Direktlänk till inlägg 20 juni 2011

Tema: Leva Livet - Nya åldersregleraren, samtliga spel

Av SanneSims, theSIMSblogg - 20 juni 2011 00:01

Spelfunktioner

- Åldersregleraren - 

Denna funktion fungerar för samtliga The Sims 3-spel!

Som ni säkert har märkt så har det ändrats om lite i åldersregleraren i och med nya expansionspaketet Leva Livet. Det är nu möjligt att skräddarsy dina simmars liv med de antalet dagar du tycker är passande för varje åldersläge. Jag bara älskar den här nya funktionen eftersom jag tycker det är så tråkigt att vänta på mina bebisar tills de blir småbarn! Nu kan jag alltså ändra på detta utan att behöva fuska mig till "aktivera åldersövergång".


För att komma in i det här läget som jag pratar om så måste ni gå in på Alternativ, det som är markerat med ljusblått på miniatyrbilden här ovanför. Klicka för att göra den större!



Sen efter det kommer du in i der här spännande läget genom att klicka dig till fliken med en simsdiamant och två kugghjul där uppe. Sedan är det bara att börja knepa och knåpa med de antalet dagar per åldersläge som du tycker är passande!

Helt underbart att man kan göra såhär!


Denna spelfunktion laddas ner med den senaste versionen av speluppdatering i launcher. Man måste alltså inte ha expansionspaketet Leva Livet för att kunna ta del av den nya åldersregleraren, men denna funktion utvecklades i samband med nya spelet därför valde jag att lägga den inom temat! :)

Frågor på detta ställs gärna som kommentar.

 
 
Ingen bild

Mastan

20 juni 2011 01:20

Hej till Sanne
Jag undra hur får man en hannduk på sig som Anna Craft! jag vet att det är fel inlägg jag skriver det på fats jag kommer ju vara den första som skriver en kommentar så då tänkte jag att du svarar då! :)
TACKSAM FÖR SVAR! :D

 
Sanne, theSIMSblogg

Sanne, theSIMSblogg

20 juni 2011 03:13

Till alla er som undrar över handduken!
- handduken som Anna har på sig i del 15 är inte nerladdad. Det blir så om någon "badar naken" i en bubbelpool så kommer en annan sim och snor kläderna för den som badar. När simmen ska stiga upp och ser att kläderna saknas så tar den på sig en handduk istället :)

http://theSIMSblogg.bloggplatsen.se

 
Trude

Trude

20 juni 2011 09:45

Jo min gamling skulle bara leva i en vecka, enligt det jag skräddarsydde. Men han dog aldrig och ålders mätaren var full. Han levde i 5 dagar mer än det jag bestämt innan jag fick döda honom.
Varför blev det så?

http://insidemyself.bloggplatsen.se

 
Johanna

Johanna

20 juni 2011 10:23

Åh, jag bara älskar din blogg! Himla bra tips och allting :D

http://johannakallgren.spotlife.se

 
Titanic234 på sims3

Titanic234 på sims3

20 juni 2011 10:27

men jah har upptardrat dom nya spel sakerna! och jah har dom sakerna! t.ex ålders reglerare,ett minne!

Ps:jah har nt Leva livet

http://panfutombeibo.blogg.se

 
Ingen bild

julia

20 juni 2011 11:16

Men det går även efter mac uppdateringen. Jag har inte leva livet men jag jag special ändrå så ;)

 
Ingen bild

lelle

20 juni 2011 11:38

På mitt sims är denna ruta helt grå och går inte ändra? :S jättestörande, har du nåt tips på hur jag kan gå till väga :)

 
Linnea

Linnea

20 juni 2011 11:47

jag tycker med det är jätte bra med detta! :D

http://linneasims3.bloggplatsen.se

 
fanny

fanny

20 juni 2011 12:46

ja det är ju uppdatering som gör att man kan göra sådär och den kommer automatiskt med leva livet :)

jag älskar också åldersregleraren för precis som du tycker jag det är jättejobbigt att vänta på att bebisarna ska bli småbarn och sen kanske man vill att simmarna ska vara en annan ålder längre så då blev det svårare förut :)

http://tstre.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

20 juni 2011 13:23

Jag har använt åldersregleraren många gånger, jag vill att mina simmar ska leva länge. Så jag väljer att mina tonåringar,ungdomar, vuxna och åldringar ha väldigt långa ålderslägen ;)

Jag tycker det är lite tråkigt att lära småbarnen alla färdigheter de måste kunna, så jag sätter ganska kort på småbarnen. Jag lär dem färdigheterna, tar ut dem på en promenad i barnvagn och sedan får de bli barn! Det är en stor fördel med leva livet! :)

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

20 juni 2011 13:52

Jo det är skönt att man kan välja.

http://simsfamiljer.bloggplatsen.se

 
Sanne, theSIMSblogg

Sanne, theSIMSblogg

20 juni 2011 15:11

Ja, denna funktion följer med senaste versionen av uppdatering. Men den utvecklades i samband med det nya expansionspaketet, därför tänkte jag att jag kunde ta upp den inom temat! :)

Och till Trude: Simmar är skapade att vara så lika människor som möjligt, så hälsosamma simmar lever längre än ohälsosamma simmar - precis som en nyttig människa hade levt längre än en onyttig människa i verkligheten.
Din sim hade dött så småningom, max 5-7 dagar extra utöver livslängden är möjligt. Men du borde vara stolt för att du tagit hand om din sim så väl :)

http://theSIMSblogg.bloggplatsen.se

 
Rebecca

Rebecca

20 juni 2011 15:26

Amelia: Haha, jag har gjort tvärtom, jag vill ha så kort livslängd som möjligt :) Men det är för att jag är sämst på att ha kvar mina simmar. Jag har haft en familj där mamman och pappan har blivit åldringar men mina simmar dör aldrig av ålder ^^

http://www.allaboutsims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

pennan

20 juni 2011 19:01

hejsan! Jag har det där med åldrandet fast jag inte har the sims 3 leva livet Jag uppgraderade spelet! :D Jag hoppas jag kommer få the sims 3 leva livet! Vad kan man göra på det? Är det kul frågar ja alla som har det! ;) Byee! Tacksam för svar :)

 
Ingen bild

Jessica

21 juni 2011 11:54

Det skulle vara kul ifall du skrev om Studentbalen:D

 
Fanny

Fanny

29 juni 2011 13:47

Till Jessica: Det har hon redan gjort!

http://fantasims3.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 september 2020 08:35

Hej!   Thesimsblogg har funnits ett bra tag nu och saker har förändrats sedan starten. Sidan har fortfarande en del besökare, därför behövs det här inlägget.    Thesimsblogg kommer att bli SanneSims.com.  Guider och tips kommer att finnas d...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2020 13:33

Genom funktionen "Min historia" när man skapar en Sim i The Sims 4 så kan man lite slumpartat (inte riktigt) få ut färdigheter, egenskaper och startkapital till en Sim eller ett hushåll. Detta gör det lättare för oss att skapa den simmen vi har i tan...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2020 12:00

Varje gång jag startar Origin möts jag av nya uppdateringar. Inte nog med det, om jag klickar uppdatera i den pop-up-rutan som dyker upp och väljer att uppdatera den vägen så funkar det inte. Origin stängs bara ner. Jag får då starta upp igen och try...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2020 10:11


Hej, igen.   Jag går igenom allt som ligger. Alla frågor, alla kommentarer och så alla icke godkända gästboksinlägg.  Så 8 år senare, jag har bytt headern och jag gratulerar Fanta! Hoppas att du inte tog alltför illa upp av att min header låg k...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2020 10:00


Hej!   Dom som har mig som vän på Sims 3 communityn kan gå in och se mina egenskaper. Där har jag valt "tankspridd". Frågan är om man kan vara så tankspridd att man skapar en blogg om ett spel som blir omtyckt och som är som mest omtyckt av en sj...

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards