Direktlänk till inlägg 10 oktober 2011

Kvällsnöjet del 25

Av SanneSims, theSIMSblogg - 10 oktober 2011 22:15

Gameplay: 12 och 3.

Tidigare delar: Del 1Del 2, Del 3, Del 4, Del 5, Del 6, Del 7, Del 8, Del 9, Del 10, Del 11, Del 12, Del 13, Del 14, Del 15, Del 16, Del 17, Del 18, Del 19, Del 20, Del 21, Del 22, Del 23, Del 24

~~~~~~~~~~~~~~~~

Uppbyggnaden med meningar och tankar är densamma i denna serie som den är i Greenwoods'. Läs inlägget här om hur du läser Greenwoods'.

Rollista:

Anna - Rosa

Wodan - Blå

Matthew - Orange

Sandra - Lila

Alex - Grön

Lorinda Lindsy - Mörkt gul
Terés Dutiel - Lavendel 926eb7
Michelle Dutiel - Turkos
Vincent - Cyan 009bc1
Carl - Vinröd
Mirja - Biege

Gäster / Tillfälliga - Grå & Magenta.


Även här så är ny signaturbild under konstruktion.Del 25
 


Det är fredag och Carl är på en bar tillsammans med en vän.
  
De dricker lite tillsammans och har en trevlig grabbstund på sportbaren. Carl tycker att det är skönt att komma iväg från manager/agent-yrket lite också för att kunna göra grabb-saker tillsammans med vänner. Precis en kväll som denna!
  
Anna däremot är inte på någon bar eller hänger med sina vänner. Nej, hon har bestämt sig för att ha en skön, lugn och ledig kväll hemma för en gångs skull. Lyxa till det gör hon med hämtmat i form av pizza som levereras vid ytterdörren!
Pizzabudet: - Det blir 40§, tack!
Anna: - Jaså? frågar hon lätt innan hon räcker över den dubbla summan och ber budet att behålla växeln.
Budflickan blir praktiskt taget så lycklig att hon helgonförklarar Anna innan hon glatt hoppar in i sin skruttiga bil för att köra tillbaka till pizzerian.
  
På sportbaren får Carl några händiga tips från Mike som är bra att ha när man arbetar inom manager-yrket, Mike är nämligen manager även han.

Mike: - Läckande skandaler kan förstöra en karriär inom nolltid! Så dyker någon upp innan pressen får reda på den? Gör allt för att dölja den! Gå under jorden om så krävs!
  - Hm... Jag undrar jag om denna är värd 80§! Om ens värd 40§? frågar Anna sig själv innan hon smakar på den slimeiga pizzan.

Otroligt nog så smakar den himmelskt gott, men Anna hinner inte mer än att ta en tugga till innan det vänder sig i magen på henne.
 Hon hoppar likt en gasell mot badrummet, var pizzan så dålig?
  Inne på toaletten får hon upp de båda tuggorna, samt frukosten och lunchen hon ätit denna dag. Kräkningarna verkar inte upphöra så Anna ringer Carl i frustration.
  Carl: - Vad menar du?
- ...

- Kräks du så mycket?!
- ...
 - Okej, jag kommer!
- ...
- Nej, det är ingen fara! Oroa dig inte. Jag kan träffa Mike vilken dag som helst!
 15 minuter senare står grabbarna i hissen. De har fått stressa genom garderoben för att få ut sina kläder i vimlet av människor som vill lämna in sina jackor för att komma in på klubben. 
- Ledsen Mike, jag hoppas vi kan göra om det snart!
- Ingen fara! Men kom ihåg, inga skandaler får komma ut. För flickans eget bästa!
 Ytterligare 10 minuter senare passerar Carl Annas ytterdörr.
- Anna!?
 Anna kommer utrusandes från badrummet och slänger sig i Carls famn.
- Anna..? Hur är det?
- Ja.. Jag mår så dåligt!
 - Kräks du lika mycket fortfarande? frågar han.
- Nej.. Inte lika mycket. svarar Anna ängsligt.
- Okej, så du mår bättre?
 Anna känner efter, hon försöker fokusera blicken på Carl men hon ser bara suddigt och oklart. För några hundradels sekunder hinner det till och med svartna för hennes ögon innan hon anstränger sig igen för att hålla sig på benen.
- Nej, jag mår sämst! får hon ur sig tillslut.
Carl ser allvaret i situationen.
- Anna, jag tror att du blivit ordentligt magsjuk! Det bästa vore om du kunde dricka lite vatten och sedan gå och lägga dig för att vila. Blir det inte bättre tills imorgon åker vi till sjukhuset och kollar upp det!
Anna håller med så hon dricker några glas vatten innan hon tassar till sängs.
Carl stannar över natten och håller ett vakandes öga över henne, redo för att sticka in till sjukhuset om det skulle behövas.
 Natten blir relativt lugn. Anna går bara upp för att kräkas en gång under hela natten. På morgonen efter känner Anna sig precis som vanligt, inte sjuk alls.
- Är du säker på att du är bättre verkligen?
- Ja!
- Känn efter ordentligt.

- Okej.
Anna funderar på hur man egentligen "känner efter på riktigt". Hur vet man vad som är på riktigt och vad man egentligen bara inbillar sig?
Men hon känner i alla fall inga spår av illamående eller ens huvudvärk!

 - Nej, ingenting. Det måste varit någonting dåligt i min lunch igår bara...
- Högst troligt i sådana fall..
 - .. men lite konstigt ändå, tycker du inte?
- Jo.. Men vem vet vad det finns för parasiter, bakterier och sådant i maten man får i sig. Inte så konstigt om någon sån ger utslag på kroppen. Verkar fullkomligt normalt!
- Så du är frisk med andra ord? Och redo att jobba idag?
 - Frisk som en nötkärna!
  Och i samma veva som Anna sagt klart det sista ordet för hon slänga sig ur bubbelpoolen...
  ... och spurta mot badrummet.
  Väl där så kräks Anna ännu mer...
 

 
 
Ingen bild

Linn

11 oktober 2011 08:01

Är hon gravid kanske!? SPÄNNANDE :)

 
Ingen bild

Ugglan

11 oktober 2011 12:02

Jo jag undrar en sak... Hur får man köksöar och barer att sitta ihop? Det funkar inte för mig men jag har sett många som har det.

Tacksam för svar :)

 
Ingen bild

Linda

11 oktober 2011 13:31

Jättebra del! Kanske hon e gravid!?

 
Andrea :D

Andrea :D

11 oktober 2011 14:20

Jättebra del! Antar att hon är GRAVID!

http://andilove.bloggplatsen.se

 
Daina

Daina

11 oktober 2011 15:54

Hon är nog gravid! Det skulle vara kul,hur kommer hon lösa det?

http://welovethesims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

3mm4

11 oktober 2011 16:45

Har den sena festkvällen med Alex börjat sätta sina spår?;)

 
Ingen bild

en flicka

11 oktober 2011 20:15

om hon gravid är Alex säkert pappan och då så behöver jag inte fråga om det förut skrev jag ett inlägg att jag vilde att hon skulle typ blötsligen bli gravid men det är ju inte säkert ;)

 
Amelia

Amelia

11 oktober 2011 23:20

Jättebra del, kan Anna vara gravid, tro? Längtar till nästa del, jag bara måste få veta om hon är gravid eller inte, skulle vara jätteroligt!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Nonno

13 oktober 2011 21:28

Nästan SuperSäker på att hon e gravid! Men med vem?????

 
Cassie

Cassie

16 oktober 2011 19:41

Skulle vart roligt om hon var gravid, speciellt om det var med Alex, eftersom allt skulle bli så jobbigt då.

http://thesimser.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

17 oktober 2011 20:33

Åååh, hoppas hon är gravid!!!!

http://minbokblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lisa

21 oktober 2011 20:16

Tänk om hon är gravid med Carl?! Eller är hon magsjuk / Döds skjuk!?

 
Rebecka

Rebecka

22 oktober 2011 09:26

Det låter som hon är gravid ;) Roligt om hon var det :)

http://thehaze.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kimia

22 oktober 2011 15:25

Hur kan du inte ha några tanke bubblor?? tack om jag får svar. för att jag har det alltid dem tänker ju på många saker .. asså simmarna! <3 älskar din blogg.

 
Ingen bild

Svar till Kimia

23 oktober 2011 12:02

Kimia: Det är ett fusk. Sök på Fusk i sökrutan här på bloggen så kommer ett helt inlägg om fusk :D

 
Ingen bild

Kimia

23 oktober 2011 15:43

Tack för att du svara :)

 
Ingen bild

Hannnah

2 november 2011 18:39

Hoppas hon är gravid!! :) Det är hon säkert, hoppas jag. ;)

 
Ingen bild

Issa

2 november 2011 20:11

graviiiiid??? :D

 
tora

tora

14 november 2011 18:00

Åh!! Ge mig mera nu!!!!
okej, det lät fel.. Men det är så spännande !Nästa det kom nuuu!

http://twize.devote.se

 
Paulina

Paulina

21 november 2011 21:54

Kan inte bärga mig tills nästa del, haah :)

http://endagmedpauo.blogg.se

 
Ingen bild

Moa

10 december 2011 16:24

Hon är säkert gravid! :D ÄLSKAR serien!!! <3<3

 
GodisGlassgirl

GodisGlassgirl

21 december 2011 13:49

När kommer du med mer kvällsnöjen? :D

http://stardollfasionistas.blogg.se

 
toraaa

toraaa

6 januari 2012 17:59

SKRIV FÖR FAEN!

http://torajoby.devote.se

 
Ingen bild

My

20 februari 2012 14:33

Håller med dig Cassie! Haha, skulle verkligen gillat om det vore så. Hoppas, hoppas!:)

 
Ingen bild

Jag

15 juli 2012 22:09

jag vill läsa fortsättningeeeeen >:

 
Ingen bild

Me

3 oktober 2012 16:22

Vill läsa mer! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 september 2020 08:35

Hej!   Thesimsblogg har funnits ett bra tag nu och saker har förändrats sedan starten. Sidan har fortfarande en del besökare, därför behövs det här inlägget.    Thesimsblogg kommer att bli SanneSims.com.  Guider och tips kommer att finnas d...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2020 13:33

Genom funktionen "Min historia" när man skapar en Sim i The Sims 4 så kan man lite slumpartat (inte riktigt) få ut färdigheter, egenskaper och startkapital till en Sim eller ett hushåll. Detta gör det lättare för oss att skapa den simmen vi har i tan...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2020 12:00

Varje gång jag startar Origin möts jag av nya uppdateringar. Inte nog med det, om jag klickar uppdatera i den pop-up-rutan som dyker upp och väljer att uppdatera den vägen så funkar det inte. Origin stängs bara ner. Jag får då starta upp igen och try...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2020 10:11


Hej, igen.   Jag går igenom allt som ligger. Alla frågor, alla kommentarer och så alla icke godkända gästboksinlägg.  Så 8 år senare, jag har bytt headern och jag gratulerar Fanta! Hoppas att du inte tog alltför illa upp av att min header låg k...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2020 10:00


Hej!   Dom som har mig som vän på Sims 3 communityn kan gå in och se mina egenskaper. Där har jag valt "tankspridd". Frågan är om man kan vara så tankspridd att man skapar en blogg om ett spel som blir omtyckt och som är som mest omtyckt av en sj...

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards