Direktlänk till inlägg 17 september 2011

Nya Voiceless

Av SanneSims, theSIMSblogg - 17 september 2011 18:38

När Prinsessa tar slut kommer det att börja en ny historia; Vocieless.

Jag har tagit era önskemål i åtanke och har smått börja skriva en handling!


Men, jag kan verkligen behöva fler tips. Skriv gärna om det är någonting ni verkligen skulle vilja se här på bloggen, historiemässigt. Skriv era tips som kommentarer till detta inlägg, det går superbra att vara anonym om man skulle vilja det! :)


Kom ihåg; Voiceless kommer att publiceras efter Husdjur expansionpaket har släppts så att skriva små djurtips går jättabra!

 
 
Rebecca

Rebecca

17 september 2011 18:42

Jag har en ide om vad den kan handla om, men du var kanske redan bestämt. Men kanske att det handlar om en stum flicka som kan kommunicera med djur på något sätt! :)

http://www.myphotograph.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Fridiz

17 september 2011 19:23

att en sim blir gravid ;) skulle va kul

 
Fanny

Fanny

17 september 2011 19:25

Det vore en bra idé, Rebecca! :) Jag är trög i huvudet just nu så jag kan inte komma på några egna förslag men det blir säkert bra ändå med tanke på hur bra du har lyckats med alla andra historier ;P

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Linn

17 september 2011 19:37

Jag tycker att ett skräcktema skulle vara kul och annorlunda! ^^

 
Joanna

Joanna

17 september 2011 20:22

Jag håller med Linn, lite skräck skulle vara kul! :)

http://joannachan.blogg.se

 
Andrea :D

Andrea :D

17 september 2011 20:38

Skulle vara kul med ett utforskarpar som hittar ett okänt djur som är konstigt eller något.
Eller det kanske inte skulle vara så kul? Haha :)

http://andilove.bloggplatsen.se

 
Ida & Jenny Hamros

Ida & Jenny Hamros

17 september 2011 21:31

det kan typ handla om en tonårs tjej vars mamma är död,hon bor med sin pappa och hennes enda vänner är hennes husdjur!

Eller en föräldralöst flicka som försöker hitta sina föräldra och hon har en hund som hjälper henne hitta dem.Hon bor med en elak kvinna som har två egna barn som är taskiga mot henne!

Inte världens bästa förslag men ändå ganska bra!

http://idaho-pennan.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

17 september 2011 22:17

Kanske om en flicka som bor på en gård med sina föräldrar och något syskon, och gården hemsöks av spöken om nätterna. Och syskonen försöker ta reda på vad det är som händer... Vore det något, kanske? :)

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Andrea :D

Andrea :D

17 september 2011 22:25

Amelias förslag låter intressant :) Kanske det,och så får hon veta att hon är en mystisk häxa eller något!

http://andilove.bloggplatsen.se

 
Mastan

Mastan

17 september 2011 23:10

du har väll destination världen?
då kan du skriva om en utforskare kanske ;)

http://mastansblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

en flikca som har dyselki

17 september 2011 23:52

det kan typ handla om en valig familj men sen moste blötsligen tonårs flickan fara på sjuk huset och alt blir inte som valigkt i gen det häner många farliga saker och den är spänade och sorlig det skulle typ vara kul med en spänade sere som ockp var solig som man vill bara ha mer av :)

 
Ingen bild

Mig :)

18 september 2011 07:42

Den kanske kan handla om en tjej som inte är den smalaste i sin klass, hon är inte populär och den enda vänn hon har är sin hund. Hon bestämmer sig för att börja träna och blir smalare och når sin målsvikt. När hon kommer till skolan sen vill alla vara med henne men hon nobbar dom. Hon siktar in sig på en lite emo kille hon har gillat. Dom möts och pratar och blir vänner men snart så börjar hon lägga in en stöt på honom och ibland accsepterar han henne's blickar och så och íbland inte. Allt slutar med att hon sitter på trottoar kanten och gråter men snart skymmer något solen och det är emo killen. Dom pratar och kramas och då händer nått hon har längtat efter i hela sitt liv. Hon får sin första kyss av honom och dom blir ihop. Hon ändrar stil och allt i sitt rum så hon blir som han, men det var det värt :D:D:D:D

Ps: Det ska vara tonåringar och hunden ska va med lite mer :D

 
Ingen bild

lage1234

18 september 2011 10:48

www.thesims3.com/mypage/lage1234

PS äskar din blogg

 
Ingen bild

Tiki

18 september 2011 10:48

Det kan kanske va så att det handlar om någon utstött stum kille/tjej som hittar en ingång till en annan värld, där hon fastnar eller nåt.

 
Elin

Elin

18 september 2011 10:48

Amelias förslag verkar jättespännande :D

http://elinsims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Johanna

18 september 2011 10:53

jag tycker att du borde göra en historia om en flicka (tonåring) som alltid behandlas dåligt av sina "föräldrar" men en dag så kommer ett par från adoptions centret eller vad man nu ska kalla det och hon får reda på att det inte är hennes riktiga föräldrar!
och så ger hon sig iväg över hela världen med sin hund för att hitta sina riktiga föräldrar men på vägen hittar hon en liten katt unge! jag tycker att det borde vara en jack russel! :) hunden alltså :) och katten en liten abbeseiner!

 
Ingen bild

Johanna

18 september 2011 10:57

jag undrar bara en sak, kommer historien att vara premanent som greenwoods eller Kvällsnöjet?
eller kommer den vara ungefär som prinssesa?
:)

 
Ingen bild

Anonym

18 september 2011 11:38

Jo, jag tycker det ska handla om en vanlig tjej ungdom som bor i staden bridgeport (hon är ganska fattig) men när hon dör av svälten tror hon att hennes superstjärne-drömmar är över... och när hon blir ett spöke och inser att Bridgeport inte är så lungt som det verkar..

 
Ingen bild

Ida

18 september 2011 11:54

Jag kan tänka mig en tonårstjej som typ älskar att sjunga, sen måste hon typ operera något i halsen och kan efter det inte sjunga längre. Hon blir så ledsen och en dag hittar hon en bortsprungen skadad häst. Tjejen känner att hon kan prata med hästen om allt och efter en tid när hästen blir bra så börjar hon rida och blir duktig på det istället. :)

 
Ingen bild

en flicka med dyselki

18 september 2011 12:37

ida och mig :) ni har kommit på jätte bra historior :) vist moste seren komma när man kan ha hundar men jag tror den redan kommer ut inan historian/serie börjar

 
victoria

victoria

18 september 2011 14:05

Amelias förslag var lite intressant, men kanske om en hästtjej? :D

http://victoriasdiiary.blogg.se

 
Ingen bild

Hallon:)!

18 september 2011 14:19

Pappan kan jobba mycket/ha problem/vara borta mycket. Så hon har typ ett hushåll att ta hand om - katter,hundar,hästar. Hennes mamma är död och kommunicerar till henne typ. Eller nå

 
Ingen bild

anonym

18 september 2011 14:47

det skulle vara kul om det skulle vara litte vad säger man "bad " tex en tonårs tjej som hat litte problem med sin uppväxt och hänger mest med killar och håller på med dåliga saker på frid tiden som att sabotera och förstöra grejer...
hennes mamma tycker att hon moste hitta ett nytt intresse och bestämmer sig för att börja om och flyttar üt på en gamal hest ranch och tjejen gillar det inte. men får spesiel kontakt med en av hästarna, men har väldigt svårt att släppa sitt kriminela förflutna ...

 
fölot för jag avände dena bloggs URL

fölot för jag avände dena bloggs URL

18 september 2011 15:08

tykte faktikt anonym hade en bra ide

http://thesimsblogg.bloggplatsen.se/2011/09/17/625

 
Tindra-Glittra

Tindra-Glittra

18 september 2011 18:44

Kanske en drama där en POJKE som har förlorat sina föräldrar och en tja vi säger en får kommer och tar henne till en förtrollad upptäcktsvärld med fantasi skoj äventyr faror och fällor, lite du vet detecktiv aktit, sedan möter en ung flicka som har haft de dålig som amelia hittade på och råkar få 2 tvilling pojkar och lite problem med att flickan inte vill ha barnet vad tycks?

http://www.Tindra-Glittra.Bloggplatsen.se

 
Ellen

Ellen

18 september 2011 19:14

Om du vill spela med Djurliv i fokus så kanske ett barn och ett djur som växer upp tillsammans, lär varandra saker, leker och är bästa vänner?

http://spelasims.se

 
Ingen bild

Emma

18 september 2011 20:35

Det skulle vara kul om du skrev nåt om vampyrer :D

 
Ingen bild

Sally

18 september 2011 20:51

Jag gillar anonyms ide! Det verkar spännande och roligt :D

 
Ingen bild

Johanna b ^^

18 september 2011 20:52

jag tycker att en häst tjej bor på ett stall med sin mamma men dom har inte så mucke pengar men dom måste ändå ta hand om alla djur!

 
Ingen bild

3mm4

18 september 2011 22:18

Eftersom jag hört att man kan styra sina djur i nya Husdur-expansionen, så vore det kul om historien hade t.ex en hund (eftersom den kan vara med precis överallt, vilket inte hästarna kan) i centrum, och man fick se handlingen ur dess perspektiv. T.ex se sin ägare träffa och bli kär i en kille, som visar sig vara otrogen,(eller något annat problem. Men eftersom hunden inte kan prata, så får den försöka hindra ägaren att träffa killen på diverse olika sätt. På det sättet kan du få in själva "Voiceless"-temat. Sedan kan man ju även följa hundens äventyr i Appaloosa Plains, t.ex träffa en annan hund och få valpar, kanske uppstå bråk mellan andra hundar eller katter m.m Och med tanke på att hästar är helt nytt på The Sims så vore det bra att få med dem också!

 
Ingen bild

Johanna

19 september 2011 06:59

Ja 3mm4s kommentar låter jättebra faktist :)

 
Andrea :)

Andrea :)

19 september 2011 07:11

Ellens kommentar är interessant :)

http://andilove.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

julia med dyselki

19 september 2011 12:36

3mm4s hade en jätte bra ide tyker jag fakiktt

 
Andrea

Andrea

19 september 2011 14:39

Vem är det som använder andras namn? Nu råkar det vara så att jag SOV klockan 07.11 Jag använder 2 olika IP:S

Men kan inte folk bara stå för sin åsikt med sitt namn?

http://andilove.bloggplatsen.se

 
Andrea :)

Andrea :)

19 september 2011 16:40

öhm ojasan jag hade visst lite fel eftersom jag faktist inte sov då :/
utan jag kollade in din blogg lite då hehe :)
och jag hade glömt att jag kommenterat det där ;)

http://andilove.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

anonym

19 september 2011 17:10

tack för er som gillade min ide <3e :) skulle vara kul att läsa om // amandA

 
Emma

Emma

19 september 2011 17:13

Hej !
Jag har en massa sims 2 spel som jag ska sälja , och jag undrar om du skulle kunna tipsa om dom på din blogg?
Det skulle vara jättesnällt!
här är länken till mina sims : http://lajjjne.devote.se/blogs/7091344/sims-2-till-salu.htm#cmt_d174db

och ingen är sålda än så länge , jag vill verkligen ha bort dom då det först & främst tar plats & jag gillar sims 3 mycket bättre hah!
kram&tack på förhand!
//Emma www.lajjjne.devote.se

http://www.lajjjne.devote.se

 
Ingen bild

Jessica :)

19 september 2011 17:35

Gillar faktiskt också anonyms ide :) tycker den verkar vara jätte bra :D alla andra lätt också bra men fasna typ för anonyms haha ^^

 
Andrea :D

Andrea :D

19 september 2011 18:06

SLUTA VARA JAG!
KOMMENTERA I DITT EGET NAMN! JAG ÄR INGEN IDIOT SOM INTE VET NÄR JAG VAKNAR. JAG VAKNADE HALV ÅTTA! KLOCKAN 07.11 SOV JAG. DESSUTOM GICK JAG INTE TILL EN DATA FÖRRENS KLOCKAN VAR 5 ÖVER ÅTTA.
SLUTA KOMMENTERA I MITT NAMN.
DEN ANDRA GÅNGEN DU GJORDE DET,SATT JAG OCH VÄNTADE PÅ BUSSEN EFTER MIN DANS. JAG HAR BEVIS PÅ ATT JAG INTE VAR HEMMA DÅ!

SÅ KOMMENTERA I DITT EGET NAMN.

FÖRLÅT SANNE FÖR ATT DET BLEV SÅ HÄR I KOMMENTARERNA PÅ DIN BLOGG,MEN JAG BLEV BARA SUR FÖR ATT FOLK TAR ANDRAS NAMN OCH KOMMENTERAR FÖR SAKER DE INTE KAN STÅ FÖR SJÄLVA!

http://andilove.bloggplatsen.se

 
Hanna

Hanna

19 september 2011 18:56

Heey! Jag har inte så mycket att komma med men när det heter Vocieless, kanske det är en tjej eller kille som kan prata, men hon kan kommuneciera med djur.. :) Och så är det kul med lite skräckis... :D

http://blogg-thesims3.bloggplatsen.se

 
Elin (eliwn)

Elin (eliwn)

19 september 2011 19:40

Jag tycker Ida's ide :D

http://www.eliwns.blogg.se

 
Aleks

Aleks

19 september 2011 19:56

Jag tycker i alla fall att i den här serien, eller vad det nu är, ska det vara en kille som är huvudrollen! Har aldrig sett att en kille har haft huvudrollen i dina serier.
Och så kanske han kan vara stum och kunna kommunicera med djur med typ..telepati, eller vad det nu heter, som några andra också skrivit! =)

http://gabysponihest.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Johanna

19 september 2011 20:27

Hejhej älskar din blogg, du bygger såå fina hus och dina gubbar är jätte fina! :)
Men skulle inte du kunna visa hur man bygger lägenheter/radhus i the sims3? Skulle bli suuper glad! Tack :D

 
Andrea

Andrea

19 september 2011 20:42

Okej nu kanske jag överdriver lite men man blir så arg! när nån använder nåns blogg URL och namn !
utan tillstånd till det!

http://andilove.bloggplatsen.se

 
Andrea

Andrea

19 september 2011 20:49

Fast nu gjorde du det igen! SLUTA BARA! Asså,jag kan anmäla dig för att du använder någon annans namn..
Så sluta! Lägg av genast. Du vet att Sanne kan se att vi har olika ip. Det räcker lägg av. Okej?
Sluta använda min bloggs namn. Du är bara en jobbig människa,jag borde inte bry mig om dig,men jag vill inte att du använder mitt namn!

http://andilove.bloggplatsen.se

 
Sanne

Sanne

19 september 2011 21:13

Andrea, jag kan se era olika ip-addresser. Däremot är jag skärrad över vem av er som är vem :o

För övrigt till alla, taaack så supermycket för alla tips! Jag har skrivit ut dem och försöker ta med en liten del av varje för att skapa en så mångsidig historia som möjligt. Jag sitter och knepar och knåpar varje natt på "Voiceless", snart har jag ett helt kollegieblock fullt så jag hoppas att ni kommer gilla "den färdiga varan". :D

http://thesimsblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Andrea

20 september 2011 06:59

bara en fråga kommer Voiceless vara permanent som GreenWoods och Kvällsnöjet?
Eller vara som prinsessa ?
Behöver svar!

 
Ingen bild

Andrea :D

20 september 2011 07:01

Ps jag är inte Andrea som har den där bloggen men jag heter Andrea :)

 
Ingen bild

Tyra

20 september 2011 19:26

jag tycker många av era förslag låter bra men jag tyckte om Ida och Jenny Hamros idé och Anonyms idé :)

Jag har också ett eget förslag:
Det kan handla om en tonårs tjej som har allt.Hon är rik,snygg,smart,rolig,snäll,har en mamma och pappa som älskar henne och en underbar pojkvän.Men helt plötsligt blir hennes pappa sparkad från jobbet,hennes mamma blir döende och hennes pojkvän gör slut med henne!Hennes värld går under och sen får man se hur hon klarar sig efter det!(Man ser även när alla problem uppstår) :)

 
Ida & Jenny Hamros

Ida & Jenny Hamros

21 september 2011 16:47

bra förslag Tyra :)

http://idaho-pennan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Hanna

22 september 2011 08:29

låter faktiskt ganska intressant Tyra!

 
Ingen bild

CV

22 september 2011 14:58

Kanske om en flicka som får syner om vad som händer i framtiden? :)

 
engla

engla

25 september 2011 15:11

Ett skräcl-tema! Det skulle jag älska! Littte läskigt, med spöken OCH död! Skulle va jättekul!

http://inget

 
Ingen bild

Nonno

25 september 2011 21:28

Jag gillar Idas förslag, om en tjej som älskar att sjunga, men som skadar sin hals, och som möter en skadad häst och pysslar om den, och när den e frisk så blir de bästa vänner eller något. Tyckte det var en bra idé!!! :)

 
Ingen bild

Bullen

15 oktober 2011 08:55

Jag är säker på att någon har skrivit det, men typ att en flicka (barn) som inte kunde tala märkte att hennes pappa var med massa andra men kunde inte berätta det, så en dag hittar hon en hundvalp som hon blir bästa och enda vän med och sen lär sig flickan tala och kan säga till sin mamma om pappan, och att hunden försvinner och flickan blir så ledsen när hon ser hundens spöke komma till henne. Men hon fortsätter att leka med hunden och tillslut väcks hunden till liv igen!

Eftersom voiceless betyder ljudlös på engelska kanske det är en bra id'e??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 september 2020 08:35

Hej!   Thesimsblogg har funnits ett bra tag nu och saker har förändrats sedan starten. Sidan har fortfarande en del besökare, därför behövs det här inlägget.    Thesimsblogg kommer att bli SanneSims.com.  Guider och tips kommer att finnas d...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2020 13:33

Genom funktionen "Min historia" när man skapar en Sim i The Sims 4 så kan man lite slumpartat (inte riktigt) få ut färdigheter, egenskaper och startkapital till en Sim eller ett hushåll. Detta gör det lättare för oss att skapa den simmen vi har i tan...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2020 12:00

Varje gång jag startar Origin möts jag av nya uppdateringar. Inte nog med det, om jag klickar uppdatera i den pop-up-rutan som dyker upp och väljer att uppdatera den vägen så funkar det inte. Origin stängs bara ner. Jag får då starta upp igen och try...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2020 10:11


Hej, igen.   Jag går igenom allt som ligger. Alla frågor, alla kommentarer och så alla icke godkända gästboksinlägg.  Så 8 år senare, jag har bytt headern och jag gratulerar Fanta! Hoppas att du inte tog alltför illa upp av att min header låg k...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2020 10:00


Hej!   Dom som har mig som vän på Sims 3 communityn kan gå in och se mina egenskaper. Där har jag valt "tankspridd". Frågan är om man kan vara så tankspridd att man skapar en blogg om ett spel som blir omtyckt och som är som mest omtyckt av en sj...

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards