Alla inlägg den 11 juli 2010

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 juli 2010 19:29

När jag först startade bloggen ville jag att den kort och gott skulle heta Sims.

Men det fanns inte, inte heller TheSims. TheSims3 var upptaget lika så.

Sent i natten som attans som det var så slängde jag ihop ett namn bara och det blev theSIMSblogg.


Vet ni någonting som passar bättre?

Snälla, tipsa mig! Hjälp mig!


        

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 juli 2010 18:45

När jag spelar Sims gillar jag att kunna lyssna på musik samtidigt, men istället för att ha en MP3 i ena örat och lyssna på alla Sims-ljud i andra funkar väl sisådär! Men jag brukar föredra att slå på stereon i spelet och lyssna på mina "vanliga" låtar jag tycker om.


Kopiera era favoritlåtar på datan, gå in på...

Lokal disk (C:) / Användare / namnet på användaren där du spelar / Dokument / Electronic Arts / The Sims 3 / Costum Music

 ...och klistra in dina låtar där!


När du vill lyssna på dina låtar i spelet så väljer du närmaste stereo, sätter på den och väljer kanalen till Egen musik. Man kan ändra volymen på låtarna i spelet, samt bläddra mellan dem. Precis som på en verklig stereo.


Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 juli 2010 17:00

Samma kläder i Sims, dag ut och dag in. Man duschar men tar på sig samma kläder genom samma snurr?

I expansionpaketet Drömjobb har Will Wright's skapare tänkt till lite, borde in kläderna bli smutsiga någon gång? - Jodå, visst blir de det. Vi fixar lite tvättmaskiner och sådant så simmarna blir fräsha!


Vi beger oss hem till mitt aktiva hushåll Greenwood i Twinbrook för att se hur tvättning går till i spelet ;)


 

Här bor Annie, min enda sim just nu. Jag planerar på att utöka och har redan tittat ut den för tillfället snyggaste simmen i kvarteret! Mer om det sen, nu tvätteri..

Och faktist så går vi till Twinbrook's lokala tvätteri och kör igenom grunderna där.

Ofta har man råd med en egen tvättmaskin till sitt hem, men ibland har man inte det. Det finns andra bonusar med att gå till tvätteriet också. Nu, lets go!



Här så finns det tvättmaskiner i överflöd. Så nu då, smutskläder blir till såhär:

- Din sim hoppar upp och gör sin lilla snurr när den ska byta kläder.

- Din sim lämnar nu efter sig en liten hög med smutskläder efter sin snurr.

- För att samla upp dessa kläder på ett och samma ställe så det inte ligger och skräpar överallt, så behöver du en tvättkorg!

- Ett smart drag är att ha en tvättkorg där din sim ofta byter kläder! Typ i badrummet vid duschen/badkaret och en i sovrummet. Om du har det så när din sim ska byta om så hamnar inte kläderna på golvet utan direkt i tvättkorgen, så slipper du gå och plocka kläder efter dina simmar.


Tvättkorgen blir full efter ett tag och då är det dags att tvätta!


  
Jag zoomar in det lokala tvätteriet väljer en ledig tvättmaskin med Annie och väljer tvätta. Då försvinner automatiskt min smutstvätt hemma i tvättkorgarna och hamnar i Annies händer istället, vilka hon slänger ner i tvätt maskinen.


  

I med tvättmedel!
Nu måste du vänta till tvättprogrammet är klart, fintvätt tar längre tid med för bättre humöreffekt senare. Mer om det sen. 


Det bästa med det lokala tvätteriet: Sociala interaktioner!

Oftast så är du inte ensam och tvättar, utan andra simmar från kvarteret är här och utför lite tvättning också. Medan du väntar på att tvättmaskinen ska bli klar så kan du snacka av dig lite, höra lokalt skvaller och skaffa dig nya vänner!

Självklart utnyttjar alltid detta med Annie.


En ny sim att bli kompis med, jag älskar karisman i spelet.


Nu är tvätten klar! Och dyngsur... När du klickar på tvättmaskinen när tvättprogrammet är slut när du är på tvätteriet så står det Flytta kläder till torktumlare. Så vi gör det då!


      


Ännu mer tid för socialiteten att flöda! Denna gång har Annie och nyfunnen kompis flyttat ut på gatan utanför tvätteriet för att spela lite boll. Annie är en klump (har personlighetsdraget Klumpig) och tappar bollen hela tiden, men kompis verkar inte bry sig, utan njuter av att hon är bättre på att fånga än Annie!


 


Äntligen är även torktumlarprogrammet klart och Annie kan lämna bollspelet utanför och gå in på tvätteriet igen och hämta nytvättade, fräsha kläder.


En njutning för alla sinnen!

Bra med tvättning: Simmen får två stycken nya humörhöjare med nytvättade kläder. Nytvättade kläder och Nytvättade lakan (när de sover i sängen). Dessa är värda olika mycket för olika simmar, prydliga sådana älskar det nya tvättalternativet medan slabbiga inte är fullt lika glada.


Tvätta i hemmet:



Annie har även tvättmaskin och torktumlare i hemmet. Om man har det kan man istället för att zooma in det lokala tvätteriet varje gång man ska tvätta så kan man bara trycka på sin tvättkorg hemma och välja Tvätta. Då väljer simmen närmaste lediga tvättmaskin och sätter igång processen. Annie har faktist torktumlare också, men även en tvättlina! Häng med ut.


  


Haha, lika bra att passa på att visa medan Annie gör annat. Tyvärr stod hon rakt framför tvättlinan, men hon ducka och såg glad ut i alla fall ;)

Tillbaka till tvätt.

När tvättmaskinen är klar hemma så kan du välja två alternativ nu, att antingen torka de våta kläderna i torktumlaren eller att låta de självtorka på en tvättlina.

Att hänga dem på tvättlinan är speciellt riktat till miljömedvetna simmar som älskar tvättlinan då den utnyttjar jordens egna klimat för att torka kläderna. Istället för att bruka och slösa på jordens resurser.


Så vad tycker vi om tvätt?

- Bra.

Faktist! Även om det kan vara jobbigt och springa runt och tvätta då och då så tar denna extra kryddning Sims ett steg närmare verkligheten. Och det är till den vi associerar till när vi spelar Sims, eller hur?


                               

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards