Alla inlägg den 22 november 2011

Av SanneSims, theSIMSblogg - 22 november 2011 19:49

Har du tröttnat på att du måste spara kull efter kull med kattungar (eller valpar för den delen) för att du inte vill att de ska försvinna ut i tomma intet och bort från spelet. Jag har ett litet tips för hur du får ut dina husdjur till andra simmar runt om i kvarteret!



 Min familj har precis fått en kull kattungar. Jag vill inte ha kvar dem, men jag vill inte lämna bort dem till ett härbärge heller. Jag vill se att de växer upp hos andra simmar, där jag kan gå och besöka dem och där de eventuellt kan få egna kattungar någon dag.

  • För att kunna göra detta på "mitt" sätt så krävs minst två stycken ungdomssimmar eller äldre i det aktiva hushållet.
  • Detta funkar självklart med hundar också. Det behöver inte vara bebis-djur, det funkar även med fullvuxna och äldre husdjur av alla raser.
.
Gå in i ditt aktiva hushåll, det du vill att husdjuren ska flytta från.
1. Tryck sedan upp alternativmenyn.
2. Välj att gå in i Ändra Stad-läget.
.
 
1. Tryck fram rutan för ditt aktiva hushåll genom att trycka på det huset i staden som är grönmarkerat.
2. Tryck sedan på knappen Dela Upp Hushåll (markerad på bilden).
 
 
I rutan du får upp så kommer du kunna välja vilka husdjur du vill ska flytta ut och vilka du vill ska bo kvar.
1. Jag markerar på bilden kattungen Muchi genom att trycka på hans lilla bild.
2. Jag flyttar över Muchi till "flyttarsidan" med hjälp av att trycka på knappen med pilen som på bilden är grönmarkerad.
Jag gör sedan likadant med den andra kattungen Muffin, då jag vill att även hon ska flytta ut.
.
 
 Nu kommer anledningen till varför man måsta ha minst två vuxna simmar i sitt hushåll för att det här ska fungerar: Det är nämligen så att varje TheSims3-hushåll måste innehålla minst en vuxen.
1. Så jag väljer att helt enkelt flytta över en utav mina vuxna simmar.
2. Jag trycker på grönmarkerade pilen för att flytta över honom till "flyttsidan".
OBS: Den här simmen som jag valt ska flytta kommer inte flytta alls i slutändan, mer info följer längre ned.
.
 
1. Jag kontrollerar så att jag fått över alla husdjur jag vill ska flytta ut på rätt sida, jag kontrollerar även så att det finns en vuxen i båda hushållen så att flytten kan genomföras för kattungarna.
2. När allt är checkat trycker jag på bocken nere i högra hörnet för att acceptera.
.
 
När jag accepterat så stängs Dela Upp-fönstret.
1. Jag trycker då på den vita rutan som kommit upp i  övre vänstra hörnet. Det är en miniatyrbild av den lilla familjen som nu inte har något hem.
2. Då får jag fram ytterligare en ruta, i denna väljer jag knappen "Placera". Jag kommer då få placera ut mina katter i kvarteret!
.
.
1. När jag tryck på Placera så stängs den rutan, jag väljer nu ut ett passande hus i kvarteret där jag vill att min katt ska bo och växa upp. När jag klickar på det så får jag upp en ruta.
2. Här markerar jag den katt jag vill ska flytta in. I det här fallet vill jag att Muffin och Muchi ska bo på separata ställen i kvarteret, självklart kan man i detta steg välja om man vill att de ska bo tillsammans. Men eftersom jag vill att de ska bo var och en för sig så markerar jag endast Muffin och trycker sedan på pilen för överföring till det andra hushållet (se grönmarkerad pil).
3. När jag valt klart vilka som ska flytta in här så trycker jag på bocken för att acceptera.
.
-
1. Sedan tittar jag ut ett andra hushåll där jag vill att Muchi ska bo. Jag klickar på hushållet ...
2. ... och i rutan som dyker upp så överför jag Muchi med hjälp av pilen för överflyttning.
3. Accepterar gör jag som vanligtvis med bocken.
.
När jag överfört båda kissarna till andra hushåll så vill jag att min vuxna sim som jag använt mig av vid förflyttningen ska flytta hem igen.
1. Jag trycker då på hans lilla ruta uppe i väntra hörnet.
2. Den för jag mot mitt aktiva hushåll, som är grönmarkerat på kartan, och klickar där.
.
 .
1. Jag väljer att han ska flytta in med hjälp av förflyttningspilarna.
2. När jag är nöjd klickar jag på bocken.
.
.
Eftersom alla jag velat ska flytta har gjort det så har jag inte längre något att placera.
1. Det är då dags för mig att ta mig tillbaka till mitt aktiva spel och ur Ändra Stad-läget. Dit tar jag mig med hjälp av att trycka på knappen där det står "Tillbaka till spelet" (se placering på bild).
2. Men glöm inte att spara! Om du inte sparar så kommer katterna bo kvar hos dig och ingenting av det vi nu gått igenom kommer att bli utfört.
.

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards