Direktlänk till inlägg 11 mars 2011

Några svar på vanliga frågor.

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 mars 2011 16:29

Har gått igenom några av de nya frågorna jag fått samt de gamla och la märke till att jag verkligen behöver en FAQ-sida (Vanliga frågor med svar-sida), denna började jag skriva på ikväll och det här har jag hunnit med på några timmar, hoppas någon i alla fall får svar på sin fråga!

Dessa frågor är återuppkommande frågor som ställs gång på gång.


De olika spelen


Om man har drömjobb kan man följa sina simmar in till bokhandeln o.s.v?

- Nej, det kan man inte. Allt sådant som är dolt i The Sims 3 är fortfarande dolt i Drömjobb också. Tex. Skolor, bokhandeln, spa’t m.m Det du kan göra är att gå in i de nya byggnaderna du får med spelet. Tex. Provosionsbutik, brandstation, andra simmars hem när du är arkitekt m.m


För att få ett lokalt boende i Egypten, måste man ha visumnivå tre på både Frankrike och Kina också?

Näpp, bara i det specifika landet. 


Gravida simmar & barn


Jag vill ha en pojkbebis/flickbebis!

-  För att öka dina chanser att få en kille kan du få mamman att äta tre stycken äpplen på rad. Att gynna din sim att få en flicka gör du istället om du låter simmen äta tre stycken vattenmeloner på rad.


Jag vill ha trillingar eller tvillingar!

- Läs gärna det här inlägget så får du svar.


Vart kan jag få reda på mer om graviditet i The Sims 3? 

Här!


Mina simmar vill inte försöka skaffa barn?

-  1. Låt din kvinnliga sim göra romantiska interaktioner med din manliga sim som vanligt (utanför sängkammaren), lite pussar lite kramar ect. Tillslut kommer din man att tycka tjejsimmen är "Helt oemotståndlig" - du kan nu välja Försök skaffa barn under Romantisk. Förhoppningsvis går de nu tillsammans till dubbelsängen.

 

2. Gå in på spelmenyn och välj alternativ, titta på flikarna och välj spelalternativ. Där inne ska du stänga av Självbestämmandenivånhelt, har du den inställd på "Hög fri vilja" så drar du diamanten så den hamnar längst till vänster så dina simmar inte har någon egen vilja. På så sätt tvingar du henne att stanna i sängen och hon ligger kvar. När du har Försökt Skaffa Barn på det här sättet bör du sätta på den fria viljan igen :)
Förstår du inte hur man stänger av fri vilja så kan du titta i det här inlägget: http://thesimsblogg.bloggplatsen.se/2010...-alder-i-the-sims-3/ och följ steg 1-3 i nedre delen av inlägget.

 

Socialen har tagit mitt barn. Hur gör jag för att få tillbaka det eller skaffa ett nytt?

Att få tillbaka just det barnet som de tagit kan bli mycket knepigt. Du måste för det första ha en ny familj som ska adoptera ett barn, sen välja ett barn i precis rätt ålder och kön för att ha en chans att få samma. Och ändå är det inte säkert att du får det!

För att skaffa ett nytt barn gör du bara som du gjorde första gången. Leder dina föräldersimmar till sängen och låter de göra sitt.


Kan en vuxen sim få barn med en åldring?

En vuxen kvinnlig sim kan få barn med en manlig åldring, inte tvärtom.




Mat


Ibland så står det att mina simmar vill äta tillexempel glass med spagetti, hur gör man då?

- För att lyckas med det där så ska din sim först äta pannkakor som du lagar på morgonen som frukost. Efter simmen precis ätit pannkakorna trycker du på kylen och tar en snabb måltid och väljer glass!


Vet du var man kan köpa plasmajuice till vampyrerna?

- Plasma-juice hittar du under alternativen när din sim ska ta ett snack eller mellanmål från kylen hemma.


Hur gör jag Ambrosia?

- Läs mitt inlägg om Ambrosia, http://thesimsblogg.bloggplatsen.se/2011/01/07/4309389-sa-har-gor-du-ambrosia/.


Hur fungerar MatReplikatorn?

- Den kopierar maträtter till det bättre va?
Det var så länge sedan jag använde den, prova med att ha en maträtt i din katalog som du sätter i MatReplikatorn och se vilka alternativ du får upp sedan.


Hur bjuder man på middag? 

- Du ringer över några gäster och sedan lagar du mat som vanligt, se till att ”Servera mat”. Så att du lagar många portioner så att det räcker till gästerna. Sedan när maten är klar klickar du på serveringstallriken och väljer Kalla till bords, det står något i den stilen, och väljer Alla. Eller gäster. 



TheSims3.com, Community & Store


thesims3.com så står allt på engelska, hur ändrar jag till svenska?

När du är inne på thesims3.com så scrollar du längst ner på sidan.
Längst ner till vänster så är det en Jordglobs-ikon och brevid den står det Välj Språk eller i ditt fall Select Language. Tryck på den och välj sedan svenska bland alternativen som kommer upp.



Vampyrer & Spöken


Finns det speciella frisyrer för vampyrer?

Nej, det är samma som till vanliga simmar. De har något dunklare hårfärger, men det är det enda.



Hur gör man så man inte längre vill vara vampyr?

- Gå till det stället där man arbetar om man jobbar inom vetenskap, forskningsinstitutet. Där kan du köpa motgiftet för 3000§


Hur får man spöken?

- Jag har skrivit en liten spökguide, den finner du här.


Jag skulle vilja kunna ha med vampyrer i sims 3.

Det går om du har Kvällsnöjen.




Jobb, Karriär & Yrken


Kan man bli paparazzi, ifall man kan det, hur?

- Nej det kan man inte.


Är det sant att man kan ta studenten på the sims 3?

- Nej, det är det inte.


Hur gör man för att tjäna pengar?

- Du kan tjäna pengar på så många sätt i The Sims, lära upp färdigheter som målning, författande, skulptering m.m För att kunna tjäna pengar på simmars färdigheter. Du kan självklart också skaffa jobb, bli befordrad och klättra i karriärsstegen till toppen och sedan skaffa dig en fräsch villa. Det finns så många sätt så du anar inte. Man kan också försörja sig som kriminell.


Min sim vill inleda ett yrke inom skulptör men jag fattar inte hur man blir det?

- För att kunna bli skulptör måste du först kunna skulptera, eller du måste ha färdighet i skulpterande. Efter du fått upp den till nivå 1-2 så kan du med hjälp av din sims mobiltelefon ringa Jobb och yrken... och inleda egen företagare som skulptör.


Min sim är Uppfinnare, hans livslånga önskan är att skapa tre monster. Vadå monster? Hur skapar man dem?

- Dessa monster kan du skapa genom en Möjlighet, ett litet uppdrag som du kommer få av forskningsbyggnaden i spelet. Detta uppdrag är att du ska hitta palladium. För att hitta detta måste du köpa eller bygga en borr och borra ett hål tills du hittar palladium som du lämnar in till forskningsbyggnaden. Efter de fått palladiumet kommer de att vilja ha 10st livsfrukter. Dessa kräver nivå 10 i trädgårdsarbete för att kunna odlas om du inte fuskar till dig dem. När du lämnat in dem kommer den lite svårare uppgiften. Du ska utan borren leta upp tio stycken ädelstenar runt om i kvarteret. Det underlättar om du har Samlaren som du köper för livslånga poäng. Men det funkar utan också. Efter det så måste du hitta den ovanligaste stenen i spelet, den rosa diamanten, men den hittar du enklast genom att gräva efter den med borren (för denna kan du använda borren. men inte de andra tio!) Sen måste du skicka in denna rosa diamanten för att den ska slipas. Den måste vara slipad som ett hjärta om det ska fungera. Du kan endast slipa i hjärtform efter du funnit 10 olika ädelstenar.


Jag undrar om man kan skaffa jobb som mixolog precis som alla andra jobb och åka dit vid en speciell tid, bli befodrad också vidare eller om man bara kan "extraknäcka" på barer?

- Det är bara extraknäck på barer du får för att kunna öka din förmåga att kunna göra drinkar och höja färdigheten i mixologi. En karriär finns tyvärr inte.





Färdigheter



Jag fattar inte hur man får färdigheten mixologi?

- Bästa sättet att börja på är att köpa boken Mixologi volym 1 i bokhandeln. Sen läser du den och får färdighet i mixologi. Efter detta kan du öva vid en bar för att få upp kunskaperna.

FAQ
 
 
Sam

Sam

12 mars 2011 02:59

Första delen av min historia om Familejn Stevens har kommit så om ni e läsarsugen?? :)

http://familjenstevens.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jag måste bara....

13 mars 2011 11:04

Vf!!!!! Din blogg är nästan den.......
Sämsta jag någon gång sätt!!!!!!!!!!!!!!!
Du tror att din blogg e så jävla bra men nej!!!!!!! Jag hatar dig, svar inom en vecka!???? tänk om det är akut! Du borde skämmas!! Jag bryr mig ej om jag får kritik, för den här bloggen suger ändå!!!!!

 
Amelia

Amelia

13 mars 2011 12:22

Hördu "Jag måste bara...." Hon har ett jobb också, och massor av frågor som väntar på svar! Hon gör faktiskt sitt bästa, hur gammal är du, egentligen?????

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

13 mars 2011 13:29

Hallå "Jag bara måste" säg någåt snällt eller bara va tyst.Om du inte tycker om hennes blogg behöver inte du skriva det.Då ska man vara tyst istället för att såra någon.Tänk dej för nästa gång du skriver något.Om du är över 10 bör du fatta det.

http://simsfamiljer.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

13 mars 2011 13:31

En sak till "Jag bara moste" sluta besöka bloggen om du inte tycker om den!

http://simsfamiljer.bloggplatsen.se

 
Oliver

Oliver

13 mars 2011 14:44

Jag måste bara...

Hur FAN tänker du egentliegn!? HOn är 19 år och har ett jobb! Hon har en underbar blogg!

Sanne, ta inte åt dej om vad den där idioten säger!

http://thesims3bloggen.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

13 mars 2011 15:02

Jag håller med Oliver! Lyssna inte på vad den där jäkla idioten babblar om, Linnea!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

13 mars 2011 16:27

Oliver och Amelia har rätt.Lyssna inte på den personen Linnea!

http://simsfamiljer.bloggplatsen.se

 
Trude

Trude

13 mars 2011 19:03

Håller med de andra.
Om du nu tycker att bloggen är så dålig besök den då inte!
Asså!
Vad är det man inte fattar när man säger:din blogg är den sämsta jag har sätt!
Kan man inte bara hålla tyst och besöka en annan blogg?!

http://insidemyself.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

olle

13 mars 2011 19:04

ignorera bara den skiten. om man tar 50 som tycker om sims 3 så kanske 1 tycker illa om din blogg :)

 
Malin

Malin

13 mars 2011 19:42

Allvarligt "Jag måste bara...", hur omogen får man vara???

Herregud, hon har ett jobb... Fatta!!!!

Ta inte åt dig Linnéa, den personen är patetisk!!!

http://malinssimsblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Evelynkan

8 september 2011 13:43

En kommentar/fråga angående monstermakandet..... Hur gör man sedan när man har gjort uppdraget och fått den där grejen livskraft eller vad den nu hette. Hur gör jag sedan själva monstren? Har maximerat uppfinnarfärdigheten och kan inte uppfinna något mer? Tack för en suverän blogg! Jag har hållt på me sims sen jag var liten (Är snart 27) och äntligen hittar men en blogg där man kan få fler frågor besvarade! Mvh Evelynkan!

 
Isabella

Isabella

5 februari 2012 02:58

Hej! Detdär med att socialen tagit ett barn, det hände på min syster- dom tog alla hennes 4 barn p.g.a att ett av barnen hade dåligt umgänge... Det var tråkigt, men sen såg vi det här- så vi bytte tillfälligt familj och adopterade om och om igen för att få tillbaka de 3 flickorna eller pojken, men vi adoptera över 14 barn.... och dom kom aldrig :( Så chansen är väldigt liten antar jag... Så vi strunta i det och hon fick nya barn. När hon spelat i typ 5 dagar i Sims-världen så såg vi att en av hennes gamla barn hade blivit adopterad av en annan familj. Haha! Man kan iallafall besöka henne, prata med henne och bjuda över henne... men det är ju synd att man inte får tillbaka henne... :( Nu är hon och hennes syskon (som föräldrarna skaffade efter socialen) kompisar- och dom är helsyskon!

http://vampireacademygirls.blogspot.com

 
Ingen bild

Linnea Johansson

5 augusti 2012 12:08

Hej! jag har fått ett bran på sims 3 och jag råkade skriva fel stavning på namnet, hur ändrar jag det?

 
K

K

6 december 2012 18:56

Hej!
Kika gärna in på min blogg!:);)

http://htpp://welovethesims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

nattali

17 november 2013 14:40

okej bara en sak den här bloggen är jätte bra och titta inte på den här bloggen om du inte tycker att den är bra. och det är inte så lätt att ha en blogg som du tror. så bara var tyst och skriv inte sånt för du e inte så cool som du tror om du skriver sånt. PS har också en blogg titta på den. http://nattalisims.blogg.se

 
Ingen bild

tuva

9 november 2014 19:39

hej jag har en viktig fråga.
Det är så att när min sim gick på universitetet så vart min sims tillsammans med en annan sim och när min sim hade kommit hem efter universitetet så bjöd han in sin flickvän och när dom var hemma hos honom så försökte dom skaffa barn och hon vart gravid då och hon åkte tillbaka till universitetet när hon var gravid och sen så bjöd han hem henne igen och då hade hon redan fött barnet men hon fick inte behålla det vet du hur man kan få tillbaka barnet och varför det vart som det blev???
skulle vara tacksam om du kunde svara på frågan så fort som möjligt. tack tack i förväg.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 september 2020 08:35

Hej!   Thesimsblogg har funnits ett bra tag nu och saker har förändrats sedan starten. Sidan har fortfarande en del besökare, därför behövs det här inlägget.    Thesimsblogg kommer att bli SanneSims.com.  Guider och tips kommer att finnas d...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2020 13:33

Genom funktionen "Min historia" när man skapar en Sim i The Sims 4 så kan man lite slumpartat (inte riktigt) få ut färdigheter, egenskaper och startkapital till en Sim eller ett hushåll. Detta gör det lättare för oss att skapa den simmen vi har i tan...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2020 12:00

Varje gång jag startar Origin möts jag av nya uppdateringar. Inte nog med det, om jag klickar uppdatera i den pop-up-rutan som dyker upp och väljer att uppdatera den vägen så funkar det inte. Origin stängs bara ner. Jag får då starta upp igen och try...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2020 10:11


Hej, igen.   Jag går igenom allt som ligger. Alla frågor, alla kommentarer och så alla icke godkända gästboksinlägg.  Så 8 år senare, jag har bytt headern och jag gratulerar Fanta! Hoppas att du inte tog alltför illa upp av att min header låg k...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2020 10:00


Hej!   Dom som har mig som vän på Sims 3 communityn kan gå in och se mina egenskaper. Där har jag valt "tankspridd". Frågan är om man kan vara så tankspridd att man skapar en blogg om ett spel som blir omtyckt och som är som mest omtyckt av en sj...

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards