Direktlänk till inlägg 7 januari 2011

Så här gör du Ambrosia

Av SanneSims, theSIMSblogg - 7 januari 2011 18:51

 Bloggsvar:

 



 

Ingen bild

Amelia

Fredag 7 jan 13:43

Det blev en 10:a på omröstningen för min del också! utan din hjälp hade jag aldrig kommit så långt i sims som jag har gjort nu! tack så väldigt mycket, SanneLinnea! men när ska du visa hur man gör ambrosia? vore kul att veta hur!





Ambrosia håller jag på med, en sims som jag har är nu uppe i den behövande nivån för att kunna odla livsfrukten så den håller på att odlas!
Nu är det bara nivå 10 inom matlagning och 12.000§ som krävs! ;)

Ambrosia håller jag på med, en sims som jag har är nu uppe i den behövande nivån för att kunna odla livsfrukten så den håller på att odlas! Nu är det bara nivå 10 inom matlagning, 12.000§ för receptet och dödsfisken som krävs! ;)
Men jag tänkte att detta borde ju inte stoppa er att tillverka eran alldeles egna ambrosia!



Så här gör du Ambrosia: 

Ambrosia.jpg

Ambrosia


För att kunna göra Ambrosia är det en del svåra ingredienser som krävs.

Bland de svåraste att få tag på är livsfrukten.


Såhär ser livsplantans frukt ut:  

File:Life Fruit.jpg


Här är en bild på själva livsplantan:


För att kunna odla livsplantan så behövs antingen en livsfrukt eller ett livsplantefrö. Förutom råvarorna så behöver du nivå 7 i trädgårdsarbete.

Frukten/fröet hittar du aningen någonstans i ditt kvarter bland alla fröer som är speciellt sällsynta, utforska katakomberna i mausoleum, som en belöning när man arbetar med vetenskap (nivå 9) eller fiskas upp ur en sjö.

Det finns såklart ett fusk att använda sig utav om man är i väldigt stort behov av livsplantan med detsamma. Öppna fuskrutan och skriv in aktiveringsfusket testingcheatsenabled true och sen enter. Tryck sedan upp fuskrutan igen när du är i köpläget (där du köper möbler) och skriv in fusket buydebug och sen enter. Titta där det står "Plant Spawners" och välj Livsfrukten. Ett tips är att sedan stänga av aktiveringsfusket efter du använt det så spelet inte blir segt. Du tar upp fuskrutan och skriver då in testingcheatsenabled false och trycker enter.


Dödsfisken finner du på Kyrkogården i ett vattendrag mellan klockan 1-3 på natten. Använd skalare som bete, du måste i princip ha nivå 7-10 inom fiskefärdigheten för att kunna lyckas fånga en Dödsfisk. 


Receptet på Ambrosia köper du på bokhandeln för 12.000§ och du måste ha bemästrat (nivå 10) matlagningsfärdigheten för att kunna lära dig att tillaga detta recept!



Bra effekter man kan utvinna vid ätandet av Ambrosia:


1. Gör en död sim levande! Om en död sim (en spöksim) äter ambrosia så blir han till en helt vanlig levande sim!


2. En sim som äter Ambrosia kommer att börja om att åldras i sin åldersgrupp på nytt! Så om en sim som varit ungdom och håller precis på att bli vuxen äter Ambrosia så börjar simmen om att åldras från ungdomsstadiets början.


3. En portion Ambrosia gör så att simmens hunger sjunker kraftigt och han blir mätt länge. Dessutom får han humöreffekten Gudomlig Måltid + 75 humör.








 .

 .

 .

Minns ni The Sims Horror Movie?




 
 
Ingen bild

Trude

7 januari 2011 21:21

Va spännande!!! :)

 
Ingen bild

Amelia

7 januari 2011 22:21

Tack så mycket, nu är jag på G med ambrosian. Har bemästrat matlagningsfärdigheten och har nivå 7 i plantering. Nu återstår bara fisket. Spökfamilj är kul, men jag har tröttnat på det nu, ska jag vara ärlig så får jag kalla kårar i längden.

 
Ingen bild

Amelia

8 januari 2011 11:50

Nu är ambrosian klar, jag gjorde tre stycken portioner eftersom det var tre spöksimmar.

 
Ingen bild

Amelia

8 januari 2011 15:57

Visst, jag vet mycket väl att det är fruktansvärt och verkligen fel att döda folk i verkligheten, men i sims så försvinner ju inte simmen helt och hållet! om man får ett samtal från forskningsstationen så får man möjlighet att väcka spöket och då blir det spelbart!

 
Ingen bild

josefin

11 april 2011 16:08

Jag har allt men kan fortfarande inte tillaga Ambrosia? What´s wrong.. spöken?

 
Ingen bild

sophie

20 maj 2011 12:14

vad är ambrosia för något då? efterrätt? middag? lunch? brunch? frukost?

 
Ingen bild

sophie

20 maj 2011 14:02

jag kan inte heller tillaga ambrosia.. det blir såhär varje gång, jag hittar den inte under någon meny alls? jag kan inte tillaga den, panik!!

 
Amelia

Amelia

20 maj 2011 14:39

Sophie, ambrosia kan ätas när som helst om din sim kan laga det. Har din sim alla färdigheter som behövs? Har du livsfrukt och dödsfisken i simmens katalog? Receptet på ambrosia? När din sim har alla ingredienser som behövs, och har läst receptet, så klickar du på kylskåpet och väljer tex. ät lunch... ambrosia. Simmen som lagat det kommer inte äta den förren du sagt åt honom/henne att göra det! Hoppas det hjälper!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Nonno

Nonno

29 maj 2011 13:09

Jag har provat det och det är jättecoolt! Nu kbehöver jag aldrig mer vara rädd för att dö av ålderdom med mina simmar!

http://www.medialeakers.blogspot.com

 
Ingen bild

Nina

24 juni 2011 13:03

Asså bara så ni vet så går det att stänga av åldrandet...
Fuske buydebug funkar inte hoss mig :(
Vad ska jag göra?

 
Ingen bild

Linnea

29 juni 2011 22:15

Min sim har allt i sin katalog men kan inte göra ambrosia, kan det ha någonting att göra med att hon inte fiskade dödsfisken själv?

 
Ingen bild

Ellen

10 oktober 2011 14:20

Nina: Det går att trycka på de där tre runda prickarna i vänstra nedre hörnet och då kommer ju fram en blå spalt. Tryck på alternativ(tror jag) och sätter på episk livstid. Då lever de mycket länge, dock inte i all evighet. Om du har den nya versionen av Sims 3 kan du också ställa in längden på varje "ålderstation" så de blir långa. När du ändå har framme blå rutan kan du välja att avsluta åldrande och så, men då stänger man också av att saker kan hända i ditt Sims. Lycka till iaf...

 
Ingen bild

Sherre

27 oktober 2011 17:21

öööööh, behöver hjälp!!!
det kmr ba upp okänt kommando när man skriver buydebug

 
Amelia

Amelia

28 oktober 2011 14:16

Sherre, först måste du ha testingcheatsenabled true aktiverat. Sedan kan du skriva Buydebug. Ja, Buydebug måste skrivas med stort B. :)

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Aprikos

6 november 2011 17:58

det funkar inte det kommer inte upp någon "Plant Spawners" där jag kan hitta några frön. ska man gå in på möbler ? vilka har provat eller bygg var snälla var ska jag hitta spalten exakt var snälla försök att hjälpa mig tack plz :)

 
Ingen bild

SoSo

5 oktober 2012 14:38

Jaha

 
Ingen bild

SimsGalningen!

1 augusti 2014 20:28

Hej alla galna sims spelare! Om ni skriver buydebug on i fusk rutan och sedan går in på kategorier så hittar ni ett fråge tecken i hörnet. Om ni trycker på den och sedan på plantor så kan ni hitta livsfrukt plantan(fast utan någon frukt på men fullvuxen). Och om ni har en älva så kan ni få den att växa snabbare men om inte får ni bara vänta. Man behöver ingen nivå för att skörda livsfrukten. Lycka till!

 
Ingen bild

Anonym

17 juni 2015 16:21

Jag råkade ta bort liemannen och min sim dog så han blir inget spöke kan jag återuppliva honom endå och i såna fall hur?

 
Ingen bild

kokos

22 september 2016 21:09

Skriv förs testingcheatsenabled true sen så går du in på köpläge sen så skriver du i fusk rutan buydebug :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 september 2020 08:35

Hej!   Thesimsblogg har funnits ett bra tag nu och saker har förändrats sedan starten. Sidan har fortfarande en del besökare, därför behövs det här inlägget.    Thesimsblogg kommer att bli SanneSims.com.  Guider och tips kommer att finnas d...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2020 13:33

Genom funktionen "Min historia" när man skapar en Sim i The Sims 4 så kan man lite slumpartat (inte riktigt) få ut färdigheter, egenskaper och startkapital till en Sim eller ett hushåll. Detta gör det lättare för oss att skapa den simmen vi har i tan...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2020 12:00

Varje gång jag startar Origin möts jag av nya uppdateringar. Inte nog med det, om jag klickar uppdatera i den pop-up-rutan som dyker upp och väljer att uppdatera den vägen så funkar det inte. Origin stängs bara ner. Jag får då starta upp igen och try...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2020 10:11


Hej, igen.   Jag går igenom allt som ligger. Alla frågor, alla kommentarer och så alla icke godkända gästboksinlägg.  Så 8 år senare, jag har bytt headern och jag gratulerar Fanta! Hoppas att du inte tog alltför illa upp av att min header låg k...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2020 10:00


Hej!   Dom som har mig som vän på Sims 3 communityn kan gå in och se mina egenskaper. Där har jag valt "tankspridd". Frågan är om man kan vara så tankspridd att man skapar en blogg om ett spel som blir omtyckt och som är som mest omtyckt av en sj...

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards