Alla inlägg den 5 oktober 2011

Av SanneSims, theSIMSblogg - 5 oktober 2011 21:30

Dumma mig, glömde kryssa i att inlägget skulle publiceras i onsdags.. -.-'


    Grön - Africa      Röd - Leah      Rosa - Bella
   Brun - William  Ljuslila - Elienne     Blågrön - Tommy  
  Gulgrön - Kauro      Orange - Rufus  Kryddbär - Hannah 
   Mörkgrön - Bill  

Del 60
Tidigare delar
Hur du läser Greenwoods'



Dagen efter tvillingarna varit på fest så tassar Leah ner till köket medan Bella fortfarande ligger och sover. I köket står Africa.
Leah: - Godmorgon mamma!
Africa: - Godmorgon vännen!
 - Blev det sent igår? frågar Africa och syftar på utekvällen med fest.
- Nja.. Sådär. Men det är ingen fara.
 Africa inspekterar Leahs kläder: - Så det är dags idag alltså?
  - Japp! Och jag är så nervös!
Leah tar sig för magen.
- Jag hoppas jag inte svimmar!
 - Nej... Men gumman, det klart att du inte gör! Det kommer gå jättefint.
  - Hehe.. ja, säkert! Leah är lite ostadig på rösten.
- Slå dig ner gumman, jag gör din favoritfrukost! Så du får lite i magen innan du sticker tänkte jag.
  Leah går och sätter sig.

- Åh, så snällt! Tack så mycket mamma..!
 Africa kommer med frukosten till bordet.
- Hugg in! Så ska du se att du får oanade krafter och kan utföra stordåd!

 Leah skrattar åt ironin.

- Haha, tack mamma. Nu känns det genast mycket bättre! fortsätter hon med samma ironi i rösten.

 "Men, man kan ju alltid hoppas..."

  Africa märker att Leah grubblar mycket: - Oroa dig inte så mycket, Leah. Man kan bara göra sitt bästa. Räcker inte det, så gör det inte det bara. Det finns ändå ingenting man kan göra åt det, utan man får kämpa mer till nästa år istället.
- Jag ska komma med på den här uttagningen! säger Leah kvickt.
Hon äter upp frukosten i superfart och bokstavligt talat springer ut genom dörren.
 Hon har bestämt sig för att jogga de 7 km  till uttagningen för att vara extra pumpad och ha chansen att bli uttagen detta år!
  Svetten rinner och Leah kämpar på.
  - Aaah.. målet i sikte! flåsar hon när hon får syn på arenan där uttagningen hålls.
  Men när hon sprungit ytterligare lite närmare arenan får hon se ett bekant ansikte springa framför henne i motsatt riktning.
  Han svänger också av mot arenan där uttagningen hålls.
  - William! Det är ingen match idag! Vad gör du här?
  William blir lite chockad över att se Leah där, han hade inte förväntat sig att möta någon såhär mycket tidigare än uttagningen egentligen börjar.
William: - Ehm... Jo, jag vet Leah! Jag.. vad gör du här förresten?
 - Det är uttagning till nästa säsongs lag! Och jag ska provspela för att se om jag platsar! Vänta..
Leah tänker efter lite. Kan det vara så att William också är här för uttagningens skull? Leah vet att William var med i skollaget när de gick i gymnasiet, men han var inte med i fotbollsaktiviteten efter skolan där alla som ville bli någonting inom idrotten medverkade.
- .. ska du på uttagningen William?
  - Ehm... jo. Ja, jag tänkte det.
  - Okej! Vad trevligt. Jag visste inte att du var så duktig!
  - Hehe, man vet aldrig! Det visar sig nu om man duger.
  Leah börjar gå mot ingången till arenan: - Men kom då! Sist den in är ett ruttet ägg! Och ehm.. Lycka till då!
William bara skrattar: - Haha, detsamma!

Av SanneSims, theSIMSblogg - 5 oktober 2011 10:29

Här är lite bilder på husdjur ifrån Skapa-Ett-Husdjur!


Varm och mysig Chow-chow!


Trogen Alaska Malamute.



En sprallig Greyhound redo att racea!



En skygg lurvig sak!



Förstående vovve!



Chihuahua.


Misstänksam siames.


Smutsig Siames påväg att bli ren! :)



Blandras.


Aggressiv blandras!


Nyfiken häst!


Trippande häst.


Stolt, långhårig polle!


Busig!


Nyfriserad svans.


Nyfriserad man.


 

Min katt Müsli och min vovve Ninja i Sims...


 

... och i verkligheten.


Slutsats: Jag tycker om det nya verktyget för att skapa djur! Det finns mycket olika teckningar man kan välja som är förplacerade, men även en hel del man själv kan placera på valfri plats! Det är det bästa med hela Skapa-Ett-Husdjur.
Tyvärr måste jag säga att jag blev besviken när jag la märke till att det endast finns två storlekar på hundar, en liten och en stor, precis som i Sims 2. Även att hundarna inte går att få superlurviga eller lockiga.


+ Mycket olika teckningar, fina drag och bra egenskaper och personlighetsdrag!

- Svårt att behärska. Få storlekar. Svårt att få till "bra" lurvig päls.

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards