Direktlänk till inlägg 8 september 2010

Historien om Greenwoods' del 1

Av SanneSims, theSIMSblogg - 8 september 2010 21:42

Följ historien om familjen Greenwood. Staden Twinbrook myllrar av Greenwood'are eftersom denna är stadens mest utbredda familj. Men ju större släktet blir ju svagare blir bandet mellan medlemmarna. En gren av familjeträdet är påväg att falla in i Greenwood-mönstret - födas i en familj med många syskon, ha toppbetyg i skolan, växa upp för att skaffa sig ett mediokert jobb och träffa första bästa partner och sedan skaffa lika många barn och göra om mönstret. Även fast Greenwood'arna inte har så bra kontakt med varandra längre så är det tydligen så här alla Greenwood-familjer ser ut. Mönstret är påväg att brytas, av Africa Greenwood. Men hur gör man, när man vill en sak starkt men andra säger att det är så fel? 

__________________________________________________




Africa Greenwood är dottern till Annie Greenwood och Donny Greenwood (Beeckström). Hon föddes i Twinbrook där hon växte upp tillsammans med sina fyra syskon. I en stor familj var det bästa sättet att utmärka sig genom skolan. Men eftersom hon tillsammans med sina fyra syskon alla var toppelever i klassen så var inte det heller något bra sätt. Det skulle dröja ända till tonåren innan den första radikala utmärkningen ägde rum.


När Africa var tonåring träffade hon sitt livs kärlek i Kina. Wei Pei var också tonåring och de inledde en romans. Wei lärde Africa Sim Fu och förbättrade hennes atletiska förmåga med hur mycket som helst. Africa såg det som hennes kall i livet. Hon skulle bli bäst på Sim Fu och hon skulle veta allt om den atletiska färdigheten - detta är hennes livsönskan. Men med press från resten av släktet Greenwood att barn stod högst på listan så skulle hon använda sig av Wei till annat.


Africa var inte så säker på att Wei var hennes livs kärlek trots allt, och nu när hon är ungdom måsta hon bestämma sig! Hur ska hon göra? Följa familjens önskningar, eller hennes egna om att bryta sig ur familjemönstret.


Africa's mamma Annie's press var den värsta, hon påminde Africa om hur viktigt det var med barn tidigt i livet, så det hann bli många så släktet skulle bli större och äga hela Twinbrook i princip. Annie hade redan gått med på brytelser i mönstret från Africa's sida - Wei var från Kina. Men han var åtminstone man nog att uppfylla sin uppgift i familjen.


Africa pratar ut med Wei en dag om mammans press på henne. Men Wei verkar inte förstå - han vill samma sak som Annie.


Africa har inget annat val än att följa presserna från alla håll de infaller - hon älskar ju Wei.


Dagen efter hennes och Wei's kärleksmöte träffar Africa sin syssling Amber Greenwood på stan. Amber är i Africa's ålder och även hon en Greenwood som håller på att falla in i mönstret. Hon har precis gift sig och flyttat tillsammans med sin make. Näst på listan står barn. Africa förklarar att hon vill leva för kampsporten - inget annat.    


Amber tycker detta är mycket dumt och börjar gå från Africa.


Men Africa stoppar henne och försöker förklara att hon vill bara förbättra sina förmågor inom kampsport och fysik. Sen efter det skulle hon vilja få ett riktigt bra jobb, kunna försörja sig själv, åka på resor, uppleva saker och sen efter det kanske skaffa ett eller två barn. Amber säger att det tåget redan har gått för Africa, eftersom hon redan är gravid säkerligen.


Men om du inte är gravid, kan du ju alltid hjälpa till att måla om Greenwood's fastigheter runt om i staden.   säger Amber.

- Måla fastigheter säger du?  svarar Africa.

- Ja, min pappa har jättemånga hus som bara håller på att förfalla, och du är ju bra med färg och sånt. Du har ju målat ända sen vi var små.

- Jaaa, det har du rätt i! Jag älskar färg!

- Tänk på saken, jag måste hem nu. Vi hörs!


Dagen efter vaknar Africa med värk i en mage som putar utåt. Hon har blivit gravid. Men Africa's drömmar finns ju kvar! Hon vill hålla på med färg, kanske till och med renovera fastigheterna. Och alla kampsports-drömmar?! Plötsligt känns barnet inte så välkommet som hon hade hoppats.


Hur ska hon nu kunna berätta om sina tankar att göra någonting annat för en gångs skull i denna familjen för sin mamma?  



... forts. följer ...

 
 
Ingen bild

Amelia

25 september 2010 12:10

Snacka om att leva för sporten, eller snarare leva för kampsporten! bra historia, Africa var verkligen på väg att bryta mönstret-tills hon blir gravid! hälsningar Amelia

 
Ingen bild

Anna

2 november 2010 11:35

Det är väldigt passande bilder, en verklighetstrogen historia och väldigt intressant. Väldigt bra skrivet!

 
Ingen bild

Felicia

11 november 2010 13:55

Skit bra historia

 
Sam

Sam

2 mars 2011 22:53

Hej!
Väldigt bra serie och kommer försöka snappa upp på de alla delarna :) tack för att du gör detta!! :D SÅ KUL ATT FÖLJA :D

http://samuels.bloggagratis.se

 
Sanne Linnéa, theSIMSblogg

Sanne Linnéa, theSIMSblogg

3 mars 2011 01:06

Tack så jättemycket! :D

http://theSIMSblogg.bloggplatsen.se

 
Emma

Emma

13 april 2011 20:19

Asbra :D

http://www.emmornasliv.blogg.se

 
Emma

Emma

26 juni 2011 21:27

Åh vad bra!! Älskar denna och Kvällsnöjet!!!! :D <3
DU är verkligen jättebra på att skriva historier!! <3

http://mittsimstre.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Majset

9 augusti 2011 13:09

Vilken sjuktbra historia!
Läs även:

http://plommonisbjornarpolisonger.bloggplatsen.se/

 
Ingen bild

Jasmine

20 augusti 2011 15:21

Hur kan man göra så bra sagor om sims3??? :O Det är ju typ omöjligt!!!

 
Ingen bild

Isabella :)

2 september 2011 17:05

Vilken sjukt bra historia!! Måste läsa ALLA delar!! :-)

 
Ingen bild

helena/H:et

20 oktober 2011 21:57

super bra historia! ska fortsätta med att läsa del två!

 
Saga I.W

Saga I.W

3 november 2011 17:20

Bra! Jag kan inte så mycket om Sims så jag undrar i vilket Sims den här Historien "utspelar sig"?

http://wordsinmylife.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

simsan

11 december 2011 08:47

skit bra....

 
Ingen bild

Siims

13 december 2011 17:19

Ägig serie ^^ Gillar Voicless (stavas det så? xD)också! :D

 
Sims

Sims

6 februari 2012 19:41

Jätte bra du är jätte duktig på det här! du ÄGER! :)

http://Sims

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 september 2020 08:35

Hej!   Thesimsblogg har funnits ett bra tag nu och saker har förändrats sedan starten. Sidan har fortfarande en del besökare, därför behövs det här inlägget.    Thesimsblogg kommer att bli SanneSims.com.  Guider och tips kommer att finnas d...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2020 13:33

Genom funktionen "Min historia" när man skapar en Sim i The Sims 4 så kan man lite slumpartat (inte riktigt) få ut färdigheter, egenskaper och startkapital till en Sim eller ett hushåll. Detta gör det lättare för oss att skapa den simmen vi har i tan...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2020 12:00

Varje gång jag startar Origin möts jag av nya uppdateringar. Inte nog med det, om jag klickar uppdatera i den pop-up-rutan som dyker upp och väljer att uppdatera den vägen så funkar det inte. Origin stängs bara ner. Jag får då starta upp igen och try...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2020 10:11


Hej, igen.   Jag går igenom allt som ligger. Alla frågor, alla kommentarer och så alla icke godkända gästboksinlägg.  Så 8 år senare, jag har bytt headern och jag gratulerar Fanta! Hoppas att du inte tog alltför illa upp av att min header låg k...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2020 10:00


Hej!   Dom som har mig som vän på Sims 3 communityn kan gå in och se mina egenskaper. Där har jag valt "tankspridd". Frågan är om man kan vara så tankspridd att man skapar en blogg om ett spel som blir omtyckt och som är som mest omtyckt av en sj...

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards