Direktlänk till inlägg 2 mars 2011

Nya bilder till meny-sidan i Photoshop

Av SanneSims, theSIMSblogg - 2 mars 2011 19:53

Jag håller på att lära mig Adobe Photoshop för att i framtiden kunna bjuda på bättre bilder hit till bloggen, och längre fram än så - kanske till och med en egen hemsida med mera historier och egna downloads!

Jag jobbar för fullt på theSIMSbloggs' framtid, men Photoshop är svårt! Har spenderat nu tre dagar för att skapa dessa:



   (Om ni undrar om Anna så dyker hennes avsnitt

nummer tre upp just klockan tre, 15:00, på fredag!)


- och ändå så känns det som att jag skulle kunna gjort det lika bra i Paint..   


Är det någon utav er som använder sig utav Photoshop på något sätt som har några tips om hur man lär sig grunderna?

 
 
Sam

Sam

2 mars 2011 20:02

Jag använder mig av photoshop vad vill du veta??

http://samuels.bloggagratis.se

 
 Oliver

Oliver

2 mars 2011 20:46

Tjena!

Jag använder sådana program till mina videos! Jag använder blandannat Picasa 3. Testa med det programet det är enkelt tycker jag! :D:)

Förresten, bilden vart skit snygg!

http://thesims3bloggen.bloggplatsen.se

 
Sanne Linnéa, theSIMSblogg

Sanne Linnéa, theSIMSblogg

2 mars 2011 20:52

Jadu... Sam, vad vill jag veta? Allt typ!
Lite för ospecifik menmen.
För det första: det du kan, har du lärt dig allt själv och är du datorgeni?
Jag är inte så bra med sådana här program över huvud taget, jag har Picasa 3 som Oliver här ovan nämnde. Men that's it.
Allt annat är ännu svart för mig.

http://theSIMSblogg.bloggplatsen.se

 
Sam

Sam

2 mars 2011 21:08

Okej :)
Jo det finns så mycket, men är det hur du klipper ut bilder och sånna saker??

Har en fråga till dej .) kan tonåringar bli gravid på the sims 3??

http://samuels.bloggagratis.se

 
Sanne Linnéa, theSIMSblogg

Sanne Linnéa, theSIMSblogg

2 mars 2011 21:15

Ja, men typ! Det skulle räcka. Hur man klipper ut och klistrar in utan att få alla fula kanter. ;)

Nja... Det behöver du en mod till. Den kan du ladda ner på www.modthesims.info. Den heter Teen Pregnancy eller något liknande. För att kunna ladda ner modar från modthesims så krävs ett konto, som är gratis. :)

http://theSIMSblogg.bloggplatsen.se

 
Sam

Sam

2 mars 2011 21:19

okej, men det finns något som heter magnetlasso och den klipper nästan ut perfekt ;)

http://samuels.bloggagratis.se

 
Sanne Linnéa, theSIMSblogg

Sanne Linnéa, theSIMSblogg

2 mars 2011 21:24

Jo, men den har jag faktiskt lyckats att hitta! :D
Jag får väl ta en PS-kurs eller någonting. Men jag såg bloggdesignen du hade gjort - riktigt fin!

http://theSIMSblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

mathilda

2 mars 2011 21:38

Gå in på Fotobloggar och kolla in Några Photoshops trix eller sök helt enkelt på Google & Youtube ;)
Det är inte så svårt När man väl har fått flyt :) Men lycka till!!!

 
Ingen bild

Malin

2 mars 2011 21:40

Grymt snyggt!!! <3 Verkligen jättejätte snyggt!! :D

 
Ingen bild

Mathilda

2 mars 2011 21:56

Vilken verision har du?
Här kommer lite tips [Kan vara olika]:
Blir mycket bättre kvalité när du sparar till Webb än vanligt
Spara till webb:

När du ska lägga in en bild i bloggen eller någon annan stans på Internett så gör de flästa fel när det sparar...
När du är klar med bilden, och har ändrat storlek på den (image -> image size ex: 640pxl) så klickar du på:
File -> Save for webb [Alt+Shift+Ctrl+S] och då ska det komma upp en ny flik
Det här är ett MÅSTE:
setting: [Unnamed] JPEG (bock) bara på optimized & för säkerhets skull kolla på Quality om det står 100 sedan är det bara att sprara & lägga in det på Bloggen.

 
Ingen bild

Mathilda

2 mars 2011 22:07

Andra enkla tips:

Dubbelklickar du på förstorings glaset så ser du bilden i den storleken som den kommer vara på t.ex bloggen

Om du vill göra din bild skarpare så gör du så här:
1) Väljer bild & klickar på Filter -> other -> High pass... Då ska bilden bli grå och konturerna lite synliga [Det ska vara så] Kolla så radius är på 0,3pxl sedan klickar du på OK
2) Klicka på:
Edit -> Fade high pass [Ctrl + Shift + F]
Då kommer det en ny länk upp. Kolla så att det står så här:
Opacity: 100%
Ändra Mode: Normal till Linear Dodge.
Kolla så att det är en Bock jämte Preview
[Bilden blir genast mycket skarpare]
Tycker du att det blir för skarpt är det vara att sänka ner Opacity tills du blir nöjd.

 
Sanne Linnéa, theSIMSblogg

Sanne Linnéa, theSIMSblogg

2 mars 2011 22:23

Tack så jättemycket! Det var ett bra tips!
Jag sitter just nu och får en liten lektion i Photoshop via Skype - vem vet, imorgon kanske jag är Photoshop-stjärnan! ;D

http://theSIMSblogg.bloggplatsen.se

 
Oliver

Oliver

3 mars 2011 20:16

Vad spännande med ett nytt verktyg till din blogg elr hur man nu ska kalla det! xD Men hoppas det blir superbra, älskar din blogg! Du borde lugnt bli Sveriges största bloggerska :-)

Ps! Kolla min blogg :)

http://thesim3bloggen.bloggplatsen.se

 
Trude

Trude

3 mars 2011 20:53

Jätte fina!

http://insidemyself.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

4 mars 2011 19:51

Jag bara undrar när Anna Craft kommer? det är fredag och är långt mer 15:00! Jag förstår helt och hållet om du har annat att göra, ville bara påminna.

http://Simblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 september 2020 08:35

Hej!   Thesimsblogg har funnits ett bra tag nu och saker har förändrats sedan starten. Sidan har fortfarande en del besökare, därför behövs det här inlägget.    Thesimsblogg kommer att bli SanneSims.com.  Guider och tips kommer att finnas d...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2020 13:33

Genom funktionen "Min historia" när man skapar en Sim i The Sims 4 så kan man lite slumpartat (inte riktigt) få ut färdigheter, egenskaper och startkapital till en Sim eller ett hushåll. Detta gör det lättare för oss att skapa den simmen vi har i tan...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2020 12:00

Varje gång jag startar Origin möts jag av nya uppdateringar. Inte nog med det, om jag klickar uppdatera i den pop-up-rutan som dyker upp och väljer att uppdatera den vägen så funkar det inte. Origin stängs bara ner. Jag får då starta upp igen och try...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2020 10:11


Hej, igen.   Jag går igenom allt som ligger. Alla frågor, alla kommentarer och så alla icke godkända gästboksinlägg.  Så 8 år senare, jag har bytt headern och jag gratulerar Fanta! Hoppas att du inte tog alltför illa upp av att min header låg k...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2020 10:00


Hej!   Dom som har mig som vän på Sims 3 communityn kan gå in och se mina egenskaper. Där har jag valt "tankspridd". Frågan är om man kan vara så tankspridd att man skapar en blogg om ett spel som blir omtyckt och som är som mest omtyckt av en sj...

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards