Alla inlägg den 3 september 2010

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2010 08:11

Fuska, visst - då rullar pengarna in fort. Men jag har ett tips här, om ni vill att eran sim ska TJÄNA ihop pengar fort på ett vitt och behagligt sätt utan fasta arbetstider, läs detta!




Den framgångsrika författar-simmen.

Skapa din sim, man som kvinna - det spelar ingen roll. Inte utseende heller. Men däremot ser du till att din sim har dessa egenskaper: Bokmal, Konstnärlig, Datornörd, Hopplös Romantiker och Händig.


Nu ska jag alltså förklara vad den här kombinationen leder till. För det första så ska vi åka till ett billigt hus med våran sim som har de viktigaste nödvändigheterna (dass, säng, kylskåp - ett hus som saknar någon av dessa föremål kommer aldrig att bli bebott). Sen införskaffar vi en dator, helst en laptop (för den kan simmarna bära med sig överallt) - men har man inte råd så har man inte, då skaffar man den datorn man har råd med. Det bästa med författaryrket är att arbetstiderna är helt flexibla och på din sims' villkor - du kan jobba mitt i natten om du så vill!

   - utflikning: har du The Sims 3 Drömjobb* så registrerar du dig som egen företagare Författare.


Kombinationen av egenskaperna som du ska ge din sim som jag listade upp här ovan kommer att samarbeta med varandra och ge den absolut framgångsrikaste författarsimmen.

Bokmal: Lär sig författande-färdigheten snabbare och läser böcker mycket fort och njuter mer av att läsa.

Konstnärlig: Lär sig författande-färdigheten ganska snabbt.

Datornörd: Gillar att sitta vid datorn, kan hacka sig in på diverse konton och sno pengar (inte så vitt som jag påstod där uppe kanske, men gillar du inte denna egenskap så byt ut den mot tex. ambitiös. Den ambitiöse simmen vill driva sina kunskaper framåt, det kanske ger dig en extra knuff. Annars är hackersimmen en badding på att tjäna extra-pengar).

Hopplös Romantiker: Den hopplösa romantikern har en ådra för att skriva romantiska romaner, men dessa endast!

Händig: Händighet kan löna sig om din dator skulle råka gå sönder mitt i skrivandet - ingen tid får gå till spillo.


Anledningen till att jag valde Hopplös Romantiker också är för att de skriver mycket bra romantiska romaner, och de är dessa man tjänar storsummorna på. Så nu ska du sätta din sim vid datorn och skriva så mycket som möjligt! När du byggt upp färdigheten så pass mycket att du kan skriva Romantiska Romaner så gör du det och håvar in storsummorna, ju fler du skriver desto större chans är det att de blir Bästsäljare och då tjänar du ännu mer per bok. Sluta inte för att du har lärt dig färdigheten Författande helt - du kan fortfarande tjäna mycket pengar och chansen är också större att du tjänar mer eftersom att du vet mer inom ämnet. Kom ihåg att samla ihop färdighetsbelöningar också så att din sim skriver ännu snabbare. Men glöm inte simmens behov.


Lycka till med din författarsim!


bild.

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards