Direktlänk till inlägg 28 februari 2012

Märkliga grejer: Enhörning kom för att säga hejdå.

Av SanneSims, theSIMSblogg - 28 februari 2012 22:47

Det är lite udda att en enhörning dyker upp på just mina simmars tomt (de bor mitt i centrum).

Än märkligare är det dock att en enhörning kommer för att dö på min tomt!

Detta hände ändå "i natt".


   




Mycket märkligt...


 
 
Gummis

Gummis

29 februari 2012 07:34

Åh sorgligt, till min tomt kom det ett dött föl (spöke) en gång! De är oxå märkligt eftersom djuren bara kan dö av ålderdom!

http://simsweden.blogspot.com

 
Ingen bild

Sofie

29 februari 2012 07:50

Men vad knäppt! Kan inte djur dö av hunger ? :O

 
Ingen bild

Rosakaty

29 februari 2012 09:05

Sorgligt!

 
Ingen bild

Ellie

29 februari 2012 10:06

Märkligt! :O

 
Hanna

Hanna

29 februari 2012 11:07

Coolt.. Kolla in min nya blogg?^^
http://thesims3-blogg.bloggplatsen.se/

http://thesims3-blogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lina

29 februari 2012 11:13

Är så glad att du är tillbaka nu, Sanne! :D

 
Clara

Clara

29 februari 2012 13:33

HAHAHAHA alltså hur rider han i sin långa "klänning"...

http://www.clarajo.blogg.se

 
Amelia

Amelia

29 februari 2012 14:11

Wow, märkligt var rätt ord.
Clara: liemannen har ju ingen klänning, det är en svart kappa. :)

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
TheSimsStories (nyligen skapat)

TheSimsStories (nyligen skapat)

29 februari 2012 14:57

konstigt sätt en enhörning dör på! (har inte the sims husdjur)

http://www.thesimsstoriesblogg.bloggplatsen.se

 
TtheSsims3

TtheSsims3

29 februari 2012 15:09

Hej.
Konstigt att det hände O.O
Men en gång när min kompis spelade så kom liemannen hon gick in i köpcentret och klickade på liemannens lie. Då satte hela spelet av sig D:
Är det ett bugg? D:

http://TtheSsims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sawi x3

29 februari 2012 16:04

Jaa! Sanne är tillbax :)
Men vad skumt att enhörningen bara kom till din tomt och dog! :P

 
Räkan

Räkan

29 februari 2012 18:04

Asså jag menar ärligt vem sitter och skriver om sånna här ointressanta grejer??!!! Jag menar "EN ENHÖRNING KOM FÖR AT SÄGA HEJDÅ!!!" Äre sant men GUUUUDDD VA COOLT!! DAAAAA!!

http://tjeeena.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Linn

29 februari 2012 18:49

Till att börja med! Räkan: Hon skriver nog vad hon vill!
Och sen undrar jag bara vilken stad du har gjort Prinsessa i ?? :))

 
^.^

^.^

29 februari 2012 20:13

Konstigt... Vissa kämpar verkligen för att ens HITTA enhörning och så kommer den till din tomt i ditt spel... Vet du om det är olika stor chans för alla att hitta enhörningen? För en kompis till mig har letat i flera veckor (både på riktigt och i simset) utan att hitta den. Har försökt hjälpa henne med allt jag kan, men den kommer aldrig-.-

http://theesimsblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jenny

29 februari 2012 20:29

Räkan: Eh? Du ser väl att det finns andra som tycker det är intressant?? och om du tycker att det är ointressant kan du väl bara strunta i det, istället för att såra någons känslor. Tänk till nästa gång!

 
lovisah

lovisah

29 februari 2012 21:02

hejj ^^ tycker du är super bra på att göra historier :D jag tycker att det var rätt länge sen sedan du gjorde en ny histora. kan inte du göra en snart? det skulle vara så roligt :D

http://www.thevampirediariesswe.bloggplatsen.se

 
Räkan

Räkan

29 februari 2012 21:59

Jenny: Men lilla lilla Jenny gud vad du är smart! :) Asså någon borde ju fan ge dig nobel priset elr nåt! :)

http://tjeeena.bloggplatsen.se

 
Räkan

Räkan

29 februari 2012 22:00

Linn: Jag skriver NOG vad jag vill!

http://tjeeena.bloggplatsen.se

 
Alice

Alice

29 februari 2012 22:05

Räkan: Det är klart att du får skriva vad du vill, men det är ju lite taskigt att såra andra. Sen måste jag påpeka ditt sätt att skriva, iaf din första kommentar, det får dig att framstå som att du typ är tio år och vill ha uppmärksammhet...

http://doriz.blogg.se

 
Amie

Amie

29 februari 2012 22:31

Alltså bry er inte om vad hon skriver 1. kan sanne se hennes IP-adress och gissa hur mycket hon kan leka med det ? 2. Hon e så feg så hon vågar inte skriva sin namn 3. Hon tjatar om alla bloggar liksom :
Kolla in tjeeeena.bloggplatsen.se som inte fattar att alla har ett eget smak !

http://amiestar.bloggplatsen.se

 
Fanny (från mobilen)

Fanny (från mobilen)

1 mars 2012 08:58

Räkan, ska du bitcha på Sannes blogg också? Räckte det inte med min? A-T-T-E-N-T-I-O-N W-H-O-R-E!
Alice: Du har helt rätt i att hon bara vill ha uppmärksamhet och självklart med allt annat i kommentaren, men tio år..? Jag är tio år och blev lite ledsen av det (fyller visserligen 11 om typ två veckor...). Folk i min ålder är mognare än vad de flesta tror. Då är bara frågan hur gammal "Räkan" är...? Hon visar sig ju inte vara så mogen :P

http://Fantasims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jossan Bullen 2

1 mars 2012 10:02

Skumt.

Föresten, jag har en sim på kvällsnöjet som har fem stjärnor :). Nu har det kommit ett falskt rykte om att han har kissat på sig. Går det att göra något åt det så att min sim slipper lida?

 
Carroji

Carroji

1 mars 2012 10:08

Jossan Bullen 2: Du kan åka till stadshuset och stämma för förtal lr något sådant för en viss summa pengar. I vissa fall kan du vinna och du slipper den negativa "moodlet" saken men du kan också förlora fast det brukar inte hända så ofta ^^

http://carroji.blogspot.com

 
Fanny

Fanny

1 mars 2012 10:18

Haha, jag har bara provat att stämma någon vid stadshuset en gång och då förlorade jag och fick betala 3000 simdaler. :P Men det kanske var för att min sim bara var trestjärnig... Annars kan man fuska bort humöreffekten igenom att skriva "Testingcheatsenabled true" i fuskrutan och sedan hålla ner ctrl och trycka på humöreffekten så försvinner den. Hoppas det funkar :D

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
Räkan

Räkan

1 mars 2012 10:29

Asså tro det eller ej så spelar jag the sims nästan varje dag, men tyckte bara att detta inlägg var lite underligt!

http://tjeeena.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ida

1 mars 2012 13:56

Fanny: Du är kanske tio år, men du beter dig som m12, du är mognare än vad man tror. Och du sårar inte folks känslor, så ta inte illa upp. Alla har vi varit tio år någon gång i tiden, till och med den smartaste kan vara dum, som Räkan.

Räkan: Är det ditt riktiga namn? Tyckte dina föräldrar att du var för liten eller?

 
Amelia

Amelia

1 mars 2012 15:53

Jag minns när jag var tio år. (Tyvärr är det kanske inga glada minnen för min del). Jag var i alla fall mer mogen än de flesta i min klass, tro det eller ej.
Ida: ja, det stämmer. Men alla? Alla utom de som är under tio år, kanske du menar?

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ida

1 mars 2012 16:37

Amelia: ja, det är det jag menar :)

 
Ingen bild

Jenny

1 mars 2012 19:47

Haha, Räkan har tagit bort sin blogg nu !

 
Simsbloggaren

Simsbloggaren

1 mars 2012 21:00

Tja! Snygg blogg! Kolla gärna in min blogg där jag skriver dagbok SOM EN typisk tonårssims i 2:ans spel! Kommentera gärna dådå ;) Kram!
www.asimsdiary.devote.se

http://www.asimsdiary.devote.se

 
Alice

Alice

2 mars 2012 15:33

Fanny: det var absolut inget illa ment mot dig när jag sa att räkan var som en tioåring, det var bara något jag slängde ur mig. Men du är verkligen mogen för att vara 10 år? Trodde du var ungefär min ålder, eller över 12 iaf :)

http://doriz.blogg.se

 
Ingen bild

Simsbloggsläsaren

3 mars 2012 11:43

Inte för att vara dum, men det verkar som om Sanne också kom för att säga hejdå....

 
Ingen bild

Ida Z

3 mars 2012 12:40

Hej.
Hur laddar man upp bilder från utforskaren?? Det står att man ska skriva bildens "URL" vad betyder det?

 
Ingen bild

Elin!

3 mars 2012 13:48

Hej! Jag är en glad ''sims-spelande'' tjej på 14 år! Jag har aldrig haft direkta problem med mina spel... Men igår när jag skulle uppdatera stod det '' Felaktig fil har hittats''. Så det gick inte att uppdatera... ;( Vet någon vad som har hänt? Jag har inget eget innehåll installerat förutom saker från store.. Tacksam för svar!

 
Lena

Lena

3 mars 2012 14:23

Kolla min nya sims blogg!! Har nyss lagt upp en ny serie : Legacy Savann

http://3sims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lisa

3 mars 2012 16:16

Hejhej! Jag undrar hur man flyttar in i frankrike ?? tacksam för snabbt svar :))

 
Ingen bild

Lisa

3 mars 2012 16:17

Alltså utan att åka på semester så vill jag BO där hela tiden liksom :)

 
Ingen bild

Jenny

3 mars 2012 17:08

Lisa: Det går inte att flytta dit. Du kan ju äga ett eller flera hus men du kan bara vara där på semester. När du har nått visumnivå 3 kan du vara där väldigt länge men du måste ju åka hem igen tillslut. Synd bara att man måste vänta typ i 2 dagar för att åka dit igen...

 
Ingen bild

Lisa

3 mars 2012 17:34

Jenny: Attans! jag som ville bo där :P men tack för hjälpen! :))
Jo! du kanske kan hjälpa mig med en annan sak: När man har slagit in koden TestingCheatsEnabled true så kan man ju lägga till simmar i sin familj som går på gatan duvet, men om jag inte vill ha dom i min familj längre hur gör jag då?? För jag vill inte radera dom liksom...Så jag undrar om det finns något enklare sätt att få bort dom på än att flytta ut dom. :)) Tacksam för svar ^^

 
Amelia

Amelia

3 mars 2012 18:20

Lisa: enklare sätt att få bort dem än att få dem att flytta ut finns nog inte. Men det är ju bara att använda mobilen och välja "flytta". Flytta över simmarna till höger sida. Kryssa för rutan "sparka ut". Klicka på bockmarkeringen, godkänn nya hushållet och sen är du klar! (De utsparkade simmarna skaffar nya hem på egen hand, så du behöver inte oroa dig för det.)

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jenny

3 mars 2012 18:31

Är det någon som vet hur man åker på smekmånad?? Man ska tydligen kunna göra det i the sims 3 Leva Livet men jag vet inte hur?

 
Erikus

Erikus

3 mars 2012 18:36

ja, det var skumt med enhörningen. älskar denna blogg!
PS. kika gärna in på min blogg, gjorde den idag, så kanske inte så mycket att titta på än men...här är adressen:

erikassimsblogg.bloggplatsen.se

http://erikassimblogg.bloggplatsen.se

 
Erikus

Erikus

3 mars 2012 18:38

oj, det blev fel med addressen! här är den

http://erikassimsblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

s

3 mars 2012 19:50

Hände mig också! Fast med en katt. Väldigt stört att den bara dök upp för att dö på min veranda, haha.

 
Ingen bild

s

3 mars 2012 19:52

Btw, älskar din historia Voiceless! hoppas på ett till "avsnitt". ;)

 
Ingen bild

Lisa

3 mars 2012 20:54

Amelia: Okej! :) Tack ska du ha! ;))

 
Ingen bild

sophia.

3 mars 2012 23:19

skönt att du är tillbaka igen. (:

 
Fanny

Fanny

4 mars 2012 08:59

Kommer du att göra en recension av Sovrum & Badrum, Sanne? Det har faktiskt varit ute i en månad! Inte för att jag skulle ha användning av det så mycket eftersom jag redan har spelet (hehe...) men du skriver alltid så bra recensioner, det är kul att läsa oavsett om man har spelet eller inte och det är ju alltid kul att veta vad du tycker! Du har det ju eftersom du har en sim med S&B-hår på din studio.
Simsbloggsläsaren, kom igen, det har inte ens gått en vecka sedan hon uppdaterade? :P Å andra sidan har Sanne ingen anledning (i alla fall så vitt vi känner till) att vara inaktiv, men som sagt, det har inte ens gått en vecka. ;)

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anonym

4 mars 2012 12:52

Läskigt o:
Jag har aldrig sett en enda enhörning ...

 
Ingen bild

Ida

6 mars 2012 20:04

Vad sorligt.....

 
julia

julia

18 mars 2012 14:31

hur får man en enhörning till sitt hem??

http://ritar.bloggplatsen.se

 
Thesims3vici

Thesims3vici

26 februari 2013 18:47

Det hände min kompis också. Fast det var en herrlös hund som dog istället. Och liemannen gick in i hennes simmars hus! :O

http://thesims3vici.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 september 2020 08:35

Hej!   Thesimsblogg har funnits ett bra tag nu och saker har förändrats sedan starten. Sidan har fortfarande en del besökare, därför behövs det här inlägget.    Thesimsblogg kommer att bli SanneSims.com.  Guider och tips kommer att finnas d...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2020 13:33

Genom funktionen "Min historia" när man skapar en Sim i The Sims 4 så kan man lite slumpartat (inte riktigt) få ut färdigheter, egenskaper och startkapital till en Sim eller ett hushåll. Detta gör det lättare för oss att skapa den simmen vi har i tan...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2020 12:00

Varje gång jag startar Origin möts jag av nya uppdateringar. Inte nog med det, om jag klickar uppdatera i den pop-up-rutan som dyker upp och väljer att uppdatera den vägen så funkar det inte. Origin stängs bara ner. Jag får då starta upp igen och try...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2020 10:11


Hej, igen.   Jag går igenom allt som ligger. Alla frågor, alla kommentarer och så alla icke godkända gästboksinlägg.  Så 8 år senare, jag har bytt headern och jag gratulerar Fanta! Hoppas att du inte tog alltför illa upp av att min header låg k...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2020 10:00


Hej!   Dom som har mig som vän på Sims 3 communityn kan gå in och se mina egenskaper. Där har jag valt "tankspridd". Frågan är om man kan vara så tankspridd att man skapar en blogg om ett spel som blir omtyckt och som är som mest omtyckt av en sj...

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards