Direktlänk till inlägg 20 januari 2011

The Sims Medeltiden

Av SanneSims, theSIMSblogg - 20 januari 2011 08:53

2008 bestämde sig Simsgruppen för att skapa någonting som skulle utvidga Simsupplevelsen ännu mer. Såhär blev resultatet:

- The Sims Medeltiden är ett stort, spännande spel som uppstod när spelare och utvecklare ställde den magiska frågan, "Tänk om?".  Var det första Rachel Bernstein (senior producer) sa angående den nya spelupplevelsen.

Hon fortsatte med att säga: Tänk om simmarna reste bakåt i tiden? Vilka historier skulle vi kunna berätta? Hur skulle simmarna jobba, bo och leka i en annan miljö? The Sims Medeltiden är svaret på de frågorna.



Vi vet ju alla hur man nån gång försökte bygga upp ett medeltidspalats i The Sims 2 med de medeltidsmöblerna som fanns där. Sovrummen blev fina, likaså köken och vardagsrummen. Även om man inte alltid lyckades med badrummen så hade man ändå skaffat sig ett snyggt medeltida hem. Men så kommer grannarna förbi? I de hippaste kläder man kan tänka sig! Det förstörde känslan lite. Men i helt nya The Sims Medeltiden finns det ingen risk för att moderna simmar ska passera ditt medeltidshem.

I The Sims Medeltiden ska vi alltså kunna ta med oss simmarna in i Medeltiden som aldrig förr.


Med kungariken, hjältar, prinsar och prinsessor är detta nya unika spel det enda Sims i sitt slag. Det är nämligen uppbyggt på tre stycken grundpelare:

- Kungadömen

- Hjältar

- Uppdrag


Kungadömen: När man börjar spela så får man välja ett mål, detta mål kommer bli det slutgiltiga målet för hela kungariket. Kommer ditt kungarike bli rikt, ha bra välfärd och vara bra grannar till kungariket bredvid? Kommer du satsa på försvar och utbyggnad av slottet? Kanske är du en krigare som kämpar för att utöka ditt kungadöme och dra ned andras i fördärv. Du bestämmer hur ditt kungadöme ska se ut. Oavsett vad du väljer så påverkar ditt val alla simmar som bor i ditt kungadöme. 



Hjältar: För varje byggnad som man placerar i sitt kungadöme så får man även till en hjälte. Man kan spela med flera olika hjältar under spelets gång. Tex. om du bygger en smedja så kommer du att få en hjälte i from av en smed.



Uppdrag: Uppdragen är det som verkligen driver handlingen i  The Sims Medeltiden. Det ger dina hjältesimmar mening och vägledning. Det finns olika sätt att klara av dessa uppdrag. Lättare och svårare varianter. Du kan även spela om varje uppdrag på olika sätt, detta gör att spelet kan spelas i variation.



Annan spelfakta:


Personlighetsdrag: Du kommer att kunna välja mellan flera personlighetsdrag att ge till dina simmar, precis som i The Sims 3. Det som skiljer sig här är självklart utformandet av dragen men också en helt ny sak: en svaghet. Precis som du väljer drag som kan stärka din sims' personlighet så har din sim också en svaghet som man ska försöka övervinna.


Kläder och stilar: Alla kläder är i medeltidsstil men finns dock i många variationer trots det. Även hår och accessoarer är bytbara och finns i flera olika stilar. Du byter kläder likande det sätt som i The Sims 3.



Grafik: Simmarna har aldrig varit så verklighetstroget skapade. Även grafiken är förbättrad med bättre skuggor och ljussättning bl.a


Spelsätt: Hur du spelar ditt spel är det som gör dina simmar unika. Och de måste leva på ett sådant annorlunda sätt, till exempel måste de använda brevduvor för att hålla kontakten.


Hur kommer du att spela ditt The Sims Medeltiden?


The Sims Medeltiden släpps den 21 Mars. Jag har ställt nedräkningen här på sidan.

 
 
3Mma

3Mma

20 januari 2011 16:26

Wow! :D Det där låter sjukt kul! Kommer nog spara till det ! Älskar iden (A)

http://www.gillew.blogg.se

 
Ingen bild

Trude

20 januari 2011 20:03

håller med 3Mma

 
Ingen bild

sandra

20 januari 2011 20:06

jag längtar såå mycket!

 
Ingen bild

Malin

20 januari 2011 20:10

Det är klart jag ska spela/köpa det, värkar asroligt!!!!!!!!!!!! <3

 
Amelia

Amelia

20 januari 2011 20:59

Superhäftigt! besök gärna min blogg!

http://Simblogg

 
Ingen bild

nellie

22 januari 2011 09:30

men vad gör man om man bara vill göra det vanliga sims??

 
Ingen bild

olle

11 februari 2011 20:19

Värkar vara ett coolt spel. Men det är väldigt synd att det inte är ett expansjonpaket till Sims 3 :(

 
Ingen bild

issa

16 mars 2011 16:17

svar till nellie:
The sims 3 Medeltiden är ett fristående spel så du behöver inte sims 3 till det så det är bara att klicka på sims 3 så spelar du vanliga sims 3.
Men om du trycker på sims 3 medeltiden så spelar du det istället...

 
Ingen bild

Bajsmannen

26 mars 2011 23:28

Ja , det är ganska roligt.. har laddat ner det gratis .. men men .. lär er att verkar stavas med e och inte ä.

 
Ingen bild

sims3fan

27 mars 2011 19:02

Jag har the Sims 3 , medeltiden. Spelet flyter på bra och är lika underhållande som jag trodde! Men jag undrar bara om det är nån som vet om det är andra koder/fusk till the Sims medeltiden, än dom vanliga spelen... För jag kan inte få nåt av dom vanliga fusken att fungera.... :S skulle verkligen uppskatta om nån visste om det fanns nåt fusk!

 
Englisen

Englisen

27 mars 2011 21:20

Så super!! Min supersnälla mormor köppte det igår!!
Tack för hjälpen!ps jag älskar din blogg!

http://lovethesims3.bloggplatsen.se

 
frida!

frida!

30 mars 2011 20:41

´har just köpt det! köpte det igår det är super! :D men nu fattas bara fuskkåder kan du några med pengar eller någonting?? :D

http://www.vivaladiva.webblogg.se

 
Ingen bild

Emma

2 april 2011 11:57

Jag har kört spelet ett litet tag nu, men jag har fasnat vid ett speciellt ställe. Det är där man ska hitta den kungliga nallebjörnen. Någon som är där/har gått förbi det? Skulle verkligen bli jätte glad om någon kunde hjälpa mig med att hitta den!!

 
Ingen bild

Rojalisten

3 april 2011 03:55

Svar till Emma:
Om du inte lyckats redan så sätt dig bara på tronen ;-)

 
Ingen bild

Emma

3 april 2011 10:43

Okej, tack så mycket! :)

 
Ingen bild

emilia

3 april 2011 12:48

jag har en fråga måte man radera det vanliga sims tre om man ladar ner dehär eller är det som ett expansionspaket

 
Ingen bild

Rojalisten

3 april 2011 14:19

Det funkar som ett separat spel, du behöver inte avinstallera ELLER installera Sims 3 :-)

 
Ingen bild

Denise

3 april 2011 23:24

Blir så j*vla irriterad att det inte finns någon hjälpguide igenom alla uppdrag. Vet någon hur man identifierar bladet som ficktjuvar utav Monarkens hemliga älskare? Riktigt frusrterad..

 
Majsan

Majsan

5 april 2011 22:07

bara jag som inte ens fattar hur man gör en sim?!
asså jag har skapat ett kungarike, men vad gör man sen? för typ inga knappar funkar dom är typ gråbruna!

http://www.majaritzman.devote.se

 
 johanna

johanna

6 april 2011 17:31


B)hur man identifierar där bladet som man ficktjuvade från den där 'hemliga älskaren' det är bara att gå till tillverkar bordet (där man brukar tillverka sanningssreum och sånt :) klicka på 'Tillverka föremål' och välj det där med bladet . Ifall du inte redan hade klurat ut det :)

http://hahaha

 
Ingen bild

emilia

7 april 2011 17:26

tack för svar

 
johanna

johanna

7 april 2011 21:46

den enda koden jag vet är motherlode som gör så man får pengar

http://hahaha

 
Amelia

Amelia

8 april 2011 14:26

Beställde medeltiden igår. Nu väntar jag bara på att brevbäraren ska lägga ner det i vår brevlåda! OMG!! Längtar supermycket!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

8 april 2011 17:51

Jag har Medeltiden, det är jätte kul, jag tycker du ska köpa det Sanne!! :)

http://malinssimsblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

ellen

10 april 2011 12:07

jag har spelet men har fastnade när jag skulle bygga ut det där slottet (eller vad man kallar de)och sen kommer jag inte tillbaka till boende läget. Snälla kan ingen säga hur jag ska göra maila ellen_1997@live.se

 
nina!

nina!

10 april 2011 17:16

kan någon ett fusk som inte ger pengar?

http://katten00

 
Ingen bild

Rojalisten

11 april 2011 12:37

Till ellen:
Om du syftar på baracken så hade jag samma problem. Allt jag kan säga är patcha så ordnar det sig nog.

 
Ingen bild

apanson

12 april 2011 20:09

Har samma problem som Ellen. Kan någon hjälpa... Vad är patcha?? Hur kommer man från boende läde tillbaka till spelläget? Tack för svar! hanna

 
Sophia Friis

Sophia Friis

13 april 2011 13:23

Jag vill verkligen ha the sims medeltiden

http://sofffeedream.bloggplatsen.se

 
felicia

felicia

20 april 2011 18:37

Vet du var man hittar/köpar manastenar ?

http://flisaan.blogspot.com

 
Angelica

Angelica

25 april 2011 23:35

Enjoy!

http://misscookie.se/?p=3176

 
Ingen bild

Sandra

27 april 2011 20:49

Hej!

Snälla jag behöver hjälp! Är på ett uppdrag där man ska göra ett bröllop, spelar som handelsmannen som moste köpa både bröllopsklänning och vigselringar. Men jag fattar inte hur man gör! :S Trodde man kanske skulle "idka handel"(?) men har försökt ett antal gånger och inget händer! :O

 
Amelia

Amelia

28 april 2011 14:54

Sandra, scrolla ner i listan när du är i handelsboden och ungefär i mitten står det "bröllopskläder", köp två stycken av dem. Precis under bröllopskläderna så står det "vigselring" och köp två stycken av dem också. Det hittar man lättast under kategorin "allt". Scrolla långsamt och titta noga, det är lätt att man missar det!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

CandySotis

28 april 2011 17:14

Jag ska köpa spelet idag!

 
Ingen bild

Andreas

30 april 2011 01:27

hur får man "ha den kungliga vaniljsåsen i katalogen" var hittar jag den kungliga vaniljsåsen?

 
Ingen bild

Emma

2 maj 2011 23:07

Hej!

Har problem med ett quest, Vässade kunskaper. Har kommit till det stadiet där jag ska blanda ihop katalysatorn "I en kittel över elden". Det mest logiska skulle vara att göra det över elden i den vanliga kitteln där man lagar mat, men icke. Är det någon annanstans eller det är en dum bugg?

(zapper_girl_91@hotmail.com)

 
Ingen bild

E

6 maj 2011 20:01

Hej, jag har också problem med vaniljsåsen, hur gör man den?! Någon som, är mycket tacksam för svar!!
:)

 
ninis

ninis

7 maj 2011 15:47

kan någon en kod som inte ger pengar

http://k

 
Ingen bild

ninis

7 maj 2011 15:48

snälla svara

 
Ingen bild

Josefine

11 maj 2011 16:37

Hallo alla the sims nördar ( är själv en ).
Jag har fastnat på ett uppdrag som heter "kunglig kontroll" , har fått en uppgift att laga mat, men det står inte specifikt vad man ska laga, utan massor av olika grytor, och jag har provat alla men ingen funkar, någon som vet? snälla ?

 
Ingen bild

ida

12 maj 2011 13:51

Kan man inte spela "normalt", utan uppdrag alltså?

 
Ingen bild

Emelie

12 maj 2011 15:44

Jag älskar verkligen sims. Hade alla sims1-spel, alla sims2-spel (förutom 2 prylpaket) och nu alla sims3 som hitils kommit ut.
Och nu köpte jag Medeltiden utan att ha en aning om vad det handlade om eller gick ut på. Är både glad och besviken. Tycker att medeltiden är roligare än de tidigare spelen eftersom att det händer saker hela tiden, och det är inte bara som att leka med dockor på datorn lixom (som i de tidigare spelen).. Problemet som gör mig så besviken är bara att nu när man har kommit hyffsat långt i medeltiden-spelet och fått ut flera olika ''extra byggnader'' så blir det bara svårare och svårare uppdrag för att bygga ut samhället ytterligare. Och jag hatar verkligen alla uppgifter man måste hinna göra inom loppet av ett par timmar. Jag vill ju helst bara fokusera på sjävla uppdraget för att kunna bygga ut ju!
Fick någon jävla uppgift där min häxa skulle göra något och jag hade verkligen INGEN ANING om vart hon skulle ta vägen eller vem hon skulle prata med, det gick så långt att hon hamnade i ''fängelset'' flera gånger för att hon inte hade gjort sina ''mini-uppgifter'' och fick bara fler och fler uppgifter hela tiden (som straff för missade uppgifter).. *suck*
Annars älskar jag sims över huvudtaget. Dom hade bara kunnat tänkt till lite, kanske att man hade kunnat haft en hel dag på sig att göra de 2 mindre uppgifterna istället för ett par timmar bara.

 
Amelia

Amelia

12 maj 2011 16:05

Ida: nej, man måste välja ett uppdrag.

Majsan: när man satt ut en byggnad som behöver en "hjälte" så klickar man på den blåa lilla ikonen som finns ovanför byggnaden, så öppnas ett fönster där det står "behöver en hjälte". Klicka antingen på en av de tre färdiga simmarna eller klicka på den orangea knappen med en gubbe med ett plus bredvid sig, för att skapa en egen hjälte!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

hawnbooze

13 maj 2011 00:21

Min 13-åriga dotter som är seriöst intresserad av medeltiden var litet besviken "de har 1600-talskläder", "det är litet törnrosastuk över det hela".
Men vad tusan, i jämförelse med alla krigsspel är det mycket intressantare för henne...

 
Ingen bild

hawknbooze

13 maj 2011 00:26

Själv förstår jag värdet i ett spel som inte bara går ut på att banka monster eller fiender - men visst vore Sims medeltiden värt en mer korrekt eller pietetsfull hållning till den historiska verkligheten.

 
Ingen bild

Vicke

13 maj 2011 07:04

Jag vill måste spela det här spelet

 
Ingen bild

Malin

17 maj 2011 09:19

Hej, jag är på ett uppdrag där Barden ska vinna en tävling (mot några besökare), och det står att jag ska "Gå till byn och stjäl anteckningsboken från livvakten", och då ska han somna med hjälp av en sömnvisa, men var är sömnvisan? någon som vet? den finns inte i min katalog eller när man trycker på 'framför visa' ): ?

 
Issa

Issa

2 juni 2011 09:32

Heej jag undrar om du vet vart jag kan hita fler fusk för sims 3 (Jag har redan kollat på fuska.se)
om du vet så snälla kan du skriva det på din blogg??
PS.dinn blogg är shit bra:D

http://Isabella

 
Ingen bild

Bea

2 juni 2011 13:47

hej, jag har fastnat i ett uppdrag, min magiker ska memorera Himmelssköld men han memorerar Vackra Fyrverkerier istället.. har nån annan samma problem eller är det ett bugg? =)

 
Ingen bild

Evi

7 juni 2011 15:21

Hej! Jag vill jättegärna ha alla sims 3! Men vad kostar dem? Jag har inte så mycket och min kompis säger att ett spel kostar 300-400. Är det sant?
Men jag har det vanliga. Men datorn är för gammal. Fyller snart år och ska få en egen laptop av pappa så att jag kan spela. (Har bara kunnat spela på hans dator och är inte där ofta) Vilket sims är bäst? Svara NU!!!!!

 
johanna

johanna

7 juni 2011 15:34

hej Evi om jag skulle svara på det så skulle jag nog försöka vänta på the sims 3 djurliv men om man inte orkar vänta så skulle jag ha valt drömjobb för det är verkligen roligt istället för att vänta tills dom kommer hem från jobbet hela tiden!

http://dreamanimals.blogg.se

 
mig

mig

12 juni 2011 09:36

jag tenkte det skulle vel vara rolikt att ha sims 3 medeltiden ....

http://lllllllllllllaaaaaaaaaaaa

 
Ingen bild

Miriti

17 juni 2011 10:38

Jag behöver hjälp på många saker. För det första undrar jag hur man gör när man samlar iglar snälla hjälp mig. Sen hur gör man för att överste prästen ska ge väktarens välsignelse till någon sim.

 
Ingen bild

Ellinor

20 juni 2011 12:29

Iglarna finns i bäcken men tyvärr kan inte alla fiska upp dem,då finns dom (ska iallafall) att köpa i handelsboden =) Lycka till! Sen var det vaniljsåsen... Är det någon här som vet hur jag gör den???

 
Ingen bild

emilie

27 juni 2011 15:08

Hej!
var ganska länge sedan någon skrev så hoppas jag kan få svar. Kör med spionen och ska tjuvlyssna på läraren på torget, trycker tjuvlyssna men han klarar inte av det ändå, måste man vara en viss level på spionen lr d.yl? tacksam för svar

 
SimsNördxD

SimsNördxD

30 juni 2011 16:39

Hejj jag spelar the sims 3 medeltiden just nu. Och jag har fastnat på en sak. Jag letade i ett skepp och hittade möglig ost och sen ska man resa den med en igel på en arbetsbänk. Men det går inte :( Och jag fattar inte hur, skulle du kunna hjälpa mig eller kanske skicka länk om någon bra sida om sånt ?? Skulle betyda mycket om du svarade

http://blaaa

 
Ingen bild

max.radich@yahoo.se

4 juli 2011 18:24

Felkod 13 på sims medeltid.
Om du sparar med simmar som du har markerat
mee en blå ikon får du felkod 13, ta bort
dessa innan du sparar.

 
Ingen bild

Bella

17 juli 2011 15:58

Hej! jag behöver hjälp med ett uppdrag. Jag ska hitta tyg som jag ska färga i en sån där matlagningskittel. Jag har letat överallt men fattar inte vart jag ska få tyg ifrån!?

supertacksam för svar!

 
Ingen bild

Elin

21 juli 2011 14:29

Hej! jag köpte medeltiden i går, och sen kom jag till när man kan plasera ut sn första byggnad då tog jag världshuset och gjorde en ny bard sen när jag inrätt klart så kunde jag inte komma tbx till boendeläget! så jag starta om ett nytt spel eftersom jag inte kom så långt. sen när jag gjorde en ny monark så inredde jag slottet men sen kom jag inte till spelläge där heller hur faan kommer man tbx till spelet?! svara hjärna!!!!

 
Ingen bild

Linnea

30 juli 2011 15:02

Hej! Jag undrar bara vart man kan hitta/köpa ädelstenar :)

 
Cornelia

Cornelia

10 augusti 2011 22:53

När ni vill komma till baks till boendeläget måste du starta ett nytt uppdrag, tex hos prästen och vara han osv, det är bara så, om du ska starta ett nytt uppdrag klicka på knappen där nere i menyn där det står uppdrag, och sen är det bara att välja, men jag har ett problem som ni också gärna får svara på, jag vet inte vars skogsgläntan är!
någon som vet? tacksam för svar. pusspuss // www.corneliasmith.blogg.se

http://www.corneliasmith.blogg.se

 
Ingen bild

Christoffer

20 augusti 2011 10:10

jag har problem på en quest med en profet.
jag e en munk och ska typ lyssna på hans predrikan. MEN NÄR GÖR HAN DET!!!!! vill nån vara god och hjlpa mig? tack//christoffer

 
Joanna

Joanna

20 augusti 2011 11:41

Hur gör man för att spela med någon annan än monarken? T.ex har jag gjort en magiker som jag vill spela med, men jag fattar inte hur. Snälla hjälp! :D

Sen, så har jag gift mig med en man, och har ett barn med honom. Men jag kan inte styra barnet och honom! Huuuuur göööör maaaaan? Haha xD

http://joannachan.blogg.se

 
Ingen bild

emelie

21 augusti 2011 19:27

hur kommer man tillbaka i boendeläger när man har möblerat?

 
Ingen bild

Emmzan

13 oktober 2011 16:57

Asså, jag har de men jag har tappat bort koden som man ska installera spelat med, e de nån som har the sims 3 medeltiden som kan hjälpa mig ?

 
Ingen bild

Emma

26 oktober 2011 21:18

Tjena tjena. Har ett problem, och haft det vid varje tillfälle på dessa hjältar. Min smed ska äkta sin trolovade Druidinnan Amelia. Men jag kan inte Äkta henne. Hur u helskotta ska jag göra? Jag har gjort allt dessförinnan, men det kommer inte upp något alternativ ens i närheten av att äkta henne. Det är den offentliga ceremonin och vi är alla samlade i salen. Hittar ingen hjälp om detta. Hilfe!

 
Ingen bild

Lizelott

13 januari 2012 22:12

Hej allihopa, jag har nyss köpt the sims medeltiden då, var tvungen att skicka tillbaka det för att när man ska klicka i monarkens badrum på spegeln så börjar hela datorn att blinka svart och det går inte att klicka nånstans alls. Sen fick jag det nya och det är likadant, är det nån bugg eller nått?? OCH jag fattar inte hur man ska visa upp dockteater framför tronen? PUSSAR!!

 
Ingen bild

Elmano

27 januari 2012 20:54

Någon som vet någon bra sida där det står lite mer info om familjen Markövertag?
Såg i Pirater och Adel att man får se deras förfäder fast de heter Marköfvertag.
Hoppas att det kommer någon mer expansion så att man får se familjen Spökhs förfädrar med t.ex Skulle va najs.

 
Ingen bild

moa

3 mars 2012 09:24

jag har the sims medeldits the sims 3 the sims3kvälsnuje och alla the sims 2 som jag fick av min kusin

 
Ingen bild

nelly

3 mars 2012 09:25

lizelott så hände mig med men det gick bra sen.

 
Ingen bild

Vilma

11 april 2012 17:15

Hej hej!
Jag kör ett uppdrag med min monark som heter ''Narrspel'' och metoden ''En lustig dag'' och jag undrar alltså om någon vet hur man framför en dockteater framför tronen?

 
Ingen bild

Tessan

22 april 2012 16:45

Hej! Jag behöver tips om uppdraget med pesten, ska hitta Änglagräs men kan INTE hitta det...hur gör man??? Behöver helaren ha en viss lvl...vad gör jag för fel??? Tacksam för ALL hjälp ;)

 
Ingen bild

my

23 april 2012 16:11

Tessan: Jag har oxå haft det problemet. Min "medicin kvinna" har högsta leveln, men det går ändå inte att få tag på änglagräs. Jag hoppar helt engkelt över pest uppdraget.

 
Ingen bild

Sims medeltiden proffset

23 april 2012 16:22

Till er som undrar om kunglig vanilj sås: Man lagar den. Köp en sten ungn i köp läget och klicka på den och välj kunglig vanilj sås. Lägg den sedan i er katalog.

 
Ingen bild

Tessan

23 april 2012 19:52

Tack för info My, då vet jag åtminstone att jag inte är den enda som inte lyckas :(( Bra att man kan hjälpa varandra, fast jag har inte spelat så mkt än ;) Tessan

 
Ingen bild

Felicia

11 augusti 2012 22:26

Hej!
Till er som letar efter Änglagräs så finns det där man man bygger Petrianklostret. Runt klostret finns massor av träd och En Stor Ek (!) Kolla i buskarna nära de träden och tillslut så hittar ni Änglagräset.

 
Ingen bild

Tessan

3 december 2012 19:58

om man ska hitta nalle björnen sätt dig på tronden :-)

 
Ingen bild

BAJSEN

5 februari 2013 16:29

VART LIGGER SKOGSGLÄNTAN DEN FINNS JU INGEN STANS!! SVARA PÅ KOMMENTARERNA ALLA SKICKAR ERU TRÖG ELLER!?DU SUGER SANNE TRO INTE ATTT DU HAR SVERIGES STÖRSTA SIMS BLOGG FÖR DE HAR DU INTE! SKIT PÅREJ DRA ÅT HELVETE SKRIV OM DINA RIKTIGA INTRESSEN SOM SNYGGA TJEJR SOM DU BLIR KÅT PÅ! DIN JÄVLA RASIST JÄVEL TA DEJ I ARSLET BITCH, TACK FÖR MITT SAMTAL SANNE. DU ÄGER! !......PÅ ATT VA DÅLIG!:p

 
(Sims) micalella

(Sims) micalella

13 februari 2013 20:27

Alltså nu, jag..... Jag vet inte vad jag skall säga... Hur jag ska börja...."BAJSEN", du är så himla fånig. Du bara trampar ner någon med en massa ord, bara för att den du siktar dig på inte kan nå dig. Jag blir jäkligt arg och jag måste samtidigt medge att det är det fånigaste jag NÅGONSIN varit med om. Du bara skriver en rad helt knäppa saker (som inte äns är sanna??!)och sedan är du anonym också! Om du tror att du är så stöddig och bara skriver ren skit till någon som inte äns är värd det, så är det ända jag kan komma med; Lägg av. Sluta nu. Du är OTROLIGT fånig och barnslig och ingen tar in vad du skriver. Sanne har inte kunnat svara p.g.a arbete, flytt, inget internet m.m., och jag tycker faktiskt du borde respektera det. Ärligt talat.

http://sims-micalella.bloggo.nu

 
Ingen bild

En som inte vet vad hon ska tro...

6 mars 2013 18:01

Jaa jag tycker de med sluta nu ¨BAJSEN¨ men jag tycker oxå att det var elakt att trcka ner dens namn asså den kanske gillade de namnet och ingen bestämmer vilket namn som är fånigt eller inte!!!

 
Ingen bild

Anonym

9 mars 2013 17:05

Jo nu är det så här att jag har köpt medeltiden och det står att jag inte kan ladda ner det utan medieval!!!!!!Vad ska jag göra hjälp mig!!!

 
Ingen bild

Daniella

23 mars 2013 16:28

Hej!
Jag kanske kommer köpa the sims 3 medeltiden och då undrar jag om man bara kan ha medeltiden eller om man kan välja om man vill ha det eller som vanligt?

Snälla svara fort!

 
Ingen bild

sandra a

13 maj 2013 00:22

Någon som vet var man hittar/kan köpa primitivium? Är smed och hittar inte de så kan inte göra uppdraget! :S

 
Ingen bild

Älskar Sims :3

20 juli 2013 11:36

Hej! Ni har en JÄTTE fin blogg och funderar på att köpa simmet MEN jag undrar bara:
1. Kan ens sim bli prinsessa/prins?
2. Kan man ha pilbåge?
3. Finns det nya egenskaper till ens sim och nya livsönsknigar? Iså fall vilka?

 
Ingen bild

Anonym Simsälskare

8 september 2013 09:02

1. Om monarken får ett barn kallas den prins/prinsessa. Andra kan också få barn. Hen är bebis i en dag och sen blir hen ett barn. Barnet kommer alltid vara barn om inte hjälten dör. Då kan prinsen/prinsessan ta över platsen.
2. Nej, inte vad jag tror??
3. En sim har två egenskaper, och de är nya, fast några har likelser till the sims 3, som vänlig och god. De har också, som Sanne skrev, en slags dålig egenskap som kan vara t.ex fyllbult eller dåre mm. De har inga livsönskningar.

 
Ingen bild

Anonym Simsälskare

8 september 2013 09:07

Jag har samma problem som du Vilma. Jag kom hit för att jag sökte på "The sims medeltiden dockeater narrspel"

 
Ingen bild

Anonym Simsälskare

8 september 2013 09:16

Yeeeees! Jag kom på hur man gjorde!!! I katalogen finns det typ en klädhög som heter "Utklädning" eller nåt sånt. Sätt på dig de och klicka på dig själv!!

 
Ingen bild

Mickey_21

19 september 2013 13:59

Det står ju bara "THE SIMS medieval" på spelet, betyder det att man måste ha det första the sims start spel? Eller funkar det till the sims 2? Jag vill så gärna ha det här spelet att jag kan köpa the sims 3 start skiva för att spela den! Så hur funkar det?

 
Ingen bild

Anonymus

17 augusti 2014 12:26

Jag har några problem med det här. Jag vet inte hur jag ska äkta trollkarlen som man var tvungen att göra i ett uppdrag, jag har lixom fastnat där. Vet att jag skriver detta typ 1000 år efter, men snälla. Kan någon hjälpa mig!?

 
Ingen bild

Fia

23 november 2014 16:00

Hej jag kan inte lista ut hur man framför en dockteater framför tronen, nån som vet!? :)

PS: 'BAJSEN' Du är löjlig, begär inte att andra ska veta saker, ta reda på det sjäv

 
Ingen bild

paul

22 mars 2016 04:41

Det Dr.SUNNY kan du maila honom om du behöver hjälp i deras förhållande drsunnydsolution1@gmail.com
Jag lovar att dina problem löses omedelbart. Efter att ha varit i relation med honom i sju år, han lämnade mig, jag gjorde allt Kan jag ta honom tillbaka igen, men allt förgäves. Skulle för den kärlek jag känner för honom, bad han, men han vägrade att jag förklarade mitt problem till någon på nätet och hon föreslog att jag skulle snarare postade en spellcaster som kunde hjälpa mig att föra honom ett pass tillbaka, men jag är killen som aldrig trott på pass, hade han inget annat val än att prova det, skickade hjul, sade inget problem så blir allt bra inom tre dagar, mitt ex tillbaka till mig inom tre dagar, var passet avgivna och överraskande, den andra dagen , var det runt 04:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad, svarade han samtalet och allt han sade var att han var så ledsen för allt som hänt, jag ville, som jag älskar så mycket. Jag var så glad, överraskad. Sedan gjorde jag ett löfte som alla vet att de aldrig har en relation problem, som jag kommer att hänvisa till stavnings kannan för att få hjälp. Varje person kan behöva hjälp av hjul, hans e drsunnydsolution1@gmail.com eller lägga mig på whatsapp 2348077620669

Han gjorde också många stavnings liknande,
(1) du vill att ditt ex tillbaka.
(2) Du har alltid mardrömmar.
(3) För att främjas på sitt kontor
(4) Vill du ha en barn.
(5) Vill du bli rik.
(6) vill behålla din make / maka att vara bara din för evigt.
(7) Behovet av ekonomiskt stöd.
8) Vill du ha kontroll över att äktenskap
9) Vill du vara attraherad av människor
10) Barnlöshet
11) Behöver du en maka / make
13) Hur man vinner din lotteri
14) PROMOTION SPELL
15) SKYDD SPELL
16) period av BUSINESS
17) SPELL BRA ARBETE
18) bot för någon sjukdom / H.I.V
Kontakta honom idag på: drsunnydsolution1@gmail.com

 
Ingen bild

mary

25 april 2016 07:24

DETTA ÄR mitt vittnesbörd Om Det goda arbetet AV en man SOM hjälpte me..My heter Mary Clifford, och Jag Basera i London.My livet är tillbaka !!! EFTER 8 års äktenskap, min man lämnade mig and lämnade mig Med Våra tre barn. Jag Kande MIG SOM mitt liv var på väg ATT TA slampa, OCH Föll sönder. Klibb Vare sv stavnings caster heter DR Ogbo as Jag träffade in Nätet. Å ENA trogen dag, as Jag surfar via internet, var Jag Søker EFTER en bra stavnings caster as Kan Lösa mina problem. Jag kom ÖVER serie AV vittnesmål about this spell caster. Vissa torv människor vittnade Om att Han Förde deras Ex älskare Tillbaka, NÅGRA vittnade Om att Han Åter livmoder, NÅGRA vittnade Om att Han kan-Kasta en trollformel FÖR ATT Stoppa skilsmässa and SÅ vidare. Det fanns en VISS vittnesmål Jag sag, Var det Om en Kvinna som Kallas nåd, hon vittnade Om Hur Dr Ogbo kom Tillbaka synd Ex älskare i Mindre mottagare än 72 Timmar and VID Slutet AV vittnesmål Hon tappar Dr Ogbo e-postadress. EFTER ATT HA Läst alla Dessa, beslutade Jag ATT GE DR Ogbo Ett forsøk. Jag kontaktade Honom via e-post and förklarade mitt problem för Honom. In Bara tre Dagar, min man kom Tillbaka till mig. Vi löste Våra problem, och Vi ÄR Ännu gladare mottagare än tidigare. Dr Ogbo ÄR verkligen en begåvad and begåvad man och Jag Kommer Inte ATT Sluta Publicera Honom eftersom Han is a Underbar Människa ... Om du Har Ett problem and du letar EFTER en verklig and äkta stava hjul ATT Lösa This problem för gräva. Prova den Stora Dr Ogbo idag, Kan Han Vara svaret in Ditt problem. Here'his kontakt E-post: drogbohighspiritualspellcaster@gmail.com Tack behå Ogbo. Kontakta Honom FÖR följande:

(1) Om du Vill ATT Ditt ex Tillbaka.
(2) Om du Alltid HAR mardrömmar.
(3) Du Vill främjas in kontoret.
(4) Du Vill Kvinnor / Män ATT springa EFTER gräva.
(5) Om du Vill ha Ett barn.
(6) [Du vill bli rik.
(7) Du Vill Binda dån göra / maka Att bli DIN FÖR Evigt.
(8) Om du behöver ekonomiskt Stöd.
(9) Herbal vård
10) Hjälp ATT Föra människor ut ur Fängelset
(11) Förbindelse Spells
(12) Miracle Spells
(13) Beauty Spells
(14) profetia CHARM
(15) Sevärdhet Spells
(16) onda Eye Spells
(17) Kissing Stava
(18) Ta Bort sjuk Spells
(19) VAL Vinnande trollformler
(20) Framgång I Tentor Spells
(21) Charm ATT fa SOM Att älska gräva.
(22) Affärs stavnings
(23) Ta Bort HIV Sjuktrollformler

Kontakta Honom idag in this post, drogbohighspiritualspellcaster@gmail.com eller ring Honom telefon + 2349030731985You Kan available Kontakta Honom in Vad appar in same Telefonnummer.

 
Ingen bild

Credit Financier Home

9 oktober 2017 10:59

* Erbjuder en ränta på 3% räntelån
* Försäkring för kontantlös Entreprenör
* Garanti för pengar

Med bra kreditpoäng erbjuder Credit Financier Home säkerhetslån och lån utan säkerhet till privatpersoner eller företag eller kooperativa föreningar för industriella och personliga fördelar.

Kontakt Adress:
Whatsapp: +15184181390
Direkt mail
creditfinancierhome@gmail.com

 
Ingen bild

Maja

1 december 2017 17:28

HUR DR IFA GAVE SÄRSKILDA SÄRSKILDA
Det är otroligt hur lyckligt jag känner efter att hitta din hemsida. Under de senaste 6 månaderna har jag varit så deprimerad efter att ha förlorat min man till en annan kvinna. Min pengar situation försämrades så mycket att jag trodde att jag skulle behöva fila för konkurs. Jag hade en stor skuld och jag visste inte vad jag skulle göra. Utan fullständig och total desperation kontaktade jag många av de så kallade individerna som lovade kraftfull magi, trolldom eller svart magi. Ingen av dem arbetade och ingen var så underbara, tillgivna och varma som Dr Marvel har varit. Han är definitivt annorlunda än de andra och jag kände omedelbart hopp och styrka från att höra om de löften han hade att erbjuda. Han bär en renhet och gudomlig styrka som är lika ren som ny snö på marken. Jag begärde Dr IFA mest kraftfulla stavar och jag blev omedelbart lindad att jag hade någon att lösa mina problem för mig. Hans stavar fungerade underverk och jag är nu tillbaka med min man och mina pengar problem har löst sig efter att ha vunnit lotteriet. Dr Marvel, jag har ingen aning om vad jag skulle ha gjort utan att du var där för att hjälpa mig. Du kan kontakta honom via email ifasolutionhome@gmail.com eller ringa honom på hans telefon +2348159101215.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 september 2020 08:35

Hej!   Thesimsblogg har funnits ett bra tag nu och saker har förändrats sedan starten. Sidan har fortfarande en del besökare, därför behövs det här inlägget.    Thesimsblogg kommer att bli SanneSims.com.  Guider och tips kommer att finnas d...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2020 13:33

Genom funktionen "Min historia" när man skapar en Sim i The Sims 4 så kan man lite slumpartat (inte riktigt) få ut färdigheter, egenskaper och startkapital till en Sim eller ett hushåll. Detta gör det lättare för oss att skapa den simmen vi har i tan...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2020 12:00

Varje gång jag startar Origin möts jag av nya uppdateringar. Inte nog med det, om jag klickar uppdatera i den pop-up-rutan som dyker upp och väljer att uppdatera den vägen så funkar det inte. Origin stängs bara ner. Jag får då starta upp igen och try...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2020 10:11


Hej, igen.   Jag går igenom allt som ligger. Alla frågor, alla kommentarer och så alla icke godkända gästboksinlägg.  Så 8 år senare, jag har bytt headern och jag gratulerar Fanta! Hoppas att du inte tog alltför illa upp av att min header låg k...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2020 10:00


Hej!   Dom som har mig som vän på Sims 3 communityn kan gå in och se mina egenskaper. Där har jag valt "tankspridd". Frågan är om man kan vara så tankspridd att man skapar en blogg om ett spel som blir omtyckt och som är som mest omtyckt av en sj...

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards