Alla inlägg den 5 november 2010

Av SanneSims, theSIMSblogg - 5 november 2010 21:00

Logik


Logik har ju väldigt mycket med schack och stjärnskådning att göra i alla utgåvor av The Sims, The Sims 3 är självklart inget undantag - men det finns lite mer därtill också. Färdigheten Logik ger dina simmar en utmaning men ändå mycket på köpet för dem som kan mycket om ämnet. En vuxen som är en fena på Logik kan lära andra simmar om färdigheten.


Vill du att din sim ska bli en sann Logik-mästare? Se då till att ge simmen dessa gynnande Logik-egenskaper:

- Datorsnille; datorsnillet lär sig logik snabbare än andra simmar när de spelar schack på datorn.

- Lyhörd; den lyhörda simmen har en tendens för att lära sig logik snabbare.

- Geni; grundläggande för att bli en sann schackmästare, geniet lär sig logik mycket snabbare än andra simmar.

Med dessa tre egenskaper kan inte Logiken för din sim misslyckas!


Det finns flera sätt att lära sig färdigheten Logik på, här har jag listat dem:


Genom ett teleskop!


Genom att spela schack, antingen vid ett schackbord eller vid en dator!


Genom att undervisa andra i färdigheten Logik! (när du kan en del om ämnet själv) 



Färdighetsjournalen:

I färdighetsjournalen så samlas all information om Logiken som din sim lär sig. Den informationen samlas också som statistik. Du kan läsa av statistiken som;

  • Schackrankning: -
  • Högst rankade motståndare besegrad i schack: -
  • Schackrekord: Vinster: -, Förluster: -
  • Antal upptäckta himlakroppar: -
  • Antal privatundervisade simmar: -
  • Antal timmar tillbringade som privatlärare åt barn: - 
  • Antal timmar tillbringade som privatlärare i färdigheter åt simmar: -

I färdighetsjournalen så finns det också utmaningar inom logik som din sim kan ta sig an för att få belöningar! Här är utmaningarna:


  • Schackstormästare - Schackstormästare har uppnåt den eftertraktade femte nivån i schacktuneringen. Där sitter de på sin tron och blickar ut över sina offer. De som tar sig an en stormästare i ett parti schack förbättrar sin färdighet i logik  och schack snabbare.
  • Rymdutforskare - Rymdutforskare har upptäckt 20 himlakroppar i sitt teleskop. Deras omfattande kunskaper om himlen gör att de kan diskutera stjärnorna med sina vänner och grannar.
  • Extraordinär lärare - Extraordinära lärare har tillbringat minst 20 timmar med att vara privatlärare åt barn och elever. Tack vare det är de dubbelt så effektiva när de är privatlärare åt andra.
  • Färdighetsprofessor - Färdighetsprofessorer har tillbringat minst 30 timmar som privatlärare i färdigheter åt andra simmar. Tack vare det är de dubbelt så effektiva när de lär ut färdigheter åt andra.

För att kunna agera som privatlärare så måste din sim känna den simmen som vill privatundervisas väl. De ska minst vara vänner. Om ni är det kommer privatundervisning visas som ett alternativ för din sim bland de sociala interaktionerna som du vanligtvis kan välja.

  

Otydlig bild, jag vet - men ni förstår grejen :)


  




Av SanneSims, theSIMSblogg - 5 november 2010 20:41

 


Dagen efter Anna mötte Ricky Bailey och inte kunde sluta prata om honom med sina vänner Tiara och Wodan så tänkte jag att hon kanske är lite killsjuk? Så jag tittade igenom Annas relationskatalog och såg att hon var ju kär i Matthew Hamming. Så denna dag skulle hon spendera med honom, bestämde jag. Jag drog med dem till en bar där det satt en ensam pianist och uppträdde... mysigt?


Anna försökte få igång Matthew - hon ville dansa! Men han var jättetråkig och ville bara lyssna på pianisten hela tiden.


Jag drog Anna till baren där hon satt och tänkte på Matthew hela tiden. Och eftersom hon var så kär i honom, så kanske de skulle ta steget längre den här dagen?


När Matthew var på väg hem från baren så stannade Anna honom precis vid utgången för att fråga om de två skulle bli tillsammans.


Men tyvärr så hade Matthew vissa bindningsproblem så det fungerade inte för Anna på den fronten.


Det var ju inte så mycket att lipa över tänkte jag, men innan jag hann fixa till några interaktioner hade Anna och Matthew själva blivit sams och de verkade ju inte hata varandra precis. Det kanske blir något mer i framtiden, vem vet? Kanske redan lite mer nu!


Men Matt drog bara hem?!


Så jag sa åt Anna att följa efter honom till hans lya.


Hon fick inte komma upp med detsamma, så hon var tvungen att slå en signal på port-telefonen först. Matt släppte upp Anna - såklart!


När Matt's lägenhet visades framför mig höll jag på att ramla av datastolen! Hur kan en femstjärnig kändis bo i en sån rutten lya? Jag antar att Matt berättade varför till Anna på Simlish, men det är inte min specialité så jag får skylla mig själv.


Sen bjöd Matt Anna på middag - mackor?! Matt, är du säker på att du inte blivit pank eller nåt? Vart är Anna's hummer Thermidor!? Kanske inte var ett så bra kap trots allt, kanske ska satsa på bartendern Ricky Bailey Anna träffade igår! Dessutom åt Anna som en gorilla, satte i halsen och höll på...


Men tydligen så gillade Matt Anna fast hon inte hade något bordsskick, så det kanske vore elakt att separera dom trots allt...


Istället fick Anna en jättebra önskning! Hon ville ta en juice på en bar. Jag tänkte att hon kunde ta med sig Matthew till baren så kunde de stärka sitt förhållande och Anna kunde få uppfylla sin önskning. Anna hoppade i nya partyoutfiten snabbare än kvickt.


Efter juicen så entrade Matt och Anna dansgolvet och dansade som gudar! Tills det kom en vithårig tjej som följde efter Matt vart han än gick och stod och kollade på honom.


Konstig klubb jag dragit med Anna till.. Först en stalker till Matt.


Sen en grabb som sitter och läser en bok i dunkelt ljus på en högljudd nattklubb?


En bartender som ser ut att komma från en annan planet? Är det en man? Är det en kvinna? Nej, en alien mina damer och herrar!


Inte nog med det, den vithåriga kvinnan som hängde efter Matt fick ett plötsligt utbrott. Bilden visade en kvinna så jag letade efter henne på klubben för att se vad som inte stod rätt till..


Jag hittade kvinnan snabbt och såg direkt vad felet var..


Hade hon tagit mormors gardiner och sytt en klänning eller är det en sopsäck med mönster? Kvinnan saknade helt modekänsla. Det måste varit därför den vithåriga kvinnan fick utbrott. Men eftersom den vithåriga kvinnan inte heller hade något modesinne så tittade jag närmare på kvinnan på bilden ovanför och märkte att...


... i nattvimlet så hade kvinnan brutit båda handlederna! Stackars kvinna... Vi kan glädja oss med att hon inte såg ut att lida så mycket av det..


Det blev en händelserik kväll för Anna må jag säga. Vid kvällens slut så frågade Anna Matt igen om han ville bli ihop med henne, och det ville han! Snacka om att Anna blev stolt!


  

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards