Direktlänk till inlägg 25 september 2011

Källar-tips!

Av SanneSims, theSIMSblogg - 25 september 2011 17:38

 

Ibland har man bara för mycket grejer som man vill spara, men man inte riktigt tycker att man får plats med eller vill ha framme i själva huset. Då kan det vara bra att ha en källare! Simmarna behöver inte ens ha tillgång till detta underjordiska förvaringsutrymme, skuffa bara undan allt trams som gymnasiediplom, olika saker som man tagit med ifrån studiebesök samt gåvor man fått för man är kändis.


Eller, har du en sim som är väldigt duktig på att uppfinna? Duktig på att tillverka elexir? Saker som kan tillverkas i mängder för att kunna användas i framtida generationer? Förvara dessa i en källare!

Lite saker jag har i en av mina källare;

   Fin matchtröja. Min sim fick denna för att den deltog i idrottsaktiviteter efter skoltid. Mycket vacker, men passar inte in i mitt hus, men i källaren hänger den fint! 
   Elexir i massor! Jag gör mycket elexir när jag bestämmer mig för att en sim ska bemästra Logik-färdigheten. Nu har jag för elexir för många låtsaskompisar och spratt framöver!
    Föremål från resedestinationer. Man kan inte ha alla saker man köper utomlands framme! Några gör susen i källaren. Tillsammans med böcker mina simmar skrivit, blommor de fått och mer elexir!
   En relik köpt utomlands, samt en kamera min sim köpt billigt i provsionsbutiken.
   Min allra första "Kunga-krona". Detta är bara ett symboliskt föremål för mig. Men inte så roligt för mina nuvarande simmar att ha framme kanske - med tanke på att det var deras morfars pappa som blev balens kung.
 
 
Ingen bild

aniellala

25 september 2011 18:22

Jag brukar ochså ha saker i källaren, typ saker som simmarna har hittat i gravar utomlans. men dinn källare var jättesnygg!!

 
Andrea :D

Andrea :D

25 september 2011 19:18

Smart! Jag har inte tänkt på att ha källaren som en förvarningssak,som det egentligen är,utan mer som ett litet chillt ställe. Nu vill jag ha båda två :P

http://andilove.bloggplatsen.se

 
Daina

Daina

25 september 2011 19:49

Jag brukar mest ha "vardags-rum"'s liknande och ha toalett och ha tvättstuga,vilket mina simmar aldrig har plats med,annars :)

http://welovethesims3.bloggplatsen.se

 
Kimia

Kimia

25 september 2011 19:54

Hej, en fråga...
Hur kan du ha en sån grej som du har lagt din krona in i den? den där glasgrejen o i vilken sims har man tvättstuga?

http://www.kimiaworld.bloggplatsen.se

 
Kimia

Kimia

25 september 2011 19:55

Nej nej ... inte tvättstuga... haha menar tvättmaskin ( stavning )

http://www.kimiaworld.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Tess

25 september 2011 20:36

Appropå elexir, hur använder man tex spökkelexiret? Aldrig fattat det :(

 
Ingen bild

Nonno

25 september 2011 21:20

Tess, när du har skapat ett spökelexir, klicka på det, då står det "kasta". Jag trodde först att det betydde att man skulle "kasta bort elexiret", men man ska alltså klicka där och då så kastar din sim elexiret ner i marken och då så förvandlas din sim till ett spöke och kommer vara det i ca 1-2 timmar.

 
Ingen bild

Nora

25 september 2011 21:23

Kimia, tvättmaskinen får man ur The Sims Drömjobb, och en s.k monter får man i The Sims Kvälsliv.

 
Jennifer

Jennifer

25 september 2011 21:29

Älskar din blogg STARKT:)♥ Har du något tips på vad för dator the sims 3 fungerar bäst på? Som det inte är supersegt på och så?♥

http://www.Maid.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jossa =)

26 september 2011 15:00

Smart! Höhöhö =D

 
Ingen bild

Flower Power Man :D

26 september 2011 17:54

Älskar din blogg ^^
Jag brukar förvara elixir i kylskåpet ^w^

 
Melle

Melle

27 september 2011 12:36

Super smart! Så brukar jag ha det, det är ju toppen! Förresten, hur kan man göra aktiviteter efter skolan? Får man någon fråga om det eller så, behövs ett tilläggs spel? Jag har alla tillägs spel, vill så grna att min sims gubbe ska gå på fotboll, om det finns!

http://mellemy.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Hanne

27 september 2011 15:28

Riktigt dålig uppdatering....

 
Ingen bild

Tessie

27 september 2011 16:14

Svar till Melle:
Föräldrarna kan göra det på datorn och telefon tror jag, på datorn så väjer du alternativet "anmäl namn till aktivitet efter skola" (eller något liknande, minns inte exakt vad det står) :(

 
Kimia

Kimia

27 september 2011 18:44

Tack för att ni svara <3

http://www.kimiaworld.bloggplatsen.se

 
Rebecca

Rebecca" title="http://thesims.bloggplatsen.se]Rebecca[/url]" target="_blank">thesims.bloggplatsen.se]Rebecca[/url]

30 september 2011 15:47

Smart :)

http://msp-rebban.bloggplatsen.se thesims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

mia

14 oktober 2011 10:08

hur blir man balens kung?

 
Amelia

Amelia

14 oktober 2011 14:35

Mia, om du menar studentbalens kung, så är det bara att vänta och se när det är bal. Om han får med sig ett balfoto och krona hem så blev han balens kung. Precis som att bli balens drottning! Det är ungefär samma sak!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Emma(SimsNörd)

12 november 2011 13:01

hur gör man elixir??? skulle sjukt gärna vilja veta :D

 
Ingen bild

Emma

23 december 2011 11:10

Emma(SimsNörd): För att skapa elixir så behöver du Leva Livet. Sen får du gå in i köpläget och välja Arbetsrum - Färdigheter(om du sorterar efter funktion så får du välja symbolen som ser ut som en amerikansk fotboll). Köp sedan Kemibänken och sedan när du är i boendeläget klickar du på bänken och väljer upptäck elixir. Efter ett tag kommer du sim komma på den rätta formeln för ett elixir.

Till er som undrar får man montern("glasgrejen") i The Sims 3 Destination Världen. I The Sims 3 Kvällsnöjen får du pedistaler(stavning...?)som ser ut som kuber som är staplade på varandra.

 
Emelie

Emelie

4 oktober 2012 13:44

Hej!!
Jag har en fråga, jag startade eget företag på The Sims 3 Övernaturligt, för man kan ringa också står det "starta eget företag" också väljer man Alkemist, och man börjar att vara Flaskdiskare, och på Ansvarsområden står de att man måste sälja elixir osv, förstår inte riktigt hur man ska sälja elixiren? Jag har liksom som en egen butik hemma på gården, men ingen som kommer å vill köpa av mig, vad gör jag för fel?? Tacksam för svar!!

http://emelieyoung.blogg.se

 
Ingen bild

sara

27 december 2013 17:28

emelie
har du kommit på hur man gör? om, så kan du skriva här hur man gör=)

 
Emilia

Emilia

27 december 2013 19:16

Emilie och sara: Dessa elixir på detta inlägg är elixir man skapar med Leva Livet. Övernaturligt har andra slags elixir. De som man skapar som Alkemist säljer man bara genom att dra de till "sälj" i simmarnas katalog eller i köpläget, det är inte andra simmar som kommer och köper de. :]

http://emiliasims.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 september 2020 08:35

Hej!   Thesimsblogg har funnits ett bra tag nu och saker har förändrats sedan starten. Sidan har fortfarande en del besökare, därför behövs det här inlägget.    Thesimsblogg kommer att bli SanneSims.com.  Guider och tips kommer att finnas d...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2020 13:33

Genom funktionen "Min historia" när man skapar en Sim i The Sims 4 så kan man lite slumpartat (inte riktigt) få ut färdigheter, egenskaper och startkapital till en Sim eller ett hushåll. Detta gör det lättare för oss att skapa den simmen vi har i tan...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2020 12:00

Varje gång jag startar Origin möts jag av nya uppdateringar. Inte nog med det, om jag klickar uppdatera i den pop-up-rutan som dyker upp och väljer att uppdatera den vägen så funkar det inte. Origin stängs bara ner. Jag får då starta upp igen och try...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2020 10:11


Hej, igen.   Jag går igenom allt som ligger. Alla frågor, alla kommentarer och så alla icke godkända gästboksinlägg.  Så 8 år senare, jag har bytt headern och jag gratulerar Fanta! Hoppas att du inte tog alltför illa upp av att min header låg k...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2020 10:00


Hej!   Dom som har mig som vän på Sims 3 communityn kan gå in och se mina egenskaper. Där har jag valt "tankspridd". Frågan är om man kan vara så tankspridd att man skapar en blogg om ett spel som blir omtyckt och som är som mest omtyckt av en sj...

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards