Direktlänk till inlägg 12 december 2010

Installationsguide 1 - Egna saker till ditt Sims 3!

Av SanneSims, theSIMSblogg - 12 december 2010 12:04

  


Innan du börjar

De flesta föremålen som vi laddar ner till vårat sims 3 från andra hemsidor är så kallade .zip-filer. Att vi vet att det just är en .zip-fil vi laddat ner ser man på utseendet på ikonen (böcker som är staplade, en liten mockajäng eller en mapp med en dragkedja på) och på att namnet på saken vi laddat ner slutar på .zip.

Hur ikonen ser ut beror på vilket program du har när du ska "packa upp" den här filen. Jag tänker visa hur du gör detta med två olika program via den här guiden.


       


Ser den filens ikon som du precis laddat ner såhär så kan du fortsätta den här guiden. Det viktigaste är inte hur ikonen ser ut, utan att filnamnet slutar på .zip.


Välj att fortsätta via WinZip eller WinRAR.


WinZip


WinZip använde jag förut och är bra om man vet att man bara ska ha några få grejor. Winzip kan du ladda ner och använda gratis i 45 dagar. Om man vill ladda ner mer saker under en längre period är WinRAR bättre. WinZip hittar du här.

WinZip måste man förnya hela tiden om man vill ha det gratis. Varje sådan process måste ske var 45'e dag. Gör man ingen sån så kan man inte använda programmet, det börjar aldrig att kosta omedvetet så var inte rädda för detta. Anledningen till varför det kostar är att det är av bättre kvalitet och lättare att använda än WinRAR.


1. Hitta en hemsida du vill ha någonting ifrån. T.ex www.thesimsresource.com.


2. Skapa ett konto om så behövs.

3. Hitta ett föremål du gillar.

4. Tryck på ladda ner (det ska vara en .zip-fil)


5. Spara filen så du vet vart du har den!


6. Öppna filen som du precis laddat ner med WinZip (1). Tryck på Use Evaluation Version (2).


7. Nu ska den filen komma upp i WinZip (1). Då markerar du den filen och klickar du på Unzip (2). Filen du ska "unzippa" ska hamna i Användare/Dokument/Electronic Arts/The Sims 3/Downloads, så att du håller koll på det lite!


8. Efter du tryckt på Unzip så kommer en ruta att komma upp där du vill placera den nya filen du kommer att skapa, se nu till att platsen du Unzippar filen på är Användare/Dokument/Electronic Arts/The Sims 3/Downloads! (1), tryck sen på Unzip (2).


9. Ett nytt fönster ska öppnas automatiskt efter du tryckt på Unzip. I det nya fönstret så är filen som du precis unzippade markerad.


10. När du är säker på att den filen du precis unzippade hamnade i Användare/Dokument/Electronic Arts/The Sims 3/Downloads så öppnar du Startprogrammet för The Sims 3 (1). Trycker på nedladdningar i menyn till vänster (2) och letar bland föremålen upp den saken du laddade ner. Markera den (3) och tryck på installera (4).


11. Då öppnas ett installationsprogram (1) och ditt nya föremål installeras till ditt The Sims 3. När installationen är klar och det står att den lyckades trycker du på OK (2).


12. NU VAR DET KLART! När du nästa gång startar The Sims 3 så kommer ditt nya föremål att finnas med i spelet.


- Vidare frågor ställs helst som kommentarer, tack!



WinRAR


WinRAR är som sagt ett bättre program om du långsiktigt ska ladda ner till ditt spel, eftersom WinRAR är gratis hela tiden. WinZip måste man förnya hela tiden om man vill ha det gratis. Varje sådan process måste ske var 45'e dag. Gör man ingen sån så kan man inte använda programmet, det börjar aldrig att kosta omedvetet så var inte rädda för detta. Anledningen till varför det kostar är att det är av bättre kvalitet än WinRAR.

Ladda ner WinRAR här. Glöm inte att installera WinRAR innan du fortsätter med följande steg:


1. Hitta en hemsida du vill ha någonting ifrån. T.ex. www.aroundthesims3.com.


2. Skapa ett konto om så behövs.

3. Hitta ett föremål du gillar.

4. Tryck på ladda ner (det ska vara en .zip-fil)


5. Spara filen på ett ställe där du vet var du har den.

6. Gå in i mappen där du precis sparade filen och dubbelklicka på den.

7. WinRAR öppnas automatiskt, om inte - ange WinRAR som standardprogram för .zip-filer.


  

8. Markera filen som har en ikon som ser ut som en blå fyrkant med en grön sims-diamant i mitten och tryck på Extract to.


9. Extrahera filen till mappen C:\Användare\Dokument\Electronic Arts\The Sims 3\Downloads.

10. Den filen som du nu precis extraherat hamnar i just den mappen och kommer sedan automatiskt att komma upp i Startprogrammet för The Sims 3 bland Nedladdningar där den måste installeras för att hamna i spelet.

11. För att installera den saken vi precis laddat ner öppnar vi Startprogrammet för The Sims 3 (Launcher)


12. När du startat upp startprogrammet så klickar du på Nedladdningar (1) i menyn till vänster. Därefter letar du upp föremålet som du precis laddat ner och markerar, kryssar för den rutan (2). Klicka sen på Installera (3) för att föremålet ska komma till ditt spel.

13. Spela med ditt egna innehåll!


- Vidare frågor ställs helst som kommentarer, tack!

Avinstallationsguide finnes här.



Kopiering förbjuden.

Uppdaterad: 2011-02-17

 
 
Ingen bild

jo

13 december 2010 19:08

kan du ge några andra exemlpel istället för thesims3.com :P?

 
Ingen bild

jo

13 december 2010 19:13

för på de andra sidorna hittar jag inga zip-fil
alla är rar wllwe winzip fil :P?

 
Ingen bild

Bäst

23 december 2010 21:08

Hej kan ni je mig ett förslag på en bra hemsida med sims3 saker som är gratis snälla

 
sarah

sarah

4 februari 2011 00:46

Jag har gjort allt det där men jag hittar inte filerna ändå :/ Det står att de räknas som föremål (glastak) men finns varken på byggläge eller i köpläget. Vad ska jag göra?

http://saganomsarah.blogg.se

 
Justin

Justin

27 februari 2011 00:50

Är verkligen glad att du gör detta för har inte kommit såhär långt annars. Men har ett litet problem. Allt funkar fram till punkt 12. Sakerna syns inte , what should I do? tacksam för svar :)

http://countdownical.blogg.se

 
Ingen bild

Jessica

19 april 2011 22:00

Men hur installerar man WinRAR??? Bra inlägg :)

 
Amelia

Amelia

22 maj 2011 12:50

För mig är det jättelätt att ladda ner, jag klickar på download, sedan dubbelklickar jag gröna diamanten. Så öppnas startprogrammet automatiskt och föremålet laddas ner automatiskt också. :)

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

fs

21 juli 2011 15:04

Vad bra Amelia!!

Men jag har en liten fråga, kanske inte handlar om zip men ändå. Här är frågan:
När man ska bli medlem på community, eller måste man vara medlem på community för att kunna ladda ner saker därifrån??
Och om man måste vad är den där profil saken, där man ska skriva något?

 
Ingen bild

Rebecka

5 augusti 2011 15:37

tack såå mycket för hjälpen! Jag ha hittat ett mod så tonåringar kan bli gravida och behövde kläder till dom men visste inte hur, men nu funkar det! TACK!!

 
Ingen bild

fs

1 september 2011 14:48

Jag har inte förstått det där, kan tonåringar bli gravida om man laddar ner en specilell mod? Vad är egäntligen en mod??

 
fanny

fanny

1 september 2011 17:51

Jag fattar inte hur jag ska förnya min gratissak. Står bara att jag har 0 dagar och sen knasar den sig så hur gör man?

http://tstre.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

15 september 2011 22:13

Jag har bara WinRar, vilket är lite typiskt ibland. De finaste frisyrerna är Zip-filer, så dem kan jag inte ladda ner. Åtminstone vet jag inte hur jag ska göra med WinZip, trots att jag läst den här guiden!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Rebecca

Rebecca

9 oktober 2011 11:52

Men hur laddar man ner en rar-fil då?

http://thesims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maria

17 november 2011 18:48

Men kan öppna .zip filer med WinRaR, och man kan troligtvis öppna .Rar filer med WinZip :)

 
Ingen bild

mella

19 januari 2012 10:02

Jag vet hur man gör allt det där och har gjort det flera gånger.. men nu helt plötsligt har det slutat att fungera, När man trycker på hämta fil eller dubbelklickar på en fil.. så kommer inte saken upp i startprogramet som det vanligtvis gjort förut :( vet du vad det kan bero på?

 
Ingen bild

Saga

20 maj 2012 13:19

När jag ska ladda ner står det "this could harm you computer"...Jag vet inte om jag vågar ta den risken. Har det gått bra för er som laddat ner den??

 
Mathilda

Mathilda

13 juni 2012 10:32

När jag klickar på installera så står det att jag måste uppdatera mitt sims 3 och när jag försöker det så står det att jag måste ha EA Downlaod Manager!? Varför blir det så?

Skulle du kunna svara på den frågan i min blogg? Skulle vara supersnällt!

http://grahnforever.blogg.se

 
Ingen bild

linda

26 augusti 2012 00:52

Hej! jag gjorde allting som stod och det gick jätte bra. MEN, jag hittar ingen av möblerna som jag laddade ner. vars finns dom??

 
Lovisa

Lovisa

25 januari 2013 11:50

såg det fanns många kommentarer om vars man kan ladda ner saker gratis till sims 3 och 2 :). Det finns en sida med massa gratis möbler men innan man kan ladda ner så måste man starta ett konto och det är gratis sidan heter thesimsresource.com

http://Lovans.blogg.se

 
arosemarie09@gmail.com

arosemarie09@gmail.com

3 oktober 2015 15:36

Jag har 8 föråldrade drivrutiner enl Winzep??
Riktigt gamla alltså. Hur kan det komma sej? Jag köpt denna dator
för ca 2 månader sedan! En helt ny dator! Kommentarer/frågor är
flera år gamla. Har jag blivit lurad av firman? Det går inte att
skriva korrekt med den då vissa bokstäver uteblir varför jag ska
reklamera den här datorn.Har jag blivit lurad på detta köp?
Fick aldrig erforderliga papper heller vid köpet! Svar önskas, tack! Med vänlig hälsning RoseMarie Andersson

http://??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 september 2020 08:35

Hej!   Thesimsblogg har funnits ett bra tag nu och saker har förändrats sedan starten. Sidan har fortfarande en del besökare, därför behövs det här inlägget.    Thesimsblogg kommer att bli SanneSims.com.  Guider och tips kommer att finnas d...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2020 13:33

Genom funktionen "Min historia" när man skapar en Sim i The Sims 4 så kan man lite slumpartat (inte riktigt) få ut färdigheter, egenskaper och startkapital till en Sim eller ett hushåll. Detta gör det lättare för oss att skapa den simmen vi har i tan...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2020 12:00

Varje gång jag startar Origin möts jag av nya uppdateringar. Inte nog med det, om jag klickar uppdatera i den pop-up-rutan som dyker upp och väljer att uppdatera den vägen så funkar det inte. Origin stängs bara ner. Jag får då starta upp igen och try...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2020 10:11


Hej, igen.   Jag går igenom allt som ligger. Alla frågor, alla kommentarer och så alla icke godkända gästboksinlägg.  Så 8 år senare, jag har bytt headern och jag gratulerar Fanta! Hoppas att du inte tog alltför illa upp av att min header låg k...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2020 10:00


Hej!   Dom som har mig som vän på Sims 3 communityn kan gå in och se mina egenskaper. Där har jag valt "tankspridd". Frågan är om man kan vara så tankspridd att man skapar en blogg om ett spel som blir omtyckt och som är som mest omtyckt av en sj...

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards