Direktlänk till inlägg 26 juni 2012

Veckans Utmaning: Den Perfekta Trädgården

Av SanneSims, theSIMSblogg - 26 juni 2012 06:45

Utmaning: Klara av livsambitionen Den perfekta trädgården.

  Spelkrav: Grundspelet The Sims 3.

Simkrav: Vuxen sim med egenskapen gröna fingrar och "den perfekta trädgården" som ambition.


Den perfekta trädgården

  De mest utsökta frukterna och grönsakerna skördas från en perfekt väst.

Perfekta växter gror endast från de bästa fröerna,

som skördats från grenar på växter som vårdats ömt i generationer.

Endast fanatiskt tålmodiga naturmänniskor kan anlägga en sådan trädgård.

- Plantera och odla 8 olika arter av perfekta plantor -

 


 

Vi måste alltså skapa en trädgård med 8st olika arter av perfekta plantor! Så hur får man en perfekt planta?

 

Utförande

 

1. För att få en perfekt planta måste simmen kunna en hel del om trädgårdsarbete. Läs på om trädgårdsarbete! Böcker finns i biblioteket (gratis) och i bokhandeln (inte gratis). När du fått upp en plupp i trädgårdsarbete kan du börja arbeta praktiskt i en trädgård och titta på odlingskanalen på TV!

 

2. Börja anlägga din trädgård. Plantera få plantor i början! 1st tomat, 1st sallad och 1st vindruva räcker långt till att börja med. Tänk på att det kräver generationer av plantor, inte mängd.

 

3. Vårda dina plantor, har du uppnått nivå 3 kan du börja gödsla dina plantor. Detta är viktigt för det ökar kvaliteten på växterna. Olika saker har olika bra gödselstyrka. Tex. ovanlig fisk och grönsaker av enastående kvalitet har bra gödslingsförmåga, men dessa är svåra att få tag på. Enklaste och bästa gödslet finner du på snabbköpet för §40 - plasmafrukt. Klicka på dina plantor och välj "gödsla planta".

 

 

4. När dina plantor börjar bära frukt efter du gödslat dem kommer frukten vara bättre än själva plantan i sig. Spara frukterna av bättre kvalitet och plantera dessa istället för att ha kvar den plantan de kom ifrån! Då får du samma växt men av bättre kvalitet. Och allt handlar om kvaliteten. Tex. du har en vindruvsranka av normal kvalitet i din trädgård, denna planta ger frukt av bra kvalitet. Spara frukten och plantera den så får du bättre kvalitet på växten som i sin tur sedan ger frukt av ännu bättre kvalitet.

 

5. Upprepa steg 4 med 8 olika arter av plantor tills de uppnår perfekt kvalitet och du har klarat av utmaningen "Den perfekta trädgården". När du uppnått ambitionen kommer din sim få massor av livslånga ambitionspoäng och en mycket vackrare grav när den dör. Varför? För din sim har då uppnått meningen med sitt liv. Och det är typ lite vad sims går ut på... ;)

 

Lycka till!

 


 


Har du några frågor om detta inlägg?


Fråga i en kommentar direkt till det här inlägget för snabbast svar!

 




 
 
Madde

Madde

26 juni 2012 07:24

GUD. Vad du är uppe tidigt o.o Jag har själv varit uppe hela natten, kunde inte sova 8/ Bra inlägg! :D

http://maddesims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sofie

26 juni 2012 09:24

Bra skrivet Sanne ! :)

 
lalilai

lalilai

26 juni 2012 09:29

Åh vilken söt sim! ouo Går det att lägga upp henne på exchange? c:

http://simsa-si.bloggplatsen.se

 
Jossa :)

Jossa :)

26 juni 2012 11:19

Jo, jag har en liten fråga! Hur får du så att "allt" syns när du tar foto? Som behoven, simmens bild, önskningarna etc. Jag har aldrig förstått mig på det :P

http://thejossassimsblogg.blogg.se

 
Jossa :)

Jossa :)

26 juni 2012 11:24

Hoppsan! Skrev in fel blogg, jag använder inte thejossassimsblogg mera :P Det här var bara en parentes xD

http://hopeindecember.blogg.se

 
Ingen bild

Maja

26 juni 2012 11:35

Hej! Kan någon hjälpa mig? Jag fick 1000 simspoints för ett tag sedan för att ett förbokat spel kom för sent. Men jag kan inte lösa in de! Det står att man ska gå in här: http://gb.store.thesims3.com/simspoints
Men jag har provat. Det står att de inte kunde hitta sidan. Hur gör jag då?

 
Sims3liv

Sims3liv

26 juni 2012 11:41

Jag brukar ofta göra simmar med egenskapen gröna fingrar, så jag har klarat den dära livslånga önskan många gånger..(vill inte skryta).
PS. Din blogg är bäst!!

http://sims3liv.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Liz

26 juni 2012 17:31

Krävs det att man har alla plantor av perfekt kvalitet vid liv SAMTIDIGT, eller kan man klara av den om man tar en i taget? Toppenblogg du har förresten, är glad att du kommit igång igen! :)

 
Sanne

Sanne

26 juni 2012 18:13

Madde, Sofie: Taack! :D
lalilai: Jepp!
Jossa: Ett externt program jag har på min dator :)
Sims3liv: Grattis ;) Tack!
Liz: Nej, det behöver du inte. Huvudsaken är att du en gång lyckats haft en perfekt planta så räknas den som en. Forsätt till 8! :)

Maja: Har du ett thesims3.com-konto? Om inte - skapa ett först! Sen loggar du in på det, klicka sen här: https://store.thesims3.com/myAccount.html och välj "lös in en kod". Skriv in din kod och du har sen 1000 SimPoints att handla på Store för :)

http://thesimsblogg.bloggplatsen.se

 
Stina!=)

Stina!=)

26 juni 2012 18:26

Jättebra inlägg!:) Jag skulle vilja veta hur man hittar djuraffären på Thesims3.com!=) Jag har letat typ överallt men den finns inte!:( (Jag har Limited Edition!;))

http://Myhorseandmee.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annis

26 juni 2012 19:04

Fy vilka bra tips

 
Madde

Madde

26 juni 2012 21:03

Jossan: När jag ska göra så, har jag ej fullskärmsläge, printar, sparar på paint och klipper ut. Sedan går jag till Picmonkey och klipper bort allt vita.

http://maddesims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Saga

26 juni 2012 23:09

Var kommer den där toppen/linnet ifrån? Tacksam för svar;)

 
Emma

Emma

27 juni 2012 11:30

Hej Sanne! Eftersom jag såg att du hade skrivit lite på Voiceless ... undrade jag om du kan göra det med kvällsnöjet också? Eftersom den är ju så bra!

http://emmot.blogg.se

 
fanny

fanny

27 juni 2012 17:04

Ja, jag är också nyfiken på att kunna ta bilder så allt syns!

Saga: Jag tror att toppen är ifrån prylpaketet Utomhuslyx :)

http://tstre.bloggplatsen.se

 
Gräshoppan

Gräshoppan

27 juni 2012 19:38

Var kommer plasmafrukten ifrån? Kvällsnöjen?
(kopplar ihop kvällsnöjen med plasma..)

http://simlii.bloggplatsen.se

 
Tova

Tova

27 juni 2012 22:11

Kul med veckans utmaning :)
Och jättekul att du är tillbaka! En fråga bara...kommer du fortsätta med Greenwoods och dom där historierna? Voiceless har jag sett men dom andra? :)

http://www.simstips.bloggplatsen.se

 
Maja

Maja

28 juni 2012 07:53

Riktigt bra skrivet! Fortsätt så ;)

http://lovsims.bloggplatsen.se

 
Moa

Moa

28 juni 2012 13:46

Älskar din blogg! Kan du kolla in min???

http://hypermoa.bloggplatsen.se

 
Erika

Erika

28 juni 2012 23:35

Gräshoppan: Jepp! Plasmafrukten är från kvällsnöjen.
Bra inlägg!

http://erikassimsblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ellen

29 juni 2012 19:08

Okej, skum kommentar.. Men vad menas med den där blå jackan i "sim-reaktionerna" som visas i de två sista bilderna. Har aldrig sett den förut, men man kanske behöver något annat än grundspelet..?

 
Madde

Madde

29 juni 2012 21:52

Ellen: Det är när din sim har planerat en ny klädstil.
[Man gör det genom garderoben]

http://maddesims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ida

29 juni 2012 22:48

Madde och Ellen: Nej, det är inte nör man planerat en ny klädstil, det är när man har tvättat kläder.

 
Ingen bild

Emma

30 juni 2012 00:01

Idag fyller din blogg år! Grattis:)

 
Ingen bild

martina

30 juni 2012 12:32

SNÄLLA HJÄLP MIG!
jag hittar inget serienummer till leva livet?!
vart står det? för de finns ju ingen handbok till.. :(
kan ju inte installera utan den..
kan nån hjälpa mig?! D:

 
Ingen bild

Hanna

30 juni 2012 13:32

Grattis på födelsedagen bloggen!!!!! :D

martina: Istället för handbok finns det ett litet vitt papper. Längst ner på det så står serienummret. Du kommer se det :) Det finns ingen handbok i de nya simsen för det är mycket bättre för miljön.

 
Ingen bild

martina

30 juni 2012 14:45

hanna: men jag har inget papper i? o. o
blev lite förvånad.. ska nog åka till teknikmagasinet eller nåt, och se om dom får ut nån kod ur skivan.. :)
men ändå, tack! :D

 
Madde

Madde

30 juni 2012 21:54

Ida: Ok, konstigt, för när mina simmar planerat en ny klädstil får jag den. Men brukar ofta tvätta också, så det kanske är df.

http://maddesims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ida

1 juli 2012 11:59

Det är för att man har nya kläder på sig, som är nya och rena. Så det är väll en blandning, kan man säga ^^

 
Ingen bild

Alma

1 juli 2012 12:19

Hej, vet du vad koden är till ''the sims leva livet''? För jag har tappat bort koden! :/
Heeeelp mee!

 
Madde

Madde

1 juli 2012 15:38

Mm. Alma: Vilken kod? När man köper ett spel får ALLA OLIKA koder.
Jag tappade bort mig, så dum jag var. -.- Och det värsta är att Leva livet avinstallerades från min dator D: I don't know how..

http://maddesims3.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

1 juli 2012 15:39

min*

http://maddesims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Alma

1 juli 2012 17:20

Madde: När man köper spelet så får en typ som en liten ''bok'' och på baksidan finns det koden till när man installerar spelet! ;)

 
Ingen bild

martina

1 juli 2012 18:24

tjoo igen ^^
äre nån som vet en bra sida där man kan ladda ner knähöga 'converse' typ.. vill ha såna till min sim! :D

 
Sims 3 älskare

Sims 3 älskare

1 juli 2012 18:48

Bra tips! :) Tack!

http://enbloggomthesims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lova

1 juli 2012 18:57

Hur laddar man ner frisyrer och sånt? Är det gratis? Är ganska ny med sims 3...

 
Amelia

Amelia

1 juli 2012 23:45

Lova: det beror ju på vilken sida du laddar ner frisyrerna från. Men det kräver ju självklart att du har WinRaR eller WinZip installerat på din dator.
I alla fall, det var en bra utmaning, Sanne! :)

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

bel

5 juli 2012 15:21

vart har du fått den frisyren från? jätte söt

 
Aleex

Aleex

12 augusti 2012 17:32

Vilken fin sim! Kan du ladda upp den på exchange? Har någon en sim med det håret? kan den personen ladda upp til exchange?

http://epicsims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Juliaahahaha

12 september 2012 09:50

Hej, det här är en random fråga, men va är den där palmen för humöreffekt, aldrig sett den förut! Bara allmänt nyfiken ;) JÄTTEBRA BLOGG! :)

 
michelle

michelle

30 september 2012 09:37

hej! jätte fin blogg och mycket bra information!
jag undrar om man måste ha the sims 3 för att kunna köra andra spel.?

http://miichellewiikblogg.se

 
Emma

Emma

1 oktober 2012 14:32

Kan du visa en bild på en vanlig gravsten med en gravsten från en sim som uppnått sin livslånga önskan bredvid så att vi får se vad som är skildnaden?

http://thesimsmemmiz.blogg.se

 
Ellvisa

Ellvisa" title="http://theonlystoryteller.bloggplatsen.se]Ellvisa" target="_blank">theonlystoryteller.bloggplatsen.se]Ellvisa

14 oktober 2012 22:21

Juliahahaha:palmen är en humöreffekt som man bara kan ha om man är en ensamvarg. Som kommer upp när Man är helt ensam.
Michelle : jag man måste ha the sims 3f
för att spela de andra

http://www theonlystoryteller.bloggplatsen.se

 
Misan

Misan

31 oktober 2012 11:15

Kan vi länka?

http://Misansimsblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bella

16 november 2012 19:27

vad är det för kod man ska skriva in när man har installerat spelet? det är the sims 3 :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 september 2020 08:35

Hej!   Thesimsblogg har funnits ett bra tag nu och saker har förändrats sedan starten. Sidan har fortfarande en del besökare, därför behövs det här inlägget.    Thesimsblogg kommer att bli SanneSims.com.  Guider och tips kommer att finnas d...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2020 13:33

Genom funktionen "Min historia" när man skapar en Sim i The Sims 4 så kan man lite slumpartat (inte riktigt) få ut färdigheter, egenskaper och startkapital till en Sim eller ett hushåll. Detta gör det lättare för oss att skapa den simmen vi har i tan...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2020 12:00

Varje gång jag startar Origin möts jag av nya uppdateringar. Inte nog med det, om jag klickar uppdatera i den pop-up-rutan som dyker upp och väljer att uppdatera den vägen så funkar det inte. Origin stängs bara ner. Jag får då starta upp igen och try...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2020 10:11


Hej, igen.   Jag går igenom allt som ligger. Alla frågor, alla kommentarer och så alla icke godkända gästboksinlägg.  Så 8 år senare, jag har bytt headern och jag gratulerar Fanta! Hoppas att du inte tog alltför illa upp av att min header låg k...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2020 10:00


Hej!   Dom som har mig som vän på Sims 3 communityn kan gå in och se mina egenskaper. Där har jag valt "tankspridd". Frågan är om man kan vara så tankspridd att man skapar en blogg om ett spel som blir omtyckt och som är som mest omtyckt av en sj...

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards