Alla inlägg den 9 oktober 2011

Av SanneSims, theSIMSblogg - 9 oktober 2011 13:15

    Grön - Africa      Röd - Leah      Rosa - Bella
   Brun - William  Ljuslila - Elienne     Blågrön - Tommy  
  Gulgrön - Kauro      Orange - Rufus  Kryddbär - Hannah 
   Mörkgrön - Bill  

Del 61
Tidigare delar
Hur du läser Greenwoods'


Direkt efter uttagningen så väntar William på Leah utanför arenan.
  Leah: - Heej! Hur gick det för dig? frågar Leah kallt.
William vågar knappt svara på grund av hennes ton och ställer en fråga som svar bara: - Du får säga först. Hur gick det?
 Leah tjuter ut sin lycka och börjar hoppa på stället: - Jag kom med, jag kom med! 
Hon lugnar ner sig lite innan hon frågar honom igen: - Hur, gick det?
Han börjar småflina mot henne: - Det gick bra! svarar han och blinkar.


Det är mitt på dagen och Bella sitter hemma med Africa och tar det lugnt. Plötsligt märker Bella att Leah inte varit hemma på hela morgonen.
  Bella: - Mamma..? Vart är Leah?
  Africa anstränger sig inte mycket för att vara aktiv i samtalet: - Ehm, hon är ute. Jag tror hon skulle fixa med jobb idag.
  - Jobb..? 
- Mmm... Eller nåt.
"Ska Leah fixa jobb utan att rådfråga med mig..?"
 Bella får en stark känsla av vad hon måste göra. Hon vill fixa sin dröm. Bella reser sig ur soffan.
  - Kommer snart mamma! ropar hon till Africa medan hon går ut genom dörren.
  När Bella stängt dörren lägger Africa ifrån sig boken och ser helnöjd ut:
- Uppdraget slutfört.

  Bella sätter sig i bilen och kör mot staden.
  Eller rättare sagt mot teaterbyggnaden. Hennes drömjobb som liten var att få hålla på med musik, att kunna spela eller sjunga i ett band. Och enligt Leah, som säkert är och gör någonting som hon verkligen vill med livet, så får an inte ge upp utan att försöka. "Det är värt ett försök..."
  Leah och William är fortfarande kvar utanför arenan efter uttagningen. Leah platsade i staden damlag och både William och Tommy kom med i herrlaget.
- Det blir att fira trippelt upp!
 William hinner inte svara innan hon börjar prata igen: - Åååh, mamma kommer bli så stolt tror jag!
Leah lever i sin drömvärld.
- Just mamma! Vi måste berätta! För mamma, och Bella!
 - Kom med hem så överraskar vi dem! Eller Bella vet väl att du är här nu?
  William svarar inte på hennes sista fråga: - Ehm, vi överraskar dem!
  Leah sätter spurt på benen och springer mot hemmet: - Sist den är två ruttna ägg!
  En halvtimme senare är Bella påväg ut ur teaterbyggnaden.
  Hon har pratat med några musikalister där inne, de gillade hennes pianogrunder och vill gärna att hon kommer dit på vanlig basis för att lära sig att spela mer och tillsist kanske platsa i ett band eller i symfonin. Precis som Leah så svävar Bella på moln.
  Tänk att hon nästan höll på att ge upp sin dröm för en säker väg som förskolelärare på ett ställe hon egentligen inte tycker så mycket om..
  Efter en timme eller två's flåsande så är Leah och William äntligen framme vid huset.
  De tar verandadörren direkt in till allrummet där Africa fortfarande sitter och läser. Hon märker knappt att de kommer in.
  - Mamma! Titta en sån stark och smidig dotter du har som passar i damlaget!
Africa lägger ifrån sig boken: - Nämen! Leah?! Är det sant! Åh, vännen! Grattis.
Africa skymtar William bakom Leah: - Hejhej William.
- Hejsan.
- Jag går och hämtar ostbricka för att fira!
 Africa kommer tillbaka med ostbricka och alla slår sig ned i sofforna.
- Berätta allt! kuttrar Africa.
 - Viiisst! svarar Leah. - Jag joggade till uttagningen och det gjorde susen! Jag var redan uppe i varv och supertaggad på att köra, så när chansen kom så gav jag allt. Och det var mer än nog sa tränarna! Den ene sa att han var Imponerad.
  - Den andre tränaren var lite mer reserverad, han sa bara Bra. Men jag är säker på att han också menar Imponerande!
  - Ååh, det känns så skönt att ha klarat det! Ett steg närmare mitt mål!
- Jag är såå stolt gumman..

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards