Direktlänk till inlägg 28 april 2011

Historien om Greenwoods' del 38

Av SanneSims, theSIMSblogg - 28 april 2011 23:16

Tidigare delar: Del 1Del 2Del 3Del 4Del 5Del 6Del 7Del 8, Del 9Del 10Del 11Del 12Del 13Del 14Del 15Del 16Del 17Del 18Del 19Del 20Del 21Del 22Del 23Del 24Del 25Del 26Del 27Del 28Del 29Del 30Del 31 1/2,Del 31 2/2, Del 32, Del 33, Del 34, Del 35, Del 36, Del 37

En förklaring till hur du läser Greenwoods' finner du här.

Färgerna:

Africa - Grön

Rufus - Orange

Jake -  Blå

Leah - Röd

Bella - Rosa

Hannah - Kryddbär

Annie - Lila

Gäster - Grå

Alice - Cyan

Alexander - Lila-grå

Eliott Mörkt blå

Spike - Vinröd

Mikael - Ljusgrön

William Zide - Brun

Corinne - Mesigt Grön #789768

Läs mer om ändringarna som skedde vid del 20 och del 28 här.

 __________ Del 38 __________ 

Bella: - Nå? Vad ville du prata om?

William: - Alltså.. Jag vet inte riktigt hur jag ska säga det här.


- Okej...?

- Men, du träffade ju min mamma tidigare idag?

- Ja?

- Och du kanske såg på henne...

- Ja?

- Att hon inte är alldeles frisk?


- Åhnej! Är din mamma sjuk?

- Ja.. det är hon, tyvärr.

- Är hon mycket sjuk?

- Hon har leukemi.


- Jag beklagar, verkligen.. jag vet inte vad jag ska säga..


- Tack Bella.. Jag hade tänkt att berätta det för dig tidigare, men det har aldrig.. ja, aldrig kommit på tal. Och jag har inte velat rubba stämningen eller så mellan oss..

"Mellan oss?"

- .. men nu är det så att jag har en liten tjänst att be dig om?

- Aa?

- Kan jag sova här inatt?


- Oj. Är det nåt speciellt som hänt hemma hos dig?

- Jag vet inte hur mycket jag har lust att gå in på just nu, ikväll.. Men det är lite jobbigt hemma, ikväll ska mamma in på sjukhuset igen. Och jag pallar inte att se henne sådär svag när hon kommer hem igen. Så jag tänkte att jag kanske kunde ladda upp mina batterier lite här innan jag åker hem igen.. Jag förstår om du inte vill..

- William, det är inte det! Jag måste bara höra med mamma först? Okej?


- Okej.. och tack.

- Huh?

- Tack för allt.


William ger Bella en vänskaplig kram.

- Det är ju inget ju.. om jag bara kunde hjälpa mer.

- Du har gjort så mycket redan..


Ingen av dem har lagit märke till att Leah har kommit in i rummet.

Leah: - Tänk inte på mig bara! Jag har stått därnere helt själv och kämpat med båda Bill och disken.. tänk inte på mig!


Bella och William skrattar åt Leah.


- Jag går ned och frågar mamma. Vänta här.

- Det gör jag.


- Fråga mamma?

Leah reser sig ifrån sängen och går fram till William.


- Frågar mamma vadå, Will?


Samtidigt nere i köket.

- Mamma?

Africa: - Åå, dumma diskmaskin!

- Mamma?

- Ja, gumman?


- Vaa? Sova här, redan? Hur långt har det gått mellan dig och Bella egentligen?

- Vad menar du?


- Värsta lovely couple, heh?

- Haha.. knäppskalle!


- Sova här?! Bella! Jag tyckte du sa att ni bara var vänner?

- Det är vi.. Men, hans mamma är mycket sjuk. Och han vill inte se henne just nu.

- Okej, Bella..?


- Hon har leukemi, och hon är inne på sjukhuset men påväg hem strax. När hon kommer hem är hon alltid alldeles svag och William orkar inte se det just nu. Kan han inte sova här?


- Haha!! Våda, är jag knäpp? Ni då?!

Leah och William har hamnat i en skrattattack.

- Haha! Du är så knäpp!! Lovely couple?!


- Snääälla mamma, jag ber.


- Men den här diskmaskinen då?! Vem ska laga den?

- Huh?


- Jag skojar med dig gumman, det klart han kan stanna över natten. Men bara om han tar din säng så tar du och Leah Rufus' och Hannahs säng. Okej?

- Tack!


Både Leah och William försöker fånga andan och verkar äntligen ha lyckats.

Bella kommer in i rummet.


- Det gick! Du kan ta min säng där. *Bella pekar* Jag och Leah tar en säng i ett annat rum och min morbror kommer att sova i Leah's säng. Blir det bra?

- Tack så jättemycket, det blir kanon.


Bella, William och Leah stannar uppe några timmar till och spelar sällskapsspel. När klockan börjar närma sig 01.00 så bestämmer de sig för att det är dags att gå och lägga sig. Bella och Leah går till Rufus rum.

- Hur är det mellan dig och William egentligen? Jag måste få veta!

- Om vi är tillsammans eller?

- Ja!


- Nej, det är vi faktiskt inte. Bara bra kompisar, än så länge.

- Men vill du något mer eller?

- Egentligen.. jag har varit kär i honom hur länge som helst nu. Innan vi ens umgicks. Men nu när vi blivit så bra kompisar så vill jag inte förstöra det. Och jag vet ju inte ens vad han tycker...

- Boom Baam baby! Det är ju bara att satsa!


- Ääh, tyst och sov.

- Okej!

- Godnatt.

*Leah låtsas-snarkar*

- Knäppskalle..

- Va näää!?

Så småningom slumrar båda Bella och Leah in.

Bara några timmar efter de gått och lagt sig, runt 04.00, så vaknar William.

"Åh, bra. Han ligger och sover."

William stiger upp, bäddar sängen och slänger på sig kläderna.

Han smyger genom huset till ytterdörren.

Han råkar smälla igen ytterdörren, sen springer han till sin bil som han parkerat utanför på gatan.

- .. jag tror han satte sig i bilen.
- Gjorde han..? Jag kan inte fatta!

- Jo! Han satte sig i bilen, nu åker han!
Bella och Leah vaknade av dörr-dunsen och flög upp ur sängen.
- Vad ska jag göra?
- Vad vill du göra?
- Jag måste ta reda på vad som är fel!
Bella springer in i sitt rum och slänger på sig kläder, sedan rusar hon ned för trappan och mot dörren.

Africa vaknade även hon av dunsen ifrån ytterdörren.
- Bella?!

- Bella?! Vart ska du, klockan är mitt i natten. Kom in igen!

"Vart gick du..?"

 
 
Ingen bild

Emilia

29 april 2011 05:22

heh, jag har också tänkt göra en sims 3 histora.. typ som din familj här, jag har typ spelat med min sims familj, Twix i typ tre generationer nu.. asså, deras generationer haha! xD

 
Ingen bild

Mårten

29 april 2011 07:22

haha å vad spännande längtar tills nästa :D

 
Andrea :D

Andrea :D

29 april 2011 08:39

Vilken bra del! :)
Längtar till nästa!

http://andilove.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jessica :)

29 april 2011 14:16

Längtar till nästa del :D

 
Amelia

Amelia

29 april 2011 14:18

Har Williams mamma leukemi?? Det är ju cancer, det kan man dö av! Det dröjer väl inte länge i så fall innan hon tappar allt hår, stackars Williams mamma!
Jättebra del, längtar till nästa! Vad ska hända?

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

29 april 2011 14:25

Bra del!!!

http://malinssimsblogg.bloggplatsen.se

 
Trude

Trude

29 april 2011 14:31

Jätte bra del!,längtar tills nästa!

http://insidemyself.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Derrah

29 april 2011 15:34

Superbra del! Man bara längtar efter mer! Men skulle du inte lägga ut Leah med sina leggings på exange? eller hur var det ;)

 
Ingen bild

Hozzan10

29 april 2011 16:48

Jättebra del, längtar redan efter en fortsättning ^^

 
sara

sara

29 april 2011 17:24

jättebra del! längtar tills nästa :)

http://sara4ever.myshowroom.se

 
Pamela

Pamela

29 april 2011 17:36

Bra del! Älskar dina historier! Dom är så verkliga.

http://www.simstips.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

olle

29 april 2011 19:44

Fattar inte hur du kan få ALLA avsnitt i ALLA historier så j*vla perfekta?!?
Otroligt!!
Super bra avsnitt som vanligt!! :)

 
Maria

Maria

29 april 2011 22:09

Det väcker minnen av min kusin som är 6 år och har leukemi...Men bra del som sagt!

http://www.simsfamiljer.bloggplatsen.se

 
- victoria

- victoria

30 april 2011 19:31

Superbra del hörru! :)
Bara hans mamma inte dör..

http://tthesims.bloggplatsen.se

 
Tove

Tove

1 maj 2011 08:18

Bra del, längtar till nästa :)

http://www.simstips.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Fanny

5 maj 2011 12:07

Bra del! Kan du inte lägga upp familjen Greenwood på exchange? Alla dina simmar blir ju så snygga! xD

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 september 2020 08:35

Hej!   Thesimsblogg har funnits ett bra tag nu och saker har förändrats sedan starten. Sidan har fortfarande en del besökare, därför behövs det här inlägget.    Thesimsblogg kommer att bli SanneSims.com.  Guider och tips kommer att finnas d...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2020 13:33

Genom funktionen "Min historia" när man skapar en Sim i The Sims 4 så kan man lite slumpartat (inte riktigt) få ut färdigheter, egenskaper och startkapital till en Sim eller ett hushåll. Detta gör det lättare för oss att skapa den simmen vi har i tan...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2020 12:00

Varje gång jag startar Origin möts jag av nya uppdateringar. Inte nog med det, om jag klickar uppdatera i den pop-up-rutan som dyker upp och väljer att uppdatera den vägen så funkar det inte. Origin stängs bara ner. Jag får då starta upp igen och try...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2020 10:11


Hej, igen.   Jag går igenom allt som ligger. Alla frågor, alla kommentarer och så alla icke godkända gästboksinlägg.  Så 8 år senare, jag har bytt headern och jag gratulerar Fanta! Hoppas att du inte tog alltför illa upp av att min header låg k...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2020 10:00


Hej!   Dom som har mig som vän på Sims 3 communityn kan gå in och se mina egenskaper. Där har jag valt "tankspridd". Frågan är om man kan vara så tankspridd att man skapar en blogg om ett spel som blir omtyckt och som är som mest omtyckt av en sj...

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards