Direktlänk till inlägg 22 januari 2011

Kvällsnöjet - på riktigt. Del 1

Av SanneSims, theSIMSblogg - 22 januari 2011 18:41

Nu är det alltså slut på Gameplay med Anna Craft. Det skulle ju bli en historia istället och nu är så fallet! Denna historia, som kommer fortsätta heta Kvällsnöjet, publiceras antingen på fredagar eller lördagar - har inte bestämt ännu vilken. Vad tycker ni?


Gameplay: 1, 2 och 3.

~~~~~~~~~~~~~~~~

Uppbyggnaden med meningar och tankar är densamma i denna serie som den är i Greenwoods'. Läs inlägget här om hur du läser Greenwoods'.

Rollista:

Anna - Rosa

Wodan - Blå

Matthew - Orange

Sandra - Lila

Alex - Grön

Gäster / Tillfälliga - Grå, Röd, Gul, Vinröd, Cyan & Magenta.



~ Del 1 ~


Anna: - Tack Mannen för att du tar dig tid alltså!

Wodan: - Lugna puckar gumman. Hur är det med dig?


- Jo men nu är det såhär att jag kilar stadigt med Matt! Precis som jag hela tiden hade hoppats på.

- Matthew Hamming, den rika kända snubben?

- Ja, han vi pratade om sist minns du väl?

- Jo, jag minns. Är du hans flickvän nu?

- Ja, precis! Och i morse stod det i skvallertidningarna. Jag är så glad.

- Är du glad över att vara med i skvallertidningarna?

- Ja, nu kanske mindre tjejer är på Matthew när han är ute.


- Vi måste ju fira det hära!

- Okej, vi drar ut!


Anna och Wodan drar till ett uteställe för att fira tillsammans. De må verka närgångna, men de är mycket bra vänner. De dansar en lång stund innan Wodan tycker att det är dags att ta upp Matthew-ämnet igen.

- Anna, du vet att alla säger att han är en rik uppblåst snubbe va? Du kan ha blivit grundlurad. Jag tycker inte att du ska ta det där seriöst!


- Åh, Wodan! Du behöver inte vara orolig för min skull! Jag vet vad Matt tycker om mig. Han gillar mig. Annars så skulle han inte riskerat så mycket och bli tillsammans med mig och gå ut med det i media.

- Det är ju inte säkert att det är han som har gjort det! Paparazzis kan ha sett er ute och skrivit ihop en historia.

- Tack för att du bryr dig Wodan.


"Åh, min och Matthew's låt som vi lyssnade på när vi var ute. Tänk om det Wodan säger är rätt. Så får det inte vara." 

- Du Wodan, jag kom på att det är en sak jag måste fixa. Är det lugnt om jag drar iväg?

- Självklart Pinglan. Vi hörs, okej?

- Okej. Hejdå!


Anna beger sig mot Matthew's lägenhet.


Matthew som var påväg ut möter Anna nere vid porten.

Matthew: - Anna, hej? Vad gör du här?

- Jag kom för att kolla upp en sak.

- Okej?

- Du och jag Matthew, är vi ett par eller? Som vi sa förut? Jag tänkte eftersom det stod i skvallerpressen och sådär. Har du gått ut med det?

- Ojdå, fick jag inte det?


- Så alla vet att vi är tillsammans?

 - Ja.. Nu när jag har sagt så. Är du arg?

- Arg, nej. Jag tycker det är jättebra. Så bra det kan bli faktiskt. När ska vi träffas nästa gång?

- Ehm, vi får höras av. Jag ska iväg och spela in film nu. Jag hör av mig när jag har tid.

- Okej, vi ses.


"Hmmm... Går han in igen? Skulle han inte spela in film? Ajaa.."

Anna åker därifrån och hem mot sig.


Väl hemma så går Anna och lägger sig tidigt. Hon känner inte för att vara uppe. Tankar om Matthew flyger runt i huvudet och hon vet inte riktigt vad hon ska tro. Varför sa han att han skulle spela in film när han gick upp i lägenheten igen? Och vem spelar egentligen in film klockan 21:00 på kvällen?


Dagen efter ringer Anna Wodan.

- Tja Wodan. Det är Anna.

- Annaaa.. gumman. Hur är det vännen? Alltså, jag försökte stoppa han!

- Vaa?


- Kysste han en annan tjej!?

- Nej, alltså. Vi vet inte! De var ensamma inne i köket och hon såg misstänksam ut när de kom ut därifrån och Matthew verkades låtsas som ingenting. Vart var du igår? Vad skulle du göra?

- Jag åkte och pratade med Matthew. Han sa att vi var tillsammans och att han hade gått ut med det i media. Och att han på kvällen skulle spela in film.

- Film?! Han hade ju jordens rajtansfest! Hade jag vetat att det var Matthew-saken du skulle kolla upp hade jag ju ringt upp dig.

- Jag kanske borde göra slut.

- Kanske..


Den närmaste veckan känner sig Anna otillräcklig. Hon kan inte fatta ett enda bra beslut, hon vet inte vilket beslut hon ska fatta. Ska hon dumpa Matthew eller ställa honom mot väggen och ge honom en chans till? Träningen verkar vara det enda som går bra. Tränar gör hon ofta.


En dag blir Anna uppringd av en barndomskompis. De skrattar åt gamla minnen tillsammans.

Sandra: - Kommer du ihåg när jag råkade snubbla ned från rulltrappan i varuhuset?

- Haha ja, Sandra. Du var så knäpp! Du skulle alltid trixa till allting.

- Ja, jag förstår inte hur vi alltid klarade oss. Trots att vi alltid var så stökiga när vi var i den gallerian.

- Det är en gåta!


- Hahaha!

 Sandra och Anna skojar fram och tillbaka. Det var nästan en vecka sedan Anna hade så roligt. Hon har hela tiden oroat sig för att Matthew ska gå och vanära henne inför media tillsammans med andra tjejer.

Hon har bestämt sig för att lämna honom. Men tills dess så kan hon få ha lite roligt.

- Sandra? Dasspappret är slut!

Rösten kommer från Sandras lägenhet och en man kommer ut genom dörröppningen.

- Anna, minns du min bror Alex?


- Alex ja. Heeej!

Alex: - Anna, nä är det sant? Det var jättelänge sen man såg dig! Hur är det med dig?

- Jo, tack Alex det är bra! Med dig då?

- Suveränt!

En reporter/paparazzi står vid sidan av och skriver en historia. Alex lägger märke till henne, men inte Anna.

- Vad gör du nu för tiden?

- Ehmm... ja. Inget speciellt. Du?

- Ramlar ner för rulltrappor!


Både Anna och Alex skrattar åt det interna skämtet. Reporten kommer fram och frågar: - Anna Craft. Kan du bekräfta att det här är din pojkvän?

Både Anna och Alex tittar på reporten och sedan tillbaka på varandra. Och brister ut i skratt.

 
 
Amelia

Amelia

22 januari 2011 19:59

Haha! äntligen lite om Anna, det var minsann länge sedan man såg någonting om henne. Vilken reporter! Anna och Alex har ju precis träffats, men reportrar är såna antar jag!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Trude

22 januari 2011 20:14

Superbra del!

 
Carolina

Carolina

22 januari 2011 20:32

JÄÄÄÄÄÄTe bra del!!!!!!!!!!!!!!

http://barasims3.bloggplatsen.se

 
Elvira

Elvira

23 januari 2011 08:21

Jättetrevligt med Anna craft! Jag tycker fredagar :)

http://elvirassimsblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

krux

23 januari 2011 08:34

Den delen var jättebra!!!!
Kul att se Anna igen.

 
Ingen bild

JA!!!!

23 januari 2011 10:22

JA!!!! Anna Craft är tillbaka :)

 
Clara

Clara

23 januari 2011 19:46

Jag har skapat en blogg om the sims här på bloggplatsen och har en familj i Bridgeport som jag ofta spelar på. Skulle det vara okej om jag gjorde en egen serie precis som du har med Greenwoods i min blogg? Vill ju inte härma dig...
Kommer självklart inte kopiera Greenwoods

http://www.ts3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Malin

23 januari 2011 20:19

Jag tycker fredagar!! <3, jaaa för mer Anna Craft!!

 
victoria (y)

victoria (y)

23 januari 2011 21:01

hej mig hittar du på http://victoriasdiiary.blogg.se
eller http://tthesims.bloggplatsen.se
iallafall, hur tar du bilderna på dina gubbar? :D
intressant att veta, xd - tack på förhand (?)

http://victoriasdiiary.blogg.se

 
Ingen bild

"

23 januari 2011 22:10

man trycker på C när man spelar sims sen uppdaterar du bilderna!

 
Ingen bild

fanny

24 januari 2011 17:33

FREDAGAR :D

 
Ingen bild

:)

16 december 2011 17:38

Fattar nt så mke..O.O Men aja..<3 Bra ändå ju! <3 DIna serier e ju alltid bra :)

 
Ingen bild

sanne

27 mars 2012 19:49

hej
heter också Sanne XD
om man har ett rit program på datorn så kan man själv göra en saga
p.s var hittar jag bilderna spm jag har tagit???
svaraså snabbt som möjligt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 september 2020 08:35

Hej!   Thesimsblogg har funnits ett bra tag nu och saker har förändrats sedan starten. Sidan har fortfarande en del besökare, därför behövs det här inlägget.    Thesimsblogg kommer att bli SanneSims.com.  Guider och tips kommer att finnas d...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2020 13:33

Genom funktionen "Min historia" när man skapar en Sim i The Sims 4 så kan man lite slumpartat (inte riktigt) få ut färdigheter, egenskaper och startkapital till en Sim eller ett hushåll. Detta gör det lättare för oss att skapa den simmen vi har i tan...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2020 12:00

Varje gång jag startar Origin möts jag av nya uppdateringar. Inte nog med det, om jag klickar uppdatera i den pop-up-rutan som dyker upp och väljer att uppdatera den vägen så funkar det inte. Origin stängs bara ner. Jag får då starta upp igen och try...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2020 10:11


Hej, igen.   Jag går igenom allt som ligger. Alla frågor, alla kommentarer och så alla icke godkända gästboksinlägg.  Så 8 år senare, jag har bytt headern och jag gratulerar Fanta! Hoppas att du inte tog alltför illa upp av att min header låg k...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2020 10:00


Hej!   Dom som har mig som vän på Sims 3 communityn kan gå in och se mina egenskaper. Där har jag valt "tankspridd". Frågan är om man kan vara så tankspridd att man skapar en blogg om ett spel som blir omtyckt och som är som mest omtyckt av en sj...

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards