Direktlänk till inlägg 22 juni 2011

Tema: Leva Livet - Studentbal

Av SanneSims, theSIMSblogg - 22 juni 2011 23:03

Skola

- Studentbal -


Vad är studentbalen?

Studentbalen är en bal som inträffar under den tid någon utav dina simmar är tonåring och går i kommunal skola. Tonåringar som går på internatskola har ingen studentbal.

Man vet aldrig riktigt när balen kommer att hållas, men dina simmar får ett meddelande på dagen då det är dags. Balen börjar 18:00 och slutar ungefär mellan 22:00 och 23:00.


Partner att gå med

Din sim kan välja att gå själv på studentbalen, eller springa över till kärleken/kompisen innan det är försent att fråga! Oavsett så kommer din sim ha roligt under tiden på balen, förhoppningsvis. Glöm bara inte att ta på dig finklänningen innan balen startar! De kläderna som simmen går på balen i är Finkläder, så anpassa din klänning eller kostym där.


Under själva balen

Balen börjar som sagt 18:00 och simmarna transporteras dit i limousine. Under balens gång kommer mycket att hända, men räkna med två saker: Din sim finner intresse för en annan sim och ett balfoto kommer att tas. Har din sim tur så kanske hon/han blir utsedd till balens drottning/kung!


Efter balen

Efter balen är det bäst att din sim åker hem, innan den blir tagen av polisen eftersom utegångsförbudet snart sätter i. Med sig hem tar i alla fall din sim sitt balkort och eventuell krona ifall den blev balens drottning/kung!


       


 Frågor om Studenbalen ställs gärna som kommentarer till detta inlägg, tack! :)

 
 
Ingen bild

Jessica :)

22 juni 2011 23:26

Är det nåt fel på mitt spel? för min tonåring åldrades normalt utan att det blev nån student bal allas :( de påmindde mig bara 3 dagar innan och sen hände inget :( vet du vad felet kan vara??? tacksam för svar :D

 
Ingen bild

Mastan

22 juni 2011 23:29

hej,
kan man se balen? ;D

 
Ingen bild

Malin

22 juni 2011 23:47

Min simtjej blev balens drottning och hon gick med sin pojkvän så det blev en rolig bild på de två ;D

 
Ingen bild

Emma

23 juni 2011 01:13

Jättebra att du skriver om detta! Hade det inte vart för din blogg hade jag nog inte tänkt köpa Leva livet. men det du skriver låter ju helt underbart! :D Måste beställa det när jag har fått pengar nästa månad.

 
Tove

Tove

23 juni 2011 07:57

Min tjej blev balens drottnig! Hon fick en krona/tiara som var jättesnygg! Synd bara att hon inte kunde ha den på sig!

http://simstips.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Aniella

23 juni 2011 08:35

Det värkar så kul med en studentbal!!

 
Ingen bild

fs

23 juni 2011 10:02

Nej, man kan inte se balen.
Men min tjej och hennes pojkvän blev balens sötaste par!!
Han kunde inte slita blicken från henne:)

 
Ingen bild

Sara

23 juni 2011 10:22

Min tjej gick på balen 2 gånger, det var en vecka emmelan. Varför blev det så?

 
Andrea :D

Andrea :D

23 juni 2011 11:03

Mina par som har gått på skolbalen har alltid blivit balens kung och drottning ,hihi :)

http://andilove.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

23 juni 2011 13:16

Jag har bara fått meddelande om att det ska vara studentbal (i mitt sims), men min sim har inte gått dit ännu. Den är först om ett par dagar! ;)

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
johanna

johanna

23 juni 2011 13:32

hur blir man baldrotting/kung?
Tacksam för svar Ps. din blogg äger!

http://dreamanimals.bloggplatsen.se

 
emma

emma

23 juni 2011 14:02

Älskar bloggen!! :D

http://thesims3lover.bloggplatsen.se

 
fanny

fanny

23 juni 2011 14:27

Johanna: Jag tror att det bara är slump vilka som blir balens drottning/kung. När din tonårssim kommer hem från balen så står det om hon/han blivit det eller inte :)

http://tstre.bloggplatsen.se

 
Linnea

Linnea

23 juni 2011 14:35

Hej! Du Sanne jag skulle behöva lite hjälp ;) Jo, jag försöker att ladda ner simmar från Exchange men det går inte. Jag har provat både att lägga till i spelet och spara filen men det funkar inte. Start sidan av Sims3 kommer upp men inte till nedladdningar. Jag kan ladda ner saker från Store men inte Exchange. vet du varför det är så? eller nån annan? Vill gärna ha svar! :) Tack på förhand! Kram linneasims3.bloggplatsen.se // Linnea.Karlsson <3

http://linneasims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ellie

23 juni 2011 15:52

Hej,
Hur gör man en ny stad i the sims 3 leva livet?
TACKSAM FÖR SVAR :)

 
Ingen bild

Ronja♥

23 juni 2011 19:49

heej!
har bara en fråga: vet du hur man laddar ner the sims 3 leva livet ? :p tacksam för hjälp :D¨^^

 
Ingen bild

Derrah

23 juni 2011 19:55

måste man ta kort själv eller får man ett "balkort" :)?

 
Hilda - The Sims 3

Hilda - The Sims 3

24 juni 2011 14:22

Ni får väldigt gärna kolla på min simsblogg och läsa min serier! :) Kommentera gärna så jag kan kolla på din med!

http://bloggenomsimstre.bloggplatsen.se

 
Sanne, theSIMSblogg

Sanne, theSIMSblogg

25 juni 2011 00:55

Linnea; jag tror jag svarade på din fråga i frågerutan tidigare idag, kika in där :)

Derrah; Man får ett balkort, man behöver inte ta ett själv. :D

http://theSIMSblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lilla Jag ;d ^^D

28 juni 2011 13:01

hej! Jag har själv inte the sims 3 men min kompis har och när jag kommer dit så brukar vi spela, men min kompis(som inte gick på internatet) tog inte ens studenten och jag eller hon fick gå på någon studentbal.
vrf blev det så?

 
Ingen bild

Johanna

29 juni 2011 18:06

Mina tonåringar går på internatskola hur ändrar man att dom ska gå på en vanlig skola!!??

 
Ingen bild

Louise

2 juli 2011 23:39

Johanna: en föräldrar, ex någon i hushållet, måste vara en vuxen, kan använda telefonen/datorn för att ta hem sitt barn/tonåring från internatskolan. :)

 
Ingen bild

Johanna

5 juli 2011 11:38

Kan man få en pojkvän även fast man är tonåring??

 
Ingen bild

Louise

6 juli 2011 01:18

Johanna: klart man kan!
Man klickar på simmen man vill bli tillsammmans med, klickar på "Romantisk..." och så får man hålla på där tills personen tycker att man är frestande, eller om det är enda fram till extremt oemotståndlig. :)

 
Ingen bild

julia

19 juli 2011 16:22

jag ska skaffa det men jag undrar om man moste åldras vallikt som ett barn och sen fylla år till man blir tonåring jag är kroglig men moste man det för att få vara med om en Skola- Studentbal

 
Amelia

Amelia

19 juli 2011 18:12

Julia, din sim behöver inte gå från barn till tonåring för att gå på studentbalen! Det räcker med att skapa en tonårssim och bara vänta på meddelandet om balen! :)

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Hanna

Hanna

4 februari 2012 10:04

Jag har aldrig fått en inbjudan till balen och jag har sims leva livet.. Gör jag något fel?

http://blogg-thesims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Tilda

8 augusti 2012 13:25

Om man har många vänner som är tonåriga så har man större chans att bli balens drottning.

 
Ingen bild

Annie

9 oktober 2012 11:58

Hej jag undrar jag har the sims 3 leva livet men det kommeringel bal eller student snälla hjälp

 
Ingen bild

Amalia

9 oktober 2012 12:02

Hjälp det kommer ingen studentbal och jag kan inte ta studenten det kommer inget meddelande om det heller snälla hjälp mig OBS! Jag har ingen hemsida

 
Amelia

Amelia

9 oktober 2012 16:21

Annie & Amalia: studenten tar simmen 24 timmar efter att han/hon blivit ungdom. Och när det gäller studentbalen så kommer den komma, men ibland dröjer det länge. Ge inte upp, förr eller senare kommer meddelandet upp (åtminstone så länge simmen är tonåring).

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

anonym

8 januari 2013 19:35

man kan bli det om man är finast klädd. Det vill säga ha på en långklänning, inga stövlar och halsband om det finns något bra tillsamans med långa vita handskar.( för tjejer )

 
Ingen bild

Sony

1 februari 2013 20:28

Är balen även om man bara har grundspelet?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 september 2020 08:35

Hej!   Thesimsblogg har funnits ett bra tag nu och saker har förändrats sedan starten. Sidan har fortfarande en del besökare, därför behövs det här inlägget.    Thesimsblogg kommer att bli SanneSims.com.  Guider och tips kommer att finnas d...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2020 13:33

Genom funktionen "Min historia" när man skapar en Sim i The Sims 4 så kan man lite slumpartat (inte riktigt) få ut färdigheter, egenskaper och startkapital till en Sim eller ett hushåll. Detta gör det lättare för oss att skapa den simmen vi har i tan...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2020 12:00

Varje gång jag startar Origin möts jag av nya uppdateringar. Inte nog med det, om jag klickar uppdatera i den pop-up-rutan som dyker upp och väljer att uppdatera den vägen så funkar det inte. Origin stängs bara ner. Jag får då starta upp igen och try...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2020 10:11


Hej, igen.   Jag går igenom allt som ligger. Alla frågor, alla kommentarer och så alla icke godkända gästboksinlägg.  Så 8 år senare, jag har bytt headern och jag gratulerar Fanta! Hoppas att du inte tog alltför illa upp av att min header låg k...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2020 10:00


Hej!   Dom som har mig som vän på Sims 3 communityn kan gå in och se mina egenskaper. Där har jag valt "tankspridd". Frågan är om man kan vara så tankspridd att man skapar en blogg om ett spel som blir omtyckt och som är som mest omtyckt av en sj...

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards