Direktlänk till inlägg 24 oktober 2011

The Sims 3 Husdjur: Hundar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 24 oktober 2011 23:45

The Sims 3: Husdjur

- Hundar -


Allmän info

Det finns två olika storlekar på hund i Husdjur, liksom det fanns i The Sims 2 Djurliv. Stor hund och liten hund. Sammanlagt så finns det drygt 100 färdiggjorda raser. När det gäller inlärning och sociala funktioner är båda storlekarna likvärdiga. I den här infon kommer vi följa två hundar, från födseln till döden.


 
Hundmamma Cleo har precis fått en kull med valpar efter ha varit dräktig i tre dagar! Hon födde två stycken, en hona och en hane, som vi döper till Toby och Tizzy. De nya valparna är små busiga saker och knatar runt i huset med detsamma. De har samma behov som sin mamma, vilka är; Energi, Blåsa, Förstörelse, Hunger, Umgänge och Kul. De äter torrfoder med detsamma och man kan berömma och banna dem beroende på vad man tycker om deras beteende.

.

Hur en hund beter sig i The Sims 3 Husdjur beror mycket på vad den besitter för egenskaper.
Här är en lista över de egenskaper en hund kan ha:

.

  • Aggressiv - En aggressiv hund har en dålig attityd jämtemot andra djur. De kan vara tjuriga och sitta och vakta föremål de anser som deras, till exempel mat och sovplats.
  • Blyg - Blyga hundar är precis som blyga simmar, de känner sig obekväma när de är runt husdjur och simmar de inte känner väl.
  • Destruktiv - Hundar som är destruktiva förstör föremål genom att klösa och riva på dem. De gillar helt enkelt att ha sönder saker! Speciellt din trädgård...
  • Geni - Djurvärldens Einstein. Hund-geniet lär sig färdigheter snabbare, tar åt sig mer när de blir uppläxade samt att de passar ovanligt bra ihop med geni-simmar!
  • Gillar bad - Vattenhund, wei. I verkligheten luktar blöt hund illa, men simmarna verkar inte tycka det. Däremot så blöter hundar som precis badat i poolen ner golven ovanligt mycket!
  • Grisig - Dessa hundar är orena! De äter sopor och dricker ur dass!
  • Hydrofob - Hunden är rädd för vatten och vill slippa undan det till varje pris.
  • Hyperaktiv - Den hyperaktiva vovven sitter aldrig still. Dennes energi sjunker även långsammare än andra hundars. Bara så att de ska kunna ränna runt mer.
  • Icke-destruktiv - Motsatsen mot den destuktiva hunden, denna hunden vill inte förstöra dina simmars föremål. Ge den här vovven en pip-leksak så blir den nöjd och tillfredsställd. De är lugna.
  • Jägare - Födda till att hitta de mest unika föremålen till din sim! De hittar värdefullare föremål och lär sig färdigheten "Jaga" mycket snabbare än andra hundar.
  • Korkad - Kort och gott korkad. Haha, dessa hundar har en tendens till att lätt bli distraherade under inlärning och socialt umgänge. Detta gör dem till utmärkta kamrater till de tankspridda simmarna.
  • Lat - Den lata hunden blir trött hela tiden. Efter varje ansträngning behövs en tupplur. Och de älskar verkligen att sova.
  • Lekfull - Busiga djur som älskar lek. De lekfulla hundarna verkar vara helt bekymmerslösa.
  • Ljudlig - De rackarna som är ljudliga skäller väldigt ofta. Och högt.
  • Prydlig - Du behöver aldrig vara rädd för att behöva bada dina prydliga hund ofta. Detta sköter den så bra själv. Men, har den fått loppor så behövs en hjälpande sim-hand!
  • Självständig - Djurvärldens ensamvarg. Den här hunden har helt enkelt roligare ensam än tillsammans med andra husdjur och simmar.
  • Skygg - Skygga djur blir väldigt lätt skrämda och passar inte som vakthundar.
  • Stolt - Hundar som är stolta prioriterar sitt utseende framförallt. Hur kan man vara en bra representant om man är smutsig? Nej, juste. Vi stolta hatar smuts!
  • Trogen - Simmens bästa vän. En trogen vovve står vid din sims' sida i vått och torrt. Han lär sig färdigheter snabbare på grund av att ni verkar förstå varandra. Bandet mellan er är obrytbart och han vill inget annat än beskydda dig och erat hem.
  • Tyst - En tyst hund för inget oväsen.
  • Vänlig - De här hundarna har en fena för karisma och sociala interaktioner. De integrerar mycket väl med simmar och husdjur. De tenderar till att bli bra vänner.
  • Äventyrlig - Äventyrliga hundar hoppar upp på föremål för att det är så spännande, men de förstör dem inte! De gillar att utforska simmarnas liv och saker med andra ord.
.
Medfödda, dresserade och tappade egenskaper
Valpar föds med två egenskaper, ofta ärvda från någon av föräldrarna. Dessa går faktiskt att träna bort om man skulle vilja det! Man kan även dressera in fler egenskaper utöver de valparna föds med. Hur du vill göra är upp till dig. Men se till att banna dem när de gör någonting du inte tycker är okej och beröm dem när de gör någonting du tycker är bra. Berömmer du hela tiden din hund när den hoppar upp i sängen för att den är äventyrlig så kommer hunden så småningom utveckla egenskapen Äventyrlig. Bannar du din hund när den är Aggressiv om den besitter egenskapen kommer den att tappa egenskapen efter tillräckligt många tillsägningar.
.

Här skulle Mittens kunna behöva en tillsägelse för att hon fräser aggressivt mot valparna! 
..
Tricks
Det går inte att lära valparna så mycket mer än vad som är rätt och fel i ditt hushåll. Resten av träningen måste ske när de blivit äldre, som tricks till exempel! Du kan lära dina hundar sex stycken olika tricks, var och ett utav dem kräver mycket träning. Men när man lärt sig flera så kan man ha en tricksuppvisning på stan och tjäna lite extra simdaler!
.
Tricken man kan lära sin hund är:
.
  • Sitt
  • Sitt vackert
  • Ge skall
  • Vacker tass
  • Spela död
  • Rulla runt
..
 Toby visar upp sina tricks!
.
Jaga
Den färdigheten hundar kan lära sig är att jaga rätt på värdefulla föremål till din sim. Vill du träna din hund att jaga så trycker du på hunden (med en sim) och väljer "Träna att jaga". Färdigheten består av tio nivåer precis som simmarnas färdigheter gör, för varje nivå din hund avancerar så kommer den tillbaka med mer värdefulla föremål när du skickar ut den på jakt. Du kan med hjälp av simmen bestämma ifall en hund som är tränad att jaga ska leta upp: Metall, Ädelstenar, Stenar eller Något. Där Något står för fossil samt fjädrar m.m, allt din vovve kan finna.
Du kan också välja med din hund att den ska söka upp något föremål till en början, men vid nivå 5-7 så kan du välja om den ska leta efter en ädelsten, metall eller sten (det som tidigare bara simmarna kunde be dem om).
Träna upp din hund till nivå 10 och ni kommer hitta makalösa skatter tillsammans!
.
Tizzy har funnit skatter åt sin ägare.
 .
Loppor
En hund som spenderar mycket tid ute riskerar att få loppor. Dessa är väldigt smittsamma mellan djur till djur och djur till sim. Har något av dina djur fått loppor så behövs ett loppbad, det ordnas i närmaste badkar. Har din sim blivit drabbad är det bäst att du skickar in denne i duschen med detsamma. Att låta ett husdjur eller en sim gå runt med loppor ger en negativ humöreffekt - 40 Humör och varar i 2 dagar.
.
Toby har råkat ut för ohyra.
...
Åldrandet och döden
Liksom simmar så åldras även djuren och tillslut så har den tiden kommit då de inte finns mer. Då brukar simmarna vilja ha dem på en plats nära, så de ändå kan skicka en hälsning till andra sidan när det behövs. Djurkyrkogården i Appaloosa Plains är ett bra ställe. Likaså hundens favoritplats under trädet då den var i livet. Att placera ett speciellt föremål som är relaterat till djuret vid graven gör att vi inte heller glömmer de små tassande liven och minns det bästa med dem.
.
 Tizzy blev tyvärr inte långvarig i livet. Här ligger hon begravd.
Vid graven finns det första samt sista föremålet hon fann åt sin ägare.
 

Notis; Har du svårt för att släppa taget om din hund som nyss gått bort? Placera graven på din tomt så kanske någonting spännande sker om natten som kan hjälpa dig att lindra smärtan av förlusten.
 
    
 
 
Jacke

Jacke

25 oktober 2011 08:25

Häftigt men lite sorgligt med Tizzy, hur dog hon? Skönt att du verkar lite mer aktiv med bloggandet nu i alla fall!

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Disa

25 oktober 2011 13:40

kan hundar bara dö av ålderdom?

 
Ingen bild

hanne

25 oktober 2011 13:48

dom kan BARA dö av årlderdom.. men om ni har fått valpar kan ni se att dom kan vara olika gamla även om de föds samtidigt... jätte skumt

 
Rebecca

Rebecca

25 oktober 2011 13:49

Åhh vad kul jag måste ha spelet!

http://thesims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Martina

25 oktober 2011 14:28

Alla mina valpar som föds har varit exakt lika gammla :) Längtar tills du skriver om hästarna :D Vill veta hur man smidigast hittar enhörningar och hur man tämjer vildhästar!
Tycker det är jätte svårt :o Dom vill ju typ aldrig lukta på handen eller ta en godisbit så det är svårt att lära känna dom! Dock ska hela flocken JÄMT samlas på min tomt och stannar hur länge som helst haha!

 
Ingen bild

johanna b ^^

25 oktober 2011 15:37

mm men med jägaren så kan väl hundar och katter jaga typ ormar och sånt så man kan ha det som husdjur, tycker själv det är jätte svårt att hitta såna saker??!!


kramar från johanna <3

 
Ingen bild

johanna b ^^

25 oktober 2011 16:26

asså 32 inne men ingen svarar på min fråga !!! ;(

 
Ingen bild

3mm4

25 oktober 2011 16:49

johanna b
Vad jag vet så är det bara katter som kan leta upp ormar, fåglar och andra smådjur. Antagligen behöver katterna nå upp till en viss nivå inom färdigheten för jagning för att kunna hitta smådjur(men jag är inte helt säker för jag har inte hunnit prova på att spela med katter ännu:p)

 
LeAl

LeAl

25 oktober 2011 17:27

Hej! JAg försöker träna min hund i färdigheten jakt men det går inte den sitter bara still... HUr tränar man upp hundarna?? Vill så hemskt gärna veta det!!

http://leal4ever.myshowroom.se

 
Ingen bild

-.-

25 oktober 2011 18:04

Hur hittar man enhörningar??!!
Jag måste ha svar!

 
Diana

Diana

25 oktober 2011 18:15

Jag har också spelet det är jätte kul och kan du länka mig på din blogg så länkar jag dig

http://d

 
fanny

fanny

25 oktober 2011 18:27

Jag undrar lite med parningen. Jag har inte spelat så mycket med djuren för att få valpar/föl/ungar så jag undrar är det så att djuren ska umgås och sen kan de bli kära eller hur är det? :)

http://tstre.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Liza

25 oktober 2011 18:38

Ja hanne så är de alla mina kullar har vatt på två valpar och där är den ene alltid en dag äldre (har haft sju kullar valpar nu)

 
Sara.D

Sara.D

25 oktober 2011 18:55

Har sån otrolig BRA tajming,mitt spel har jag så klart inte fått igång än men mamma skulle ringa till origin igår (måndag) och då blev hon otroligt förkyld och nu kan hon knappt prata och kan alltså inte prata i telefon :s Har väntat på husdjur i nästan en vecka MER än vad jag skulle! :( men hon ska kanske ringa dit imon,och då kanske det löser sig. Men iallafall,jag tycker det var jätte sorligt med lizzy och det var ändå jätte gulligt att hon kom tillbaks som ande <3<3 aass bra blogg!! love it <3 :))

http://Sara.D

 
Sara.D

Sara.D

25 oktober 2011 18:56

oj jag menade Tizzy :)

http://Sara.D

 
Jossa =)

Jossa =)

25 oktober 2011 18:58

ÅÅÅH!!! JAG MÅSTE HA DET DÄR SPELET!!!! Jag önskar mig det tills jag fyller år, men det är tyvärr en månad tills jag fyller ännu =/ Men jag hoppas så innerligt att jag får det =) JAG MÅSTE FÅ DET!! Hahah =P Annars får jag vänta till jul =) Det är så häftigt med hundarna, jag ääääälskar hundar! =) Stackars Tizzy =( Nej, guuud! Vad gulliga valparna är =)

http://jossasbloggen.blogg.se

 
Ingen bild

Sara

25 oktober 2011 19:28

Mina hästar är bara svarta, man kan inte ändra färg på dem eller något, bara svarta med vit man och svans. Vad ska jag göra?

 
Ingen bild

Sabina

25 oktober 2011 19:45

Jag köpte spelet i tirsdags och jag älskar verkligen spelet <3 jag har både fått hundvalpar och kattungar. Mina hästar har fått så det står "romantisk" och då står det skaffa föl men det står bara så när man är på träningscenteret och jag trycker på skaffa föl men dom typ "kelar" bara hur gör du för att få föl?:)

 
Ingen bild

Sabina

25 oktober 2011 19:45

Tisdags*

 
Ingen bild

ellen

26 oktober 2011 07:39

hur bygger man ett stall??

 
Ingen bild

Nea

26 oktober 2011 08:22

Du måste ha två våningar men gör inte något på ovenvåningen, håll de öppet och så måste du ha de stora dörrarna, så hästarna kommer in, sen är de bara att sätta in boxarna !

 
Ingen bild

Tess

26 oktober 2011 11:30

Man kan också bygga stall genom bara att ha en våning men väldigt väldigt högt tak :)

 
Sara.D

Sara.D

26 oktober 2011 14:07

Hej! nu när jag inte har husdjur än så skulle det vara jätte roligt att se hur det spelet är och så,så jag bara undrar när det kommer en ny liten berättelse där djuren är med?? :)) nyfiken bara :P :D

http://Sara.D

 
Ingen bild

Tess

26 oktober 2011 14:40

Sara.D:
Har ni pratat med origin ännu?
Jag hoppas du lyckas få spelet snart för är riktigt roligt och mycket funktioner! Dock gjorde jag misstaget att starta upp med två hästar, två hundar, två katter och massa smådjur (Var min sims livsönskan och jag tänkte "äh de är bara att köra på!") xD
Blev för mycket nytt på en gång så har startat ny familj med en hund haha :)

 
Ingen bild

anonym

26 oktober 2011 15:50

När kommer de andra recensionerna? Tex om hästar o Katter? :) Tack!

 
Sara.D

Sara.D

26 oktober 2011 16:09

Tess:nej det har jag inte gjort än :( för mamma blev as förkyld så hon kan knappt prata så hon kan inte ringa än,men jag hoppas på imorgon.Men hon smittade mig med så nu är jag också förkyld XD men jag vill ha husdjur så otroligt myyyycket!!

http://Sara.D

 
Ingen bild

Hanna

26 oktober 2011 16:38

I vilket sims får man barnvagnar? :)

 
Ingen bild

Ida

26 oktober 2011 17:28

Hanna: Man får barnvagnar i Leva Livet :-)

 
Ingen bild

johanna b ^^

26 oktober 2011 18:16

jaaaa ingen har svarat på min fråga längre upp?! :(

men hur hittar man enhörningar också?!

kramar
















































--------------------Johanna-------------------------------------

 
Hanna (hannaloise@msn.com

Hanna (hannaloise@msn.com

26 oktober 2011 18:27

Hej! Jag behöver hjälp med en grej! Det är nämnligen så att jag har laddat ner sims 3 husdjur och sen laddat ner limeted edition (stav)
djuraffären, men jag har ingen aning om vart man hittar den sen. Tror jag har letat överallt på spelat.. Väldigt tacksam för svar!
:D

http://hannakarlssson.blogg.se

 
Ingen bild

Tess

26 oktober 2011 21:21

johanna b ^^: Jag träffade på en enhörning helt plötsligt vid ett fiskeställe, de kom typ ett konstigt sken och sen dök den upp. Var på kvällen/natten om det nu har någon betydelse eller om de bara var ren slump :)

Till alla som undrar om djuraffären:
Nu har inte jag limeted edition men jag gör bara en vild chansning nu, om ni exempelvis går in på en tom tomt som är allmän plats och sedan går in i byggläge så finns de en kategori där bland annat mataffären m,m finns. Den kanske finns där?

 
Sara.D

Sara.D

26 oktober 2011 21:23

Haha,tack Tess :D

http://Sara.D

 
Malin

Malin

27 oktober 2011 06:50

Inte för att jag inte älskar dina recensioner osv men jag saknar nästan Greenwoods nu. Kommer Bella och hennes syster få husdjur med? Det hade varit jätteroligt :-)

Kram på dig

http://www.minbebis.com/blogg/snartmammatill3

 
Ingen bild

Lovisa

27 oktober 2011 07:14

Köper man djuren med mobilen ???
Och när man köper djuren, är dom ungar då ??

Tacksam för svar i en kommentar :))) <3

 
Ingen bild

my :)

27 oktober 2011 12:50

Har försökt att få valpar ca 3 ggr nu, hur lång tid tar det innan 'mammanä blir 'gravid' med valparna?:)

 
Ingen bild

m

27 oktober 2011 13:36

Jag hittar inte koppel och hundben i mitt spel? Hjälp? :(

 
Ingen bild

3mm4

27 oktober 2011 14:00

m: Koppel kommer upp automatiskt då man klickar på hunden och väljer "gå på promenad". Hundben och andra djurleksaker medföljer i leksakslådan som är avsedd för hundar och katter.

 
Ingen bild

3mm4

27 oktober 2011 14:04

Lovisa: Ja, man kan adoptera djuren från mobilen. När man klickar på interaktionen (typ "adoptera husdjur") så kommer det upp en ruta med bilder på katter/hundar/hästar och lite information om varje individ. Man kan välja om man vill adoptera en valp, vuxen eller en gammal hund, katt eller häst.

 
classe

classe

27 oktober 2011 14:27

Jag heter Claes-Göran Olofsson och jag måste skaffa fram pengar, så snälla snälla snälla...

skänk en valfri summa pengar till detta kontonummer 8169-5,914 844 158-8

Efter att du skänkt pengar så besök min blogg CLASSES LILLA BLOGG på wordpress så förstår du varför

http://www.classeslillablogg.wordpress.se

 
Ingen bild

H:et

27 oktober 2011 16:47

hej!
på bilden har ju ena tjejen en bebis i barnvagn...
hur ick du den?! måste ha en!
fick du med deni i husdjur ?! ladde man upp den från thesims3.com ?? så himla tacksam för svar!

 
Sara.D

Sara.D

27 oktober 2011 17:12

H:et barnvagnen får man i Leva livet

http://Sara.D

 
Amelia

Amelia

27 oktober 2011 17:13

H:et, barnvagnar får man med Leva Livet, det är det näst senaste expansionspaketet! :)

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Daria

27 oktober 2011 18:14

Sara:
Om båda hästarna är det hela tiden så blir det så men om du tar en svart med en vit så klart att det blir en annan färg! :)
Tror ja <3

 
Ingen bild

Daria

28 oktober 2011 13:22

Mena*
Sara:
(Om båda hästarna är svarta)

 
Ingen bild

Hanna

28 oktober 2011 13:37

Tack Ida för att du svarade på min fråga :D

 
Ingen bild

Fallen_Nora

28 oktober 2011 16:23

Vatför är du inte så aktiv nu längre?

 
Ingen bild

.............................................

28 oktober 2011 18:35

Varför uppdaterar du aldrig?

 
Sanne

Sanne

28 oktober 2011 21:01

Orsaken till min dåliga uppdatering ær att jag håller fortfarande på att flytta -_-' men snart ska ni få se på uppdatering!

http://thesimsblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ellen

29 oktober 2011 09:04

Längtar till hästguiden! :)

 
Fanny

Fanny

29 oktober 2011 11:10

Då fattar jag :) Hoppas att allt går bra med flytten och att du inte känner dig pressad, ditt liv går ju ändå inte ut på att blogga ;)

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Pippi :>

29 oktober 2011 22:34

hur får m an dendära barnvagnen?
har du köpt eller laddat ner den? :)

 
Ingen bild

Ida

29 oktober 2011 23:05

Jag tycker att man ska läsa kommentarerna innan man ställer en fråga..... Pippi :> man får barnvagnen i exp. Leva livet..... den frågan har ställts och besvarats två gånger i kommentarerna på detta inlägg

 
Ingen bild

KNAS

30 oktober 2011 10:13

Kan man få valpar av en vuxen hund (tik) och en åldring-hund (hane)
?
Jag försöker, med de verkar inte bli någonting annat än bästa vänner.

 
Moa!!!!;)

Moa!!!!;)

30 oktober 2011 11:24

Har en tävling på bloggen!!!!

http://simstokigamoa.bloggplatsen.se

 
Tindra

Tindra

31 oktober 2011 10:41

hej, jag har precis köp det nya simset (husdjur)
Och jag undrar HUR man får valpar, katt ungar mm

SKULLE vara JÄTTE glad för ett svar!
tindra@reutersward.se
eller min blogg http://littlestarlightt.blogg.se/

KRAM.

http://littlestarlightt.blogg.se

 
GodisGlassgirl

GodisGlassgirl

31 oktober 2011 10:48

Min brorsa skaffade Husdjur åt mig igår , och jag är sååå glad!!!!!!!!! Jag har en katt , en hund och en häst.

Synd det där med Tizzy :(

http://stardollfasionistas.blogg.se

 
Tindra

Tindra

31 oktober 2011 13:11

Hej, och tack!
min hund fick JÄTTE söta valpar
4 st

TACK en engång!

KRAM.

http://littlestarlightt.blogg.se

 
Ingen bild

Ida

31 oktober 2011 13:21

Tindra: Du får kattungar, hundvalpar med mera genom att göra de blivande föräldrarna till bästa vänner, eventuellt BFF. Då kommer det upp en flik där det står "romantisk" klickar man där står det skaffa försök skaffa kattungar/hundvalpar/föl eller liknande. Precis som simmar så kommer det plinga gradivitetsmelodin om det funkade. Du måste ha en box för hästar för att det ska funka för dem och en utomhuskoja för katter och hundar :)

 
Ingen bild

Nonno

31 oktober 2011 15:23

Hurra!!!! Jag har fått spelet! :D Det e många som har undrat hur man tämjer vildhästar och hur man får enhörningar, så jag tänkte bara säga att om man vill tämja vildhästar ska man ha nivå åtta i ridning och så kan man använda tricket testingcheatsenabled true för att dra upp vänskapsmätaren så att man blir bästisar. Enhörningar kommer oftast upp (i appaloosa plains) vid vattenfallet högst upp (ni kommer se det, lite längre nedanför finns en skylt med en enhörning på). Man kan bli välsignad av enhörningar om man är extra snäll mot dem. Man kan också fråga dem om de vill gå med i hushållet, men de svarar bara ja om man har minst en vän av alla djursorter, dvs katter, hundar och hästar. Man behöver inte vara vän med vilda djur, som hjortar, smådjur och tvättbjörnar. Ett litet tipps, bara ;)

 
Ingen bild

arg läsare!

31 oktober 2011 19:03

gud vilken dålig uppdatering.

 
Emma

Emma

31 oktober 2011 20:25

Äntligen har jag köpt the sims 3 husdjur! Överlycklig! Nu är det bara att hoppas på att spelet inte buggar lika mycket som mitt "leva livet" gjorde/gör. Har ju även köpt ny dator så bara att hålla tummarna! :D

http://www.emmaandreassons.blogg.se

 
Holly

Holly

31 oktober 2011 20:26

Till: Arg läsare!
Ja, uppdateringen är väldigt dålig men hon håller faktiskt på å flyttar! Om du hade läst kommentarerna så hade du sett det! Det är faktiskt så att hon har ett liv, och det består inte av att blogga! Tänk dig själv om du var mitt i en flytt och det låg en massa kartonger överallt, skulle du då prioritera bloggen eller att packa upp dina saker först? Men jag håller med om att det är dålig uppdatering! Men det känns onödigt att kommentera det eftersom, 1 Det är allmänt störigt att få sådana kommentarer och 2 det står redan några gånger högre upp, där skrev hon att hon flyttade. Så, ja, jag håller med om att uppdateringen är seg, men sluta klaga! Förlåt om jag lät arg, det var inte meningen^^

http://vampires.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

31 oktober 2011 20:32

Bara så ni är medvetna om det, när det gäller djur så kallas det inte att de är gravida, utan att de är dräktiga! ;)

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Sam

Sam

31 oktober 2011 21:00

Har också öppnat en The Sims-blogg nu faktiskt! Kolla gärna in den!! :)

http://simsinfo.bloggplatsen.se

 
tips

tips

31 oktober 2011 22:42

kolla på denna vidio så kan ni få en vinter stad eller en tit på den och följa medi läken som jag ger er nu www.kingofcolors.de/index.php?option=com_zoo&task=item&item_id=2241&Itemid=16

http://www.youtube.com/watch?v=6xHD7FsTDQ4&feature

 
Ingen bild

tips

31 oktober 2011 22:44

så kan ni få den staden så att ni kan ha vinter i sims

 
Ingen bild

Jennifer S

1 november 2011 08:03

Kan alla ni som klagar på Sanne bara ge upp? Tro det eller ej, men hon har faktiskt ett liv utanför bloggen också! Visst, uppdateringen är lite dålig JUST NU, på grund av flytt, men annars är den ju hur grym som allra helst!

Jag tycker att Sanne är grymt duktig, och hon gör så gott hon kan. Hon är bara en människa, snälla ni.

Jag såg att någon hade skrivit något om att ta in en till bloggare, och det låter ju som en bra idé tycker jag, eller vad säger ni? Är man fler än en som bloggar på samma blogg, så blir ju ännu bättre uppdatering. Något att tänka på kanske, Sanne? ;)

Kram!

 
Ingen bild

M.a

1 november 2011 09:58

Jag älskar hundar på riktigt, Jag tror jag skulle börja gråta om min hund dog på the sims 3 Husdjur. :D

 
Ingen bild

Gg

1 november 2011 13:32

Jag fick fel spel efter att jag beställt Husdjur.
Jag fick Drömjobb, på danska!
Så jag kan inte spela än. :(
Det ser såå kul ut.

 
Ingen bild

Malin

1 november 2011 13:44

Detta har inget med hundar att göra, hoppas inte det gör något! Jo, jag hittar aldrig någon enhörning!! Har någon förslag på vart man kan hitta någon eller några?

 
Ingen bild

Sofia

1 november 2011 13:54

Ser inte heller någon enhörning Malin, men det kommer hela tiden herr lösa djur till mig. Som idag kom det först en katt, och sedan en hund! Sedan tycker jag också att det är dålig still av er som klagar på Sanne! Jag håller helt med Jennifer S, att hon har ett liv utan för bloggen! Och en sak till jag väntar så mycket till nästa del av kvällsnöjet och historien om greenwoods!

 
Fanny

Fanny

1 november 2011 14:50

Oj! Märkte inte att jag skrev fel namn p åmin första kommentar, hehe. Pappa (som då heter Jacob = smeknamn = Jacke) skrev på min blogg med min URL och råkade bock i "kom ihåg mig" och jag glömde ändra... ^^

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
Kristin

Kristin

1 november 2011 16:08

För att hitta en enhörning måste man ha ridfärdigheten. Och enhörningar kommer bara på kvällen från 20.00 på kvällen till 05.00 på morgonen. Man ska kolla på fiskeplatser runt om i världen. Och där det är en enhörning är det som ett moln av rök/glitter. Sen måste man bli vän med den tills man tillslut kan be den att flytta in i hushållet. Hoppas det hjälpte. :)

http://www.crissy.devote.se

 
Tilda

Tilda

1 november 2011 17:49

Hej!
Jag diggar din blogg och har en ABSOLUT VIKTIG fråga:

Laddade du ner demot?
Eller laddade du ner den riktiga versionen? Köpte du den på t.ex cdon eller i affär?
Jag har ett enormt behov av svar!

http://www.stalltildas.blogg.se

 
Ingen bild

sophia.

1 november 2011 17:52

när jag ska starta mitt spel kommer det upp "vill du fortsätta avinstallera ditt the sims 3 husdjur?", jag trycker nej och klickar upp 'startprogrammet' för sims. sätter igång det och väntar på att det ska ha laddat färdigt. sen gör jag någon sim och typ ett husdjur, sen när jag ska flytta in dem så börjar mitt spel hacka. det stannar upp helt, jag kan inte trycka ner spelet heller utan måste starta upp aktivitetsanvändaren istället. då kommer det upp att mitt sims 3 har slutat fungera. gör så varje gång!
har ominstallerat det typ två gånger, men det blir lika dåligt ändå.
någon som vet vad jag kan göra?

 
Ingen bild

maria

1 november 2011 18:37

Sophia. Om du har köpt spelet så rekommenderar jag nog att du lämnar tillbaka det till affären och får ett nytt, annars så vet jag nog inte vad man kan göra :/

 
Ingen bild

Leah

1 november 2011 18:59

Sophia helt samma sak hände med mitt spel men vi hade en liten compac laptop då ooch ni har vi köpt en iMAC big mama stor!
Så nu funkar sims husdjur hur bra som helst och alla mina andra expansions också! :)

 
Ingen bild

Alice

1 november 2011 19:06

jätteskumt när jag (elr egentligen min syrra) körde sims, och familjen bor på en hästranch. Iaf, så spelar vi lite med simmarna i familjen, ochså kommer det upp et minne (ni som har leva livet vet vad jag menar) att Hero (hästen) alltid kmr minnas den gång han såg en enhörning för första gången!!! :D Nu till det skumma D: Om man har en enhörning på sin tomt och sen går upp till kartvyn så är det som ett slags rökhjärta med basen där enhörningen står... :P
vet någon vad jag menar???

 
Ingen bild

Nonno

1 november 2011 20:44

Alice, jag vet EXAKT vad du menar. Det hände mig också, alltså, enhörningen stod inte på min tomt, men jag hittade den vid en fiskeplats och då syntes ett stort rosa rökmoln uppe i kartvyn

 
Ingen bild

J

1 november 2011 21:18

Någon som vet om vildhästarna kan dö ut? För i början när jag spelade såg jag de rätt så ofta, men nu har jag spelat på samma familj i ca 7 "simsveckor" och de syns inte till lika ofta ...

Synd med dålig uppdatering, hoppas att det blir bättre när flytten är avklarad ;)

 
Jj&S

Jj&S

1 november 2011 21:26

längtar tills mitt spel kommer :) men besök våran blogg! :)

http://juunna.myshowroom.se

 
Holly

Holly

1 november 2011 21:42

Tilda. I demot kan man bara skapa husdjur, alltså inte spela på dem. Men ja, jag som bloggläsare vet att Sanne laddade ner demot, det står om det i ett inlägg, för inte så länge sedan. Om hon laddade ner spelet eller köpte det i en affär spelar väl ingen roll? Det är ju samma sak, bara att man har det på en skiva eller bara i datorn?

http://vampires.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

maria

1 november 2011 23:09

Leah och Alice, jag vet vad ni menar :) Om det kommer en enhörning på natten så syns det ett slags rökmoln över tomten där den är. Det brukar komma fram vid 8 tiden på kvällen ungefär, så om man vill se en enhörning så kan man ju hålla koll på kartan vid den tiden :)Dock kommer det ju inte någon enhörning ju inte varje natt

 
Ingen bild

Malin

2 november 2011 07:36

Jag har en fråga, i min sims familj så kommer det en liten hund (inte levande) den kommer bara! Jag har inte köpt den, hunden är en tax med en tomte luva på sig, jag spelar nu, och den är här för tredje gången nu! Vet någon varför den kommer?

 
melinda

melinda

2 november 2011 08:46

MALIN:
Jag får också upp den hunden med tomteluvan! Fattar inte heller vad det är! Jag trodde först att det var som med bebisarna som får en speciell docka när dom föds, som sen blir levande, för hunden rör sig på natten. Det kommer ett sånt "puff-ljud" och så flyttar den på sig. Så jag trodde den skulle börja leva så jag lät den vara kvar, men den bara flyttar sig varje natt och det händer ingenting.... VAD ÄR DET FÖR GREJ? Allt man kan göra är att titta på den, och om man har en hund kan hunden bara vakta eller tugga på den....... Någon mer?

http://melindaelize.blogg.se

 
Ingen bild

Ida

2 november 2011 09:09

Malin och Melinda: Jag hittar massor med hästar som gör samma sak, jag tror att det är som med "Mystisk herr Tomte" att dem är lite extra fina i dekoration men att de är magiska och flyttar på sig. För tillfället har jag bara hästar och de gräver lite i trädgården, ofta får de upp den mystiska hästen. Hundar kan antagligen gräva upp hunddockan och katter kan antagligen hitta en kattdocka.

 
Ingen bild

Malin

2 november 2011 09:23

Ida: Men hundarna gräver inte, för den hunden heter Carl Caninenimus :O

 
Ingen bild

Malin

2 november 2011 09:24

och den bara kommer upp i sovrummet, och så raderar jag den och sedan så efter någon dag kommer den igen!

 
Ingen bild

Malin

2 november 2011 09:58

Melinda: Ja! Det är rätt läskigt.. =)

 
Sara.D

Sara.D

2 november 2011 10:48

NU HAR JAG FÅTT THE SIMS 3 HUSDJUR!!!! SÅÅ JÄVLA GLAAAAD!! MITT LOV KOMMER ÄGA :D :D

http://Sara.D

 
Ingen bild

Johanna(SniGeLn ts3.com)

2 november 2011 12:07

Hej jag har väntat i veckor på ett nytt inlägg din blogg är den bästa!!

 
Ingen bild

MJK

2 november 2011 12:13

Malin och Ida, jag får också en sån hela tiden! Men jag tror att det är en sån där tomte som man får om man har flera hästar, hundar eller katter, ungefär som den "Mystiska Herr Tomte" som man kan hitta när man fiskar eller utforskar mausoleumet på kyrkogården. Om man sätter den på sin tomt så kommer den teleportera sig till olika ställen, men jag tror inte att den gör något särskilt.. :)

 
Abanolise

Abanolise

2 november 2011 14:12

Åh vad kul med hundar jag har mest spelat med hästar men jag kanske borde testa lite med hundar?

http://abanolise.bloggo.nu

 
Ingen bild

Malin

2 november 2011 14:12

Tack för svaret MJK, då vet man det =) Tyckte att det var lite läskigt när man helt plötsligt hade en hund med tomte luva i huset! :)

 
Ingen bild

Fallen_nora

2 november 2011 14:17

När skriver du mer?? alltså bloggar mer!

 
Mastan

Mastan

2 november 2011 16:37

asså jag hittar aldriig enhörnigar!

http://www.mastansblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Hej!

2 november 2011 18:50

Heej!! Jag älskar din blogg jättemycket, och för kanske typ 2 eller 1 och en halv veckor/vecka sen så såg jag att du hade gjort nya delar. Och det har ännu inte kommit nån? :(

 
Amelia

Amelia

2 november 2011 19:22

Men Sanne håller väl fortfarande på och flyttar, det tar ju tid att flytta! Tro mig, jag vet. Har flyttat två gånger, eller tre, faktiskt! ;)

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

nellie

2 november 2011 19:32

sanne hoppas det går bra med flytten och att den är klar snaRT

 
Ingen bild

nellie

2 november 2011 19:33

jag var bara tvungen att göra den hundrade kommentaren

 
Ingen bild

Jasmine

2 november 2011 20:00

Nytt inlägg snart eller? Du har inte bloggat på över en vecka! Lite aktivare,tack!Jag vill inte låta Bitchig men jag är lite beroende av the sims 3. :)<3

 
Ingen bild

Alice

2 november 2011 20:05

Amelia: då slår du inte mig ;) Bor i mitt 7:de lägenhet... hehe :) Men lycka till med flytten Sanna, trots att jag längtar efter ett till inlägg :D

 
Sam

Sam

2 november 2011 21:28

Ny hisroia på min the-sims blogg!!

http://simsinfo.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

2 november 2011 23:28

Alice, jag försökte inte slå vad eller något. Det var bara ett konstaterande!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

lillian

3 november 2011 00:22

amelia : jag tror hon sa det litte på skämt ;)hahaha men du liger på delad plats med mig alice bor i mitt 7 hus nu ;0hahahaha

 
Fanny

Fanny

3 november 2011 09:08

Alltså ärligt, hur lång tid tar det att flytta egentligen?! Du kunde i alla fall gett förvarning och sagt när det borde vara klart, så som du gjorde med din semester i början av oktober... Menar verkligen inte att låta otrevlig men då hade du nog fått behålla ett tio-tjugotal läsare!

http://Fantasims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Alice

3 november 2011 10:48

sorry amelia, det var bara ett litet skämt, kanske lite dumt av mig :(
PS. haha lillian :)

 
Ingen bild

Jessica

3 november 2011 12:34

jag vill inte låta elak eller nåt, men du kan ju iaf skriva nåt litet, det behöver inte vara nåt stort bara några rader kan ju räcka . jag vet att du har ditt liv utanför bloggen, men det tar bara 15-20 min att göra ett inlägg, och jag tror eller VET att du har tid med det.

 
Ingen bild

MJK

3 november 2011 12:55

Hände en konstig sak på mitt sims. Min sin var gammal och dog, men när liemannen kom så började hunden som var bästis med simmen att skälla på döden och så kom det fram en ruta att hunden hade lyckats återuppliva simmen. Mysko tycker jag :)

 
Sam

Sam

3 november 2011 13:12

MJK:
Va roligt! Visste inte att det kunde hända! :)

http://simsinfo.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

emma

3 november 2011 15:38

asså seriöst, var tar du vägen ? du har haft en så sjukt dålig uppdatering förra månaden, plus vi har inte fått sett serier eller något heller på ett tag

 
Amelia

Amelia

3 november 2011 16:24

Det är lugnt, Alice! ;)

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
SIMS3LIFE

SIMS3LIFE

4 november 2011 13:13

Asså, jag är vän med (på sims 3) en katt, 2 hundar och 1 häst. Tillochmed bästa vän. och nu är jag bästa vän med en enhörning, men den vill inte flytta in , eftersom jag inte är "Varelsens vän", så hur ska jag göra?!
Svara gärna på min blogg! ☼

http://www.sims3life.bloggplatsen.se

 
hannah :D

hannah :D

4 november 2011 15:59

alltså, nu undrar jag bara vilket sims man behöver för att ha barnvagn :3 nyfiiken :D

http://www.whysoserious.blogg.se

 
Amelia

Amelia

4 november 2011 17:52

Hanna :D, barnvagnar får man med expansionspaketet Leva Livet!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Fanny

Fanny

4 november 2011 17:58

Hannah, läs kommentarerna? Det är tre andra personer som har frågat det, varav två har fått svar.

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Trogen läsare

4 november 2011 19:56

Asså sluta tjata på Sanne hon flyttar faktiskt!
Ni som verkligen gillar hennes blogg stannar och väntar utan att tjata!!!
Jag längtar också till Greenwoods, Kvällsnöjet och Prinsessa men jag tjatar inte och låter Sanne ha ett liv utanför bloggen.
HOn är en människa och inte ett levande simsuppslagsverk som inte äter dricker eller flyttar!
Så låt Sanne LEVA!

 
Ingen bild

alice

5 november 2011 11:40

BRA SAGT TROGEN LÄSARE!!! ;)

 
GodisGlassgirl

GodisGlassgirl

5 november 2011 16:41

BRA TROGEN LÄSARE!! Du tog orden ur min mun. :)

http://stardollfasionistas.blogg.se

 
Fanny

Fanny

6 november 2011 10:53

Trogen läsare.

Nu börjar denna situation bli lite överdriven. Jag vet inte vilken sida jag är på – de som klagar på att Sanne inte uppdaterar eller de som blir rasande på att de som klagar klagar. Låt dem klaga, vad har de gjort er liksom? De som klagar har all rätt att klaga på att hon inte uppdaterar.

Jag vet, hon är en människa och hennes liv går inte ut på att blogga, men om man har "Sveriges största blogg om The sims" (citat från headern) innebär det ju också ett ansvar. Man har läsare som väntar på uppdatering, man kan inte bara lämna dem med ca ett inlägg per vecka i flera veckor utan förvarning. Men att säga att det är taskigt att klaga på henne fattar jag inte. Visst, hon kanske känner sig stressad, men hon är ju för sjutton en vuxen människa, hon borde kunna ta det finfint. Sen dessutom är ju ca 20% av läsarna läsare som klagar, så jag tror att det är okej. Sen dessutom verkar det som om hon bara i vissa fall ens läser kommentarerna.

Jag tycker att bloggen har blivit väldigt överskattad och tycker faktiskt att det var på tiden att några började klaga. Alla går ju annars runt och säger "åååh jag älskar din blogg!" eller "Du är bara bäst i världen på att skriva!" och liknande kommentarer. Seriöst, dessa gör mig illamående.

Tillbaka till ämnet. Jag tycker inte att de som INTE är arga på att Sanne inte uppdaterar ska vara så arga på de som klagar. Om ni tycker att det är taskigt att klaga på Sanne, vad är det då att klaga på läsare? Jag ser liksom ingen skillnad.

Sen vill jag tillägga att målet med den här bloggen (enligt Sanne själv) är att den ska fungera som ett uppslagsverk för alla The sims-spelare i Sverige, så jag tycker att du har fel på den punkten.

Jag säger ännu en gång att jag inte vet vilken sida jag är på – de som klagar eller de som inte klagar. Jag har minst sagt tröttnat på Sannes blogg på den senaste tiden.

Och till er som vill ha uppdatering om The sims 3 – det finns andra bloggar.

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

7 november 2011 15:36

Det var precis vad jag tänkte, Trogen läsare! Håller verkligen med dig! Ha lite tålamod, ni som sitter och klagar! Hon bloggar igen när hon har flyttat färdigt och har tillgång till dator och internetuppkoppling!
Visst, jag längtar också, men jag har tålamod nog att vänta! Jag vet hur jobbigt det kan vara att flytta!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Raz

8 november 2011 13:57

Kan Simmarna Få barn?

eller är det bara husdjuren som kan

 
Trogen läsare

Trogen läsare

8 november 2011 18:41

Fanny

Sanne är en människa inte en robot.
Hon kan inte blogga just nu p g a FLYTT
Hon ignorerar er inte bara utan hon flyttar
Vänta i 1-2 veckor till så kommer hon blogga som bara den.
HA TÅLAMOD
Sanne kommer behålla alla läsare som gillar hennes blogg och de som har tålamod.
LÅt henne ha ett liv!

http://sagiizeen.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

8 november 2011 21:31

Raz, självklart kan simmarna få barn! Och det är hur enkelt som helst om de har en säng och älskar varandra... ;)

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Fanny

Fanny

10 november 2011 16:47

Men snälla trogen läsare, LÄGG AV! Sluta klaga på folk som klagar!

Förresten har vi inte väntat i 1-2 veckor, vi har väntat i EN
MÅNAD.

Kan inte alla bara hålla käft (ursäkta språket) och inse att alla inte älskar denna blogg?! Den har, precis som allt annat, både fördelar och nackdelar och uppdateringen är minsann ingen fördel.

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Alice

10 november 2011 18:58

kom igen Fanny. Jag håller med dig dels - börja störa mig liiiite att alla klagar på alla, men du måste inte hålla på överdriva. Vi har inte väntat i en månad -.-"

 
Fanny

Fanny

10 november 2011 19:58

Sanne började bli inaktiv för en månad sedan, jo.

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Alice

11 november 2011 18:34

nej, titta själv när senaste inlägget var postat, dumma unge -.-

 
Fanny

Fanny

11 november 2011 21:58

För det första, kalla mig inte dumma unge.

Jag tog inte efter det senaste inlägget, jag tog efter "8 dagar tills Husdjur släpps", det var då folk började klaga på uppdateringen. Och gissa vad? Det publicerades den 12 oktober...

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Alice

11 november 2011 22:29

ok, förlåt att jag kalla dig dumma unge. Men sista inlägget var för bara en vecka sen, och tycker att det är fel att säga att hon har varit inaktiv i en månad då hon gör så gott som on kan för att hålla bloggen uppe.

 
Emma

Emma

16 november 2011 12:01

Men alltså… med fusk kan man ju dra upp simmarnas humör (hunger, toa osv.) Kan man göra det med djuren också?

http://coolridged.blogg.se

 
Ingen bild

...

17 november 2011 22:29

Asså "fanny" vem tror du att du är-.-

 
Ingen bild

Pim

18 november 2011 08:13

faktist...

 
Fanny

Fanny

18 november 2011 17:06

Vadå "vem tror du att du är"? Jag tror inte att jag är någon, jag VET att jag bara en normal människa som bara kanske beter sig lite uppkäftigt ibland. Sen dessutom är jag bara tio år, brukar det inte ses som omoget att hacka på en tioåring? Lämna mig ifred -.-

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lägg av

18 november 2011 22:47

Varför är alla emot Fanny?
Lägg av det är bara löjligt det här.
Har ni några dumma kommentarer så behöver ni inte skriva dom, för det kanske inte ens Sanne skulle gilla.
Och Sanne har ett riktigt liv, Hon har inte alltid tid att blogga.
Besökarna och bloggen får bara inte ta över hennes liv.
Hon älskar sina ''fans'' och besökare och sin blogg, men hon behöve pauser ibland.
Och jag vet att hon flyttar nu och måste få allting gjort.
Ha tålamod!
:)

 
Ingen bild

Linnéa

19 november 2011 11:12

Asså Fanny ge dig bara-.-
Du är dryg, jag håller med Pim och "..."

 
Ingen bild

Alice

19 november 2011 11:36

"Lägg av", förlåt om jag låter dryg/elak, men lägg dig inte i, faktist.

 
Fanny

Fanny

19 november 2011 12:10

SLUTA HACKA PÅ MIG FÖR FAN, LÄMNA MIG IFRED! Varför är ni emot mig? Ge mig minst 5 anledningar, tack.

Det ni gör är ju fan nätmobbning, tror ni att det är kul? Har ni inget bättre för er än att sitta och hacka på en tioåring genom dataskärmen, på en SIMSBLOGG dessutom?!

Lämna mig bara ifred och sluta kalla mig dryg, dumma unge, "Vem tror du att du är" eller vad ni idioter nu skriver om mig... Jag kommer förmodligen vara ledsen hela dagen. Tack så jävla mycket, skiten är er förtjänst.

Ursäkta mitt dåliga språk...

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
Linnea

Linnea

19 november 2011 12:11

Alice varför ska inte Fanny lägga sig i om du och Pim gör det
asså hur omogen kan man vara?!
Och varför ger sig alla på Fanny jag är också bara 11 år men ingen hackar på mig..
Lite dumt eftersom det är elakt och du Alice i varje innlägg Sanne gör så hittar man ALLTID ALLTID en negativ kommentar från din sida
-.-'

http://the-sims-bloggen.bloggplatsen.se

 
Fanny

Fanny

19 november 2011 12:41

Jag ger mig väl. Jag har betett mig dåligt och uppkäftigt och har aldrig gjort något för att försöka tona ner situationen. Jag har bara skällt tillbaka. Jag är sådan, jag ger mig inte förrens jag har vunnit. Jag är inte den personen som ger mig, det ses som allmänt svagt hos mig att ge sig och låta den andra "vinna". Jag vet att jag det är en dålig sida och jag gör mitt bästa för att få bort den.

Jag är otroligt känslig och tar illa upp av minsta lilla sak, men för att visa att jag INTE gör det är jag uppkäftig tillbaka. Jag vet, det är fel.

Jag tycker vi slutar det här bråket nu. Jag ångrar att jag betedde mig så här, det var dumt. Så jag tycker vi glömmer det här nu...

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Alice

20 november 2011 11:09

Jag inte arg på någon. Men jag tycker att om någon skriver något och jag inte håller med, så har jag rätt att skriva det. Och jag har inte sagt något dumt till något (undantag då jag kallade Fanny "dumma unge", vilket jag har bett om ursäkt för), bara sagt emot. Sedan tycker jag att det är dåligt hur vissa personer skriver elaka saker, och sedan skyller på sin ålder... "Men var inte taskig mot mig, jag är faktist bara 10 år..."

 
Ingen bild

Louise

20 november 2011 18:10

Hej! Jag gjorde nyss en ny familj med två simmar och en hund. Byggde ett hus och skulle börja spela, men då kunde inte hunden gå in i huset? Har det med dörren och göra eller varför kan den inte gå in? Det händer ingenting när jag trycker på något inne i huset. Det kommer bara upp en tankebubbla över med typ ett rött streck över. Någon som vet om man måste ha någon speciell dörr eller varför hunden inte kan komma in? Har provat att med simmen trycka på dörren och "Släpp in husdjur" och "Kalla in", men det fungerar inte! Jättetacksam för svar! (:

 
Ingen bild

jonna

25 december 2011 13:08

jag har sims 3 djur på playstation 3 och där så kan jag inte träna något av mina djur! den ena är en kattunge och den andra är en valp! ska det vara då på alla spela att man inte kan lära djurungar tricks eller?

 
Ingen bild

jonna

25 december 2011 13:13

*så

 
Ingen bild

Emelie

2 januari 2012 16:34

Älskar sims 3 ! det bäzzsta som finns

 
Ingen bild

Emelie

2 januari 2012 16:36

Jag fick mitt Sims ... förra månaden (året xD) Och jag ska oxå göra en blogg .. Maybe .. men behöver ny Mail min funkar nt . ;DD

 
Ingen bild

Ellen

17 juni 2012 14:41

hej!
Hur kan man få valpar?

 
Ingen bild

Maja

27 februari 2013 22:53

Jag undrar hur länge en katt är gravid? En dag min katt gravid 2dagar senre bled min hund gravid sedan fick hunden en valp och den är vuxen men kattmamman är fortfarande gravid!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 september 2020 08:35

Hej!   Thesimsblogg har funnits ett bra tag nu och saker har förändrats sedan starten. Sidan har fortfarande en del besökare, därför behövs det här inlägget.    Thesimsblogg kommer att bli SanneSims.com.  Guider och tips kommer att finnas d...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2020 13:33

Genom funktionen "Min historia" när man skapar en Sim i The Sims 4 så kan man lite slumpartat (inte riktigt) få ut färdigheter, egenskaper och startkapital till en Sim eller ett hushåll. Detta gör det lättare för oss att skapa den simmen vi har i tan...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2020 12:00

Varje gång jag startar Origin möts jag av nya uppdateringar. Inte nog med det, om jag klickar uppdatera i den pop-up-rutan som dyker upp och väljer att uppdatera den vägen så funkar det inte. Origin stängs bara ner. Jag får då starta upp igen och try...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2020 10:11


Hej, igen.   Jag går igenom allt som ligger. Alla frågor, alla kommentarer och så alla icke godkända gästboksinlägg.  Så 8 år senare, jag har bytt headern och jag gratulerar Fanta! Hoppas att du inte tog alltför illa upp av att min header låg k...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2020 10:00


Hej!   Dom som har mig som vän på Sims 3 communityn kan gå in och se mina egenskaper. Där har jag valt "tankspridd". Frågan är om man kan vara så tankspridd att man skapar en blogg om ett spel som blir omtyckt och som är som mest omtyckt av en sj...

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards