Direktlänk till inlägg 12 oktober 2011

8 dagar kvar till Husdjur släpps. Små fakta och ställ dina frågor!

Av SanneSims, theSIMSblogg - 12 oktober 2011 10:40

Nu är det bara åtta dagar kvar innan vi kan koppla våra hundar och höra katternas små tassande bland husenAppaloosa Plains.




Korta fakta om husdjuren:

- Hundar har den kortaste livslängden, medan hästar har den längsta.

- Man kan använda sina hästar som transport för att ta sig runt i staden, istället för bil och cykel.

- Det finns inga nya karriärer, tyvärr.

- Självklart kan du lära dina djur färdigheter, som till exempel att samla föremål till dina simmar, jaga och hoppa.
- Man kan självklart bada sina husdjur, och det finns djur som älskar vatten! Dessa vill gärna slänga sig i swimmingpooler, som tur är kan de inte drunkna!

- Husdjur kan självklart bli kära och få kattungar, valpar och föl. Hästar kan även bli kära i mystiska enhörningar och få föl med dessa, har du tur så kanske du får ett enhörningsföl! Djuren kommer att ha släktträd, precis som våra simmar har.

- Det kommer att finnas vilda djur, som tvättbjörnar och rådjur.

- Egenskaper som man kan välja till sina husdjur är bland andra; vänlig, geni, aggressiv, trogen, hyperaktiv, hydrofob, älskar vatten och en hel del fler! Egenskaper skiljer sig beroende på om en katt, hund eller häst besitter dem. Och det finns även egenskaper som tex. endast katter kan ha.


Har du några frågor om kommande The Sims 3 Husdjur? Ställ de gärna som en kommentar till detta inlägg så är vi flera som kan svara på dem och föra disskusioner. Det går självklart att vara anonym! :) 

.

Sanne

 
 
Ingen bild

Ugglan

12 oktober 2011 12:02

Hej :)

Bra inlägg, kommer nog köpa det när det har kommit ut. Jag tänkte köpa ett expantionspaket, vilket tycker du jag borde köpa? Jag har bara grundspelet än så länge :)

 
Emson

Emson

12 oktober 2011 12:21

Finns det inte typ boskapsdjur? Typ kor och sånt? Jag vill nämligen så gärna göra en typ bondgård när jag köpt spelet!! :3

http://www.coolridged.blogg.se

 
Ingen bild

3mm4

12 oktober 2011 13:37

Emson
Tyvärr finns det inte det. De djur som man kan styra är just katt, hund och häst, som Sanne skrev. Sedan finns det även ormar, sköldpaddor, papegojor och jordekorrar som man kan köpa, men inte styra.

 
Jessica

Jessica

12 oktober 2011 15:15

Kan man hoppa och ha typ ett ridpass med hästarna, eller kan man bara använda dom till att rida till stan till exempel?
Kan man bygga ett eget stall och hage till hästarna? :)

http://www.jessicasanden.devote.se

 
Bella

Bella

12 oktober 2011 15:42

omg!!

http://ibella.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Molly

12 oktober 2011 16:00

Såg videon från skaparna! Kan inte vänta mer! Jag har redan bokat spelet så jag kommer få ödlor och sånt:)

 
Ingen bild

sophia.

12 oktober 2011 16:05

det här med att bygga stall, hagar och sånt.
är det som att bygga vanliga hus eller är det annorlunda?
och behöver man inte väldigt mycket plats till det, så man behöver större tomter?

 
LeAL

LeAL

12 oktober 2011 16:33

Hej! Jag tänkte installera Pose Player, Jag har allt man behöver men det går inte... HJÄLP??

http://leal4ever.devote.se

 
Ingen bild

Emma ^//^

12 oktober 2011 16:50

asså jag typ följer din blogg varje dag, och det här inlägget ÄLSKADE jag!!! jag räknar ner varenda liten dag och har letat info på det här spelet, men utan resultat. iaf undrar jag om du vet vart de flesta enhörningarna håller hus ;-) (och de är fula i skägg tkr jag ;-) )

 
Mastan

Mastan

12 oktober 2011 18:09

jag kommer inte köpa limeted men kommer jag ändå få ormar o hamstrar o sånt ^^ ?

http://mastansblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

3mm4

12 oktober 2011 18:23

Mastan: Vad jag vet så är det bara en djuraffär och några teckningar på djuren , som man inte får(bl.a. en pandateckning) om man köper den vanliga expansionen.
Jessica: Självklart kan man hoppa med hästarna och träna upp den förmågan. Jag vet inte om man kommer kunna ta någon form av ridlektioner tillsammans med sin häst.
Ett tips till alla som vill veta mer om husdjursexpansionen, så finns det väldigt många bra videos på youtube. Där ligger det ute några bra gameplays, skapande av djur (med demo-versionen), samt bilder på nya saker som medföljer Husdjurs-expansionen och mycket mer!

 
Sandra

Sandra

12 oktober 2011 19:00

Har funderat på att skriva en fråga och kom på en fråga som jag och många andra har spekulerat i.

Vet du hur många Limeted Edition det finns? Jag vet att det är begränsad och jag har beställt detta och jag vill väldigt gärna ha denna Limited Edition. Så har du hört något på ryktet hur länge denna Limited Edition kommer vara tillgänglig. Vi som har beställt sen många månader tillbaka borde ju få det.,.

http://mittthesims3.blogspot.com

 
hejhej

hejhej

12 oktober 2011 19:21

Heej! det var ett bra inlägg :D har förbokat det så jag får det när det kommer ut ,') gjorde det för ungifär 37 dagar sen :P det ska bli otroligt roligt,och jag hoppas och tror säkert att dina små berättelser kommer innehålla små söta djur :)) jätte bra blogg! :DD

http://hej du!

 
Ingen bild

Nathalie

12 oktober 2011 19:50

Kommer alla åldrar kunna hålla på med alla djur? T ex kommer småbarn kunna leka med hästar?

 
Ingen bild

Jenny

12 oktober 2011 21:16

Hej, jag älskar din blogg! :) Den har verkligen hjälpt mig mycket!

- Kan man bara äga en hund, katt eller en häst och ha som husdjur? Inga fler djur?

- Djuren som går runt i kvarteret, är det bara rådjur, och tvättbjörnar? Eller är det fler djur?

- Kommer man kunna ha ett eget stall för hästen och ryktborstar och sådant?

- Kan man gå ut med hunden i koppel?

 
Ingen bild

Tess

12 oktober 2011 21:27

http://www.youtube.com/watch?v=y0uuo0WkU68


Tror den här besvarar många frågor :)

 
Ingen bild

Sally

12 oktober 2011 21:33

Alltså vart kommer man ha hästarna dom följer väl liksom inte med in i huset som pippi långstrumps häst? ;)

 
Ingen bild

Tess

12 oktober 2011 21:39

Sally:
haha då hade jag lä'tt gjort lilla gubben och låtit honom stå på verandan och äta morötter :D
Man kommer kunna bygga stall och sånt som hästarna får bo i :) och det kommer finnas vildhästar man kan tämja! Sedan kan katterna ta hem smådjur som tex ödlor och ormar som man sen kan ha som husdjur om man vill :D

Förväntningarna på det här spelet är skyhöga just nu!

 
Ingen bild

julia

12 oktober 2011 21:42

finns det bara katter och hundar och hästar som man kan ha som husdjur? :)

 
Ingen bild

Tess

12 oktober 2011 21:49

Julia:

Vad jag har förstått det som så är det katter, hundar och hästar som man kommer kunna styra. Men sedan kommer man även kunna ha fåglar, ödlor, ormar, sköldpaddor och hamstar men de tror jag inte man kan styra.

 
Ingen bild

Anonym

13 oktober 2011 08:03

Jag har en fråga, kommer man få välja ridkläder, liksom, man måste ju ha ridkläder när man rider.

 
Ingen bild

Tess

13 oktober 2011 11:20

Anonym:

Det kommer finnas ridkläder men man kommer även kunna rida i "vanliga" kläder :)

 
Ingen bild

Ingrid

13 oktober 2011 14:15

Kommer de nya grejerna endast finnas i den nya staden? Alltså byggnaderna förstår jag ju bara finns där men de kan man ju placera ut som man vill, men kommer t.ex vildhästarna, tvättbjörnarna, ormarna m.m finnas i t.ex Skönköping också automatiskt? Om inte, går det att fixa så det finns det?

 
Ingen bild

Ingrid

13 oktober 2011 14:16

Menar förstås Sunset Valley till kommerntaren ovan, inte Skönköping ;)

 
Ingen bild

Maja

13 oktober 2011 15:32

Jag har beställt från game, vilket jag rekommenderar. Det är nämligen fri frakt. Jag tycker inte att du ska lova att tvättbjörnar och rådjur finns med bara för att du har sett det på reklamen.

 
Rebecca

Rebecca

13 oktober 2011 16:04

Maja: Sanne har ju inte hittat på det själv, hon har ju läst det någonstans. Jag gissar att hon har läst det på officiella The sims 3 sidan så då är det 100 procent sanning.

http://www.clementinapelsin.blogg.se

 
Sandra

Sandra

13 oktober 2011 16:27

Det kommer att finnas Katt, hund och häst som man kan styra som en helt vanlig sim.

Sedan kan man ha Ormar, ödlor, sköldpaddor,hamstrar och dessa kan man ha i burar inne i huset.

Sen kommer det finnas tvättbjörnar och rådjur då det finns i väldigt många videor även i the sims 3s offesiella videor.. Kolla dem så får du se Maja att det kmmer att vara tvättbjörnar och rådjur.

http://mittthesims3.blogspot.com

 
Fanny

Fanny

13 oktober 2011 17:04

Värdelöst att du ber om frågor som du inte ens svarar på...

http://Fantasims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Tess

13 oktober 2011 17:38

Fanny:

Det finns svar på nästan alla frågor i kommentarsfältet. :)

 
Fanny

Fanny

13 oktober 2011 18:27

Men inte från henne, bara från andra läsare...

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Tess

13 oktober 2011 18:41

Fanny:

De flesta svar i kommentarsfältet stämmer vad jag vet, men är det så att du inte litar på dem så får du kolla runt på internet :)

Att Sanne inte svarar beror antagligen på att hon arbetar eller något annat och helt enkelt inte har tid för bloggen för tillfället. Men hon kanske gör ett inlägg senare med frågor och svar. :)


 
Ingen bild

Anonym

13 oktober 2011 20:28

Kan man slakta sina hästar?

 
Ingen bild

Anonym

13 oktober 2011 20:31

Man kan väl avliva djuren ifall man inte orkar med de längre?

 
...

...

13 oktober 2011 21:21

Super fin blogg!!:)

http://www.theesimsblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

julia

13 oktober 2011 23:36

Anonym: varför skulle man kunna det? det är ju bara för hemskt. Vem vill liksom slakta sin häst :P

 
Rebecca

Rebecca

14 oktober 2011 07:35

Anonym: Jag gissar att man kommer att kunna sälja hästar, hunder och katter med mera, men inte avliva.

http://www.clementinapelsin.blogg.se

 
Fanny

Fanny

14 oktober 2011 07:59

Haha, nej jag tror inte heller att det finns någon avlivningsfunktion. EA är ju trots allt EA...

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anonym

14 oktober 2011 09:14

julia: Jag vill. Jag vill ha pengar på the sims 3 utan att fuska eller jobba.

 
Ingen bild

Tess

14 oktober 2011 11:12

Anonym:
Vill du ha pengar utan fusk eller jobb så får du väl leta upp och charma en rik sim och sedan gifta dig med den ;)

 
Melle

Melle

14 oktober 2011 15:41

Jag har två frågor som jag hoppas få svar på!
Hur många sims dagar lever hundar? Om du inte vet så vore det jätte kul att höra en gissning från dig. En fråga kvar! Hur får hundar/katter/hästar barn? De kan ju inte ligga under täcke och göra det som simsar väl?

http://mellemy.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

14 oktober 2011 18:27

Anonym: Man brukar inte låta hästar gå i slakt! Man kan bli tvungen att avliva hästen om den blir väldigt sjuk, men INTE annars! Och jag som älskar hästar mer än allt annat i hela världen, och har fått uthärda smärtan av att förlora min egen häst när vi sålde honom! Jag får aldrig se honom mer, någonsin! Och du frågar om man kan slakta sin häst, man slaktar inte hästar! Man brukade slakta grisar förr, men absolut inte en häst!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Fanny

Fanny

14 oktober 2011 19:58

Amelia, man slaktar faktiskt hästar i vissa länder, hur konstigt och sorgligt det än låter. Själv skulle jag vilja skjuta ihjäl de som gör det så att de får veta hur det känns ;)

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
Fanny

Fanny

14 oktober 2011 20:03

Och så ett svar till Melle: Jag undrade också över den frågan. Det finns en video där två hundar gör det i en hundkoja men den filmen var baserad på konsol, dock antar jag att man kommer kunna myspysa på något annat liknande ställe.

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

14 oktober 2011 20:31

Ja, Fanny, jag vet. Men jag syftade på Sverige, här slaktar man aldrig hästar!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

3mm4

14 oktober 2011 20:40

Sex dagar kvar!! :)

 
Ingen bild

Anonym

14 oktober 2011 21:09

Ugglan: Tycker synd om dig ugglan, som inte fick något svar :c Har bara 1 expansion, men tänkte ända hjälpa dig.

Destination Världen:
Om du vill göra uppdrag ska du köpa dethär. Man åker runt till olika länder och gör uppdrag :) Man kan ju också bara åka till e.x Frankrike och besöka en vinegård.

Drömjobb:
Jag har fattat det som att man får nya roliga karriärer, som spökjägare, dektetiv os.v, men att man följer med simmarna på jobbet och kan alltså bestämma ALLT vad dom ska göra c: Plötsligt blev jobbet roligt :p Man måste även tvätta kläderna också :3

Kvällsnöjen (har):
Om man flyttar till Bridgeport finns måånga nattklubbar os.v att gå till, man kan bo i lägenhet och bli kändis. På nattklubbarna får man åka hissen (som man även kan ha hemma) och försöka komma förbi dörrvakten.

Leva livet:
Om du vill finslipa hela The sims 3 livet, man får ingen stad ellerså utan får helt själv flytta in i någon stad. Man kan, som barn, busa mycket, man kan leka mer alltså, man kan berätta spökhistorier, man kan göra mycket mer alltså, tonåringarna får också humörsvängningar.

 
Ingen bild

Anonym

14 oktober 2011 21:10

Man kan ju också kolla på trailern om och om igen :p

 
Ingen bild

Fiffi

14 oktober 2011 21:16

Jag har många olika sims spel. Men jag kan inte spela på min gamla dator för jag måste ha ett nytt grafikkort och ett nytt minneskort. :(

 
VampyrSandra

VampyrSandra

14 oktober 2011 23:58

Då vet jag en sak jag ska önska mig i julklapp!

http://vampyrsystrarna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anonym

15 oktober 2011 08:24

Hörni! Man slaktar hästar i sverige också. Har ni inte sett i affären att det finns hästskinka på vissa få ställen? DESSUTOM OM NI TYCKER SYND OM HÄSTARNA DÅ, VARFÖR TYCKER NI INTE SYND OM LAMM, HÖNS, GRISAR, KOR, KALKONERNA ANKORNA OCH ALLA ANDRA DJUREN DÅ? DET ÄR FRÄCKT.

 
Ingen bild

Maja

15 oktober 2011 08:27

Varför måste man slakta i huvudtaget?! Jag är vegetarian och har varit det i 6-7 år. Jag är friskast i klassen. Man lever längre mm.

Men tillbaka till tråden nu hörni!
5 DAGAR KVAR!!!

 
Klara

Klara

15 oktober 2011 10:29

Jag har en mac, och det kommer typ bara finnas hästar till PC?! Jag e skitledsen!!!

http://www.missluu.bloggplatsen.se

 
Rebecca

Rebecca

15 oktober 2011 10:42

Klara: Asså jag tror att med PC så menar de datorer, och att de inte finns hästar till Playstation och Nintendo till exempel. Men det är bara vad jag tror.. Du får väl hoppas på att jag har rätt :)

http://www.clementinapelsin.blogg.se

 
Fanny

Fanny

15 oktober 2011 11:15

Det är ingen skillnad mellan PC och Mac, PC står för Personal Computer vilket betyder Personlig dator. Egentligen heter det vi kallar PC Windows. Så jo, vi som har mac kommer visst kunna ha hästar.

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
sofia

sofia

15 oktober 2011 11:55

Ska vi länkbyta?

http://sofiasfoton.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jama

15 oktober 2011 12:38

Hej! Men finns det en djuraffär om man vill köpa fler djur?

 
Ingen bild

bajskorv

15 oktober 2011 14:11

Hej, sims suger era nördar!!!! peta näsan och stoppa den i tårtan!!

 
-.-

-.-

15 oktober 2011 14:31

www.youtube.com/watch?v=0Y7d74Jdvc4&feature=related

www.youtube.com/watch?v=gG_CvXw-4F0&feature=related

bs bajskorv varför ska du läsa denna blogg om du hattar sims så jävla myket

http://sims 3 vidior och nå anant

 
Ingen bild

jee

15 oktober 2011 14:45

Kan man resa med dina husdjur, typ ti andra länder?

 
Amelia

Amelia

15 oktober 2011 15:38

Anonym: jag älskar djur, alla sorters djur! Men nu var det ju hästar vi pratade om! Du har ingen anledning att säga sådär, det är klart att det är hemskt att man slaktar djur! Och jag har då aldrig varit på något ställe där de har hästskinka!

Bajskorv, det där var fräckt sagt! Om du hatar sims så mycket, varför måste du säga det på en simsblogg??

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

15 oktober 2011 15:54

Förresten anonym, du vet inte hur mycket min häst betydde för mig! Han var i stort sett hela mitt liv! Jag älskade honom mer än någon någonsin kan förstå! Dessutom var han min enda vän i hela världen, jag hade inga andra vänner än min häst! Han betydde allt för mig! Och att sälja honom gjorde verkligen ont, men jag var tvungen att sälja honom, det var det enda vi kunde göra när vår ekonomi var som lägst! Jag kommer alltid älska honom! :'(

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Fanny

Fanny

15 oktober 2011 16:38

Amelia, jag beklagar verkligen det där med din häst. Jag förstår att det måste ha varit svårt att lämna honom. Jag skulle vilja säga något vettigt men det går liksom inte utan att låta tråkig eller oseriös...

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
Felix

Felix

15 oktober 2011 16:47

Kolla in Sveriges nya Apple-blogg. Vi håller koll på allt i Apple-världen för dig!

http://macword.bloggplatsen.se/

http://macword.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Emilia

15 oktober 2011 18:01

tycker det kommer bli askul! har längtat sen sims 3 kom ut :D en av de många förbättringarna från sims 2 pets, är ju att kattungarna/valparna kan ha flera färger.. .. och inte som dom var i sims 2, antingen helsvarta, helbruna och helvita 8D
och ALLT med det här spelet är .. ett.. öh.. WOW! x3 hästar.. :3

 
Ingen bild

Vilma

15 oktober 2011 21:23

Wow, 4 dagar kvar. Ni som inte bokad det bör nog göra det nu. Jag tror faktiskt inte man kan boka Limited Edition längre.

Men viiii som bokat Limited Edition vi får det på Torsdag då det släpps, wiiiihooooo! :)

 
Ingen bild

Cassie (f.d Anonym)

15 oktober 2011 21:29

http://www.youtube.com/watch?v=s-0nJZK03Og

Samma som Tess länkade men på svensk text, eftersom jag är sådär halvförkyld just nu orkar jag e.x inte lyssna på engelskt, sedan finns det ju folk som inte förstår.

 
Ingen bild

Cassie

15 oktober 2011 22:38

Vilma: Får man det verkligen på dagen det släpps? Känns lite wierdo, om jag ska vara ärlig, MEN, jag hoppas ju självklart på det xp. Och det är ju 5 dagar, men om bara några timmar 4 :p

 
Ingen bild

Cassie

15 oktober 2011 22:43

När jag såg den videon första gången, såg jag bara början när han stog där inne, utan att texten hade kommit, så jag pausade och bara "WTF" och stängde ner :p

 
bysisters

bysisters

16 oktober 2011 08:34

Kan man styra hästen själv när den hoppar? eller gör den de automatiskt?

http://bysisters.blogg.se

 
Ingen bild

Cassie

16 oktober 2011 09:14

OHERREGUD, 4 dagar kvar........

 
Ingen bild

Anonym

16 oktober 2011 11:25

Meh! Varför äter ni kött då?

 
Ingen bild

koko

16 oktober 2011 12:14

heeeeej kan nån hjälpa miig??????????
snälla!!!!!!

hur gör man egna städer?!
och semesterhus????!!!

snälla svara!!! :D <3

 
Ingen bild

Cassie

16 oktober 2011 12:19

Koko: För att göra egna städer måste man ladda ner The sims 3 världskapare på The sims 3's hemsida (thesims3.com), men det är SÅÅÅ svårt att använda så jag rekommenderar att du kör med dom städerna du har eller laddar ner. Semesterhus? Va? Förstår inte riktigt, menar du att bara bygga ett hus som du åker till ibland?

 
Fanny

Fanny

16 oktober 2011 13:00

Varför uppdaterar du inte? Du har inte skrivit något sen i onsdags vilket är 4 dagar sedan...

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Cassie

16 oktober 2011 13:20

Håller med Fanny..

 
Ingen bild

johanna b ^^

16 oktober 2011 18:02

en sak med det dära med hästar ! jag älskar hästar och det har jag gjort endast från jag var liten!!

men jag ska säga en sak det är bra att äta häst kött!!

nu kanske ni tror att jag e knäpp! men det är sant är häst kött och nu såklart ¨måste jag berätta vrf.

om vi äter häst kött här i sverige behöver vi inte typ inpårera(att vi får in hästar till sverige) hästar från andra länder!för hätarna får stå upp hela tiden och dom lider och får ingen mat och vatten. så dom lider genom hela resan till sverige! så om vi äter mycke mer häst här i sverige så slipper vi inpårera från andra länder!!!

och Anonym: om man ser häst skinka i vissa affärer betyder ju inte det att dom e slaktade i sverige dom kan ju ha slaktas nån annan stans och sedan kört till sverige! såå jag tycker inte du ska va så kaxig!


och vi äter alla djur det är våran instingt ! alla äter alla det är så i djur världen också!

och alla andra jag saknar när hon bloggat det var jätte länge sen nu :(


men det är klart att jag tycker det är hemskt! men vad ska vi göra???



///// från en som bryr sig och en som älskar hästar! / johanna

 
Ingen bild

johanna b ^^

16 oktober 2011 18:04

asså jag tyckte det var hemskt att vi åt kött lixom men vad ska vi göra?

 
Mastan

Mastan

16 oktober 2011 18:16

kan man inte köpa limited längre :OOOOOOO
jag ska jag förhandsbooka imorgon !!
hoppas det finns imorgon ! :OOOOOOOOOOOOoo

http://mastansblogg.bloggplatsen.se

 
Cassie

Cassie

16 oktober 2011 18:38

Mastan: Vem har sagt att det inte går längre? o.o

http://thesimser.bloggplatsen.se

 
Rebecca

Rebecca

16 oktober 2011 18:58

Mastan: Exakt! Vem har sagt det? Jag förhandsbokade idag. Om man förhandsbokar så får man Limited Edition, så fram till den 20 så kan man nog få Limited Edition.

http://www.clementinapelsin.blogg.se

 
Cassie

Cassie

16 oktober 2011 19:14

Rebecca: Tänkte samma sak, men sedan, precis efter jag sickat min kommentar kom jag på att det kanske var dom som sa "Jag tror inte det finns så många Limited Edition" eller i den stilen xp

http://thesimser.bloggplatsen.se

 
Cassie

Cassie

16 oktober 2011 19:59

Men komigen jag dör, jag vill svara på frågor och sådant ang. The sims 3 husdjur och så, men ingen kollar in och frågar om det på min blogg och inte heller här :c

http://thesimser.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Daria

16 oktober 2011 20:08

Är enhörningen ett sto eller en hingst?

 
Ingen bild

Vilma

16 oktober 2011 21:08

Cassie: Ja, det får man. Jag har beställt alla mina Simspel ifrån Cdon.com och det har kommit samma dag som det släpps, därför skulle det förvåna mig ifall det inte kom sammadag nu. :P

 
Amelia

Amelia

16 oktober 2011 21:23

Precis, johanna b! Jag älskar också hästar och har gjort det sedan jag bara var 10 år (är 15 nu)! Men jag har alltid ätit kött, människan har ätit kött genom alla tider!
Man är inte hemsk bara för att man äter kött, så anonym, du ska inte vara så kaxig, precis som johanna b säger!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

emma

16 oktober 2011 21:31

varför så dålig uppdatering ?????

 
Ingen bild

johanna b ^^

16 oktober 2011 21:41

tack så mycke I <3 hästar och sims!!!

men har någon det första simset någonsin!!???
hahaha

 
Ingen bild

Hanne

16 oktober 2011 22:11

VARFÖR så himla dålig uppdatering?? Tappar ju läsare.. Riktigt tråkigt att läsa här ju.. Kan inte någon annan hjälpa dig med bloggen för du verkar ju inte ha tid med oss läsare? Dåligt

 
Ingen bild

Emma

16 oktober 2011 22:15

Förbokat och klart. Tror jag bokade limited edition-paketet, hoppas få se spelet ligga i min brevlåda på Torsdag! *Happy Face*

 
Moakamole ;D

Moakamole ;D

16 oktober 2011 23:12

Hanne, jag är så trött på att ni inte förstår det här; hon har ett jobb, hon har ett annat liv utanför det här, allting kretsar inte kring bloggen. Så sluta med alla negativa kommentarer. Sanne förtjänar bara positiv respons efter allt bra arbete hon har lagt ner på bloggen. Själv har jag skola till nästan fyra varje dag, och när jag kommer hem så måste jag plugga. På helgen är jag så trött så jag orkar nästan inte göra någonting. Sanne har säkert också så, fast med jobbet. Så sluta säga dåliga saker och var glad för de hon ger oss.

http://moakamole.bloggplatsen.se

 
Cassie

Cassie

17 oktober 2011 06:54

Moakamole: Såklart! Jag kanske lät lite sur, men så är det inte.
Vilma: Okej! Då blir jag ännu gladare nu då. Bokar alltid på Cdon.com också :3

http://thesimser.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Hanne

17 oktober 2011 09:11

Moakamole: Amen snälla.. ? hur lång tid kan de ta och skriva något litet och bara uppdatera.. du behöver ju inte försvara, skrev de till Sanne inte dig!

 
Amelia

Amelia

17 oktober 2011 14:01

Johanna b, jag har det första simset! Jag har alla sims 1-spel samlade på en enda skiva, om jag bara kunde minnas var jag la den senast! ;) Kan inte hitta den! :/
Det skulle ju inte skada med lite omväxling för en gångs skull! ;)

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

johanna b ^^

17 oktober 2011 15:00

haha vad kul! jag =12 år
börja gilla hästar sen jag va 3 hhahahah
har ridit i fem år snart! <3 ses/johanna

 
Cassie

Cassie

17 oktober 2011 15:14

Amelia, har också första sims! Har också alla, men alla på olika skivor..

http://thesimser.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ems

17 oktober 2011 15:24

Jag undrar vad det är för skillnad på The Sims 3 Pets & The Sims 3 Pets Limited Edition? LE verkar vara billigare men ska tydligen innehålla något extra, men konstigt då att det är billigare? :S Vet du varför det är så? Tacksam för svar :)

 
Cassie

Cassie

17 oktober 2011 15:42

Ems: Limited Edition innehåller extrasaker, här kopierar jag direkt från origin!! "
Få den exklusiva djuraffärslokalen

• Ge dina simmar och deras husdjur en exklusiv djuraffärslokal eller skapa din egen djuraffär genom att placera en djuraffärskassa på en allmän tomt och bygga den som du vill.

Med Limited Edition kan du:

• Ändra utseendet och känslan i dina simmars stad med en exklusiv lokal!

• Ge dina simmar ett nytt ställe där de kan träffa andra simmar och deras husdjur!

• Få unika föremål som bara finns i djuraffären!

Skapa perfekta – eller defekta – husdjur åt dina simmar, från vildsinta vakthundar till destruktiva katter eller pålitliga hästar och mycket mer. Du bestämmer inte bara hur simmarnas husdjur ska se ut, utan även vilka personlighetsdrag de har. Ta kontroll över dina simmars husdjur med en mängd nya aktiviteter och sociala interaktioner, och upplev världen ur deras perspektiv. Ge dina simmar och deras husdjur en exklusiv lokal fylld med unika föremål som bara finns i den begränsade utgåvan. Låt dina simmar få en ny medlem i hushållet och upptäck helt nya sätt att leka med livet!

• Fler husdjur betyder mer skoj! Skapa ett brett utbud av unika hundar, katter och – för första gången någonsin – hästar! Tror du att din sim har vad som krävs för att tämja en vild häst?

• Bli husdjuret. Ta kontroll över din sims husdjur för att jaga, gräva, tackla och mycket annat. Bli en perfekt följeslagare eller härja vilt bland dina simmar!

• Husdjur har egna egenskaper! Bestäm vilken personlighet dina simmars husdjur ska ha, från intelligent, modig och vänlig till hydrofobisk, nervös och korkad eller stillsam, snabb och smidig.

• Husdjur kan lära sig färdigheter. Katter och hundar kan lära sig att jaga, hundar kan lära sig att hitta samlarföremål eller ordna en dejt åt din sim, och hästar kan lära sig att tävla och hoppa.

• Simmarna kan ta med sina husdjur utomhus! Ta med Zingo till parken, ta med Simba till biblioteket eller rid på Stjärna till det nya ridcentret.

• Exklusivt innehåll i begränsad utgåva! Det är bara i The Sims 3 Husdjur Begränsad upplaga som du hittar en djuraffär fylld med unika föremål."

http://thesimser.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

mandy

17 oktober 2011 16:35

får mn bara LE om man förhands bokar? :)

 
Cassie

Cassie

17 oktober 2011 16:58

VAR BARA TVUNGEN ATT SKRIVA DEN 100:ADE KOMMENTAREN!

http://thesimser.bloggplatsen.se

 
Cassie

Cassie

17 oktober 2011 17:00

Mandy: Vadå får man bara? Om du menar förhandsboka får man LE, ja.

http://thesimser.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Johanna b

17 oktober 2011 17:05

Tre dagar kvar ~_~ <3 OCH VEM LÄNGTAR INTE EFTER HÄSTAR I THE SIMS 3 ! <3 :)

 
Cassie

Cassie

17 oktober 2011 17:12

Johanna b: Haha, jag längtar till >>HELA<< spelet, liksom herregud! Har tjatat hela dan, gått runt och sagt "Det är bara 3 dagar kvar OMG" hela dan, tänk då imorgon o.o

http://thesimser.bloggplatsen.se

 
Erika

Erika

17 oktober 2011 17:45

hejsan på dej!

tack för en super blogg!! har letat som en galning för att hitta en bra sims 3 blogg! men den här slår alla!

jag har 4 frågor. Jag skulle vara tacksam om du svarade.

1. Finns det några aktiveter som ridning?


2. måste man ha Limited edition för att kunna spela? hur mycker kostar det att förhandsboka det? (jag har redan förhands bokat sims 3 pets)
vf ska man ha det?

3. hur många djur finns det?

http://gikis.blogg.se

 
fanny

fanny

17 oktober 2011 17:54

Erika: 1. Ja, man kan rida på hästen. Vet därimot inte om det finns något slags ridcenter eller liknande. Men du kan tävla i hoppning och galopp(?)
2. Limited Edition är The sims 3 Pets men en begränsad utgåva med lite extra saker som en djuraffär t.ex
3. Det finns katt,häst och hund som du kan styra. Sen finns det smådjur som t.ex ödlor, sköldpaddor, ormar och hamstrar som du kan ha som husdjur men inte styra.

http://tstre.bloggplatsen.se

 
Mastan

Mastan

17 oktober 2011 18:19

det fanns visst Limited kvar jag förhandbokade idag !!! :DDDDDDD

http://mastansblogg.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

17 oktober 2011 18:25

Min allra första dag på ridskolan gick som smort! :) Det var kärlek vid första ögonkastet, så fort jag fick syn på hästen som något år senare blev min! Att vara hästägare var en underbar tid, men den tiden är över. Vi har sålt honom, och sen den dagen har jag inte velat rida längre. Så nu mer älskar jag dem, fast på avstånd...

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Alice

17 oktober 2011 18:49

jag har också förbokat limited edition,från cdon.com beställer alltid därifrån! ;)
men origin säljer ju också,men där stod det att det var direktnedladdning. så får man inte hem något spel då?
längtar tills torsdag! såg att några hade frågat detta innan mig,men vet ni när cdon skickar ut sina sims 3 husdjur?

 
hannah

hannah

17 oktober 2011 19:23

nu är det bara 3 dagar kvar!!!! :D :D <3<3<3<3<3 I LOVE YOU SIMS 3!!

http://hannah

 
Cassie

Cassie

17 oktober 2011 19:57

S-snart är det bara 2 DAGAR KVAR. Om några timmar.......

http://thesimser.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

johanna b ^^

17 oktober 2011 20:05

jaaaaaa bara några timmar , jag vet jag har också shatat hela dan! men fick ge mig när läraren sa åt mig-.-
men tänk jag har räknat sen det var 151 dagar kvar och nu är det 3 har ändrat bakrunds bild varje dag och skrivit tex 3 dagar kvar!!
OMG!!!!! OMG!!!!!OMG!!!!!
kan inte tro det är sant ------ måste kolla på en till the sims 3 pets video!!

---------------------_________________---------
kramar från johanna < the sims 3 pets 3
---------------------"""""""""""""""""---------

 
Ingen bild

Bubbzi

17 oktober 2011 20:05

Vad många kommentarer :0

 
Ingen bild

johanna b ^^

17 oktober 2011 20:07

asså det är ett hjärta på "the sims 3 pets"

>>>>huhuhuihihihihihahahahah<<<<<

 
Ingen bild

Liza

17 oktober 2011 20:10

CDON har på sin hemsida att deras policy är att skicka produkten så att den är hemma hos kunden på release dagen dom rår dock inte för om posten strular

 
Felix

Felix

17 oktober 2011 21:19

Kolla in vår blogg för jämförelser av iPhone 4s och iPhone 4 samt information om jailbreak till nya iOS 5!

Följ för mer intressanta nyheter.

http://macword.bloggplatsen.se/

Macword - the latest about Apple

Följ oss.

Mvh F&F

http://macword.bloggplatsen.se

 
Fanny

Fanny

17 oktober 2011 21:19

Herregud! Tänk att det snart kommer! Fast jag har klassmiddag och piano på Torsdag typiskt ;P

http://Fantasims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Stella

17 oktober 2011 23:02

Sorligt att höra det där om din häst, Amelia. Men det räcker nu. Vi har förstått att du saknar din häst och så vidare, men du behöver inte tjata om det, tack.

 
Ingen bild

Vilma

17 oktober 2011 23:21

Svar till Erica.

1. Ja, jag är nästan säker på att det kommer finnas ett ridhus där man träffar andra simmar.

2. Man kan boka spelet på Cdon för 299 kr och så får man Limited Edition.

3. Hästar, hamstrar, hundar, katter, ödlor, fåglar, kaninen osv..

 
Cassie

Cassie

18 oktober 2011 07:16

OMGOMG, jag spricker, jag dööör. DET ÄR 2 DAGAR KVAR HERREGUD HJÄLP MIG.

http://thesimser.bloggplatsen.se

 
Cassie

Cassie

18 oktober 2011 07:20

johanna b: Haha :p Har räknat ner sen det var 47 dagar kvar, men det var för att jag inte ens hade sett att det hade kommit ut så att man skulle förbeställa xp

http://thesimser.bloggplatsen.se

 
Carolina

Carolina

18 oktober 2011 09:35

2 dagar kvar! Har förhands bokat det, men har ingen dator att spela det på :(

http://barathesims3.bloggplatsen.se

 
Carolina

Carolina

18 oktober 2011 09:37

Nej, nej nej, råka skiva baraTHEsims3.blo när det ska vara barasims3.bloggpl
TYpiskt

http://barasims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jessica :)

18 oktober 2011 14:59

jag beställde det för 250 kronor ^^

 
Ingen bild

johanna b ^^

18 oktober 2011 15:36

hej

stella jag tycker inte att cassie tjatar hon saknar bara sin häst!

om jag skulle sälja eller slakta min häst skulle jag bli jätte ledsen:(

R.I.P

 
Ingen bild

elin

18 oktober 2011 15:37

Jessica:
var någonstans?? cdon??

 
Ingen bild

Elin

18 oktober 2011 15:40

vill du vete fusk till the sims 3 kolla min blogg : www.theees.webblogg.se

 
Ingen bild

johanna b ^^

18 oktober 2011 15:40

asså menade amelia asså synd om henne :(

 
Ingen bild

puff.

18 oktober 2011 15:53

jag har beställt spelet från cdon.com och har typ en fråga. vilken dag får jag spelet?
är det samma dag som det släpps, en dag efter eller hur länge?
skulle blivit glad för svar :D.

 
Ingen bild

johanna b ^^

18 oktober 2011 16:08

du får det när det släpps dockom det blivit förseningar i posten

 
Cassie

Cassie

18 oktober 2011 16:15

Puff.: Undrade också det förut, sedan fick jag reda på att man får det samma dag om inte posten strular :)

http://thesimser.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kassandra

18 oktober 2011 16:32

vaffö updaterar du aldrig? det har snart gått en vecka sen senast!

 
Cassie

Cassie

18 oktober 2011 18:25

Alla här får tåla att du inte uppdaterar på några dagar, men snart (imorgon) har det gått en vecka sedan du uppdaterade sist! Om du ska någonstans kan du säga till, du kan tidsinställa inläggen om du inte har tid med att skriva allt mest hela tiden. MEN, om man läser en blogg, som brukar vara ganska aktiv, kan man väll bli lite besviken? Flera av domhär kollar din blogg varje dag, in.k jag, det är inte så kul om du inte skriver. Visst, det är ok om du skriver ett inlägg VARFÖR, men när det blir såhär är det trist.

http://thesimser.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

GodisGlassgirl

18 oktober 2011 18:40

Det här har inte med Husdjur att göra.

Jag gjorde så att mina simföreldrar åkte på gratis semester. När dom ska komma tillbaka så kommer bara pappan tillbaka och inte mamman. Varför? ;o

Snälla svara om ni vet!

 
Cassie

Cassie

18 oktober 2011 18:43

GodisGladdgirl: Omg, konstigt o_o

http://thesimser.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

johanna b ^^

18 oktober 2011 19:00

haha kanske träffat nån annan??!!

 
Ingen bild

Alice

18 oktober 2011 19:15

jag bokade sims 3 djur på cdon, limeted edition, och då stod det att det inte fanns i lager :S Men kmr jag få det på torsdag ändå??? D: jag dööööööööööööör annars :P

 
Ingen bild

johanna b ^^

18 oktober 2011 19:18

asså jag tror inte det!?

 
Ingen bild

Isabell

18 oktober 2011 19:52

Hej jag undrar om det kommer någon ny stad i Husdjur men i alla fal jag är 11 år och jag älskar sims och jag har alla expantionspaket och prylpaket förutom Statsliv.En fråga till var får du tag på alla fusk och informtion behöver inte veta med bara undra ....

 
Ingen bild

Karin

18 oktober 2011 20:03

japp det kommer en ny stad :D e ganska säker på att du kan hitta info om den om du scrollar ner lite :)

 
Ingen bild

Jessica :)

18 oktober 2011 20:10

elin : jag beställde det från "Game" :)

 
Cassie

Cassie

18 oktober 2011 20:22

Snart 1 dag kvar..... OM UNGEFÄR 2 & EN HALV TIMME!

http://thesimser.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Emilia

18 oktober 2011 20:43

hahaha.. YAAY.. japp.. om några timmar är det väl dagen före dagen .. elelr vad man nu vill kalla det hahaha xD fick ett sms idag från cdon att de skickat det.. och det är påväg.. så kommer nog få det på torsdag MHAHAHA YAAAAAY!! så glaaad... 8D

 
Mastan

Mastan

18 oktober 2011 20:46

jag förhandbokade oxå på games !!! ;)

http://mastansblogg.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

18 oktober 2011 21:36

Beställde husdjur alldeles nyss! Yes! :D

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Cassie

Cassie

19 oktober 2011 07:18

Fick ett mejl fårn cdon att dom hade sickat det 8D

http://thesimser.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

alice

19 oktober 2011 07:41

jag oxå :D :D :D lääääängtar!

 
Ingen bild

alice

19 oktober 2011 14:41

yeeeeeeeeeeeeeees kom precis hem, och vad hittar man??? Jo, SIMS 3 PETS (of course) 1 dag före releasen!!! :D

 
Fanny

Fanny

19 oktober 2011 14:46

JAG DÖR! Kan någon snabbspola denna dag åt mig tack?

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Tiara

19 oktober 2011 16:56

Jag vill också ha spelet! ;P

 
Ingen bild

Alice (finns det två st haha?)

19 oktober 2011 17:21

inte jag som skrivit de 2 senaste komentarerna under namnet "Alice",antagligen någon annan med samma namn eller så tog dem mitt! :)
iaf,jag har förbokat från cdon och fick hem husdjur IDAG!!! :D

 
Cassie

Cassie

19 oktober 2011 17:25

Har också :D

http://thesimser.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Alice (den andra)

19 oktober 2011 18:39

nä, det finns två Alice, haha ;D

 
Ingen bild

LordKJ

19 oktober 2011 19:57

Lol!!!!
Men om man nu förbokar dagen innan releasen... kommer jag få LE och isåfall finns det nån chans att jag får spelet imorgon??

förässten... när mina simföräldrar åkte på semester så kom båda hem men jag kunde inte styra pappan längre...

en sak till=)
nån som varit med om att nån sim bara plötsligt stannar under en interaktion och man kan inte styra den mer... NÅGONSIN den står så för alltid...
en av mina fastnade medans den kysste en annan sim.. jobbigt att se dom stå där framför tven hela dan =)=) Lol

 
Trude

Trude

19 oktober 2011 20:29

Längtar så!
Imorgon kommer det! :)
Om jag lyckas glömma att det kommer har jag verkligen lyckats med set omöjliga!
Hoppas mitt förhör går bra imorgon. Skulle nog se lite konstigt ut om det blev såhär:
Vad är en slöja?
Svar: Sims 3 husdjur kommer idag!

http://insidemyself.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Daria

20 oktober 2011 12:01

Är det någon som läst min fråga? Jag längtar jag med men vill veta om enhörningen om det är en kille (hingst) eller en tjej (sto) eller om den kan vara båda?!
Tacksam för svar <3

 
Ingen bild

Tess

20 oktober 2011 16:20

Jag tror att de finns både och :)
Dessutom kan vanliga hästar skaffa föl med enhörningar

 
Ingen bild

helena

20 oktober 2011 20:37

hej! jag har husdjur nu! det är roligt! jag har frågor/en fråga : hur gör jag så att djuren blir kära och får föl,kattungar,valpar?
när jag spelade hittade jagh inget tecken på det... man kan ladda upp enhörningar från thesims3.com om man e medlem och har thesims3. detta gjorde jag ;). jag har limited edition utgåvan, hur gör jag för at få min djuraffär?! finns den ? jag hittade den inte :( måste man registrera den på origin eller? så hemskt tacksam för svar! mvh H personen

 
Ingen bild

helena

20 oktober 2011 20:43

hej lordKJ ! svar på din fråga! öppna fusk rutan genom att trycka ctr + chift + c sen skriver du in resetsim namn efternamn (namn och efternamn på simmen som fastnat) klicka sen enter då kommer simmen till sitt tryggaste ställe (hemmet)

 
Ingen bild

helena

20 oktober 2011 20:56

Cassie... är du medlem på thesims3.com ??
skulle vilja adda dig. om du vill bli min polare på the sims3.com skriv gärna då vad du heter! ;) mitt namn: FjortizHelle13
är ingen fjortiz men namnet är så ;) hoppas du vill om du e medlem, om du kan... ...svara då gärna på min fråga! tacksam för svar mvh H:et

 
Ingen bild

helena

20 oktober 2011 21:10

hej har ett fusk som ej står på denna blogg!
skriver man in fusket väljer man hur mycket pengar man vill ha (max är 99999999)
bli min vän på thesims3.com och få fusket, ingen muta! bara en liten motivation så klart kan jag ge en och annan person detta fusk! bara var lite snäll eller svara på mina frågor ! har tråkigt! vrf är ingen annan här och skriver kommentarer?! vill ha nåt och göra! ;););)

 
Ingen bild

helena

20 oktober 2011 21:12

kom på ännu en sak att skriva!
vill ni ha mig som vän på thesims3.com så skriv detta som en liten kod (så att jag vet att ni vill bli min vän) skriv en kommentar då, det ska stå så här :
adda-vän (ditt namn på thesims3.com)

då skickar jag en vänförfrågan till dig, om du vill adda mig så sök på användaren:
FhortizHelle13

 
Ingen bild

helena

20 oktober 2011 21:14

har en fråga! förlåt om jag e jobbig med så många kommentarer!
fråga:
vad menas med: url ?
man ksa ju fylla i det innan man skickar en kommentar men jag gör inte det för vet ej vad det är ;( vad menas med det?? tacksam för svar! mvh H:et

 
Ingen bild

helena

20 oktober 2011 21:15

oopps... vil va den 163:dje som skriver en kommentar! hihi.... ehh... var jag dryg??! sry!

 
Ingen bild

helena/H:et

20 oktober 2011 21:18

är så bortskämd! har alla expansionerna förutom levalivet! har inte betalat en enda själv! trots att mamma och pappa är skilda!
vilken kommondoresstimkz jag är! önskar mig leva livet och alla prylpaket i julklapp!
har fått fnys om att thesims3-årstider nån gång kommer ut.... ...eller var det lögn? vet nån här nåt om det??
tacksam för svar! mvh H:et

 
helena/H:et

helena/H:et

20 oktober 2011 21:20

hihihohohihihoho imorn fredag!
efter skolan kommer jag va hemma på 5 min och dräggla när jag spelar sims3-pets! hihi hoho haha hehe

http://söta bilder

 
Ingen bild

helena/H:et

20 oktober 2011 21:42

hur gör ni såna bilder på era simmar?! vill veta! tacksam för svar!

 
Ingen bild

Alice (fortfarande den andra ;))

21 oktober 2011 08:51

guuuuuud sims pets är fantastiskt!!! Idag kom en herrelös katt till min dörr (fast att jag bor i bridgeport) och när jag skulle klappa honom bet han min ;) Men ändå!!!
ps: Det finns en glassbil, kom det med pets elr fanns det innan? :O

 
Ingen bild

Josefine

21 oktober 2011 13:17

Hej!
Vet inte om denna fråga har ställts, men jag gör ett försök. Jag köpte en häst nyligen och bor i lägenhet i Bridgeport. Frågan är nu; Var tusan gör jag av hästen?! Den kommer ju inte direkt in i lägenheten, och jag trodde, dumt nog, att den kunde bo ridcentret.

Tacksam för svar!

 
Ingen bild

Pets!!

21 oktober 2011 16:17

Kan man ställa in, så djuren inte åldras? =)

 
Ingen bild

helena/H:et

21 oktober 2011 17:15

hej josefine!
jag vet ett svar på din fråga! det är sant!
så här gör du:
1,öppna fuskrutan(tryck ctrl shift & c samtidigt 2, skriv in : moveobjects on ..sen klicka på enter knappen, funkar det ej så kolla om du stavat rätt 3,gå in på KÖPLÄGET och klicka på hästen och placera den i din lägenhet, moveobjects off ..så stänger du av fusket, fusket gör så att du kan placera vad som helst varsom helst i ditt hem och på din trädgård.fråga gärna mig om du är osäker! jag kommer gå in på denna sida varge dag!

 
Ingen bild

helena/H:et

21 oktober 2011 17:17

fusket gör åxå att du kan flytta på simmar och säkert djur. lycka till!

 
Ingen bild

Tiara

21 oktober 2011 19:12

Jag vill också ha spelet men jag vill samtidigt ha Drömjobb och jag vet inte vilket jag ska ta!

 
Ingen bild

Emma

21 oktober 2011 20:21

Har spelet och det är askul!

 
Ingen bild

Malin

22 oktober 2011 07:01

Hej. har några frågor, som jag hoppas att någon kan svara på!Fråga ett:man kan ställa in så simmarna inte åldrars, men kan man fixa det till djuren också? Fråga 2: Kan man köpa hästar i djuraffären? Fråga 3: Det kommer väll finnas vilda ormar? Kan djuren bli bitna av dom? Tacksam för svar på någon av frågorna! :D

 
Ingen bild

helena/H:et

22 oktober 2011 10:31

hej Malin!
man kan inte köpa hästar i djuraffären men på ridcentret går det och om man kollar via data eller mobil så kan man adoptera djur. man kan ställa in så att djuren inte åldras!
vilda ormar vet jag ej om det finns, men vildhästar jadå! tror inte att djuren kaan bli bitna av orar (om det nu finns några) men främmande hundar kan bita din sim om de är aggresiva eller liknande.

 
erika

erika

22 oktober 2011 11:31

hejsan Malin!

det finns vilda ormar som man kan fånga :)
jag har spelet och det är askuuuul!

http://gikis.blogg.se

 
Ingen bild

helena/H:et

22 oktober 2011 11:32

jasså finns det!? visste inte det men har spelet! aja... cooly´t!

 
Ingen bild

Malin

22 oktober 2011 13:06

Tack för alla svar! :D

 
Ingen bild

Josefine (igen)

22 oktober 2011 17:45

Tack för tipset helena/H:et! Blev dock fel på min simfamilj, så jag har fått börja om från början - Vilket var lika bra. Har dock ytterligare en fråga som kanske inte rör just The Sims-spelet till fullo. Är det bara för mig som www.thesims3.com inte funkar? Jag har köpt Limited Edition och har inte fått min djuraffär på grund av att jag inte kunnat ladda ner den. Hemsidan har, iallafall för mig, legat nere i ett dygn nu. :/

 
Ingen bild

helena/H:et

23 oktober 2011 00:01

hm... låter jobbigt... prova imorn, borde funka, annars gå in på ea.com och ring till kunttjändten kanske eller vänta, mitt råd.

 
Ingen bild

My

27 oktober 2011 11:21

Kan man sälja sin djur? Hur isf?

 
Ingen bild

H:et

27 oktober 2011 16:44

klicka på din mobiltelefån, klicka på alternativet:

LÄMNA HUSDJUR FÖR ADOPTION

så väljer du vilket djur du vill lämna för adoption och sen kommer nån och tar hand om djuret

 
Ingen bild

My

27 oktober 2011 17:03

Ja, men det är ju inte att sälja. I sims 2 kunde man sälja till simmar man kände, men det verkar man inte kunna i detta.

 
Ingen bild

H:et

27 oktober 2011 18:21

ja.. sälja går nog inte..

 
Mathilda

Mathilda

8 november 2011 15:10

Hej! Nu kommer det fårgor som jag blir taksam för svar<3

- Hur mycket kostar det?
- Har du testat det isåf är det kul?
- Har du det spelet?
- Kan man ha det till wii?
Den sista blir jag väldigt tacksam för svar<3

http://www.mathildamakipihasliv.blogg.se

 
Dinah

Dinah

15 december 2011 15:40

Hej jag har nyss köpt spelet och tycker det är helfränt, men jag kan inte få djuren att para sej, hur gör man?
Tacksam för svar!!

http://putiton.devote.se

 
Ingen bild

H:et

28 december 2011 22:40

hej Dinah, du måste ha samma djur ras för att de sdka para sig, sen måste djuren vara mycket bra vänner, sen måste du ha en hundkoja som de kan para sig i.

 
Ingen bild

H:et

28 december 2011 22:48

Mathilda, man kan köpa spelet på cdon.se eller origin.se, jag har spelet, och som många andra tycker vi att det är super fränt... Om ett tag borde det komma ut till wii, om det nu inte redan finns, vilket det nog borde så här dags... :) hoppas att man kom till hjälp :)

 
Ingen bild

Sofart

1 januari 2012 17:20

Hur ställer man upp i tävlingar med hästarna? :0

 
Ingen bild

Mimmi

29 oktober 2012 20:56

Hur adopterar man herrelösa djur? Jag menar hundar och katter. Jag vet redan hur man adopterar hästar.

 
Ingen bild

Millii

21 februari 2013 23:24

Jag undrar hur man gör kattungar, valpar och föl. Någon som vet?

 
Ingen bild

Sanna

29 juni 2013 23:59

Har du gjort något speciellt för att få just husdjur-spelet att fungera? Så fort mina simmar är i närheten av hästar, antingen äger en egen eller integrerar med en vildhäst på stan, hänger sig hela spelet. Det "fryser" i ca 1-2 verkliga minuter och håller på så med 1-2 minuters mellanrum. Det enda sättet att få det att sluta är att avinstallera hela spelet och sedan installera det igen. Jag kan med andra ord inte ha spelet installerat och jag vet att det är en vanligt problem med just det spelet. Så åter till min fråga, har du gjort något speciellt för att få det att fungera eller har du haft något liknande problem? Tacksam för svar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 september 2020 08:35

Hej!   Thesimsblogg har funnits ett bra tag nu och saker har förändrats sedan starten. Sidan har fortfarande en del besökare, därför behövs det här inlägget.    Thesimsblogg kommer att bli SanneSims.com.  Guider och tips kommer att finnas d...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2020 13:33

Genom funktionen "Min historia" när man skapar en Sim i The Sims 4 så kan man lite slumpartat (inte riktigt) få ut färdigheter, egenskaper och startkapital till en Sim eller ett hushåll. Detta gör det lättare för oss att skapa den simmen vi har i tan...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2020 12:00

Varje gång jag startar Origin möts jag av nya uppdateringar. Inte nog med det, om jag klickar uppdatera i den pop-up-rutan som dyker upp och väljer att uppdatera den vägen så funkar det inte. Origin stängs bara ner. Jag får då starta upp igen och try...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2020 10:11


Hej, igen.   Jag går igenom allt som ligger. Alla frågor, alla kommentarer och så alla icke godkända gästboksinlägg.  Så 8 år senare, jag har bytt headern och jag gratulerar Fanta! Hoppas att du inte tog alltför illa upp av att min header låg k...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2020 10:00


Hej!   Dom som har mig som vän på Sims 3 communityn kan gå in och se mina egenskaper. Där har jag valt "tankspridd". Frågan är om man kan vara så tankspridd att man skapar en blogg om ett spel som blir omtyckt och som är som mest omtyckt av en sj...

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards