Alla inlägg den 22 juni 2011

Av SanneSims, theSIMSblogg - 22 juni 2011 23:03

Skola

- Studentbal -


Vad är studentbalen?

Studentbalen är en bal som inträffar under den tid någon utav dina simmar är tonåring och går i kommunal skola. Tonåringar som går på internatskola har ingen studentbal.

Man vet aldrig riktigt när balen kommer att hållas, men dina simmar får ett meddelande på dagen då det är dags. Balen börjar 18:00 och slutar ungefär mellan 22:00 och 23:00.


Partner att gå med

Din sim kan välja att gå själv på studentbalen, eller springa över till kärleken/kompisen innan det är försent att fråga! Oavsett så kommer din sim ha roligt under tiden på balen, förhoppningsvis. Glöm bara inte att ta på dig finklänningen innan balen startar! De kläderna som simmen går på balen i är Finkläder, så anpassa din klänning eller kostym där.


Under själva balen

Balen börjar som sagt 18:00 och simmarna transporteras dit i limousine. Under balens gång kommer mycket att hända, men räkna med två saker: Din sim finner intresse för en annan sim och ett balfoto kommer att tas. Har din sim tur så kanske hon/han blir utsedd till balens drottning/kung!


Efter balen

Efter balen är det bäst att din sim åker hem, innan den blir tagen av polisen eftersom utegångsförbudet snart sätter i. Med sig hem tar i alla fall din sim sitt balkort och eventuell krona ifall den blev balens drottning/kung!


       


 Frågor om Studenbalen ställs gärna som kommentarer till detta inlägg, tack! :)

Av SanneSims, theSIMSblogg - 22 juni 2011 20:36

Skola

- Internat -


Notis: Internatskola är en skola som man bor på medan man lär sig saker.

Det stora nya angående skolsystemet i Leva Livet är att man kan skicka iväg sina barn och tonåringar på internatskolor. Det finns flera olika internatskolor som alla har olika sorters inriktning för vad som lärs ut på skolorna.


Hur skickar man iväg sitt barn på internat?

Det är enkelt, det fungerar på samma sätt att skicka iväg sitt barn som att be det att komma hem igen. Använd telefonen så kommer ett alternativ direkt upp "Skriv in på Internatskola", för att skicka iväg barn, och "Plocka hem från Internatskola", för att få hem dem igen. Funkar via datorn också.


Boende

Man kan som sagt skicka iväg barn och tonåringar på internatskolor. Man kan ha flera barn på internat samtidigt, men en sak är gemensam för dem alla - när de väl kommer in på internatet så stannar de där tills de går ut. Om barnen eller föräldrarna vill att de ska komma hem så måste de avsluta skolan och börja på kommunal skola istället. Om man skulle vilja ändra vilket internat barnet vill gå på måste man kalla hem dem och sen skriva in dem på det nya internatet. Det funkar också att ta hem sitt barn och ångrar det sig och vill tillbaka till samma skola så kan man skicka dit dem, men man måste betala periodsavgiften igen.


Utveckling

Det finns två olika perioder utav internatskole-gången, den första medan de är barn, den andra börjar när de ska bli tonåringar. Man får då förfrågan om man vill att de ska gå kvar på internatet för ytterligare en summa simdaler eller så kan skolan skicka hem barnen för att gå på kommunal skola som tonåringar.


Inlärning

På internatet så undervisas flera olika färdigheter som barnen lär sig. När de kommer hem som tonåringar och gått på skolan sedan de var barn så kan flera färdigheter lärts in och dessutom flera nivåer av dessa färdigheter. Förutom just färdigheter så undervisas det också en hel del etik och levandsstil beroende på skola, utifrån detta utvecklar våra unga simmar olika egenskaper.


Karriärgynnande

Simmar som går på internatskolor får när de tar examen ett försprång inom olika karriärer, de kan börja på en högre nivå. Olika skolor gynnar simmar för olika karriärer.


De olika skolorna


Skolan för Fred & Kärlek

Kostnad: 800§ per period

Undervisar: Fiske-färdigheten

Egenskaper: Miljömedveten, Vegeterian

Gynnar för karriärer: Vetenskaplig och Kulinarisk


Fort Saluts Militärskola

Kostnad: 800§ per period

Undervisar: Atletisk, Kampsport

Egenskaper: Prydlig, Diciplinerad

Gynnar för karriärer: Brottsbekämpande och Militär


Konstskolan LeFromage

Kostnad: 1200§ per period

Undervisar: Fotografering (om man har Desination Världen), Skulpterande, Författande, Karisma, Målning, Piano, Trummor och Bas.

Egenskaper: Dramatisk

Gynnar för karriär: Musik och Skådespelare


Dribbeldunks idrottsakademi

Kostnad: 1200§ per period

Undervisar: Läxor (dold egenskap), Atletisk, Kampsport, Studsmatta (dold egenskap)

Egenskaper: Äventyrlig

Gynnar för karriär: Proffesionell sport


Prydinges högre internatskola

Kostnad: 1600§ per period

Undervisar: Logik, karisma, författande

Egenskaper: Ambitiös, Karismatisk

Gynnar för karriär: Journalism, Medicinsk, Affärer och Politisk.


Garantier

Det finns inga garantier på vilken/vilka av färdigheterna som lärs ut som din sim kommer att lära sig. Inte heller hur mycket av just den. Egenskaper kan lottas ut om en sim redan har de egenskaperna som erbjuds på skolan.

Däremot så lär sig simmarna mer ju mer föräldrarna väljer att betala för skolan, alltså ger de dyrare skolorna mer avkastning i längden för dina simmar.

Av SanneSims, theSIMSblogg - 22 juni 2011 20:04

Tidigare delar: Del 1Del 2Del 3Del 4Del 5Del 6Del 7Del 8, Del 9Del 10Del 11Del 12Del 13Del 14Del 15Del 16Del 17Del 18Del 19Del 20Del 21Del 22Del 23Del 24Del 25Del 26Del 27Del 28Del 29Del 30Del 31 1/2,Del 31 2/2Del 32Del 33Del 34Del 35Del 36Del 37Del 38, Del 39, Del 40, Del 41, Del 42, Del 43, Del 44

En förklaring till hur du läser Greenwoods' finner du här.

Färgerna:

Africa - Grön

Rufus - Orange

Leah - Röd

Bella - Rosa #b76e92

Hannah - Kryddbär

Kauro - Gulgrön #7aa300

William Zide - Brun #473426

Corinne - Mesigt Grön #789768

Gäster - Grå, samt övriga färger.

Läs mer om ändringarna som skedde vid del 20 och del 28 här.


__________ Del 46 _________


Leah: "Hööööööööö?! Ka... kaa.. Kaaauro?!"

Kauro: - Hallå?

 

- Kaa..

"Höö?! Vad gör jag?!"

- Hallå?

 

"Skit.. skit.. skit!!"

 

- Leah?

 

"Han såg inte att det var jag.. inte en chans!"

 

"Jooo... det måste han gjort. Jag sa ju "Kaa". Han måste hört mig."

 

"Men, det finns ju en stor sannorlikhet att han inte såg vem det var.. Eller, om det ens var någon, hehe!"

 

"Han vet att det var jag."

 "Men, jag kommer på nåt! I värsta fall får jag väl klubba ner honom så han  inte minns det, haha!"

- Leah?

 

"Skit också. Spela cool!"

- Eeehm, aah!

- Var du inne i badrummet nyss?

 

- Näää? Vadå? Tror du det? Du vet att det spökar här va?!

- Jaså?

 

- Mmm..

 

- Säääker på att du inte ens råkade kika in? Öppna dörren och sen stängt fort när du märkte att det var upptaget?

- Sä... säker.

 

- Jaaså? Då får jag väl fråga de andra i huset då.

- Sa... sa jag att det spökar?

 

- Meeen.. Om du erkänner så slipper jag ju göra det!

 

- Eller hur?

- Erkänner?

 

- Ja?

 

- Hehehe...

 

William: "Vart tog hon vägen nu då? Tar det så lång tid att gå på toaletten?"

 

Bella: "Kön till toan var ju jättelång, typiskt. William kommer säkert att bli arg!"

- William!

 

- Åh, där är du.

- Jaaa.. du är jätteseg! Kom nu så går vi!

"Jag visste att han skulle bli arg!"


- Väänta, vart ska vi!

- Ett litet ställe.

 

- Ett litet ställe?

- Jaa!

 

- Wooow, en till bio? Eller kanske middag?!

- Hehe, nä inte direkt?

 

- De är jättefina, men varför ville du gå hit?

 

- Jag ville fråga en sak?

- Kolla, de bildar ett mönster på himlen. Vackert, eller hur?


- Ah, visst.

- Vad ville du fråga?

 

- Inget speciellt, eller jo. Men blir inte sur.

- Looooovar!

 

- Okej, jag tänkte höra om det är okej att jag får...

- Vadå?

-  Alltså, du får lova att inte skratta för jag är seriös okej!


- Jag lovar att inte skratta William..


- Okej. Så här kommer det..

 

- .. skulle jag kunna få måla av dig?

"Vad säger han, måla?"

 - Måla..?

- Ja?

 "På något sätt är jag hur besviken som helst.. Bäst att ta mig härifrån innan jag börjar lipa!"

  - Bella, vänta!

- Jag.. jag måste gå.

William tar tag i hennes hand.

 - Bella.. om jag får göra det, så går jag med på några av dina villkor..

"Mina villkor..?"   

- Och.. dessutom. Du skulle ju inte bli sur.

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards