Direktlänk till inlägg 27 juli 2011

Relationer

Av SanneSims, theSIMSblogg - 27 juli 2011 10:15

Tips & Trix

- Relationer -

Simmars nära och kära

Grundspelet


Simmar kan ha olika relationer till olika simmar, ännu en av de sakerna som gör spelet så unikt.


Främlingar och bekanta

Att vara främling med en annan sim i kvarteret är nästan som att inte känna den simmen alls. Mätaren som mäter hur bra din sim känner en annan sim är nästan precis på mitten, varken grön eller röd. Du kan själv välja vad du vill utveckla från det här förhållandet mellan simmarna - ska de bli vänner, fiender eller kanske romantiskt involverade? Beroende på vad du vill använder du dig utav olika sociala interkationer. Elaka om ni ska bli fiender, vänliga om ni vill bli vänner och vänliga som sedan övergår till romantiska om ni ska bli kära. Bekanta är även det en låg grad av hur bra din sim känner den andra, självklart kan även denna arbetas upp mot någonting bra (eller dåligt).


Vänner

En vän är något din sim alltid har nytta av! En vän är bra på många sätt, men framförallt som din sim's personliga umgänges-boost. Om du märker att din ensamma sim har låg umgänges-nivå kan du ju alltid bjuda över en vän - denna dyker alltid upp så länge den inte är upptagen eller om du ringer försent på dygnet. Om du hade ringt över en främling eller bekant är inte chansen så stor att de tittar förbi. Men man kan ju alltid ringa och småprata med dem, fast din sim får roligare när den ringer en vän. De vänner som blir "bästa vänner" med din sim är vänner som din sim behåller till döden skiljer dem åt - det är faktiskt sant.

Det finns olika grader av vänskap: vän, god vän, bästa vän, gammal vän och avlägsen vän. Vän är det lägsta, god vän kommer därefter. Bästa vän är det högsta din sim kan uppnå med en annan sim på vänskaplig basis. Tappar du kontakten med en vän blir den en avlägsen vän medan en gammal vän är en sim du känt och varit kompis med länge.


Fiende

Endast onda och elaka simmar njuter av att ha fiender. Men simmarna väljer inte alltid sina fiender, till exempel så står ex-partners till din nuvarande partner garanterat på fiendelistan. Men även en fiende kan arbetas upp till en vän med tillräckligt mycket vänlighet och jobb - men det tar tid och tålamod!


BFF

Endast två tonåringar kan bli BFF (Från engelskans Best Friends Forever: Bästa vänner för evigt). För att två tonåringar ska kunna uppnå den här graden av vänskap så måste de först vara Bästa Vänner och sedan upptäcka om de har en gemensam egenskap - endast då kan de bli BFF. En sådan vän är man bästa vän med resten av simmarnas liv, denna relationen sjunker inte.


Romantik

Som jag skrev ovan så kan dina simmar bli romantiskt involverade i princip med vilka simmar som helst! Arbeta upp relationen till vän först och dra den sedan därifrån mot det romantiska hållet, det är säkrare att dina romantiska närmanden fungerar om simmarna redan känner varandra bra och är vänner. Självklart kan man avsluta romanser, man gör antingen slut om man är flickvän/pojkvän, förlovade eller gifta. Är man endast På G räcker det med att säga till den andra simmen att man bara vill vara vänner. Men oavsett vilket sätt du avslutar en romans på så kommer mätaren att ta stryk. Svek slår hårdast (otrohet).


Familj

Familjemedlemmar har man alltid i sin relations-lista, oavsett om man känner dem eller inte - detta för att man ska kunna ta upp kontakten med avlägsna släktingar man inte visste fått tillskott till exempel. Familjemedlemmar som bor tillsammans höjer sin mätare jämtemot varandra i princip varje dag - vid middagen, vid TV'n, vid läxorna exc.


Ex

Ex är svåra att lita på och beräkna för dina simmar. Helt plötsligt kan de säga upp kontakten och bli jätteförbannade. I vissa fall vill de fortsätta vara romantiskt involverade med din sim och gör närmanden. Läskiga alltså!

 
 
fanny

fanny

27 juli 2011 19:03

Bra guide :) jag har en fråga/ett problem: Innan jag fick leva livet (kan ha varit innan också kommer inte ihåg men har inte varit så hela tiden iaf) så kom det ganska snabbt upp om man var bra vänner att man kunde fråga någon om den vill flytta in men nu gör det inte det. Är det svårare att få upp det altenativet om personen bor i ett annat land (har destination världen)?

http://tstre.bloggplatsen.se

 
Frida

Frida

27 juli 2011 21:27

Hej!! Kolla gärna in min blogg!! bara så du vet jag gillar jag din blogg!! och jag undrar vad du tycker om min?? :) /Frida

http://fridablogg.bloggplatsen.se

 
Ylva

Ylva

28 juli 2011 15:52

Hej! Anmäl er gärna till veckans blogg på min blogg! Tävlingen avslutas på Lördag klockan 12!

http://onlythesims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ronja

17 augusti 2014 20:13

Hej! Jag har ett problem när det gäller mitt "på G". Helt plötsligt kan jag inte vara romantisk längre! Det kommer inte upp att man kan trycka på det när jag trycker på honom.. Vet du hur jag kan lösa det?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 september 2020 08:35

Hej!   Thesimsblogg har funnits ett bra tag nu och saker har förändrats sedan starten. Sidan har fortfarande en del besökare, därför behövs det här inlägget.    Thesimsblogg kommer att bli SanneSims.com.  Guider och tips kommer att finnas d...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2020 13:33

Genom funktionen "Min historia" när man skapar en Sim i The Sims 4 så kan man lite slumpartat (inte riktigt) få ut färdigheter, egenskaper och startkapital till en Sim eller ett hushåll. Detta gör det lättare för oss att skapa den simmen vi har i tan...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2020 12:00

Varje gång jag startar Origin möts jag av nya uppdateringar. Inte nog med det, om jag klickar uppdatera i den pop-up-rutan som dyker upp och väljer att uppdatera den vägen så funkar det inte. Origin stängs bara ner. Jag får då starta upp igen och try...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2020 10:11


Hej, igen.   Jag går igenom allt som ligger. Alla frågor, alla kommentarer och så alla icke godkända gästboksinlägg.  Så 8 år senare, jag har bytt headern och jag gratulerar Fanta! Hoppas att du inte tog alltför illa upp av att min header låg k...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2020 10:00


Hej!   Dom som har mig som vän på Sims 3 communityn kan gå in och se mina egenskaper. Där har jag valt "tankspridd". Frågan är om man kan vara så tankspridd att man skapar en blogg om ett spel som blir omtyckt och som är som mest omtyckt av en sj...

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Skapa flashcards