Alla inlägg under december 2010

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 december 2010 09:08

Igår prövade jag nya The Sims 3 till konsol istället för att blogga om Greenwoods'.

Tänkte att jag vill lägga ner lite tid så det blir en bra nästa del. :)

Nu nalkas jobbet och Greenwoods' får vänta en kort stund till, jobbar kort dag idag!


Jag jämför såklart detta med PC:


Och det jag gillade med spelet: Grafiken, spelfunktioner, lätta kontroller, simmarna, lättare att styra stora hushåll, lättare att ladda ner saker från exchange, finare kläder och frisyrer, många simmar i rörelse, fler parker och grönmarker, barnen var ute och lekte tillsammans, bättre simrelationer, lite mer utarbetat över simmarnas uttryck än till PC, karmafunktion.


Det jag inte gillade med spelet: Svårt att bygga, jobbigt att skapa simmar, inte lika fritt kvarter, laddade mycket, svårare att lära sig färdigheter, svårare att skapa en egen stil, svårt att fuska, tog en bra tid att lära sig.

Av SanneSims, theSIMSblogg - 29 december 2010 23:46

Greenwoods' kommer imorgon efter jag slutat jobbat då jag inte någon jättelust för att skriva detta nu.. håll ut - jag söker efter bloggandan som jag tappade i går...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 28 december 2010 18:13

Idag när jag skulle skriva i bloggen så hittade jag en länk bland mina besökare som jag tyckte verkade mycket intressant. Jag är mycket intresserad av att läsa andra personers sims-bloggar också, så jag gick in och kollade på denna.


Blev dock mycket besviken och illa rörd när jag märkte att det var en rak kopia av min egna blogg. Har aldrig blivit upprörd över att läsare tagit inspiration från min blogg utan har istället uppmuntrat personer att skriva om det de tycker om. Men att kopiera exakt samma texter och formuleringar som jag själv skrivit på är ett exempel på att man gått alldeles för långt.


Skriver inte detta inlägg för att peka ut någon utan för att visa att jag inte tolererar kopior av mig själv.


Varnar er som kopierar mig att ni kommer bli avstängda från min blogg. Med kopiering menar jag inte att ni skriver eran egna sims-blogg utan att ni tar det jag skrivit och lägger in på eran egna blogg.  


Hoppas ni förstår varför jag är besviken och att detta tog bort en viss blogganda. Jag vill verkligen att du ändrar din header och skapar ditt egna original för det vinner du på i längden.


Har censurerat namn och bloggtitel för att jag inte vill sjunka till samma nivå. Fråga mig inte om dessa tack.

Av SanneSims, theSIMSblogg - 28 december 2010 10:36

Tidigare delar: Del 1Del 2Del 3Del 4Del 5Del 6Del 7Del 8, Del 9Del 10Del 11Del 12Del 13Del 14Del 15Del 16Del 17, Del 18

En förklaring till hur du läser Greenwoods' finner du här.

Färgerna:

Africa - Grön

Rufus - Orange

Melany - Blå

Trevor - Mörkt gul

Jake -  Brun

Leah - Röd

Bella - Rosa

Hannah - Kryddbär

Annie - Lila

Gäster - Grå


__________ Del 19 __________


- Ååååh! Är det soligt där mamma? Med massa stränder och varma vatten? Och palmer! Finns det palmer?!

- Dumsnut Leah. Det enda som finns är tonvis med kinapinnar och såna har vi ju här hemma.

- Värst vad du var negativ då? Vill du inte hälsa på pappa? Jag vet, du kan ju stanna hemma!


- Sluta nu flickor. Men jag och Wei, pappa, tänkte att det skulle kunna vara kul för er att se vart hälften av er härstammar ifrån.  Vill ni inte så ringer jag Wei och ber honom avboka biljetterna.


- Jag klarar mig bra med Jake som pappa. Jag behöver inte Wei. Dessutom tycker jag du är pinsam mamma! Som hoppar fram och tillbaka mellan männen. Menas det här med att Wei ska bli vår pappa igen nu och att du ska lämna Jake?

- Dumheter Bella. Jag gör detta för eran skull. Vill ni åka själva kan ni få göra det. 

- Nej mamma, det vill inte jag!

- Är det verkligen så tråkigt att få åka utomlands Bella? Vi ska jag bara hälsa på Wei en kort stund. Vill du inte träffa din biologiska pappa?

- Jo, det förstås..

- Så Jag ska inte avboka biljetterna?

- Nej...

- Nej!

- Jag tänkte att vi berättar detta för Rufus och Hannah vid brasan ikväll.


Rufus: - Vad roligt för er flickor! Wei är en rolig man!

- Jag börjar faktiskt tycka att det ska bli roligt nu!

- Braaa Bella!


- Jag tänker be honom att lära mig kampsport!

Rufus: - Det kan ju Africa lära dig ju Leah!

- Men jag slår vad om att Wei kan det bättre.

- Jag gick faktiskt om Wei i ett väldigt tidigt stadie av min kampsportkarriär.

- Vaa? Så du är bättre än en kines?!

- Inte så Leah..

- Oj, än en... vad heter det då?

- Än Wei, ja!

- Hahaha!

- Juste, Rufus.. Medans jag och tjejerna är borta så ska Jake fixa ordning hemma hos sig för alla oss. Detta betyder att du och Hannah får ta hand om detta huset medans vi är borta. Jag hoppas du klarar av det trots det som hänt mellan er.

- Jadå, det är ingen fara.


- Hejsan, vad pratar ni om då?

- Hej Hannah.

- Hejsan!

- Hallå...

Jake: - Hejhej..

- Vi pratar lite om att jag och tjejerna ska åka på en liten resa.

- Till Kina Hannah, till Kina!!

- Jaså?

- Och medan de är borta ska jag fixa det sista i huset så ni kan flytta in.

- Okej.

- Det betyder att du och Rufus får vakta det här huset medans vi är borta.

- Okej!


- Det blir väl alldeles utmärkt?

- Javisst!

- Ska det bli spännande då tjejer?

- Aaah! Jätteroligt!

- Ska ni bo hos Wei?

- Nej, vi har bokat in oss på ett vandrarhem i samma by.

- Åh!


- Jag går till Amber..

Det blir helt tyst i ringen medan Rufus reser sig upp och går. Hannah sitter stilla och tankarna susar runt i hennes huvud. 

"Vadå..? Hur menar han? Amber?"

Hannah får ont i magen av oro och de obehagliga känslorna når henne över huvudet. Hon fäller en tyst tår, som ingen ser. Hon vet att detta betyder att han verkligen inte ville ha henne, att Rufus bara testade hur det skulle kännas så han blev säker på om det är Amber eller Hannah han tycker om. Hon förstår nu att det är Amber han vill ha...


Tvillingarna och Jake förstår inte vad som pågår och fortsätter att prata på som vanligt. Men Africa förstår mer än väl. Hon vet inte vad hon ska kunna säga för att trösta Hannah som stirrar sig blind på den tomma stolen där hennes livs kärlek befann sig för fem minuter sedan...


Hannah: - Ehmm... Jaa, roligt för er tjejer. Tyvärr är jag ganska trött.

Bella: - Vad menar du Hannah? Vill du inte höra om vad vi ska göra i Kina?

- Flickor. Hannah har mycket att stå i imorgon så det är bäst hon får vila av sig.

- Okej...

- Vad ska du göra Hannah?

- Jobba.


Det brister totalt för henne när hon lämnar elden. Hennes hjärta är krossat.



  

... forts. följer ...

onsdag

Av SanneSims, theSIMSblogg - 22 december 2010 17:32

Wiihooo! Nu är jag nitton!

När jag fyllde år den 29 november i år så fick inte så mycket som handlade om The Sims, tyvärr. Jag fick 4000 SimPoints till SimStore och Sims 3 till mitt PS3. Ungefär det min familj kunde skaffa i The Sims-väg. Lika nöjd för det var jag! :D

Förutom Simssaker så fick jag kläder, skönhetsprodukter och presentkort på tatuering!


Hade jag tyckt om tårta då hade jag definitivt velat ha en sån här också!

... men nu råkar det vara så att jag är mer intresserad av mat än socker ^^


Nu har jag lovat pappa att hjälpa till med hans julhandling så Greenwoods' kommer lite senare under kvällen :)

Av SanneSims, theSIMSblogg - 21 december 2010 23:07


isabell kommenterade:
Tisdag 21 dec 19:35
Tjenare!
Du kan du inte göra något så att alla läsare kan skicka bilder till bloggen?
Det skulle va grymt och idag var det sista skoldagen för år 2010!
Och jag har skaffat en ny mobb!
och jag får fira två jular en hoss mormor på julafton och sedan så har vi lillejul i vår familj och det e den 23 dec.
Och jag är verkligen nöjd med min syrras julklapp!
och så har jag gjort en vit smock kläning i sköjden.alla tycker att jag ska bli designer när jag blir vuxen men jag har siktat in mig på avokat.
tack och hej lever pastej!
P.S.Ska du inte ha nedräkning för jul?
SVAR:
Hejsan Isabell! 
Någon nedräkning inför jul, det blir det inte. Inte för nyår heller. Det händer alltför ofta tycker jag. Istället sätter jag ut nedräkning för nästa release av ett Sims 3 prylpaket! Det kan du läsa om i dagens tidigare inlägg.
Vad det gäller bilder så är alla välkomna att skicka in bilder som inte är upphovrättsskyldiga eller kränkande till SanneLinnea@hotmail.com. Hur du vet att bilderna har kommit fram till mig får du reda på via ett bekräftningsmail, där står det även datum för publicering. Skriv in eventuell text du vill ha till bilden/bilderna i samma mail!
MVH.
Sanne Linnéa

isabell kommenterade:

Tisdag 21 dec 19:35

Tjenare!

Du kan du inte göra något så att alla läsare kan skicka bilder till bloggen?

Det skulle va grymt och idag var det sista skoldagen för år 2010!

Och jag har skaffat en ny mobb!

och jag får fira två jular en hoss mormor på julafton och sedan så har vi lillejul i vår familj och det e den 23 dec.

Och jag är verkligen nöjd med min syrras julklapp!

och så har jag gjort en vit smock kläning i sköjden.

alla tycker att jag ska bli designer när jag blir vuxen men jag har siktat in mig på avokat.

tack och hej lever pastej!

P.S.Ska du inte ha nedräkning för jul?




SanneLinnéa svarade:

Tisdag 21 dec 23:07

Hejsan Isabell! 


Någon nedräkning inför jul, det blir det inte. Inte för nyår heller. Det händer alltför ofta tycker jag. Istället sätter jag ut nedräkning för nästa release av ett Sims 3 prylpaket! Det kan du läsa om i dagens tidigare inlägg.


Härligt att du redan har drömmar du vill uppfylla! Men advokat, det låter verkligen svårt. Jag hoppas du klarar det, jag hejar på dig!

Om du inte längre vill bli advokat så kan du alltid falla tillbaka på att bli designer.


Julklappar, juste.. Dessa ska införskaffat. Och det som jag inte hunnit med. Attans! Ny telefon har jag också, har inte lärt mig den ännu, men den kunskapen kommer väl till mig så småningom.


Vad det gäller bilder så är alla välkomna att skicka in bilder som inte är upphovrättsskyldiga eller kränkande till SanneLinnea@hotmail.com. Hur du vet att bilderna har kommit fram till mig får du reda på via ett bekräftningsmail, där står det även datum för publicering. Skriv in eventuell text du vill ha till bilden/bilderna i samma mail!

MVH.

Sanne Linnéa


Av SanneSims, theSIMSblogg - 21 december 2010 22:35

Nu är det helt klart!

Nästa The Sims 3-tillägg kommer att heta Utomhuslyx och kommer att vara ett prylpaket. Datumet för utkomst är satt till 1 februari 2011 så jag ställer nedräkningen här till höger på detta!

Jag längtar väldigt mycket till detta och känner att det är ett prylpaket som jag verkligen vill ha, till skillnad från Gasen i Botten som jag inte var så lycklig över.


Så här har den svenska The Sims-sidan skrivit om spelet:


The Sims 3: Utomhuslyx Prylpaket

För första gången kan dina simmar få lite utomhuslyx till sina hem. Vare sig de dekorerar uteplatsen, fixar stämningen med ett utomhusbad eller tänder den ultimata grillen så får din sims uteplats nu en boost. Ge dina simmar allt de behöver för att få en snygg och bekväm utomhusmiljö med The Sims 3: Utomhuslyx Prylpaket! 


INNEHÅLL


  • Bygg den perfekta fresco-omgivningen åt dina simmar med tjusiga möbler, utomhusapparater och mysiga eldstäder och brasor.

  • Ge dina simmar flera unik spa-bad där de kan ta det lugnt med vänner eller ha det mysigt med någon speciell.

  • Höj värmen med den totalnya bordsgrillen som en del i utomhusköket och ta deras kokkonster till nya nivåer.

  • Välj mellan två nya stilar. "Trädgårdsterrass" har eleganta vridna metallföremål och "Solnedgång på verandan" tar sig an värmen i naturen. 

  • Klä dina simmar i chica men vardagliga kläder för en dag i solen, eller en avkopplande kväll under stjärnhimlen.


TheSims.se" href="http://www.thesims.se/products.view.asp?id=74" target="_blank">Källa!


SystemkravPC:
• Windows XP (SP2) Vista (SP1)
• XP: 2,0 GHz P4-processor eller motsvarande
• Vista 2,4 GHz P4-processor eller motsvarande
• XP: 1 GB RAM Vista: 1,5 GB RAM
• Minst 6,5 GB hårddiskutrymme med minst 1 GB extra utrymme för anpassat innehåll
• 128 MB Grafikkort med stöd för Pixel Shader 2.0

MAC:
• Mac OS X 10.5.7 Leopard eller högre
• Intel Core Duo-processor
• 2 GB RAM
• 6.1 GB ledigt hårddiskutrymme med minst 1 GB extra utrymme för eget innehåll och sparade spel
• ATI X1600 eller Nvidia 7300 GT med 128 MB grafik-RAM eller Intel Integrated GMA X3100
Av SanneSims, theSIMSblogg - 20 december 2010 22:58

Det är skönt att må bättre nu så man kan arbeta mer med bloggen.

Så typiskt bara att det skulle hinna bli juletider innan jag bättra på mig.

Eftersom jag jobbar i butik och mår hyffsat bra nu så kommer jag att jobba full tid (11-19.30) måndag, tisdag, onsdag, torsdag och på självaste julafton, fredag.

Jag ska uppdatera bloggen så mycket jag hinner i alla fall. :)


Bortsett från i dag så kommer Greenwoods' del 19 onsdagen den 22/12 och så en julspecial den 24/12 och efter det så ska det rulla på som vanligt varje onsdag.


Jag har fått nedsatt immunförsvar och blivit offer för flertalet inflammationer, bakterier och virus det är därför jag varit borta!

Nu har jag fått medicin som ska hjälpa att förstärka mitt immunförsvar och jag äter på ett speciellt vis för att kunna bli helt frisk så snart som möjligt!

Tack för allt stöd härifrån och ursäkta avbrottet! 


  

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards