Alla inlägg den 1 juli 2010

Av SanneSims, theSIMSblogg - 1 juli 2010 19:58

Familjen  Greenwood är en familj jag hållt på med ett tag. Till skillnad från familjen Hope så är det mest jag som bestämmer om simmarnas liv hos fam. Greenwood, inte simmarna själva.

Har dom en önskning jag inte vill uppfylla så kryssar jag ned den, detta hade jag aldrig gjort hos familjen Hope.


En liten snabb introduktion om the Greenwoods' då..


Familjen Greenwood bor i Twinbrook, staden som följer med extra till expansionpaketet Drömjobb

Huset som de bor i har jag byggt själv och det ligger placerat på stranden för att läget ska bli så vackert som möjligt. Tro det eller ej, men jag har faktiskt jobbat mig till tillgångarna för att bygga det här placet!


    


Simmen jag började med hette Abbey Westiminister!

Hon skaffade sig en make från början, men han dog snabbt så han blandar vi inte in. Make nummer två hette Mr. Greenwood. Abbey och han gifte sig - hon blev Mrs. Greenwood. Dom skaffade sig också en hel del ungar.


  

Fyra döttrar och tre söner.


Plötsligt så dog Mr. Greenwood och Abbey blev förkrossad - men det tog inte lång tid innan Mr. Greenwood hemsökte huset. Abbey kunde inte motstå frestelsen utan försökte skaffa barn med sin avlidne make. Pling-pling så var Abbey gravid - hur skulle detta sluta?


Tre dagar senare slutade det i alla fall med att Abbey födde en son, Merlin. Merlin var inte precis som alla andra - han är spöke! Trots detta så har han levt som vanligt i Riverview och skaffat sig fru och barn.

Merlin har en ganska central roll i fam. Greenwood så jag går in lite mer på honom.



- här är han med frun Kimberly Greenwood.


Merlin gifte sig tidigt med Kimberly och de har hunnit skaffa sig en ganska fin och stor familj. Det finns bara ett litet men när man talar om den här delen av familjen Greenwood - Merlins familj är till 67% bestående av spöksimmar.


- mamma Kimberly - pappa Merlin - äldsta sonen Jens - mellan dottern Smilla - yngsta tvillingdöttrarna Boel och Josie - 


Men det är inte riktigt den här delen av fam. Greenwood jag centrerar mitt spelande runt. Jag är tråkig på det sättet - jag vill ha en konkret sim!

Merlin har lyckats på egen hand och han kan fortsätta utöka sina grenar av släktträdet som han vill. Istället inriktar jag mig på ett av Abbey Greenwood's barnbarn, Annie Holmquist.



Hon är uppfostrad av Merlin så hennes personlighetsdrag är schysta, ingen fegis här inte! Men en klumpfot.. Annie är klumpig, men hon är också en skicklig skulpterare och vänlig.


Mitt mål nästa gång jag spelar är Annies flytt hemifrån. Följ med då :)

Av SanneSims, theSIMSblogg - 1 juli 2010 16:07

När jag ändå tagit upp nyheten Mönsterskaparen som finns på The Sims's hemsida så tänkte jag att det är lika bra att snacka om Världsskaparen!


Här skapar du dina egna världar till The Sims 3. Du lägger eget vägsystem och placerar ut egna tomter precis hur du vill! :)




Ett tips är att läsa instruktionerna till Världsskaparen innan du sätter igång och spelar! Där står det lite om hur vägarna ska sammankopplas och hur man skapar olika höjder på jorden samt några saker som är obligatoriska för skapandet av en värld.


För att ladda ner Världsskaparen till ditt The Sims 3, klicka på diamanten ovan! :)


Har du skapat en värld du ät riktigt ordentligt nöjd med?

- Lägg upp den på The Sims 3 community så delar vi världar med varandra.

Av SanneSims, theSIMSblogg - 1 juli 2010 15:36

Skapa egna fina mönster till dina prylar i The Sims 3 med nya Mönsterskaparen som finn tillgänglig på The Sims 3's hemsida.



Du kan testa dina skapelser också i ett virtuellt rum på olika möbler där.
Lägg upp dina skapelser i Exange-avdelningen på www.thesims3.se!



Tryck på diamanten ovan för att ladda ner Mönsterskaparen till The Sims 3 :)

Av SanneSims, theSIMSblogg - 1 juli 2010 12:53

Grunden för att få till en graviditet i The Sims 3 är att ha två simmar av olika kön som gillar varandra mycket, basic facts alltså ;)

När en sim tycker att den andra är extremt oemotståndlig så kan man välja alternativet försök skaffa barn under interaktionen Romantisk. Simmarna går och gör sitt i närmaste dubbelsäng och hör du ett Pling i slutet av själva akten så är sims-kvinnan gravid!


En sim är gravid i tre dagar. Under denna tid kan du göra mycket som kommer påverka hur barnet som föds sedan ska bli och utvecklas!

Tex. så en lycklig graviditet med en mamma som har humöret på topp kommer få möjligheten att välja två egna personlighetsdrag till den lille.

En ledsen mamma å andra sidan kommer att föda ett barn med två förvalda personlighetsdrag, och dessa är inte alltid positiva!

För att få till en lyckad graviditet se till att du i viss mån uppfyller mammans önskningar och låter hennes behov-staplar vara relativt höga hela tiden.


  



Du kan även påverka könet på barnet till viss del och ibland även hur många barn din sim ska få!


För att öka dina chanser att få en kille kan du få mamman att äta tre stycken äpplen på rad. Att gynna din sim att få en flicka gör du istället om du låter simmen äta tre stycken vattenmeloner på rad.


Du kan köpa en önskning av livspoäng du samlat ihop som heter Frukbarhetsbehandling, denna ökar dina chanser att få tvillingar eller trillingar! För att krydda på det lite extra så tar din sim in influenser från vardagslivet som kan påverka detta också. Till exempel att kolla på Barnzonen på TV eller låta din sim lyssna på Barn-musik på radion ökar dina chanser att få tvillingar eller trillingar.


  



Jag ska i ett senare inlägg beskriva en spökgraviditet eller hur man får spökbarn till sin stad. :)

Av SanneSims, theSIMSblogg - 1 juli 2010 12:46

Undra nu vad jag ska skriva här då.. Helt ny blogg - vart ska jag starta?

Jag tänkte på ett inlägg i kategorin Tips och Trix! som handlar om simmars graviditet i The Sims 3. That's it! :)


  

Av SanneSims, theSIMSblogg - 1 juli 2010 02:49

Här lämnar du en kommentar om ett fusk du skulle vilja läsa om i bloggen!

Av SanneSims, theSIMSblogg - 1 juli 2010 01:35

För att du lätt ska kunna navigera dig själv i bloggen så har jag sammanfattat allt innehåll i dessa kategorier:

- The Sims

- The Sims 2

- The Sims 3

- Min aktiva familj, Greenwood i Riverwiew

- Min aktiva familj, Hope i Sunset Valley

- Tips och Trix!

- Fusk, koder

- FAQ

- Inlägg från andra spelare

- Filmer

- Bilder

- Verkstaden

- The Sims 3 community

- The Sims 3 Store


Här följer en liten rad om vad kategorin innehåller mer detaljerat.


  • THE SIMS
    - precis som kategorin lyder så innehåller denna kategori information och massa andra saker om första Sims-spelet och dess expansionpaket.
  •  THE SIMS 2
    - samma här som för kategorin innan, lite mer information dock! Jag har mer erfarenhet av The Sims 2 då jag är ägare av alla expansionspel samt prylpaket. Och så har jag såklart tillbringat fler timmar, betydlig fler timmar vid detta spel än vid första Sims-serien.


  •  THE SIMS 3
    - bloggens huvudspel! Jag är ägare av alla spelen som ingår i serien och spelar flitigt många timmar varje vecka då jag antingen följer familjen Greenwood eller familjen Hope. Mina spelmöjligheter och familjernas bravader följer ni i deras respektive egna rubriker.

  •  MIN AKTIVA FAMILJ, GREENWOOD I RIVERWIEW
    - familjen jag följt längst. Jag hade redan spelat igenom några generationer med fam. Greenwood innan jag startade denna blogg. Men desto mer spännande blir det! I Riverview bor tex. släktingar med samma namn som är en spökfamilj!

  • MIN AKTIVA FAMILJ, HOPE I SUNSET VALLEY
    - Hope är en familj med blygsam framgång, simmarna i detta hushåll lever längre och spelas mer utförligare än dem i Riverview. Jag lyder familjen Hope's minsta önskan för att de ska leva så "naturligt" som möjligt.


  • Tips och Trix!
    - som kategorin lyder så förstår ni nog vad denna innehåller! Om du har något Tips/Trix du vill dela med dig av så släng iväg en kommentar.


  • Fusk, koder
    - pengar i överflöd? bebis med liemannen? nakna simmar för hela slanten? I know them all... Önskemål skickas till ett och samma inlägg som heter FUSK. Där granskas kommentarerna innan de publiceras i ett inlägg som hamnar i kategorin. Om detta låter krångligt skicka ett önskemål om ett fusk till senaste inlagda fusk i kategorin.  


  • FAQ
    - frågor och svar. Du ställer en fråga och får ett svar, utifrån mina erfarenheter eller större makter inom The Sims dimensioner. Ingen fråga är för stor eller konstig! Däremot kan jag inte garantera svar till dem alla... En fråga skickas via en kommentar.


  • INLÄGG FRÅN ANDRA SPELARE
    - är du också sims-freak?! Vill du dela med dig av din speciella familjs bravader? Vänta no more, skicka först en förfrågan till min mail (som jag skickar ut då) så kommer vi överrens om hur upplägget med bilder/filmer/texter/design och liknande ser ut i bloggen sedan.


  • FILMER
    - filmer som rör spelet, kan vara filmer från mina aktiva familjer eller om nyheter som rör något Sims-spel. Kan även vara roliga film-tips från youtube eller The Sims 3 community.


  • BILDER
    -  bilder som rör spelet, kan vara bilder från mina aktiva familjer eller andra spelare som lyckats mer något underligt/roligt/otroligt. Kan även vara bilder från The Sims 3 community. Skicka dina bilder till mig via mail så publicerar jag dem här i min blogg.


  •  VERKSTADEN
    - här tillverkar vi våra egna The Sims-föremål! Kläder, städer, byggnader med mera!


  • THE SIMS 3 COMMUNITY
    - självklart är jag med på The Sims 3 community där jag lägger upp mina egna föremål och pratar med andra Sims-spelare. Jag lägger även upp några filmer och bilder, men tittar främst på andra spelares. Lägg till mig som vän! Jag heter Crussidull.


  • THE SIMS 3 STORE
     - yup, när man köpt ett nytt spel får man massa poäng hit att sjoppa för. The Sims store är spelarnas heliga tempel-hangout! I denna kategori samlar jag mina köp samt sådant som är nytt, på rea, attraktivt eller ett-måste-download på The Sims Store.

Önskar du en kategori som saknas?
Lämna en kommentar :) 

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards