med Africa? vore det inte bättre om Jake flyttade in hos Africa? på så sätt slipper Leah och Bella skiljas från sin mamma och alla blir lyckliga hur det än blir! jag skulle tycka såååååååååååå synd om tvillingarna om Africa bara sticker iväg med Jake!!!!!

 
Rebecca

Rebecca

10 december 2010 15:20

Vad pratar du om Amelia?
Tvillingarna följer väl med Africa och flyttar till Jake, eller har jag fel? :S

http://becki.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Amelia

10 december 2010 16:11

Hmm... du kanske har rätt, Rebecca. Hoppas att de följer med. Men hur blir det med Annie? ska hon bara sitta där och inte kunna träffa tvillingarna igen? du vet ju att hon är gammal, var det inte Africa som sa att Annie kommer "bada" i lycka?? nu blir "det badet" kallt, nu "badar" hon nog snart i svek och sorg!

 
Ingen bild

hihihii

12 december 2010 11:39

jättebra skrivet...jag blev sugen på att spela sims 3.
:) :3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 september 2020 08:35

Hej!   Thesimsblogg har funnits ett bra tag nu och saker har förändrats sedan starten. Sidan har fortfarande en del besökare, därför behövs det här inlägget.    Thesimsblogg kommer att bli SanneSims.com.  Guider och tips kommer att finnas d...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2020 13:33

Genom funktionen "Min historia" när man skapar en Sim i The Sims 4 så kan man lite slumpartat (inte riktigt) få ut färdigheter, egenskaper och startkapital till en Sim eller ett hushåll. Detta gör det lättare för oss att skapa den simmen vi har i tan...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2020 12:00

Varje gång jag startar Origin möts jag av nya uppdateringar. Inte nog med det, om jag klickar uppdatera i den pop-up-rutan som dyker upp och väljer att uppdatera den vägen så funkar det inte. Origin stängs bara ner. Jag får då starta upp igen och try...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2020 10:11


Hej, igen.   Jag går igenom allt som ligger. Alla frågor, alla kommentarer och så alla icke godkända gästboksinlägg.  Så 8 år senare, jag har bytt headern och jag gratulerar Fanta! Hoppas att du inte tog alltför illa upp av att min header låg k...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2020 10:00


Hej!   Dom som har mig som vän på Sims 3 communityn kan gå in och se mina egenskaper. Där har jag valt "tankspridd". Frågan är om man kan vara så tankspridd att man skapar en blogg om ett spel som blir omtyckt och som är som mest omtyckt av en sj...

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Skapa flashcards