Direktlänk till inlägg 20 maj 2011

Tema: Jobb - Fördjupning. Affärer, kriminell och kulinarisk.

Av SanneSims, theSIMSblogg - 20 maj 2011 17:52

 

Fördjupning i karriär

- Grundspelet -


Affärer, kriminell & kulinarisk

Affärer

Affär-karriären är den enklaste karriären att bemästra, då den inte kräver att du ska ha några speciella färdigheter för att nå till toppen. Det finns alltså inga färdighetskrav, men en skopa karisma skadar inte! Affärssimmen börjar verkligen på bottnen, han tjänar otroligt dåligt i början, men det växer på sig mot slutet mot en stadig inkomst som kan försörja en hel familj med både nytt hem och varmvatten!


Vad är bra att kunna?

Som sagt, din sim behöver inte ha några speciella färdigheter. Men, en stor del av ditt arbete kommer att bli betygsatt efter hur bra din relation är till medarbetare och framförallt chefen. Därför skadar det inte med lite karismatiska färdigheter så din sim kan snacka felfritt och flytande, och vinna chefens hjärta med pladder.

  

Möten

Möten håller din sim i Kontorsbyggnaden där han jobbar, under de tider han inte jobbar. Alltså utöver fasta arbetstider. Dessa möten påverkar ditt arbetsbetyg, håll hellre fler än få!


Rolig fakta

Kom upp till nivå 8 inom denna karriär och din sim får sedan åka limousine dit den ska!


Kriminell

Liksom det finns kriminella snubbar i våran värld så finns de även i simsvärlden. De simmar som vill försörja sig som kriminella är oftast elaka eller onda simmar, men det finns även hyfsade, vänliga simmar som har en ådra för kleptomani som kan tänka sig att stjäla för ett leverne.


Vad är bra att kunna?

Som sagt så har onda och elaka simmar ett litet försprång när det gäller förkärleken till den här karriären, men det som verkligen krävs är en hög atletisk förmåga. Även lite karisma kan komma till godo då det krävs att man har bra relation till sina medbrottslingar och kumpaner.


Två grenar

Denna karriär delas in i två, när man uppnått nivå sju är det dags att välja mellan Ondska och Tjuv. Ondska handlar om logiskt tänkande att vara ond mot så många som möjligt, detta passar alltså de onda samt elaka simmarna. Tjuverier är precis som det säger sig själv; man stjäl saker från andra simmar, detta passar de kleptomaniska simmarna. Att gå via Tjuvgrenen leder även till mer simdaler i kassan då han tjänar bättre än den som väljer Ondska som gren. Dock har det även en baksida, tjuven får arbeta fler dagar i veckan än den onda.


Hamna i fängelse

Självklart kan brottsliga simmar bli tagna av snuten då och då. Det som händer då är att de blir kastade i finkan och får spendera en några timmar där. Passa på då att skaffa nya kumpaner eller finslipa på din atletiska förmåga – så kanske du slipper hamna i finkan nästa gång polisen kommer.



Fördelar och rolig fakta

För den simmen som väljer Tjuvkarriären väntar även en bonus om simmen lyckas nå nivå 8 så kommer du få fin konst att hänga på väggen hemma. Och vid nivå 10 väntar en bonus som slår all konst i hela spelet, en härlig staty. Placera den här statyn på din tomt och varje sim kommer att få en boost i humöret av att få vistas kring denna magiska staty. När din lilla mästertjuv som fått statyn tittar på den kommer han att få humöreffekten ”Jag är bäst”.

Vid nivå 9 i Ondske-grenen så kommer simmen att få en Limousine, trevligt! Vid nivå 10 så får han en manick så han kan undersöka andra simmars aura, det är desto mer spännande.


Kulinarisk

Matlagningen i The Sims 3 är härligt varierad beroende på hur mycket din sim kan inom ämnet! Men fem-stjärniga kockars mat får väl vem som helst att dra i smilgroparna? Man kan jobba inom den kulinariska karriären på två ställen i din stad; Bistron och Lunchstället (Dinern). Oavsett vilket ställe din sim väljer så är det exakt lika mycket betalt och exakt samma karriärssteg till toppen.


Vad är bra att kunna?

Det underlättar att vara en kockbegåvad sim. Det är även bra att kunna laga mat?


Fördelar

Lär dig mycket om matlagning och öva på många recept hemma. Du vet att ju fler gånger din sim lagar ett recept ju bättre blir den på att får högre kvalitet på just den maten? Umgås lite med chefen är alltid bra. Att ha en bra relation till dina medarbetare är också ett stort, stort plus. När du uppnått nivå 10 inom karriären kommer du få en häftig kyl/frys att placera i ditt hem. Denna kommer att ge alla simmarna i hushållet humöreffekten Överlägsen utrustning +30 humör

 
 
Maria

Maria

24 maj 2011 21:33

Va bra fakta!

http://www.simsfamiljer.bloggplatsen.se

 
Tove

Tove

25 maj 2011 14:57

Bra fakta :)

http://www.simstips.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lina

26 maj 2011 21:38

Hej, jag tänkte höra med dig om en sak, för du värkar ju så duktig på sims.
Jag har the sims 3, och jag har spelat det i 2 år nu!
Men nu helt plötsligt när jag startar det stängs det bara ner efter ca 15-20 min!
Och jag vet inte vad jag ska göra!
Jag blir så sur!, Har du några tips om hur man kan göra så att det funkar igen?!
TACKSAM FÖR SVAR!!:)

 
Ingen bild

emma

28 december 2011 16:03

Hej! Kan du inte skriva om de andra karriärerna? Undrar tex. vad man får om man uppnår nivå 10 i brottsbekämpar karriären :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 september 2020 08:35

Hej!   Thesimsblogg har funnits ett bra tag nu och saker har förändrats sedan starten. Sidan har fortfarande en del besökare, därför behövs det här inlägget.    Thesimsblogg kommer att bli SanneSims.com.  Guider och tips kommer att finnas d...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2020 13:33

Genom funktionen "Min historia" när man skapar en Sim i The Sims 4 så kan man lite slumpartat (inte riktigt) få ut färdigheter, egenskaper och startkapital till en Sim eller ett hushåll. Detta gör det lättare för oss att skapa den simmen vi har i tan...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2020 12:00

Varje gång jag startar Origin möts jag av nya uppdateringar. Inte nog med det, om jag klickar uppdatera i den pop-up-rutan som dyker upp och väljer att uppdatera den vägen så funkar det inte. Origin stängs bara ner. Jag får då starta upp igen och try...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2020 10:11


Hej, igen.   Jag går igenom allt som ligger. Alla frågor, alla kommentarer och så alla icke godkända gästboksinlägg.  Så 8 år senare, jag har bytt headern och jag gratulerar Fanta! Hoppas att du inte tog alltför illa upp av att min header låg k...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2020 10:00


Hej!   Dom som har mig som vän på Sims 3 communityn kan gå in och se mina egenskaper. Där har jag valt "tankspridd". Frågan är om man kan vara så tankspridd att man skapar en blogg om ett spel som blir omtyckt och som är som mest omtyckt av en sj...

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards