Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

Så här blir du en Mumie-Sim

Av SanneSims, theSIMSblogg - 29 mars 2011 12:45

Jag tänkte nu visa hur ni får en av era simmar att bli en Mumie-sim. Detta sätt visas genom ett fusk och man kan inte göra detta om man inte har expasionpaketet Desination Världen. Det går att fixa till utan att fuska också, men då kan ni som inte vill fuska i alla fall förstå hur man gör via det här inlägget!


1. Först av allt måste vi som sagt fuska. Tryck upp fuskrutan med hjälp av att trycka ned Ctrl + Shift + C + (Windowsknappen). Skriv in fusket TestingCheatsEnabled True och tryck sedan enter. Går in i Köp-läget sedan öppnar du fuskrutan igen. Den här gången skriver du in fusket BuyDebug.


2. En ny kategori i Köp-läget dyker då upp, markerad med ett frågetecken som bilden visar.


3. Gå in i den nya kategorin och välj fliken med tre punkter (bollar). Leta fram ett föremål som heter Kungarnas Fördömda Sakrofag och placera denna på din tomt.


4. Det finns två stycken olika sakrofager, vid slutet av inlägget kommer ni förstå varför. Båda finns att få tag i Debug (frågetecknet).


5. Säg åt din sim att när den är väldigt trött att istället för att sova i sängen, sova i Kungarnas fördömda sakrofag en hel natt.


6. Om simmen sovit tillräckligt länge den natten så kommer du att få det här meddelandet.  Du kommer också märka att när din sim stiger ut i från sakrofagen så kommer den vara mycket, mycket starkare än den var innnan!


 7. Låt din sim göra sina vardagliga sysslor och så tills den blir trött. När simmen är riktigt trött andra natten så låter du den sova i den fördömda sakrofagen en natt till. Om du har sovit tillräckligt länge den natten också så kommer du får det här meddelandet som är på bilden ovan. Inget speciellt händer med simmen.


  8. När simmen är väldigt trött inför den tredje natten så tvingar du denne att sova i sakrofagen igen tills den är helt utvilad. Då kommer den ut sen som en mumie och du får det här meddelandet ovan!


Lite bilder på min mumie!

        


För att sluta vara en mumie:

1. Om du har tröttnat på att vara en mumie så kan du bli normal igen genom att sova i Kungarnas Heliga Sakrofag.


2. Låt din mumie-sim sova i den i ungefär ett dygn innan du låter den gå ut. Då kommer simmen ut som vanlig igen. Men! Den har alla muskler kvar som den fick medan den sov i den fördömda sakrofagen första natten.


Bilderna lånas inte ut utan tillåtelse av mig.

Har du frågor angående det här inlägget eller Mumie-simmar?

 - Skicka den som en kommentar! 

 
 
Andrea :D

Andrea :D

29 mars 2011 15:39

tack nu vet jag hur man gör :)
Jag heter Andrea ;)Kul :D

http://andypandycool.blogg.se

 
Trude

Trude

29 mars 2011 16:25

Wow va coolt!
Ska prova det:D

http://insidemyself.bloggplatsen.se

 
amandA

amandA

29 mars 2011 17:39

ska prova det på en gång men du kan mumierna få barn och blir det mumie barn i så fall ?! :) skulle vara kul arr veta

http://www.pixxibox.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mårten

29 mars 2011 18:19

gud vad roligt ska testa

 
Ingen bild

olle

29 mars 2011 18:30

Det hamnar genast på "att göra listan" när mitt ljud funkar igen!
Men jag har för mig att jag inte hittar "Kungarnas Fördömda Sakrofag", nån som vet varför?

 
Ingen bild

Linn

29 mars 2011 18:51

Jag kan inte hitta nån sarkofag!! Måste man ha nåt specciellt expasion?? Har grundspelet och kvälssnöjen!! Glad om jag får svar så fort som möjligt, vill så gärna testa =)

 
Malin

Malin

29 mars 2011 19:08

Linn, du måste ha expansion paketet Destanition världen!

http://malinssimsblogg.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

29 mars 2011 19:37

Coolt!Synd att man inte har skivan.

http://www.simsfamiljer.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

29 mars 2011 20:42

Jösses! Vad muskulös min sim blev! Hon såg nästan grotesk ut, men för mig så blev hon mumie redan när hon sovit klart andra natten!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Me

30 mars 2011 13:13

jag skrev in testingCheatsEnabled true
gick in på köp läget och skrev in byDebug men sedan.... oj, såg inte att där stog buyDebug -.- ... inte konstigt att det inte funkade.
jag hade passat bra in i filmen DUMMA MIG.

p.s: bästa sims bloggen som finns!

 
Amelia

Amelia

30 mars 2011 18:32

Min sim gick omkring precis som en mumie. Och när blev sig själv igen så var hon så himla stark! Hon såg inte ens ut som en flicka längre!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Hilda ;)

Hilda ;)

31 mars 2011 07:03

Det fungerar inte för mig !
När jag skriver in BuyDebug så står det okänt kommando :(

http://hildadahren.bloggplatsen.se

 
oss

oss

31 mars 2011 14:13

hej! besök våran blogg ;)

http://juunna.blogg.se

 
TSL

TSL

31 mars 2011 14:15

Jag tror man måste skriva testingCheatsenabled True & trycka på enter sedan efter det tar du upp fuskrutan och skriva BuyDeBug :)
Kolla in våran sims blogg :)
Vi har även köpt spelet The Sims Medeltiden
& lagt upp massa bilder från spelet.

http://thesimslifee.blogg.se

 
Amelia

Amelia

31 mars 2011 16:31

Man måste skriva testingcheatsenabled true, först!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Hilda ;D

Hilda ;D

31 mars 2011 18:22

Det funkar ändå inte :(

http://hildadahren.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Me

31 mars 2011 18:55

Funka nu ska nog prova att mumiera någon ^^

/Me

P.S: din blogg är fortfarande bäst!

 
Englisen

Englisen

31 mars 2011 21:22

heregud, tack... synd att man inte har spelet.. Men ska gö en medeltidem historia nu till helgen.. Tror ja.

http://lovethesims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

emma-chan :3

1 april 2011 18:45

Man måste väl skriva 'buydebug on' för att det ska funka? c: eller..? (efter testingcheatsenabled true da._.)

 
Amelia

Amelia

1 april 2011 20:20

emma-chan :3, koden är bara Buydebug! När man skrivit in testingcheatsenabled true.

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

emma-chan :3

2 april 2011 00:07

Amelia@ aha, aki ^w^

 
Amelia

Amelia

2 april 2011 01:13

Öh... vad betyder Amelia@ aha, aki ^w^. emma-chan :3?

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Matilda

Matilda

2 april 2011 09:54

Jag frågade förut varför det inte fungerade att göra ambrosia på mitt the sims och jag har kommit på vad problemet är! Jag provade alltid att trycka på "servera lunch" istället för "ät lunch" (använder alltid servera lunch annars när jag spelar). Ett tips till den andra jag såg som också hade problem med detta :)

http://attlevamedfobi.blogg.se

 
Sunna

Sunna

2 april 2011 12:01

vad tufft! önskar jag hade destination världen!
besök min blogg! :D

http://hallonkyss.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Johan

2 april 2011 12:59

Amelia du förstor vad hon menar...

Det kanske är dags för nästa uppdatering ändå?

 
Ingen bild

bella

3 april 2011 16:43

hur gör jag om jag vill flytta över allt jag har spelat på en dator 1 till dator2? Och i så fall, kan jag då fortfarande spela på det jag hade gjort på dator2 innan? tacksam för svar ! :D

 
Amelia

Amelia

3 april 2011 22:35

Bella, man kan säkerhetskopiera filerna från ett spel eller dokument och flytta över det till den andra datorn. Då kan man spela samma sak på båda datorerna. I alla fall tror jag det.

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

bella

4 april 2011 13:59

okej tack ! får prova :)

 
Ingen bild

Emma

5 april 2011 17:16

Jag har laddat ner några simmar från hemsidor.
och när mina simmars barn föds då blir barnen missbildade pågrund av några kläder.
Vad ska jag göra för att få bort glitchen?
Jag behöver hjälp.
Jag gillade dom dära små söta bebisarna men nu kan jag inte ha små söta bebisar.

 
Emmaa

Emmaa

7 april 2011 16:00

Najs tack för tipset
Besök gärna min blogg:)

http://sims3forever.bloggplatse.se

 
Ingen bild

Lullie

23 maj 2011 16:18

Va coolt, jag förstår inte hur du tar reda på allting! =D

 
Ingen bild

meealice.bloggplatsen.se

16 juli 2011 11:47

Coolt. Jag älskar din blogg! :)

 
Tindra-Glittra-Ronya

Tindra-Glittra-Ronya

19 juli 2011 13:54

Håller me Lullie vart får du reda på detta!?!



<3 <3 <3 <3 <3 Tindra-Glittra-Ronya <3 <3 <3 <3 <3

http://Sims 3

 
Ingen bild

Malin

7 augusti 2011 12:36

Tack! fusken är jättebra :D tack så mycket :*

 
Ingen bild

Malin

6 september 2011 16:45

Hej tack.
Jag undrar om man har en mumie med en mumie blir det en mumiebarn?

 
VampyrSandra

VampyrSandra

8 oktober 2011 18:28

Jag tror inte att det änns går att göra barn,för det går inte att göra mumiebarn på min data.
Och ett annat sätt att bli normal igen är att åka till forntiden jag gjorde det med en av mina mumier och hon blev människa igen för att hon hade någon ritual i forntiden.

http://www.vampyrsystrarna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

rosakaty

3 november 2011 11:06

min kan inte skriva in buydebug ;(

 
Ingen bild

Denise

5 november 2011 10:25

COOOLT! :D
Jag älskar din blogg!
Du är bara för bra! (I)

 
Ingen bild

Anonym

7 december 2011 16:36

Mumierna är läskiga... :s
Men är det bara kungarnas fördömda sarkofag som det finns mumier inuti, när man är utomlands och är på äventyr eller så?

 
Ingen bild

Anonym

4 januari 2012 12:31

Jag gör så att min sim blir jätte, jätte trött. Men det kommer alldrig upp ett sådant medelande. Prövade jätte många gånger men hon sover alldrig tillräckligt.

 
Frida

Frida

9 februari 2012 16:04

Men asså jag hittar bara typ "sarkofag" och "Enkel-Sarkofag" :( tog typ "Sarkofag". Och sov två nätter ena natten var hon mega trött, hon är inte en mumie. Funkar det bara med Kungarnas fördömda sarkofag? :S

P.S du har den bästa simsbloggen! <3

http://www.fluppisen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anonym

7 april 2012 16:49

Hej, vill verkligen beröma din blogg! Den är en av de bästa sims 3 bloggarna och du beskriver allt så jättebra!! :)<3 Tack vare dig är sims 3 mycket roligare att spela!

 
Ingen bild

ellen

12 april 2012 22:12

Super tips :) men had en fråga, funkar detta att göra i egypten oxå? kan man sova några nätter i en sarkfag där men för i så fall slipper man ju fuska. (jag försöker undvika det). älskar din blogg

 
Ingen bild

Amanda

29 september 2013 08:36

Hehe, ser roligt ut med sarkofag och z:tana

 
Ingen bild

Amanda

29 september 2013 08:37

Och dessutom, kan mumiesimmar bli förbannade av mumier? (Lite trögo, jag vet)

 
Tove

Tove

4 januari 2014 16:31

Nej, det går tyvärr inte att göra barn med mumier. ;)
Och det fungerar bara med kungarnas fördömda sarkofag.

http://www.dreamsims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Tiva

6 augusti 2014 19:47

Hej! Vilket sims har du? Hur får du tatueringar? Jag har Sims 3 Leva Livet, hade varit kul om någon/du svarade💕 tack i förhand.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 september 2020 08:35

Hej!   Thesimsblogg har funnits ett bra tag nu och saker har förändrats sedan starten. Sidan har fortfarande en del besökare, därför behövs det här inlägget.    Thesimsblogg kommer att bli SanneSims.com.  Guider och tips kommer att finnas d...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2020 13:33

Genom funktionen "Min historia" när man skapar en Sim i The Sims 4 så kan man lite slumpartat (inte riktigt) få ut färdigheter, egenskaper och startkapital till en Sim eller ett hushåll. Detta gör det lättare för oss att skapa den simmen vi har i tan...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2020 12:00

Varje gång jag startar Origin möts jag av nya uppdateringar. Inte nog med det, om jag klickar uppdatera i den pop-up-rutan som dyker upp och väljer att uppdatera den vägen så funkar det inte. Origin stängs bara ner. Jag får då starta upp igen och try...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2020 10:11


Hej, igen.   Jag går igenom allt som ligger. Alla frågor, alla kommentarer och så alla icke godkända gästboksinlägg.  Så 8 år senare, jag har bytt headern och jag gratulerar Fanta! Hoppas att du inte tog alltför illa upp av att min header låg k...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2020 10:00


Hej!   Dom som har mig som vän på Sims 3 communityn kan gå in och se mina egenskaper. Där har jag valt "tankspridd". Frågan är om man kan vara så tankspridd att man skapar en blogg om ett spel som blir omtyckt och som är som mest omtyckt av en sj...

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards