Alla inlägg under februari 2011

Av SanneSims, theSIMSblogg - 25 februari 2011 09:04

Fiske kan vara bra till så mycket i The Sims 3. Du kan fiska för egen ekonomisk vinning genom att sälja fisken du får upp. Men du kan även tillaga den eller använda den som gödsel på dina grödor.

Vatten finns det i varje Sims 3-stad och i dessa vatten gömmer sig alla möjliga sorters fiskar, och det lättaste och snabbaste sättet att lära sig fiska är att öva i dessa vatten. Men, man kan även ta lektioner i Fiske samt läsa sig till en hel del.

Det bästa med fiske är att det kräver ingen äldre och erfaren sim för att kunna njuta utav det. Alla ifrån Barn till Åldringar kan lära sig hur man fiskar.


Det bästa peronlighetsdraget att ha om man vill ha en Fiske-sim är

- Fiskare, den här simmen lär sig fiskefärdigheten snabbare än någon annan sim. De har också roligare medan de fiskar samtidigt som de får upp fler fiskar än en sim utan Fiskare-egenskapen.


Tips

- När du lärt dig tillräckligt om Fiske så kan du i bokhandeln köpa böcker som berättar vilken fisk som nappar på vilket bete. 

- Att använda det betet som är en speciell fisks favorit kommer att öka dina chanser att få upp just den fisken.

- Bättre kvalitet på betet kommer att resultera i bättre kvalitet på fisken du får upp.

- När du läst böckerna om vilket bete som passar vilken fisk så kommer du också att se vilka vatten arje fisk trivs i. Saltvattens-fiskar fiskas upp ur havet, sötvattens-fiskar finner du i sjöar medan fiskar som trivs i båda två kan du finna i både sjöar och hav.


Ju högre nivå av fiske-färdigheten du har ju bättre kvalitet kommer du få på fiskarna som du fångar. De kommer även vara större och du kommer att få många fiskar varje gång du fiskar.


Jag har gjort ett litet diagram här för att ni ska se vart man kan hitta fiskarna, hur lätt det är att hitta dem och vad deras favoritbeten är.

  


Dödsfisk

Dödsfisken är den fisk som behövs för att göra Ambrosia. Denna fisken är otroligt svår att fånga om man inte har färdighetsnivå 10 i fiske. Dödsfisken finner du endast på Krykogården mellan 00:00 och 05:00. Dödsfisken är också den ovanligaste fisken i spelet, det gör också att den är mest värd.


Fiskar som husdjur

Om du köper små fiske-skålar ifrån Köpläget så kan du fylla dessa med fiskar som du själv fiskat. Låt den fisken som du vill ha i skålen liggar kvar i din sim's ryggsäck. Säg sedan åt den simmen att fylla på Fiskskålen. Då kommer fiskarna som ligger i ryggsäcken dyka upp som alternativ som du kan välja att ha i din skål. De här fiskarna är inte bara söta, de ger också mer dekorationspoäng till ditt hus. Ju större och vackrare fiskar du har i dina fiskskålar, ju vackrare kommer simmarna tycka ditt hem är.


I Färdighetsjournalen

I färdighetsjournalen kommer all statistik på fiskarna du fiskar upp hamna. Men det finns också utmaningar där, liksom det gör för alla andra färdigheter. Dessa är:

- Amatörfiskare: En amatörfiskare har fiskat åtminstone en fisk av varje sort. Deras förstående för det marina livet gör att de kan fånga större fiskar.

- Komersiell Fiskare: Den komersiella fiskaren har fångat minst 350 stycken fiskar. Dessa simmar fångar fler fiskar på kortare tid än andra simmar.


Bilder på alla fiskar


Minnow.jpg  

Mört


Anchovy.png

Ansjovis


Goldfish.jpg

Guldfisk


Alley Catfish.jpg

Strykarkattfisk


Jellyfish.jpg

Manet


Rainbow Trout.jpg

Regnbågsforell


Red Herring.jpg

Lipsill


Tuna.jpg

Tonfisk


Piranha.jpg

Piraya


Tragic Clownfish.jpg

Tragisk Clownfisk


Siamese Catfish.jpg

Siamesisk Kattfisk


Blowfish.jpg

Blåsfisk


Salmon.jpg

Lax


Black Goldfish.jpg

Svart guldfisk


Shark.jpg

Haj


Swordfish.jpg

Svärdfisk


Angelfish.jpg

Skalare


Vampire Fish.jpg

Vampyrfisk


Robot Fish.jpg

Robotfisk


Lobster.jpg

Hummer


Deathfish.jpg

Dödsfisk



De fiskar du kan fånga utomlands kommer i ett annat inlägg :)

Av SanneSims, theSIMSblogg - 24 februari 2011 22:36

  

  


Nu är det bara två veckor kvar tills första avsnittet av Prinsessa publiceras.

Eftersom det är lite mer saga än verklighetstrogen historia så kommer kläderna inte vara tidsenliga utan lite mer fantasifulla och prinsess-liknande - precis som på Prinsessan här ovanför.

Av SanneSims, theSIMSblogg - 24 februari 2011 20:15

Det var verkligen ett långt sjukhus besök det dära. Hehe, nä. Men ganska. Jag lovade min lillebror att följa med på hans lilla uppträdande som han hade idag också. Det blev lite tajt däremellan så det var direkt från sjukhuset till uppträdandet. Hoppas ni inte väntat ihjäl er :)

__________________________________________________


Tidigare delar: Del 1Del 2Del 3Del 4Del 5Del 6Del 7Del 8, Del 9Del 10Del 11Del 12Del 13Del 14Del 15Del 16Del 17Del 18Del 19Del 20Del 21Del 22Del 23Del 24Del 25Del 26Del 27, Del 28, Del 29

En förklaring till hur du läser Greenwoods' finner du här.

Färgerna:

Africa - Grön

Rufus - Orange

Jake -  Blå

Leah - Röd

Bella - Rosa

Hannah - Kryddbär

Annie - Lila

Gäster - Grå & Mörkt gul

Alice - Cyan

Alexander - Lila-grå

Eliott Mörkt blå

Spike - Vinröd

Mikael - Ljusgrön

William Zide - Brun


Läs mer om ändringarna som skedde vid del 20 och del 28 här.


__________ Del 30 __________


















Utanför skolan efter skoldagens slut.   

Leah: - Bella, vänta!


- Hur tycker du att det går? Har du roligt?

Bella: - Vad menar du Leah?

- Men, i skolan såklart! Trivs du?

- Jovars..

- Har du fått några vänner ännu? Förutom hon Alice? Hon verkar lurig.

- Lurig?

- Ja, lita inte för mycket på henne. Det skulle i alla fall inte jag göra om jag var du.


- Hur menar du?

- Att du ska vara försiktig bara. Men hörru, han som tappade brickan idag i matsalen då? Vilken klumpeduns! Haha!


- Haha! Du är så rolig Leah! 

- Haha! Men stackarn! Och ingen gjorde något? Jag och Miffe skrattade nästan ihjäl oss. Och Miffe sa: "Vart är Bella? Det här skulle jag velat se hennes reaktion på". Så, vart var du på lunchen?

- Ute och handlade med Alice. Vi handlade lite kläder bara, inget speciellt.

- Ska du vara med mig och Miffe och spela i helgen eller? Det kommer bli jätteroligt!


Alice: - Bella? Ska vi dra eller?


- Mmmm.. snart.

- Vad säger du, syrran?

- Kan vi ta det sen?

- Sen?


- Alltså gud, Bella? Jag trodde du fortfarande var därinne, jag har sprungit genom hela skolan och letat efter dig. Skulle vi inte kolla det vi hade köpt i dag eller?

- Jo... Det klart. Hemma hos mig?

- Javisst. Ska vi dra nu eller?

- Jag drar nu då Bella. Hejdå.

- Ska vi med bussen eller har du bil idag?


- Jag har bil, så vi behöver inte ta bussen. Men ska vi inte prova kläderna hemma hos dig då?

- Nej, dig blir bättre.

- Okej?


- Alltså, Alice. Angående festen på fredag. Jag vet inte om jag kan gå...


- Men ååh? Vad menar du? Sluta mesa runt sådär Bella. Du kan ju inte bara lova mig att vi ska gå och sen bara skita i mig. Taskigare har jag inte varit med om. Kommer inte du med mig på festen, då tänker jag berätta för alla vilken tönt du är egentligen?

- Tönt?

- Ja, alltså. Du fattar? I skolan vora du en nobody utan mig. Så följer du med eller?

- Okej..

- Det är ju bara för att vara snäll mot dig som jag tar med dig ju..

- Okej, så folk lägger märke till mig ja..

"William... När jag är med Alice kanske han ser mig åtminstone.."

- Vi går till idrottssalens omklädningsrum först och tar av oss de här jobbiga skoluniformerna innan vi åker till dig.


Bella och Alice åker hem till Familjen Greenwoods' hus.

- Fräsch villa! Kommer du eller?

- Jadå. Hur hade du fått din skoluniform sådär fin tidigare förrrsten?

- Men det kan jag ju inte säga. Då kommer väl du att göra likadant?

- Är inte det nåt bra?

- Skojar du eller? Är du ensam hemma?

- Tror inte det..


De möter Africa precis innanför dörren.

Africa: - Hej gumman. Har du haft en bra dag idag?

- Hej mamma. Jo. Jag är trött nu bara. Det här är Alice.

- Åh..


- Åh, vad trevligt att du tagit med en vän hem idag. Vill ni båda ha middag?

- Jag vet inte riktigt... Jag tror det är bra. Men tack ändå, mamma.

- Okej, säg till om ni ångrar er.


- Hej, jag heter Africa. Vad trevligt att råkas.

- Tja, Alice. Ja, jättetrevligt. Jag har längtat efter att få träffa dig. Bella har berättat så mycket.

- Hehe vad härligt. Som sagt, säg till om ni ångrar er angående maten.


Flickorna går upp på Bellas och Leahs rum.

- Ska jag testa mina kläder först då?

- Ja, gör det. Varför har du två sängar i ditt rum?

- Ehm.. Jag delar rum med min syster.

- Med din syster? Hur gamla är ni?

- Vi är tvillingar.

- Vaa? Är du tvilling?

- Leah som jag pratade med utanför skolan idag är min tvilling.


- Så bara för att man är tvilling så måste man dela rum hela livet eller?

- Nej, men vi är ganska många som bor här.. Jag och Leah bryr oss inte. Vi kommer så bra överrens, vi är som bästa vänner.

- Aha? Så nu är inte jag din bästa vän längre, trevligt.

- Visst är den fin?

- Lite kanske. Hur många bor ni här då?

- Mamma, min låtsaspappa, min morbror, hans fru också Leah och jag då.

- Fy sjutton! Jobba upp dig Bella! Kräv eget rum åtminstone. Jag bor bara med min mamma och pappa. Jag har två rum, ett som jag sover i och ett där jag har alla mina saker.

- Och ändå kunde vi inte vara hos dig?

- Det passar inte just nu bara?


- Men tyckte du att den var fin?


- Men jo sa jag ju. Nu ska jag prova mitt.


- Taaadaaa! Snyggt va?

- Oj... Är den inte lite väl... kort?

- Kort? Vad är för kort om jag får fråga?

- Ehm, både tröjan och kjolen? Lite bara.


- Skojar du? Har du sett något snyggare eller?


- Nejdå, det är jättefint. Men ska du ha det på dig på festen?

- Ja, det klart. Killarna kommer lugnt tycka jag är snyggast. Tror du inte?

- Jo, visst..


- Nej, nu måste jag gå hem. Men Bella, det är tur att du följer med på fredag asså. Men glöm inte, jag kommer vara snyggast, hihi!! Vi ses i skolan imorgon bästis, hejdå!


- Hejdå...


  

... forts. följer ...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 24 februari 2011 06:52

Vaknade nyss och la märke till att Greewoods'-avsnittet som jag satt och skrev igår inte har varken bilder eller text?

Och funderar på nu om jag verkligen sparade igår, men jag tror inte det är felet eftersom jag inte hittar bilderna som jag laddade upp?

Jag måste helt enkelt skriva om avsnittet, vilket får ske efter att jag röntgat mig  - som jag ska in och göra nu.

Av SanneSims, theSIMSblogg - 21 februari 2011 23:26


Ingen bild

Julia

Torsdag 17 feb 18:28

Ska man inte ha EA Downloade Manager instalerat? o.o



 Sanne Linnéa, theSIMSblogg

Måndag 21 feb 23:26

EA Download Manager är ett tilläggsprogram som är till för att hjälpa dig att uppdatera ditt Simsspel. Det är också till för att du enkelt ska kunna ladda ner ytterligare spel från EA. Men för det ofta så medför EADM bara problem för oss Sims-spelare. Den gör så att Startprogrammet för The Sims 3 (Launcher) hakar upp sig och att vi inte kan ladda ner och installera andra saker korrekt.


Att ha EADM är bra om man måste uppdatera som sagt, men när man brukar behöva uppdatera så brukar det vara när nya Sims-spel har installerats och dessa innehåller redan själva uppdateringen. Du ska inte ens behöva ha internet för att kunna uppdatera med dessa.


Därför är EADM helt onödig egentligen för oss som spelar med skiva, då den bara utgör mer reklam för EA och förstör spelfunktioner för oss.


Har du laddat ner spel från EA's hemsida ska du dock inte avinstallera EA Download Manager FÖR DÅ FÖRSVINNER DITT SPEL!

Av SanneSims, theSIMSblogg - 21 februari 2011 22:43

Jag tänkte ge er en liten tjuvtitt på Prinsessa's sceneri, alltså på vart Prinsessa utspelar sig någonstans.


Prinsessa är inte som Historien om Greenwoods', den största skillnaden är att Prinsessa är lite mer som en saga medan Greenwoods' är en historia. Och med tanke på att bloggen har två historier så tänkte jag att en saga skulle passa utmärkt.

Den här sagan utspelar sig runt 1500-talet - medeltid, och sceneriet är byggt därefter. Här får ni tjuvtittar ifrån landet under konstruktion.

    

 

      

Klicka på bilderna för att göra dem större :)


Vad jag glömde att säga tidigare är också att jag självklart kommer att försöka svara på Sims 2-frågor så gott jag kan! Jag har dessutom svarat på 20 frågor i frågelådan, titta efter om du fått svar!

Av SanneSims, theSIMSblogg - 20 februari 2011 19:29

Jag har fått lämna ifrån min The Sims 2-dator!

I och med detta kan det aldrig bli något mer Udda Familjen Shenandoah.

Istället kommer det att komma en nyhet till theSIMSblogg.



Första avsnittet publiceras 10 mars, nedräkningen är satt.

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards