Direktlänk till inlägg 19 september 2011

Välkommen till Hidden Springs

Av SanneSims, theSIMSblogg - 19 september 2011 20:42

Här kommer lite tjusiga bilder ifrån den nya staden Hidden Springs som jag skrev om för ett tag sedan!

Staden är ganska stor och indelad i små fina kvarter, "skogskvarteret" som jag kallar det, är en favorit - här hittar du grus/jordvägar mellan avlägsna hus.

Hela staden består av vacker grönska, härliga vattenfall och mysiga småhus.

Man får även en känsla av att den här staden befinner sig långt avskilt från andra städer och att den är lite mystisk. Att staden är halvt omringad av berg och skog kan ha en stor roll i det.. Men i alla fall, mina damer och herrar - Hidden Springs:

Vattenfall och tallar.

  En blick ned mot staden från ett bostadskvarter.

  En blick uppåt från bostadskvarteret.

    Stadbibliotek och en skymt av bokhandel och skola.

  Chockrosa bostadshus!

  Avskilt från samhället, en plats utan väg - Brottslingsbyggnaden.

  En invånare och hans hem.

  Mot "Skogskvarteret".
  Timmerstuga, sååå mysig.

  Lite större skogshydda, nämligen ett lyxhotell. ;)

  Överblick av Skogskvarteret.

  Stadsöverblick.

  Mysigt vattenfall.

    Ett annat fall med lite fiskar i vattnet nedanför.

 Ståtlig stadsbyggnad. 

 Vy från en högbelägen rastplats. 


Denna värld kostar 2250 SimPoints till och med 24/9, sedan kostar den 2450 SimPoints.


Vad tycker ni? :)

 
 
Fanny

Fanny

19 september 2011 21:23

Herregud, så dyr den är. VIL HA...

http://Fantasims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

3mm4

19 september 2011 21:23

Håller verkligen med dig om att Skogskvarteret ser väldigt mysigt ut!:)

 
Trude

Trude

19 september 2011 21:31

Jätte fint!
Jag önskar jag kunde ladda ner staden, men mina simpoints räcker inte... Men snart är det min födelsedag och om jag bara önskar mig simpoint så måste jag få det va?
Hehe...

http://insidemyself.bloggplatsen.se

 
Sanne

Sanne

19 september 2011 21:37

Ja, så dyr. Tyvärr.. :/

Det är det! :)

Man kan alltid hoppas Trude! Men föräldrar kan ha en återkommande klingande tanke "de behöver en pyjamas mer!!". ;D

http://thesimsblogg.bloggplatsen.se

 
Ellen

Ellen

19 september 2011 21:49

Har du köpt det? :) Jag tänkte satsa på djurliv när det kommer istället men det hade varit kul med en historia eller lite gameplay från Hidden Springs. Kanske någon annan här som köpt det och som vill visa lite?

http://spelasims.se

 
fanny

fanny

19 september 2011 22:37

Jaha, har du köpt den? :o Berätta gärna mer om den och vad du tycker och om den är värd pengarna och så :)

http://tstre.bloggplatsen.se

 
the sims lover!!

the sims lover!!

20 september 2011 11:07

wow!!! uuuuuunderbaaaaaaart fint!!!!!! ;D önskar jag kunde köpa den... :) men mina simpoints räcker inte... :( kan man tjärna simp. eller kan man bara köpa?? :)

http://martinasworld.blogg.se

 
Ingen bild

lite efterbliven

20 september 2011 12:49

jag vet inte ens hur man köper simpoints O.O och vilket ställa ska man köpa det på ocg jag fattar inte nå kan man innte lada upp hotelet jag vill bara ha det faktkt inte sälva staden jo denb är ju fin men jag vill bara ha ett hotel till min sims stad

 
Ingen bild

en lite ide

20 september 2011 12:54

jag vet att det inte är det där inläget om att du hållde på med en ny serie och vi fick ju he in lite ider men det skulle typ vara kul att den bode i Hidden Springs och kanse dom i historien far till ett hotel :)

 
Ingen bild

Hej!

20 september 2011 15:13

Man kan ju ladda ner staden gratis. Det är bara att söka på The Sims 3 hidden springs free. Då kommer de pp en installeringsak. Precis som att ladda ner saker från Exhange. Så har jag iaf gjort...

 
Madde

Madde

20 september 2011 15:28

Hej! Din blogg är såååå bra! Men jag har en fråga som du kanske vet :)
Hur får man reda på hur gammal en annan sim är, t.ex en vän? Hoppas du vet svaret! :)
Annars kanske du vet hur gammal Matthew Hammings är, tack!

http://www.surfboard.devote.se

 
Fanny

Fanny

20 september 2011 17:18

Matthew Hamming är Vuxen.

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

en flicka som vill på minna

20 september 2011 17:19

Hej! kan du inte bara läka stälet där man kan ladda hem gratis det är bätre en att görs som du gjorde nu jag hittar inte ur man kan få det gratis så du kan ju läka den i stälet

 
Ingen bild

Daina

20 september 2011 17:27

Åh,så mysigt :)
Skulle gärna vilja ha Hidden Springs - om simpointens räckte:/ Men har köpt X antal grejer + simpoints,så borde inte köpa fler.

Skogs-kvarteret ser så mysigt ut ,vattenfallet också

 
Bella

Bella

20 september 2011 17:30

Jag vill sååååå gjärna ha Hidden Springs!!!
Men jag har inte råd med den :(
Det är dåligt att man inte får fler simpoints när man registrerar ett nytt expantions paket eller prylpaket.

http://ibella.bloggplatsen.se

 
Daina

Daina

20 september 2011 17:30

Haha,han inte skriva klart,rkade trycka på "skicka" knappen - av misstag.
Men jag tycker att fallet med fiskarna ser mysigt ut.
Älskar att allt är (som du skrev) bora från allt annat och sådär,det gör det som en avskild "värld" som bara består av dne vackra naturen och staden.
P.S Har du Hidden Springs?

http://welovethesims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Johanna b ^^

20 september 2011 18:09

asså säger bara en sak !
det heter ej "djurliv" det heter "the sims 3 husdjur"
bara till er som inte vet <3
hejdå / johanna

 
Ingen bild

Ugglan

20 september 2011 18:51

Gud så otroligt fint det ser ut! Jag måste säga att din blogg en en riktig höjdarblogg love it! Jag är inne på din blogg minst 2 gånger om dagen om inte mer. Jag vet att du jobbar riktigt mycket med bloggen och att det är en del av ditt liv men av någon anledning känns det som att du inte varit så aktiv på sista tiden...

 
Ingen bild

Jessica :)

20 september 2011 19:03

Tack för hjälpen "Hej!" :)

 
...

...

20 september 2011 19:06

Vi vill också ha den! Synd att den är så dyr..:( Besök gärna vår blogg om sims:)Lämna gärna en kommentar ocksåå:)

http://theesimsblogg.bloggplatsen.se

 
Fanny

Fanny

20 september 2011 19:12

Tack till hej, nu har jag liksom inte gjort något som man egentligen inte får...

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
Autumn

Autumn

20 september 2011 19:17

Till er som funderat på att köpa Hidden Springs säger jag bara: Go for it! Även fast staden kanske är lite dyr, så är den helt klart värt det. ;) Jättefin och mysig stad!

http://MylifeasAutumn.bloggplatsen.se

 
Trude

Trude

20 september 2011 20:49

Det är sant att föräldrar tänker på "de behöver en pyjamas mer!"
Jaja...
Hoppas kan jag!

http://insidemyself.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

En sims-nörd xD

20 september 2011 20:53

ÅÅååh vad mysigt det ser ut!! jag skulle köpa det om jag hade några simpoints... *pank xD*

 
Ingen bild

sallybubblan@hotmail.com

20 september 2011 21:14

Jätte fina bilder! Vill ha staden men har inte råd.. :( Jag köpte stadsliv idag men jag förstår inte hur man placerar ut allmäna tomter det går bara inte :S tacksam för hjälp!

 
Ingen bild

Hej!

20 september 2011 21:46

Varsegod. Tycker det är sjukt onödigt att betala för en stad som man kan få gratis ( ni som inte fattar nååt gå upp så hittar ni mitt tidigare inlägg)

Vore kul om EA tjänade väldigt lite på staden för att många laddar ner, då kanske dem inte skulle ha så höga priser! :)

 
Ingen bild

Hej!

20 september 2011 21:51

http://uk.answers.yahoo.com/question/index?qid=20110826025226AA7Jk2U där hittar ni hur ni laddar ner Hidden springs! Ni går in på bitorrent någonting, eller kolla på svaren så hittar ni länkar! Tacka mig... ;)

 
Ingen bild

julia med dyselki

20 september 2011 23:29

Hej! tack för det läken har laddat hem den och nu kan jag äntligen bo i staden och få ungdomens källa :D

 
Ingen bild

Jossa =)

21 september 2011 09:05

Shit va mysig stad!!! Synd att jag inte har exhange eller är medlem på store eller nåt sånt (ursäkta min okunskap XD) P.S DIN BLOGG ÄR SUPERDUPER EXTREMT BRA!!!!!!

 
Emson

Emson

21 september 2011 12:35

Jättefin!! Skit mysig och allting! :D Men den vaa dyyyyyyyr! ;D Fast det är den värd! Good work! ^^

http://www.coolridged.blogg.se

 
Amelia

Amelia

21 september 2011 14:40

Då är vi två, då, Jossa =)! Jag är inte heller medlem på thesims3.com! :/
Men beundra den på foton kan man ju göra, hehe!
Ser ut som en riktigt mysig stad, för övrigt!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jessica :)

21 september 2011 16:49

Men när jag instalerar på starsidan eller vad det heter så står det 100 % men sen står det misslyckat så det funkar aldrig... kan nån hjälpa?

 
sara

sara

21 september 2011 17:28

omräknat så kostar staden strax över 200 kr, det är den inte värd. På http://www.mediafire.com/?gg12pqly6y35pga finns den helt gratis och den funkar. Det är inte värt att slänga ut såpass mycket pengar på en värld till sims..

http://sarastumblr.tumblr.com

 
Tove

Tove

21 september 2011 18:08

Kolla supergärna in min blogg :)

http://www.simstips.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Elin

21 september 2011 18:41

Åh, vad jag vill ha den staden.. :(
Den ser så mysig ut..

 
Ingen bild

SOFIA

21 september 2011 19:12

Detta är viktigt! I need your help!! NU!
Jag köpte stadsliv, har installerat det. Men när jag trycker på play står det bara och snurrar och svarar inte. Vad kan det vara?:( Har mailat simssupport grejen men de förstod jag mig inte på. Svara gääärna här i kommentarsfältet!
Kram på dig!

 
Amelia

Amelia

21 september 2011 20:32

SOFIA, samma sak har hänt mig. Prova att uppdatera ditt sims och sedan försöka starta det. Annars får du ominstallera Stadsliv. Oroa dig inte, inget av det du gjort i ditt sims försvinner!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

21 september 2011 20:38

Tack, Sara! Tack vare att du länkade till den där hemsidan så är nu Hidden Springs på väg in i mitt sims!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Fanny

Fanny

22 september 2011 07:53

Jag tror å andra sidan att det är olagligt att ladda ner den piratkopierat... Men inget hände när jag laddade ner den och jag har haft den i flera dagar.

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
Autumn

Autumn

22 september 2011 12:33

Sara, har man pengar så har man. Jag tycker då iallafall att staden helt klart är värd 200 kronor.

Fanny har rätt, det är olagligt att ladda ner piratkopian. Och det är heller inte säkert att göra det. Min vän provade ladda ner HS från någon liknande sida och hennes spel kraschade då flera gånger, och fungerar inte alls nu, så ja, man tar ju en väldans risk när man laddar ner piratkopior. Då är jag hellre ärlig och laddar ner staden för en summa pengar, och är då helt säker på att staden fungerar och inte förstör mitt spel, som piratkopior kan göra.

http://MylifeasAutumn.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

22 september 2011 14:14

Okej, jag har nu avinstallerat Hidden Springs och allt som följde med den. Utan att ens prova staden!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

en flicka som inte vill nämna namn

22 september 2011 14:27

Autumm -.- jag har laddat ner det gratis (vet det är olagligkt) men min dator har ett system om det är nå bugg stad så tar den bort det jag bhöver inte oroa mig för det i alla fall jag tykte lite iläget var onödigkt nja dom som inte har ett sont system på sin dator kanse ska vara mer orliga men för mig bhöver jag inte det

 
Ingen bild

emiz

22 september 2011 16:01

finns det stall m.m från början om man ska ha häst? :)

 
Autumn

Autumn

22 september 2011 19:17

Nu vet jag ju inte om det är något fel på just DEN länken någon ovanför skickade, eftersom jag inte laddat ner därifrån. Jag sa bara att man ska vara försiktig när man laddar ner piratkopior då det kan förstöra spelet. Det är väl bra att du har ett sådant program, men det är faktiskt inte alla som har det.

Förresten så heter jag Autumn, inte Autumm eller Atumnn som så många verkar tro. :P

http://MylifeasAutumn.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sally

23 september 2011 17:14

Autumn har faktiskt rätt och förresten har inte alla säkerhetsprogram vill ni riskera att förstöra era spel så varsågoda men Autumn var riktigt snäll som varnade er. :)

 
Ingen bild

en flicka som inte vill nämna namn

23 september 2011 17:33

Sally mm hon har rätt men jag villde bara säga att jag inte bhövdte oroa mig men jag menade ju inte als nå dumt menat till Autumn hon har rätt för dom som inte har säkerhetsprogram ska vara oroliga för det förstås hon är jätte snäll som gjorde det har varit med om sona program som har bugat men då vart särmen vitt fick riga min pappa så han fick fara till lägen heten och hjälpa mig sen så vart alt som valigkt och alt gick som valigkt

 
sara

sara

23 september 2011 17:45

Kan ju då meddela att jag spelat i min nerladdade stad hur mycket som helst och mitt spel har inte kraschat. Laddar du ner Hidden Springs från den länken jag la upp, så borde det inte vara några som helst problem. 200 kr är MYCKET för att bara vara en värld, med tanke på att det är vad ett helt SPEL kostar..

http://sarastumblr.tumblr.com

 
Ingen bild

Malin

2 oktober 2011 17:51

Sara har rätt. man kan ju köpa stadsliv, utomhuslyx o.s.v för 200 kr till och med expansion paket (begagnade då )men vad jag menar är att det verkar ju faktist lite vettigare att ladda ner piratkopia än betala 200 kr! jag menar jag kan köpa flera exp och prylpkt och städer och sånt för har man pengar så har man men jag menar smartare att köpa exp och pryl än EN stad och dels så kan man ju göra egna städer eller ladda ner från exchange där finns det ju också jättefina städer!

 
Ingen bild

helena/H:et

20 oktober 2011 21:46

jag registrerade thesims3-pets på thesims3.com
men fick inga simpoints! får man det eller ej?
samma sak hände när jah registrerade thesims3-destinations världet-expansion... hjälp uppskattas!

 
Ingen bild

Anonym

20 januari 2012 17:31

Fint! :)

 
Ingen bild

Elinore

30 december 2012 19:37

Har den!!
Helt underbar stad.Men var hittar man den magiska källan?

 
Ingen bild

Josefin

30 december 2013 12:47

Hur kommer man till fjällstugan?!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 september 2020 08:35

Hej!   Thesimsblogg har funnits ett bra tag nu och saker har förändrats sedan starten. Sidan har fortfarande en del besökare, därför behövs det här inlägget.    Thesimsblogg kommer att bli SanneSims.com.  Guider och tips kommer att finnas d...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2020 13:33

Genom funktionen "Min historia" när man skapar en Sim i The Sims 4 så kan man lite slumpartat (inte riktigt) få ut färdigheter, egenskaper och startkapital till en Sim eller ett hushåll. Detta gör det lättare för oss att skapa den simmen vi har i tan...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2020 12:00

Varje gång jag startar Origin möts jag av nya uppdateringar. Inte nog med det, om jag klickar uppdatera i den pop-up-rutan som dyker upp och väljer att uppdatera den vägen så funkar det inte. Origin stängs bara ner. Jag får då starta upp igen och try...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2020 10:11


Hej, igen.   Jag går igenom allt som ligger. Alla frågor, alla kommentarer och så alla icke godkända gästboksinlägg.  Så 8 år senare, jag har bytt headern och jag gratulerar Fanta! Hoppas att du inte tog alltför illa upp av att min header låg k...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2020 10:00


Hej!   Dom som har mig som vän på Sims 3 communityn kan gå in och se mina egenskaper. Där har jag valt "tankspridd". Frågan är om man kan vara så tankspridd att man skapar en blogg om ett spel som blir omtyckt och som är som mest omtyckt av en sj...

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards