Direktlänk till inlägg 20 april 2011

Historien om Greenwoods' del 37

Av SanneSims, theSIMSblogg - 20 april 2011 22:26

Det lutar åt att ha en Veckans Blogg här på bloggen. :)

Jag har funderat på det en del om hur den skulle publiceras och lite grann runt om. Hursomhelst är ingenting säkert förrän på söndag då jag avslutar denna omröstning/fråga, så glöm inte att rösta! :D

Här kommer Greenwoods' del 37!

___________________________________________________________________

Tidigare delar: Del 1Del 2Del 3Del 4Del 5Del 6Del 7Del 8, Del 9Del 10Del 11Del 12Del 13Del 14Del 15Del 16Del 17Del 18Del 19Del 20Del 21Del 22Del 23Del 24Del 25Del 26Del 27Del 28Del 29Del 30Del 31 1/2,Del 31 2/2, Del 32, Del 33, Del 34, Del 35, Del 36

En förklaring till hur du läser Greenwoods' finner du här.

Färgerna:

Africa - Grön

Rufus - Orange

Jake -  Blå

Leah - Röd

Bella - Rosa

Hannah - Kryddbär

Annie - Lila

Gäster - Grå

Alice - Cyan

Alexander - Lila-grå

Eliott Mörkt blå

Spike - Vinröd

Mikael - Ljusgrön

William Zide - Brun


Corinne - Mesigt Grön #789768
Läs mer om ändringarna som skedde vid del 20 och del 28 här.

 __________ Del 37 __________ 

Africa: "Lalalaa.. Vad var det nu igen Hannah ville ha till Bill's kalas idag?"
Africa går in och handlar en födelsedagstårta och ingredienser till spaghetti som Hannah ska laga åt gästerna som ska komma ikväll på Bill's kalas. 

När Africa är påväg ut ifrån affären så får hon syn på Merlin som står längre ned på gatan. Hon springer emot honom.
- Meeeeeerlin!!
Merlin tittar upp och ser henne komma farande.

- Heej Merlin!
Merlin: - Africa, vilken överraskning!

- Tänk att jag skulle stöta på dig just här! Men tur var det i alla fall för jag har en liten inbjudan förstår du?
- Jaså?
- Jo, det är nämligen så här att Rufus' son fyller år idag och vi ska ha en liten födelsedagsfest för honom. Du kan väl titta förbi? Vi bjuder på mat och tårta.
- Gärna! Jag tar med mig Tasha Marie också. Går det bra?
- Jaadå! Vad härligt att ni vill komma. Vi ses ikväll klockan 18:00 då?


- Garanterat!
 

Efter ärendena på stan åker Africa hem till Annie för att påminna henne om festen och för att äta lunch.

- Du har inte glömt Bill's kalas idag va, mammaaaa?
Annie: - Haha, nejdå.

Samtidigt i en annan del av stan så har Bella åkt till Williams adress för att träffa William. Utanför hans hus möter hon hans mamma.
Bella: - Hej, mitt namn är Bella. Jag söker William, är han hemma? 
Corinne: - Åh, nämen hejsan. William, nej han är ute i parken tror jag. Med Tommy, men han skulle nog bege sig hemåt vid den här tiden om jag inte minns fel.

- Får jag vara så fräck att fråga; hur känner du och William varandra?
- Åh, nej, det är inte fräckt alls. Lite nyfiket kanske, men inte fräckt! Jag och William är klasskamrater.
"Har han inte berättat om mig..? Och varför ser hans mamma så svag ut?"
- Jaså, jag förstår.

- Jag visste då inte att William umgicks med så söta tjejer!




- Hehe, nejdu.. Vi är bara riktigt bra vänner..
"Varför har han inte sagt någonting om mig? Han kanske skäms.. Eller så är det väl bara för att vi just är bara vänner.."

William: - Bella?
"Opps, här står jag och dagdrömmer. Hoppas jag inte sagt någonting högt!"

- Hej mamma!
- Hej gubben. Jag pratar med Ergon nu, ska du äta hemma?
- Nej, jag ska dra.
- Jaså?
William viskar: - Kan vi inte dra hem till dig istället, Bella?
Bella tittar lite förvånat på honom men säger tillslut okej.

- Bara så du vet har vi jordens kalas här hemma ikväll!
- Ååå.. Okej!
- Vi ska fira min kusin. Han fyller år!
- Vad trevligt!

Inne hos Greenwoods' håller alla för fullt på med sysslorna som måste göras innan festen. Leah bär runt på gammal disk som ska diskas. Rufus städar upp på dassen och Africa bäddar alla sängar.

Hannah fixar i ordning spaghettin som det ska bjudas på till gästerna som snart borde dyka upp.

Bella och William går upp på Bellas rum för Bella behöver byta om innan festen. När hon är klar med ombytet kommer William in i rummet.
- Är du redo för att träffa min familj nu då?

- Oj, vad seriös du låter.

- Haha, ja! Min familj är väldigt stor och annorlunda. Knäppa traditioner och sådant. Men mamma vill ändra på det så var inte orolig om någon börjar prata med dig om nåt konstigt.
- Okeeej...?
- Vet du? Oroa dig inte alls. Det är det bästa. Redo?
- Jag tror det...

Leah: - Hej Bella, hej William! Vi har fixat värsta kalaset!
- Haha, vi kan se det!

- Verkligen? Det kan du inte mena, haha! Jag skojar med dig. Men bara så du vet får du ta disken efter festen, för jag fixade allting före.
- Jag förstår. Det är lugnt.

Hannah: - Alliiihooopaaa?! Det är dags nu!!! Bill ska blååsaaa ut ljuseeen!!

- Wiiiihoooo!!! Heeeja Bill!!

- Jaaaaaa!! Bill!

Alla hurrar och hejar för Bill.

Efter Bill blåsit ut ljusen är det dags för den kombinerade middagen med fika.

Middagsbordet fylldes fort av alla möjliga Greenwood'are.

Africa och Annie fick stå och äta.

Och Leah tog hand om födelsedagsbarnet Bill (som vuxit upp) medan Rufus och Hannah åt sin mat.

Timmarna gick och kalaset började dra sig emot sitt slut..

- Vi kan hjälpas åt med disken så fort Hannah och Rufus är klara så jag kan lämpa över Bill till dem. Okej?

- Okej, tack Leah. Det låter bra det. Vad fint ni hade fixat i ordning här inne, med kalaset och allt. Verkligen suveränt!

- Bella? Kan jag prata med dig?

- Ja, självklart. Jag och Leah ska bara ta disken så fort hon kan lämna över Bill till min morbror.

- Nej men gå upp ni så kan jag börja ta disken. Kom ner när du är klar bara. Det är lugnt!
- Säkert?
- Jadåå! 100%, kom ner sen bara.
- Okej, jag kommer snart då. Kommer du William, vi pratar på mitt och Leah's rum.
- Okej.
Bella och William går upp på rummet.


Fortsättning följer. 

 
 
Trude

Trude

21 april 2011 08:48

JÄTTE BRA DEL!
Woow undra vad William ska säga!
Bill blev jätte söt...

http://insidemyself.bloggplatsen.se

 
Andrea :D

Andrea :D

21 april 2011 09:16

jättebradel!

http://andilove.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jessica :)

21 april 2011 10:28

Super bra del :D:D Precis som Trude sa blev Bill SUPER söt :):):)

 
Malin

Malin

21 april 2011 10:37

Jätte bra del!!!
Söt Bill blev, undra vad William ska säga till Bella?! =)

http://malinssimsblogg.bloggplatsen.se

 
fanny

fanny

21 april 2011 11:04

håller med alla med allt! jättebra del och kul att se Bill som småbarn och så himla söt :) och kändes lite skumt med william så får se vad han säger!

http://tstre.bloggplatsen.se

 
tezz jonsson

tezz jonsson

21 april 2011 11:24

Jättebra del! Och Bill har sjukt cool frisyr! :)

Missa inte min tävling där man ska bygga en sommarstuga! :)
http://lillaminasims.bloggplatsen.se/

http://lillaminasims.bloggplatsen.se

 
- victoria

- victoria

21 april 2011 13:25

Jättebra del! :)
Förresten, vilken söt frisyr Bill fick ^.^

http://victoriasdiiary.blogg.se

 
Oliver

Oliver

21 april 2011 13:29

Braaa del!! :D

http://thesiimsblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Molly

21 april 2011 13:47

Snälla svara på denna fråga! Hur kan man ändra kläder & frisyrer på småbarn när dom precis vuxit upp? som när man ändrar kläder på tonåringar & barn när dom växer upp? Snääälla svara!

 
Amelia

Amelia

21 april 2011 15:37

Molly, om småbarnet sitter på golvet så kan man säga åt småbarnet att gå/krypa till byrån och byta kläder! Säg åt småbarnet att gå/krypa till en spegel och väljer ändra utseende. På byrån väljer du planera klädstil! Småbarn kan byta kläder och frisyr själva, precis som de större!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

21 april 2011 15:37

Förresten, jättebra del!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
TSL

TSL

21 april 2011 15:50

Jättebra del :) Va söt Bill blev.

http://thesimslifee.blogg.se

 
Maria

Maria

21 april 2011 16:52

ÅÅå vad söt han blev!!

http://www.simsfamiljer.bloggplatsen.se

 
Oliver

Oliver

21 april 2011 17:02

Håller med Maria :D

http://thesiimsblogg.bloggplatsen.se

 
Sara

Sara

21 april 2011 17:10

Som de andra sagt: sjukt bra del! Det var två saker jag såg som jag verkligen skulle vilja ha i mitt spel. Bills hår! Jag har letat efter liknande! Och Leahs byxor! Minns du var du laddat ner detta?

http://srydstedt.wordpress.com

 
Oliver

Oliver

21 april 2011 17:32

Sara, kolla gärna denna länk thesimsresource.com !
Där kan man ladda ned många fina kläder,möbler och accesouarer! Har själv laddat ner mycket därifrån :)

http://thesiimsblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sara

21 april 2011 19:42

Oliver, Jo, jag brukar vara inne på tsr i princip varje dag. Är mest lat och orkar inte leta. :-)

 
Sanne Linnéa, theSIMSblogg

Sanne Linnéa, theSIMSblogg

21 april 2011 20:09

Bill's hår är från thesims3.com och Leah's byxor eller leggings som det faktiskt är finner du på All about style! Jag länkar :)
http://www.all-about-style.com/Sims3teen_fecabottom.html

http://theSIMSblogg.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

21 april 2011 21:33

Jag har bara en fråga, Prinsessan har inte kommit på länge, kommer den snart eller?

http://malinssimsblogg.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

22 april 2011 13:06

Håller med Malin, jag undrar också när den kommer!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

23 april 2011 10:47

Merlin och Africa, är dem kusin eller sysslingar eller vad är dem?

http://malinssimsblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Emma

25 april 2011 13:45

Kan inte du ladda ner det huset som dom bor i på thesims3.se ? :D Skulle verkligen bli jätte glad då!!! :D

 
Vickan

Vickan

16 juli 2011 16:05

Jättebra del!
Kolla gärna min blogg och komentera, jag har inte skrivit mkt men om jag ser att ni skrivit ngt så sätter jag igång!

http://simsims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anonym

8 december 2011 19:48

Har det redan gått ett år sen Bill föddes? :O

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 september 2020 08:35

Hej!   Thesimsblogg har funnits ett bra tag nu och saker har förändrats sedan starten. Sidan har fortfarande en del besökare, därför behövs det här inlägget.    Thesimsblogg kommer att bli SanneSims.com.  Guider och tips kommer att finnas d...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2020 13:33

Genom funktionen "Min historia" när man skapar en Sim i The Sims 4 så kan man lite slumpartat (inte riktigt) få ut färdigheter, egenskaper och startkapital till en Sim eller ett hushåll. Detta gör det lättare för oss att skapa den simmen vi har i tan...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2020 12:00

Varje gång jag startar Origin möts jag av nya uppdateringar. Inte nog med det, om jag klickar uppdatera i den pop-up-rutan som dyker upp och väljer att uppdatera den vägen så funkar det inte. Origin stängs bara ner. Jag får då starta upp igen och try...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2020 10:11


Hej, igen.   Jag går igenom allt som ligger. Alla frågor, alla kommentarer och så alla icke godkända gästboksinlägg.  Så 8 år senare, jag har bytt headern och jag gratulerar Fanta! Hoppas att du inte tog alltför illa upp av att min header låg k...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2020 10:00


Hej!   Dom som har mig som vän på Sims 3 communityn kan gå in och se mina egenskaper. Där har jag valt "tankspridd". Frågan är om man kan vara så tankspridd att man skapar en blogg om ett spel som blir omtyckt och som är som mest omtyckt av en sj...

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Skapa flashcards