Direktlänk till inlägg 30 maj 2011

Kvällsnöjet - del 13

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 maj 2011 00:00

Mohaha! Kolla vad jag lyckades att skrapa ihop!   Jag vet att det egentligen inte är det ni väntar på, men det är i alla fall något   


Gameplay: 12 och 3.

Tidigare delar: Del 1Del 2, Del 3, Del 4, Del 5, Del 6, Del 7, Del 8, Del 9, Del 10, Del 11, Del 12, Del 13

~~~~~~~~~~~~~~~~

Uppbyggnaden med meningar och tankar är densamma i denna serie som den är i Greenwoods'. Läs inlägget här om hur du läser Greenwoods'.

Rollista:

Anna - Rosa

Wodan - Blå

Matthew - Orange

Sandra - Lila

Alex - Grön

Lorinda Lindsy - Mörkt gul

Elise - Röd
Terés Dutiel - Lavender
Michelle Dutiel - Turkos
Gäster / Tillfälliga - Grå, VinrödCyan & Magenta.


Del 13
 

Anna: "Har jag gjort det rätta? Åååh, tankarna tar livet av mig. Men jag har gjort det rätta, det måste vara så! Jag kan ju inte stanna kvar och jaga efter Alex när han redan har valt Elise.."
- Men vart är jag...?

- Definitivt inte Paris. Jag tyckte väl att taxin körde lite för länge efter flygplatsen, men den här byn? Vad tänkte han..?

"Åh, hon kanske kan hjälpa mig!"

- Ursäkta, hallå?!

Anna harklar sig: - Ehm, ursäkta?
Terés: - Mmm?
- Mitt namn är Anna och jag undrar vad namnet på den här byn är..? 


- Annaaa..? Vi har ingen An..
Terés tittar upp från sin bok. När hon får se vem som står framför henne stirrar hon bara.

- Min telefon har ingen mottagning här! Det var meningen att jag skulle åka till Paris, men jag tror att taxichauffören körde mig lite fel!
- Anna... Anna Craft?
- Aaah..

- Aldrig trodde jag att jag skulle möta en kändis, i alla fall inte i min egen hemby! Din mobiltelefon funkar inte säger du? Mitt namn är Terés förresten, Terés Dutiel. Välkommen till min hemby, Champs les Sims!
- Åå? Tack?
- Kom med hem till mig och låna min telefon!

- Vaa?! Säkert? Taack!
- Ingen fara, jag bor inte långt härifrån. Ska vi gå?
- Visst!

Efter ca 20 minuters promenad är de framme vid Terés hus.
Anna flåsar fram: - Buuh?! Inte lååångt? Jag tror jag dör! Vi måste gått minst en mil!
- Haha, du är allt rolig du! Jag bor tillsammans med min syster, Michelle.
- Åå.
- Kommer du med in?
- Jadå, jag ska bara fånga andan en stund här ute.

Medan Anna står utanför Terés' så kommer en man fram till henne och Anna blir genast skeptisk när hon känner igen en del drag i personligheten. Ett block, en kamera och ovanligt vänlig till en början. En paparazzi!
Paparazzin: - Anna Craft? Hur hamnade du i den här byn?
- Har väl inte du med att göra? Kan du inte gå och fota nån annans liv istället? Hur skulle du känna om du var förföljd hela tiden?

- Ehm, vänta 2 sekunder så jag kan skriva ner vårat samtal.
- Nejtack, låt mig vara ifred och jag kan ge dig en historia sen. Okej?

- Vänta, Anna?!
- Vara ifred och sedan historia? Deal!
- Anna!

Michelle: - Hej syster, redan färdig med dagens läsning?
- Nej, inte på lång väg! Men, jag fann någonting annat mer intressant.

- Michelle, det här är Anna Craft.
- Åh.. Goddag! Jag... ehm, jag vet inte riktigt vad jag ska säga! Trevligt att mötas!
- Goddag, det behövs inte sägas något speciellt.. 
"Åååh, man verkar inte kunna gå någonstans. Vart jag än befinner mig så kommer alla att se mig som en kändis som har speciella sociala behov. Jag är precis som alla andra!"

- Okej, inget speciellt. Men då gör vi som alla här i Champs les Sims gör när vi träffas, med en kram!
"Vad nu?"
Michelle ser Annas chockade blick.
- Jag var lite nervös, detta är första gången jag träffar en person ifrån ett annat land. Jag har hört att seder, vett och etikett är olika från land till land. Jag hoppas att du inte tog illa upp av kramen!
"Så, det var så hon menade. Inte för att jag är känd - utan för att jag är från ett annat land.."
- Åh, nej inte alls! Trevligt att möta dig också!

- Kan jag låna badrummet så jag kan byta dessa jobbiga resekläder jag har på mig. Innan jag ringer tänkte jag..
- Ja, självklart! Badrummet är där borta.
Michelle pekar och Anna börjar röra sig ditåt.

- Hur lyckades du hitta henne?
- Hon kom fram till mig!
- Aha, varför då?

- Hennes mobiltelefon hade ingen täckning centrum, så hon kom fram till mig och frågade vart täckning fanns. Jag sa att det knappt finns någon i byn och att hon istället kunde låna våran telefon!

- Är du säker på att det är det enda hon vill?

- Michelle, ge dig nu. Hon må vara känd, men hon är inte maffia!
- Man vet aldrig...

- Tack så mycket för lånet. Jag testade min mobil där inne också, och jag hade mottagning så jag ringde mitt samtal där inne.
- Jaha! Så bra!

- Anna, vill du stanna och prata lite? Jag menar, vi vet allt om byn om det är nåt du undrar!
- Åh, visst gärna.

De slår sig tillsammans ned i soffgruppen för att prata. Terés är snabb i munnen och överröser Anna med frågor.
- Hur är det att vara känd? Och rik?! Det måste vara det bästa som finns! Tänk att kunna vara oberoende av allt..
- Hehe, jag är inte oberoende av allt. Snarare beroende av allt för mycket.
- Nee? Det kan man inte tro!
- Hade jag varit endast rik hade jag varit glad, men jag antar att man inte kan välja sådant.
- Hm..

- Men tänk, Anna! Du kan verkligen göra skillnad. Folk lyssnar på kända personer! 
"Hm... undra om de inte vet om Matthew-skandalen ännu. Kan det vara att den inte kommit ut i media?"
- Ååh, jag vet inte...

- Du kan i alla fall försöka.
- Vadå?
- Skaffa dig det du saknar.
- Mmm.. du är väl här av en anledning, här i Frankrike menar jag?
"Åh!" Anna blir chockad av att systrarna är så rakt på sak. "De kanske vet trots allt... om skandalen.. Kanske tillfället att berätta sanningen från början för någon som inte har några fördomar?"

- Ah, jo. Jag är här för att slippa allt jobbigt hemma. Det finns en hemsk baksida av att vara känd. Alla skandaler, att man blir utnyttjad, personer som är falska för att komma en nära och sedan ta av det jag äger.
- Nej? Vad är det du säger?
- Ja... jag kan i princip lita på endast tre personer hemma.
"Jag måste glömma Alex, glömma!"
 - Eller, jag menar två.
- Vaa?! Hur kommer det sig?
- En av personerna kände jag som liten, innan jag var känd. Den andra lärde jag känna på en gala då vi satt brevid varandra. Den tredje som jag tänkte nämna är min barndomsväns bror. Men han... svek mig också.
Terés känner igen Annas uttryck när hon pratar om Alex.
- Du älskar honom va?
Anna blir illröd i ansiktet. "Hur lyckas de vara så på?" Men rodnaden lägger sig fort.
- Mmm.. Fast jag måste glömma honom nu.

- Jag förlovade mig med en man först så det kanske var jag som struntade i honom, men när jag insåg hur fel jag haft så var det redan försent. Han har en annan i sitt hjärta.
- Men har du pratat med honom om det?
- Nej, du vet rykten? En kändis består av sina rykten, skaffar jag mig ett dåligt rykte kommer jag inte kunnagöra filmer och så..

- På grund av dem..
- Dem?

- Paparazzis...
- Aaahaaa.

- Men nu har jag kommit bort ifrån allt så låt oss prata om något annat trevligare!
- Självklart, vill du att vi ska visa dig runt i byn?
- Aah, jag jobbar ju ganska mycket. Men du kan väl visa henne, Terés?
- Ja! Vill du?
Terés tittar på Anna med stora ögon.
- Det låter jättetrevligt!

- Vad jobbar du med, Michelle?
- Jag plockar frukt till en nektargård. Det är ett väldigt krävande arbete. Det var därför jag föreställde mig ditt mer bekvämt, men jag skulle nu inte vilja byta efter ha hört dig berätta om hur du har det. Stackars dig Anna!
- Hehe, det är ingen fara! Oroa er inte! Hehe..

- Kan jag låna badrummet igen?
- Ja, visst. Så ofta du vill!
Anna går till badrummet.

- Du hjälper henne va?
- Det klart.

"Åååh.."

"Jag måste glömma!"

 
 
fanny

fanny

30 maj 2011 00:56

jättebra del! är verkligen imponerad hur du lyckas få ihop så bra historier!

http://tstre.bloggplatsen.se

 
TSL

TSL

30 maj 2011 01:21

Lika bra som vanligt :) Längtade sjukt mycket till denna del & längtar EXTREMT mycket till nästa :)

http://thesimslifee.blogg.se

 
TSL

TSL

30 maj 2011 01:24

Lika bra som vanligt :) Längtade sjukt mycket till denna del & längtar EXTREMT mycket till nästa :)
- Mathilda

http://thesimslifee.blogg.se

 
Trude

Trude

30 maj 2011 13:12

Jätte bra del!
Längtar jätte mycket till nästa:)

http://insidemyself.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Aniella

30 maj 2011 14:07

Oj, man trodde ju inte att Anna skulle åka så långt som till paris bara för att glömma Alex, fast man vet ju inte hur långt bort ifrån Brigeport paris ligger. Spänande! :)

 
Amelia

Amelia

30 maj 2011 14:32

Jättebra del, längtar till nästa!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

30 maj 2011 15:16

Ååh, bra del!!!

http://malinssimsblogg.bloggplatsen.se

 
Fanny

Fanny

30 maj 2011 16:35

Bra del! =) Skönt att du lyckades fixa den ;)

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
Andrea :D

Andrea :D

30 maj 2011 17:23

Jättebra del! Och nu vet vi var hon ör :)

http://andilove.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

30 maj 2011 17:32

Va bra del!

http://www.simsfamiljer.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jessi :D

30 maj 2011 18:29

Super duper bra del xD (på onsdag (1 juni) får jag äntligen the sims 3 Leva Livet :D)

 
Tove

Tove

31 maj 2011 08:09

Jättebra del! :) skönt att du fick ihop det. Har du hittat Greenwoods bilderna?

http://www.simstips.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

linneasims3.bloggplatsen.se

31 maj 2011 17:35

bra del !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 september 2020 08:35

Hej!   Thesimsblogg har funnits ett bra tag nu och saker har förändrats sedan starten. Sidan har fortfarande en del besökare, därför behövs det här inlägget.    Thesimsblogg kommer att bli SanneSims.com.  Guider och tips kommer att finnas d...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2020 13:33

Genom funktionen "Min historia" när man skapar en Sim i The Sims 4 så kan man lite slumpartat (inte riktigt) få ut färdigheter, egenskaper och startkapital till en Sim eller ett hushåll. Detta gör det lättare för oss att skapa den simmen vi har i tan...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2020 12:00

Varje gång jag startar Origin möts jag av nya uppdateringar. Inte nog med det, om jag klickar uppdatera i den pop-up-rutan som dyker upp och väljer att uppdatera den vägen så funkar det inte. Origin stängs bara ner. Jag får då starta upp igen och try...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2020 10:11


Hej, igen.   Jag går igenom allt som ligger. Alla frågor, alla kommentarer och så alla icke godkända gästboksinlägg.  Så 8 år senare, jag har bytt headern och jag gratulerar Fanta! Hoppas att du inte tog alltför illa upp av att min header låg k...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2020 10:00


Hej!   Dom som har mig som vän på Sims 3 communityn kan gå in och se mina egenskaper. Där har jag valt "tankspridd". Frågan är om man kan vara så tankspridd att man skapar en blogg om ett spel som blir omtyckt och som är som mest omtyckt av en sj...

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards