Direktlänk till inlägg 27 juni 2011

Tema: Leva Livet - Låtsaskompis

Av SanneSims, theSIMSblogg - 27 juni 2011 19:31

Socialt

- Låtsaskompis -


- Maja, vem leker du med?

- Meeeen mamma! Det är ju Kalle, ser du inte?

Ser ni? Den mysteriske lekkamraten som följer din unge sim vart den än går? Möjligt, ibland ser man de, ibland inte. Detta inlägg handlar om den nya varelsen i The Sims 3 Leva Livet, låtsaskompisen.


Ett barn och hennes låtsaskompis viskar om hemligheter.


Hur?

När din familj får ett tillskott som växer upp till ett småbarn i det nya expansionspaketet så kommer en avlägsen vän/släkting till familjen skicka ett mjukisdjur via posten. När du väljer en sim som går och "Hämtar posten" så kommer detta mjukisdjur automatiskt transporteras till ryggsäcken hos den nya ägaren, småbarnet. Därifrån så är det bara kärlek som avgör om en låtsaskompis kommer att visa sig, så småningom. En låtsaskompis kräver tonvis av sociala interaktioner innan den övergår från ett mysteriskt mjukisdjur i brevlådan till din följsamme kompanjon.

Sjung för den och låt din lille sim leka med leksaken tills du får meddelanden i meddelanderutan om att ett starkt band är påväg att bildas.


En låtsaskompis i sin mjukisdjur-form.


När?

Det visar sig när din sim har växt från småbarn till barn om du har lekt tillräckligt med leksaken. Om du har det kommer leksaken skicka ett meddelande i rutan att den vill bli utsläppt. Lägg då mjukisdjuret på golvet och svissh så förvandlas det till en låtsaskompis. Den här låtsaskompisen kan bara ses av ägaren, ingen annan.


Låtsaskompisen ses endast av sin ägare, inte någon annan. Det ser ut som om barnet slår med kudden i luften för andra simmar, när hon egentligen leker med sin låtsaskompis.



Vad?

Du kan be din kompis om praktiska saker; som att han ska städa eller hämta ett mellanmål till dig. Men du kan också be honom lämna dig ifred och dyka upp en annan dag om följeslaget inte skulle passa just den dagen.

Spelar du dina kort rätt så har din sim en ny vän för livet.

Varje vaken tid kommer din kompis vilja följa dig, så länge du är i ditt hus.


Bli verklig!

Ett barn kan göra sin låtsaskompis verklig, men det krävs lite jobb. Det finns två olika sätt; vid kemibänken eller via forskningsfastigheten. 


- Kemibänken

Jobba upp din logiska färdighet vid kemibänken. När din färdighet är tillräckligt hög så kommer din sim kanske på "Låtsaskompis Metamorfium-elexiret" som krävs om din overklige vän ska bli verklig.


- Forskningsfastigheten

Dessa kommer kräva att du ska finna en regnbågssten via en möjlighet för att de ska göra ett elexir till dig och din låtsasvän. Du vet att du kommer att få möjligheten när du trycker med din sim på låtsaskompisen och det gråmarkerade alternativet "Erbjud att göra verklig" finns.


Efter att du gjort din låtsaskompis verklig så kan alla se denne och den der ut som en vanlig sim med lite lustiga kläder. Du kan också utföra alla sociala interaktioner som "Romantisk", om din sim är tillräckligt vuxen, med kompisen.

Nå, vem skulle inte vilja det?


Fakta

- Alla barn får inte mjukisdjuret med posten, det finns en 75% chans att man får det.

- Det finns 12 st olika utseenden på Låtsaskompisen.

- En låtsaskompis kan ersätta en riktig kompis på tex. gungbrädan.

- Om din sim inte vill ha kvar sitt mjukisdjur kan den ge bort det till en annan sim i present.

- Det är endast ägaren som kan välja kön samt byta namn på sin låtsaskompis.


 

 
 
Andrea :D

Andrea :D

27 juni 2011 21:08

Jag älskar Låtsaskompisar :) De är så roliga :P Mina simmar får dem jätteofta,och de leker och sjunger jättemycket med dem som små så de växer alltid upp ungefär samtidigt,i alla fall samma dag ;)

http://andilove.bloggplatsen.se

 
Trude

Trude

27 juni 2011 21:18

Håller med Andrea, låtsaskompisar är så roliga!

http://insidemyself.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

27 juni 2011 21:47

Hallå där, du som låtsas vara jag! Sluta med det där tramset, OCH SLUTA LÅTSAS VARA JAG!!
VEM DU ÄN ÄR, SÅ ÄR DU SJÄLV EN TÖNT! SOM SKRIVER SÅNT!!
Jag lovar, helt ärligt, det där inte jag!!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mastan

27 juni 2011 21:58

Bra del!! :D
Amelia: lite fövirrad? :o

 
Ingen bild

Mastan

27 juni 2011 22:02

oj förlåt
jag mena
bra inlägg*
jag är van vid att skriva ''bra del'' hehe

 
Andrea :D

Andrea :D

27 juni 2011 22:18

Vi tror inte det är du(iaf inte jag!)
Jag läste första kommentaren och tänkta "Men asså det där kan INTE vara hon! Vem är så himla elak och skriver så!" och den skrev med mitt namn också,innan!
För det är helt klart samma! Och som jag säger hela tiden,dens bloggadress är htpp://www.simblogg.bloggplatsen.se
medans den RIKTIGA Amelias är http://Simblogg.bloggplatsen.se

Och den var korkad när den skrev en kommentar och låtsades vara jag,dels för den skrev Andypandy,jag använder aldrig den bloggen när jag kommenterar och när jag gör det skriver jag Andrea på "från"

Så det är en riktigt feg person som skriver saker från andras namn!

LÄGG AV FÖR F*N DET ÄR ELAKT OCH OMOGET!!

Sanne kan se vem det är i fall att hon kopierar IP-adressen och sen kollar om någon kommenterat eller frågat med den! Snälla gör det så vi(eller åtminstonde du) får veta vem det är som gör det här Elaka tramset!

//SUR ANDREA

http://andilove.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

27 juni 2011 22:45

Andrea har rätt! Snälla Sanne, försök identifiera den där hänsynslösa, ansvarslösa, elaka och omogna typen!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

förlåt förlåt förlåt!!!! :(

27 juni 2011 23:40

Hej
Jag ber OTROLIGT MYCKET OM URSÄKT!!!! :(
jag vet vem som har gjort AMELIA SAKEN
det var min bror och hans kompisar
asså jag har aldrig kommenterat o så på några inlägg och jag kollar verkligen väldigt mycket på bloggen och min bror stör sig på det och jag skämde ut honom i skolan så han ville skämma ut mig också så han och hans kompisar gick in på min data och skrev massa elak saker och dom ville ta någon annans namn istället för mitt
så jag ber
OTROLIGT!! MYCKET!! OM!! FÖRLÅTELSE KAN NI FÖRLÅTA MIG!! SNÄLLA JAG VILL INTE ATT NÅGON ANMÄLLER ELLER NÅGOT!!!! ALLT VAR MITT FEL SÅ SNÄLLA GÖR INGET ELAKT MOT MIG ELLER MIN BROR OCH HANS KOMPISAR!! OCH DOM KOMMER INTE FÅ GÖRA DET MER FÖR MINA FÖRÄLDRAR GAV DOM STRAFF ;)
(MAMMA SKRIVER) hej, jag ber mycket om förlåtelse dom kommer inte få göra det igen det lovar jag.
(jag igen)
p.s dom har inte gjort det med anypandy grejen

 
Amelia

Amelia

28 juni 2011 00:12

Okej, okej, ursäkten godtas! Jag vet hur vissa killar kan vara ibland!
Jag ska inte sänka mig till deras nivå, det är vad jag alltid fått lära mig.
Då var det här löst, men undrar vem som kallade sig Andypandy... nåja.

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Fanny

Fanny

28 juni 2011 01:09

Jag har bara fått gråa låtsaskompisar buhuhuhuhu =( Aja, bara att fortsätta och se vad som dyker upp =)

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
kurd

kurd

28 juni 2011 04:18

Hej söt blogg ! :D ska vi följa varandra på bloglovin?:)<3

http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se

 
Carro

Carro

28 juni 2011 09:22

Åå,va bra inlägg! Det står "det verkar som om ex, Sandra har blivit riktigt förskust i Bongo, du borde bygga upp den här relationen" sen händer inget, va ska ja göra?

http://barasims3.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

28 juni 2011 10:12

Haha skulle vilja ha leva livet jag med! :)

http://simsfamiljer.bloggplatsen.se

 
Andrea :D

Andrea :D

28 juni 2011 10:42

Ja då är det bara skrev Andypandy som återstår att lösa! Dektektiv,nån??

http://andilove.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

28 juni 2011 13:25

Vi skulle nog behöva detektiven i barnprogrammet som jag alltid såg när jag var liten, hehe!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Sanne, theSIMSblogg

Sanne, theSIMSblogg

28 juni 2011 14:08

Kommentar-sändaren identifierad.
Sådant här godkänner jag definitivt inte.
Kommentaren även raderad, men ip-adressen sparad ifall ytterligare kommentarer likt denna skulle dyka upp igen.

Jag ser att du bett om ursäkt, och det är jättebra! Säg till mig igen ifall att det skulle vara någon annan som skriver nåt sånt här dumt från din dator så löser vi det :)

http://thesimsblogg.bloggplatsen.se

 
Fanny

Fanny

28 juni 2011 15:36

Vad bra att det löste sig! Och jag håller med, sånt där godkänns verkligen inte. Ett litet minus med att inte kryssa i rutan "jag vill godkänna alla kommentarer"...

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

28 juni 2011 16:09

Sanne, det är även en sån dum kommentar på kvällsnöjet del 16, som har använt mitt namn och min adress. Kan du radera den också?

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Sanne, theSIMSblogg

Sanne, theSIMSblogg

28 juni 2011 18:43

Den är nu borttagen och jag kan meddela att den var skickad av samma person som skrivit den korkade kommentaren till detta inlägget.

Vänligen skicka gärna mail till mig om sådana här saker, som att någon använder ert namn för att skria fula saker, sker då det kan ta ett tag innan jag hinner gå igenom alla kommentarer som kommer in. För eran egen skull alltså :)
thesimsblogg@live.com kollas minst tre gånger om dagen då den alltid ligger uppkopplad mot min telefon! :)

http://thesimsblogg.bloggplatsen.se

 
3,650

3,650

29 juni 2011 19:47

jobh vlo ovo vo

http://,306

 
Ingen bild

Nonno

30 juni 2011 18:25

Jag bara älskar att man kan ha låtsaskompisar i sims!! Jag är verkligen superglad att jag köpte Leva livet, så alla som inte har det, spring till affären och köp det!!! Tack Sanne, för att du skrev om Leva livet på bloggen, annars hade jag aldrig fått veta att det fanns. :D

 
Ingen bild

Michela

30 juni 2011 19:42

Hej Sanne, jag bara undrar går det att adoptera sin låtsaskompis? För då skulle man ju kunna få dubbelt så många barn :D haha...Super bra blogg! Älskar dina "stories" :) Kram!

 
Ingen bild

Alice

30 juni 2011 20:28

sv till Michela;
vad jag vet så går det ej,men om din sim(eller någon i famljen) upptäcker låtsaskompis metaforium-elexir,via kemibänken. då blir låtsaskompisen en riktig sim som läggs till i ditt hushåll.
(är int HELT säker,detta är vad jag har hört,men har aldigt provat själv!!)

 
Ingen bild

sallybubblan@hotmail.com

4 juli 2011 17:04

Hej! Jag har nu skaffat ett barn på Leva Livet och har fått en låtsaskompis på posten! Jag bara undrar om den blir "levande" inte människa men rör på sig och sådant hur blir man då av med den när man är tex tonåring? Tack för svar!
Förresten din blogg äger!

 
Ingen bild

krågliga julia med dyselki

19 juli 2011 21:57

jag har en fråga moste man skaba ett barn och då kan den få en lossas kopis eller för jag undrar hur får man det ?

 
Ingen bild

krågliga julia med dyselki

19 juli 2011 21:58

fölåt för min dyselki :/

 
Ingen bild

Viktoria

3 februari 2012 17:42

Vad betyder tillskott??? Snälla säg mig jag vill ha en låtsaskompis i the sims 3 leva livet !!!!! :(

 
Ingen bild

Viktoria

3 februari 2012 17:50

Nej jag menar vad betyder en avlägsen vän ???

 
Ingen bild

Sosso

13 maj 2012 09:45

Det verkar kul med låtsaskompisar, tyvärr har jag inte leva livet men kanske ska skaffa det.
Bra inlägg!

 
Fnati

Fnati

10 mars 2013 15:37

Fråga: min lilla sim fick inte någon vän på posten. Så jag tänkte att pappan (som har en, men hade ingen bra relation med den) skulle ge åt den åt barnet. Men jag vill ge den så länge hon är ett småbarn så den också kommer få växa upp men de går inte, finns det något sätt eller är de helt omöjligt? Tacksam för svar!

http://Fnatis.blogg.se

 
Ingen bild

körven

5 augusti 2013 13:12

Jättebra inlägg! :)

 
Ingen bild

nemo

27 november 2013 21:19

Kan flera barn i samma hushåll ha låtsaskompis?

 
reila123

reila123

26 maj 2015 12:13

En av mina barn funkar det inte att få en låttsaskompis. Jag har hållt på i snart 4 simsdagar heladygn men det funkar inte. Det står säpput knyttet ppå marken och jag testar men det funkar ej. Har du ngt förslag på hur jag ska göra?

http://reila123

 
Ingen bild

L

16 januari 2016 12:18

I övernaturligt kommer det en låtsaskompisdocka som man kan köpa i köpläget.Fungerar den likadant som dom man kan få i brevlådan?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 september 2020 08:35

Hej!   Thesimsblogg har funnits ett bra tag nu och saker har förändrats sedan starten. Sidan har fortfarande en del besökare, därför behövs det här inlägget.    Thesimsblogg kommer att bli SanneSims.com.  Guider och tips kommer att finnas d...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2020 13:33

Genom funktionen "Min historia" när man skapar en Sim i The Sims 4 så kan man lite slumpartat (inte riktigt) få ut färdigheter, egenskaper och startkapital till en Sim eller ett hushåll. Detta gör det lättare för oss att skapa den simmen vi har i tan...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2020 12:00

Varje gång jag startar Origin möts jag av nya uppdateringar. Inte nog med det, om jag klickar uppdatera i den pop-up-rutan som dyker upp och väljer att uppdatera den vägen så funkar det inte. Origin stängs bara ner. Jag får då starta upp igen och try...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2020 10:11


Hej, igen.   Jag går igenom allt som ligger. Alla frågor, alla kommentarer och så alla icke godkända gästboksinlägg.  Så 8 år senare, jag har bytt headern och jag gratulerar Fanta! Hoppas att du inte tog alltför illa upp av att min header låg k...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2020 10:00


Hej!   Dom som har mig som vän på Sims 3 communityn kan gå in och se mina egenskaper. Där har jag valt "tankspridd". Frågan är om man kan vara så tankspridd att man skapar en blogg om ett spel som blir omtyckt och som är som mest omtyckt av en sj...

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Skapa flashcards