Direktlänk till inlägg 5 januari 2012

Gratis växter från Store!

Av SanneSims, theSIMSblogg - 5 januari 2012 13:29

Gratis växter


Fina växter till sina hus kan man aldrig få för mycket av!

Här är några som är gratis från The Sims 3 Store.

Det enda du behöver för att kunna ladda ner dem är ett Store-konto.


 


Snurrigt


Denna perfektion av hantverk och grönska ger en känsla av stil var den än placeras.

  

Miljö: 2
 
Pris: Gratis
Storlek: 1 x 1
 



Lövande


Låt din blick svepa från golv till tak när du tar med dig naturens skönhet inomhus.

  

Miljö: 2
 
Pris: Gratis
Storlek: 1 x 1
 

 


Terra


Likt en flamencodansare är den här krukväxten full av rytm och passion.

 
Miljö: 2
 
 
 
Ingen bild

Sofie

5 januari 2012 14:43

Roligt att fina saker också blir gratis! Älskar din blogg Sanne! Det är första gången jag är den första som kommenterar!:D

 
Ingen bild

Johanna

5 januari 2012 15:34

Växter is the shit! :D

 
Ingen bild

Ellie

5 januari 2012 15:54

Precis vad jag behövde, mer växter. :)

 
Fanny

Fanny

5 januari 2012 15:55

Har du inte redan tipsat om dem, för typ ett år sedan? :P

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
Emma

Emma

5 januari 2012 16:26

Hej!
När jag ska bygga en värld oh klickat upp "skapa en ny värld."
så står det att jag måste ange en höjdmappsfil, och jag vet inte vad det är och jag kan heller inte välja till något ?
vad är felet?:o
kram!

http://www.lajjjne.devote.se

 
Lole.se

Lole.se

5 januari 2012 17:42

Besök http://www.lole.se för roliga bilder, historier och videoklipp! - DÖDA TID!

http://www.lole.se

 
Ingen bild

Stina

5 januari 2012 19:26

Hej! vilken värld spelade du in princessa??? kan inte du skriva en länk där man kan ladda ner den?? skulle vara jätte jätte snällt :)) <3 // kram

 
Ingen bild

Sanna

5 januari 2012 19:48

Skönt att du är tillbaka nu, Sanne! Jag har saknat din blogg sjukt mycket!! Fast jag förstår såklart varför du mått dåligt. Hoppas du mår bättre snart.

 
Cornelia

Cornelia

5 januari 2012 19:48

Asså jag fuskade till mig massa pengar (motherlode), men nu vill jag liksom försörja mig själv. Finns det något sätt att få bort pengarna???

http://corneliacurre.blogspot.com

 
Fanny

Fanny

5 januari 2012 21:24

Cornelia: Skriv testingcheatsenabled true i fuskrutan och tryck enter, sedan öppnar du fuskrutan igen och skriver Familyfunds efternamn pengar

Efternamn = Hushållets namn, t.ex Berg
Pengar = Hur mycket pengar du vill att din sim ska ha, t.ex 1600

Hoppas det hjälper :)

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Nathalie

5 januari 2012 21:33

Kan ladda ner skapa en värld. Men när jag ska starta det, så står det svarar inte. Det är beta. Så måste jag ladda ned nåt beta program?
Kan nån hjälpa mig?

Har laddat ned dom. Fast använde som knappt för dom var ganska stora. xD

 
Linnea

Linnea

6 januari 2012 13:24

Jag använder skapa en värld ganska mycket fast först var det samma sak med mig Nathalie
men du kan försöka installera om skapa en värld sen så måste du också ha din sims skiva i när du startar upp det Hoppas det hjälpte :)

http://the-sims-bloggen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

SimsHozzan

6 januari 2012 14:50

Åh, använder den första växten mycket, även om jag tycker "Lövande" är finare x)

 
SimsHozzan

SimsHozzan

6 januari 2012 14:52

Precis som "Linnea" skrev, så kan man prova att ominstallera programmet, det funkade även för mig :)

Personligen tycker jag att det är onödigt knepigt att skapa en värld, men men. Övning ger färdighet, right?

http://simshozzan.bloggplatsen.se

 
Sannacullen

Sannacullen

6 januari 2012 16:29

Hej
Vill snabbt har svar om någon orkar svara xp
ja har gjort en värld på the sims men hur gör ja för att få in den i spelet ??? HOPPAS JA FÅR SNABBT SVAR ;P
Hoppas du mår bra Sanne
Kjjjam :p

http://www.cupcakemaster.webblogg.se

 
Jossa =)

Jossa =)

6 januari 2012 16:59

Hej,hej Sanne och alla andra! Jag vet inte om förra kommentaren jag skrev kom med här men jag får väl ta om det =P Jag vill bli medlem på Thesims3.com där Store och community finns och allt sånt. Kan nån berätta om hur det går till där? Om någonting kostar eller sånt. Och hur man får mera Simspoints och vad det där med serienummer när man ska registrera sig är. För om någonting kostar så blir mamma inte glad =P Jag är riktigt tacksam för svar =)Ha det bra! =D

http://jossasbloggen.blogg.se

 
Jossa =)

Jossa =)

6 januari 2012 17:08

Och så vad det är för skilnad på exchange och store =P

http://jossasbloggen.blogg.se

 
Amelia

Amelia

7 januari 2012 00:12

Jossa: det är gratis att gå med, men om du är under 18 behövs målsmans tillåtelse att registrera sig. Men man kunde tro att det skulle vara så lätt, nej, så enkelt är det inte! Målsmannen måste själv skriva in sin egen personliga info om barnet är under 18, annars godkänns det inte!
Men i alla fall, du skriver in seriekoden till ditt sims 3 och sedan kan du utlösa 1000 gratis Simpoints som du kan använda för att köpa föremål i Store för. Vill du ha fler Simpoints så kostar det riktiga pengar.
På exchange-sidan kan du ladda ner simmar, kläder, accessoarer m.m ladda inte ner för mycket bara, det är ett gott råd!
På Store finns allt man kan begära som har med sims att göra, men det kostar Simpoints, och alla föremål där är gjorda av EA och inte av medlemmar!
Hoppas att det hjälpte! :)

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Nessie

Nessie

7 januari 2012 11:15

Ja, Amelia, du tog mina :p

http://thesimser.bloggplatsen.se

 
Jossa =)

Jossa =)

7 januari 2012 11:54

Amelia: Tack så jättemycket! Det hjälpte mycket =D Synd bara att Simspoints kostar riktiga pengar =/

http://jossasbloggen.blogg.se

 
Levina

Levina

7 januari 2012 15:41

Jossa =): Fick du några gratis simpoints då?
För ibland (ganska ofta) får man det ^^
Nyfiken jag är, hahah

http://thesimser.bloggplatsen.se

 
Jossa =)

Jossa =)

7 januari 2012 16:57

Levina: Haha, jag har inte testat ännu X) Jag måste ha mammas tillstånd först, hon ska läsa igenom något eller nåt först =P

http://jossasbloggen.blogg.se

 
Levina

Levina

7 januari 2012 17:19

Jossa =): Åh, synd, nyfiken som jag är vill jag ju veta, haha :p

http://thesimser.bloggplatsen.se

 
Alicia

Alicia

7 januari 2012 21:54

Hej jag har en fråga om Sims 3 leva livet!

När mina simbarn ska på aktiviteten balett så står det att "Din sim måste vara på lektionen innan hon kan vara delaktig" Jag förstår inte riktigt vad som är felet, hoppas du kan hjälpa mig, svara isåfall på min blogg!

kraaam!

http://namnetblevalicia.blogg.se

 
Levina

Levina

8 januari 2012 10:23

Alicia: Konstigt, så är det aldrig för mig o_o
Alla mina går på aktiviteterna helt utan att jag behöver göra något, och baletten är efter skolan för mig.
Testa att aldrig gå från skolan den dagen?
Jag vet inte hur jag ska hjälpa dig, tyvär, då det aldrig inträffat för mig.

http://thesimser.bloggplatsen.se

 
Jossa =)

Jossa =)

8 januari 2012 10:52

Alicia: Det är precis samma sak för mig!!!!! O_O Sedan jag installerade husdjur så har det varit så. Men ett tips som kanske kan funka, jag har aldrig testat men... Står det "utflykt" istället för "lär sig" där skolan är vid behovmätaren, ryggsäcken, livsbelöningar o.s.v Försök att inte åka på utflykter när det kommer en ruta om det, för när jag går i skolan där så står det "utflykt" fast det är inte det O_O Förlåt om jag är dålig på att förklara, men hoppas det funkar =)

http://jossasbloggen.blogg.se

 
Therese

Therese

8 januari 2012 17:47

Cornelia: Om du inte vill använda fusk så kan du skänka bort pengarna du inte vill ha kvar. Men det kan också vara ganska segt, eftersom man högst kan skänka 1 000 simdaler åt gången.

Hoppas det hjälpte ;)

http://theworldofsims,blogg.se

 
Fanny

Fanny

9 januari 2012 11:33

Fast att skänka bort pengar går ju bara om simmen är Ond eller God.

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
Cornelia

Cornelia

9 januari 2012 14:53

Hittade ett fusk :) (testingcheatsenabled true "sen" familyfunds (hushållsnamn) (så mycket pengar man vill ha):D

http://corneliacurre.blogspot.com

 
helloAnnis

helloAnnis

9 januari 2012 16:58

Älskar din blogg!! Ni kan gärna besöka min blogg^^

http://helloannis.bloggplatsen.se

 
jussi

jussi

9 januari 2012 18:04

hej hej! besök min nya blogg! :D

http://jussis.devote.se

 
MastaN

MastaN

9 januari 2012 18:16

har alla växterna redan! ;)

http://mastaans.devote.se

 
Fanny

Fanny

9 januari 2012 18:36

Cornelia: Det skrev ju jag? :o

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Me(:

9 januari 2012 18:58

På thesims's hemsida, hur skaffar man sig Simpoints (eller vad det heter, det man behöver för att köpa grejer.. ni vet) gratis? Jag vet att man kan köpa det för 'riktiga' pengar eller så lägger man in de spel man har.
Hur ska man göra för att få det gratis utan att lägga in spelen? Går det ens? Tacksam för svar(:

Älskar din blogg Sanne!!<3

 
Fanny

Fanny

10 januari 2012 08:10

(Nu blir det så här att jag skriver hela tiden igen av någon anledning, förlåt om någon stör sig)

Me (:, det går inte att skaffa gratis utan att lägga in spel och köpa. Man kan säkert vinna i tävlingar och så, men inte bara helt gratis. (geez, det är EA vi pratar om)

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

10 januari 2012 15:08

Levina: Va? Vad menar du med att jag tog dina Simpoints? Nu har jag skaffat ett eget konto där och kallar mig Simheart96! Jag har haft mitt eget i flera månader nu, jag har inte tagit något från någon och särskilt inte Simpoints! :/

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Emily

11 januari 2012 12:37

Amelia, hon sa aldrig att du tog hennes simpoints? Hon sa: "Du tog mina", vilket jag antar att hon menade att du tog orden ur munnen på henne. Dessutom så kan man inta ta simpoints från någon annan. Enda sättet att få någon annans simpoints (man får dock inte själva simpointsen!) är om personen i fråga väljer att ge dig en present.

Sen måste jag även tilläga: VARFÖR gör du ett utropstecken i varenda mening du skriver? Jag har aldrig sett dig skriva en endaste mening utan att använda ett utropstecken. Varför? Det ser inte särskilt trevligt ut när du missbrukar utropstecknen sådär mycket ju. Och nej, jag menar absolut inget illa. Ställde dig bara en simpel fråga. Tack för mig.

 
Amelia

Amelia

11 januari 2012 14:35

Men Emely, jag menar absolut inte att verka otrevlig när jag använder utropstecken, men du får det att låta som om det är ett brott att använda det! Sorry, men jag uppfattar det så.
Och jag använder inte alltid utropstecken, så där har du missuppfattat lite.
Och om Levina menade att jag tog urden ur munnen på henne kunde hon väl skrivit lite tydligare, vi pratade ju nyss om Simpoints. :/

Och jag visste redan innan du sa det att man inte kan ta andras Simpoints, faktiskt.

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Emily

11 januari 2012 16:10

Nehe, okej. Då ber jag så hemskt mycket om ursäkt. Jag tycker iallafall att det verkar lite otrevligt att skriva ett utropstecken i stort sett i varje mening man skriver. Så kanske inte du uppfattar det, men det gör jag.

Att hon kunde varit lite tydligare med det hela kan jag också hålla med om, men om man plussar ihop ett och ett så förstår man ju ändå lite hur hon menade, tycker jag.

Vad bra att du redan visste att man inte kunde ta någon annans simpoints, men det finns faktiskt folk som inte visste det. Men nu gör dom det. :) Som sagt, menade inget illa. Har absolut ingenting emot dig då du verkar vara en jättetrevlig tjej. En bra blogg har du också. Fortsätt så!

 
Amelia

Amelia

11 januari 2012 17:45

Det är lugnt, Emely. :) Och det är bra att du står för dina egna åsikter, jag brukar visa andra hänsyn i fall som dessa till exempel.
Ha det bra!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Fanny

Fanny

12 januari 2012 15:46

Sanne... Kommer detta inlägg bli som "En kull blandras!" eller?

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sofie

12 januari 2012 16:22

Fanny.. Hon skrev ju att hon inte mår så bra just nu! Jag tyckte det var duktigt gjort att av henne att blogga..

 
Ingen bild

Me (:

12 januari 2012 18:20

Men ursäkta mig Fanny, jag frågade. Alla är inte lila sims-kunniga som du eller Sanne. Tack för svaret, men en aning trevlig går inte jorden under av!

 
Ingen bild

Lisa

12 januari 2012 18:29

Fanny, ge dig nu. Sanne har varit med om ett dödsfall. Hon bloggar när hon vill blogga. Stör du dig på att hon inte gör det så är det bara för dig att sluta läsa.

 
Amelia

Amelia

12 januari 2012 19:32

Jag måste säga att jag håller med Lisa, Sofie och Me. Dödsfall kan ta hårt på en, tänk dig om du var i Sannes skor? Hur hade du känt då, Fanny?

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Fanny

Fanny

12 januari 2012 19:33

Okej, förlåt, jag medger att jag bara klagar hela tiden (wooah, att jag, den envisaste i världen, medgav något sådant...). Shame on me. Jag hoppas Sanne mår bättre snart iaf, men hon verkar vara på väg tillbaka (hon låter ju ändå inte såpas "ledsen" i inläggen, fast jag vet ju inte om hon har bra "pokerface" eller något sådant...)

Håller med alla som har "Klagat" på mig, jag har alltid fel. Alla här är väl trötta på mig vid det här laget innerst inne... ERKÄNN!

Me :), för övrigt var ju inte det menat för att låta oartig, om du uppfattade det så så ber jag om förlåtelse! Jag VILL INTE vara taskig, jag måste verkligen TÄNKAAAAAA innan jag skriver något här nu. Grr. Dumma mig.

Allt är mitt fel, och jag vill absolut inte vara taskig. Jag bara springer först och tänker sedan, vilket jag har gjort i hela livet...

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

fannys fan nr1

12 januari 2012 19:54

håller mede fanny. ni ska inte klaga på henne för varför får ni säga det ni tycker och inte hon då. så jag tycker amelia lisa me och sofie kan lägga av nu. LÄGG NER

 
Ingen bild

Sofie

12 januari 2012 20:44

Fanny jag menade inte att såra dig inte alls! Allt är inte ditt fel det var inte såå jag menade! Jag tänkte bara att Sanne är nog lite ledsen nu" Förlåt! Men nu släpper vi detta, det ska ju inte bli bråk igen? :)

 
Fanny

Fanny

13 januari 2012 07:54

Sofie, det är lugnt, du sårade inte mig ;) Det är ju mitt fel att denna diskussion startades, så... :P

Fannys fan nr (aaaw...), du behöver inte försvara mig. De är inte taskiga på något sätt direkt ;)

Men iaf, inge mer bråk nu!

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
Fanny

Fanny

13 januari 2012 07:55

Heh. Glömde att skriva en etta efter "nr" i förra kommentaren. Glömsk man är.

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lotta

2 februari 2012 17:15

Hej snälla skulle du kunna hjälpa mig!! Jag har precis installerat the sims 3 och startade de och det fungerade som vanligt men sedan när jag precis efter installerade the sims 3 husdjur och startar spelet kommer det upp "okänt fel inträffade". Vad fan ska jag göra?? Har en mac. Blir snart galen.. :/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 september 2020 08:35

Hej!   Thesimsblogg har funnits ett bra tag nu och saker har förändrats sedan starten. Sidan har fortfarande en del besökare, därför behövs det här inlägget.    Thesimsblogg kommer att bli SanneSims.com.  Guider och tips kommer att finnas d...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2020 13:33

Genom funktionen "Min historia" när man skapar en Sim i The Sims 4 så kan man lite slumpartat (inte riktigt) få ut färdigheter, egenskaper och startkapital till en Sim eller ett hushåll. Detta gör det lättare för oss att skapa den simmen vi har i tan...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2020 12:00

Varje gång jag startar Origin möts jag av nya uppdateringar. Inte nog med det, om jag klickar uppdatera i den pop-up-rutan som dyker upp och väljer att uppdatera den vägen så funkar det inte. Origin stängs bara ner. Jag får då starta upp igen och try...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2020 10:11


Hej, igen.   Jag går igenom allt som ligger. Alla frågor, alla kommentarer och så alla icke godkända gästboksinlägg.  Så 8 år senare, jag har bytt headern och jag gratulerar Fanta! Hoppas att du inte tog alltför illa upp av att min header låg k...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2020 10:00


Hej!   Dom som har mig som vän på Sims 3 communityn kan gå in och se mina egenskaper. Där har jag valt "tankspridd". Frågan är om man kan vara så tankspridd att man skapar en blogg om ett spel som blir omtyckt och som är som mest omtyckt av en sj...

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards