Direktlänk till inlägg 4 september 2011

Säkerhetskopiera dina sparade spel innan Ominstallation

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2011 17:17

Jag har känt en stund att mitt The Sims 3 körts på "sparlåga" eller "halvläge". Och mycket riktigt idag krashade hela launcher samman och jag får inte upp någonting Sims-aktigt.


Men, jag har Säkerhets-sparat alla Mina sparade spel, Uploads och Downloads så jag kommer inte gå miste om dessa när jag nu måste installera om alla mina spel.


Detta kan självklart hända vem som helst, därför tänkte jag visa er hur man:


OBS: Ett tips är att läsa hela inlägget innan du börjar säkerhetskopiera, känn dig fri att fråga som en kommentar till detta inlägg ifall att det är någonting du inte förstår.


Säkerhets-kopierar/sparar (För Windows)


1. I mappen C:\Användare\Dokument\Electronic Arts\The Sims 3\Saves finns alla dina spel du sparat i The Sims 3. Kopiera alla dessa filer och lägg de på ett säkert ställe på din dator (tex. skrivbordet). I mappen C:\Användare\Dokument\Electronic Arts\The Sims 3\Downloads finner du alla nedladdningar du gjort till ditt spel, ett tips är att även kopiera dessa till en säker mapp på din dator om du kört dina sparade spel med detta innehåll.


2. Ominstallera ditt spel och stäng av det med detsamma, starta inga nya spel, gå inga "Lektioner" eller något sådant. Stäng av med detsamma!


3. Allt som du säkerhetskopierat måste sen in i samma mappar när du ominstallerat för att det ska funka som vanligt igen. Du lägger alltså in filerna du kopierat från Saves tillbaka till Saves sedan när du ominstallerat. Så ett bra tips är att döpa mapparna där du säkerhetssparat till samma namn som mapparna de ska in i sedan igen.


4. Starta ditt spel och gå in på något av de sparade spelen, så ska du se att allt är "som vanligt".

.

.

Säkerhets-kopierar/sparar (För Mac)


1. I mappen Användare/Dokument/Electronic Arts/The Sims/Saves finns alla dina spel du sparat i The Sims 3. Kopiera alla dessa filer och lägg de på ett säkert ställe på din dator (tex. skrivbordet). I mappen Användare/Dokument/Electronic Arts/The Sims/Downloads finner du alla nedladdningar du gjort till ditt spel, ett tips är att även kopiera dessa till en säker mapp på din dator om du kört dina sparade spel med detta innehåll.


Följ steg 2-4"För windows".


.

.

Andra mappar man kan vilja säkerhetskopiera:


- WordCaches (Windows: C:\Användare\Dokument\Electronic Arts\The Sims 3\WorldCaches, Mac: Användare/Dokument/Electronic Arts/The Sims/WorldCaches) om man har sparade spel på nedladdade världar måste världarna även säkerhetskopieras.


- Exports (Windows: C:\Användare\Dokument\Electronic Arts\The Sims 3\Exports, Mac: Användare/Dokument/Electronic Arts/The Sims/Exports) om man vill spara sina Uppladdningar, de man inte hunnit lägga ut på Exhcange ännu.


- Screenshots (Windows: C:\Användare\Dokument\Electronic Arts\The Sims 3\Screenshots, Mac: Användare/Dokument/Electronic Arts/The Sims/Screenshots) om man vill spara sina bilder man tagit i spelet.


 
 
Ingen bild

M.a

4 september 2011 18:09

Åh! Jag måste installera om mitt grundspel så jag måste säkerthetspara på en gång! Tack för att du la upp på bloggen :D

 
Ingen bild

M.a

4 september 2011 18:10

fast jag har ju inte windows :(

 
Sanne

Sanne

4 september 2011 18:12

Det fungerar nog liknande på Mac. Leta upp mappen med sparade spel, så kan du säkert kopiera dem på samma sätt. :)

http://thesimsblogg.bloggplatsen.se

 
Sanne

Sanne

4 september 2011 18:15

Glöm inte att spara Screenshots'en på ett annat ställe också ni vill behålla dessa! :)

http://thesimsblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Moa

4 september 2011 18:17

Hejsan! Hur kan man döda sina simmar? Jag har till exempel hört talas om att man kan få simmen att drunkna! ;)
Det är en sim som jag vill döda... :D Mohahaha!

/Moa

 
Ingen bild

M.a

4 september 2011 18:19

Tack! Men jag vet inte vad du menar med '' säkert ställe '' Hur menar du då? Förresten tycker jag inte att din blogg är sveriges största sims blogg, utan Världens bästa,största sims blogg :D

 
Sanne

Sanne

4 september 2011 18:21

Moa; Läs gärna detta, jag har skrivit lite smått hur man dränker en sim här -> http://thesimsblogg.bloggplatsen.se/2010/10/04/3683923-sa-far-du-ett-spokbarn-steg-for-steg-i-the-sims-3/

M.a; Ett säkert ställe är en mapp som inte har någon risk att den försvinner när du avinstallerar The Sims, lägg den tex. på skrivbordet eller på en USB-sticka! Tack så jättemycket! :)

http://thesimsblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Moa

4 september 2011 18:27

Åh, tack! Men fler sätt att döda sin sim då?

 
Amelia

Amelia

4 september 2011 18:27

Moa, det är ganska lätt att döda sina simmar. Som du nämner så kan de drunkna, låt din sim hoppa ner i en pool, sedan bygger du ett staket eller liknande runt poolen så simmen inte kan komma upp.
Efter några timmar så drunknar hon/han. Men självklart finns det många fler sätt att döda en sim på. ;)Själv föredrar jag att bara låta dem vara spöken ett tag, sedan ser jag till att de äter Ambrosia och blir levande igen.

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Bea

Bea

4 september 2011 18:32

Hej! Har en fråga som jag hoppas du kan svara på lite snabbt.. vart hittar man husets katalog? Jag vet bara vart Simmarnas kataloger finns men inte själva husets. För jag kan nämligen inte hitta det som mina simmar får gratis för att de är kändisar.. :/

http://www.beatricej.webblogg.se

 
Ingen bild

Moa

4 september 2011 18:32

Jaja, men jag vill veta fler sätt än det att döda en sim på.

 
Sanne

Sanne

4 september 2011 18:33

M.a; Filmapp för Mac: Användare/Dokument/Electronic Arts/The Sims/Saves

http://thesimsblogg.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

4 september 2011 18:39

Självklart, Moa! De kan svälta ihjäl, se bara till att de inte äter något på ungefär en hel dag eller i vissa fall längre, så kommer simmen att falla ihop av svält.

De kan också brinna till döds, det enklaste sättet att få dem att brinna upp är genom att stänga in dem i ett väldigt litet rum och ta bort dörren. Placera ett kylskåp, en ugn och en köksbänk. Låt din sim börja laga mat, och precis när din sim har satt in maten i ugnen, se sedan till att avbryta aktiviteten. Låt din sim sätta sig och göra ingenting i några timmar. Till sist fattar ugnen eld och elden kommer sprida sig överallt i rummet och till förr eller senare fattar simmen eld och sedan dör han/hon. När simmen väl dött, så släcks elden automatiskt!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

4 september 2011 18:55

Jadå, de kan till och med skämmas till döds. Sätt simmen i ett rum med sina kompisar. Låt simmen stå på en matta.
Vänta tills simmen kissar på sig inför de andra, om simmen inte dör på första försöket, försök igen!

Sedan kan de även dö av ålder, fast det är ju självklart.

De kan dö av en ordentlig elchock, låt en sim som är på dåligt humör och inte kan ett dugg om teknik, laga en trasig elektronisk sak t.e.x TV:n! Simmen kommer att få en elchock och dö.

Om du har tur, så kanske din sim blir träffad av en meteor, men det är lite svårare. Det sker väldigt sällan! För det behövs drömjobb, tror jag!

De kan skrämmas till döds, se till att simmen är på uselt humör, sedan att hon blir riktigt skrämd.

Om du har Destination Världen så kan de dö av mumiens förbannelse. Det händer i Egypten!

Har du kvällsnöjen och din sim är vampyr, så kan simmen dö av törst, genom att den inte får dricka något blod på ett tag. De kan även dö av solens ljus.

Det var väl det jag kom på just nu, hoppas att det hjälpte! ;)

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Moa

4 september 2011 19:25

Åh! Jag är så glad för alla dödartrick! Tack tack tack!

 
Amelia

Amelia

4 september 2011 21:05

Varsågod, Moa. Kul att vara till hjälp!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
fanny

fanny

4 september 2011 22:13

Du anar inte vilket perfekt läge för mig det är att du la upp denna guide! mina spel känns också väldigt tveksamma och ett har krashat helt. Jag får prova detta en annan dag för nu kommer jag bara göra fel.

http://tstre.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maja

5 september 2011 15:19

HEJ! JAG SKULLE BLI ÖVERLYCKLIG OM JAG FICK HJÄLP.
Det är nämnligen så att jag har the simsskivan i datorn men det står att den inte hittar någon skiva, jag har putsat och kollat efter repor. Men den har inga repor. Så nu kan jag inte längre veta vad jag ska försöka med här näst... Vad kan felet vara för något?

 
Ingen bild

Maja

5 september 2011 15:29

Hur ominstalerar man the sims?

 
Ingen bild

Maja

5 september 2011 15:32

Asså det stog ju bara att man skulle ominstalera.

 
Ingen bild

M.a

5 september 2011 19:04

Hej! Det är jag igen! Jag har en fråga! Alla mina sims 3 utom Leva livet, går inte att spela! Jag kommer inte ihåg vad det stog när jag skulle starta spelen. Så jag kan bara spela på Leva livet.. Jag ska pröva avinstallera grundspelet och sen installera men innan det så vill jag säkerhetskopiera. Efter jag gjort det och jag installerat sims 3 igen så finns väl familjerna och allt där? Alltså att man inte behöver göra något?

 
Fanny

Fanny

5 september 2011 19:12

Att skrämmas och skämmas till döds går väl bra på The sims 2? :o Har själv aldrig sett att det ska gå på trean.

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

5 september 2011 19:18

Ok, de kan inte skrämmas till döds i trean. Men skämmas till döds går bara i trean, Fanny!
I tvåan finns inget sånt, det gäller endast för sims 3!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

5 september 2011 19:22

Stopp, vänta en sekund nu, M.a Om du får upp startprogrammet från att klicka på ikonen för leva livet, starta det därifrån! För varje ex-pack som du har installerat, slås samman så det fungerar som ett! Det är som det ska vara redan!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maja

6 september 2011 06:46

HJÄLP!
Hej, på nummer två står det ju bara att man ska ominstalera, men hur gör man det då? Föresten, hur lång tid tar det?

 
Ingen bild

M,a

6 september 2011 18:49

Åh jag vet att man kan på Leva livet , menar liksom att alla ex - pack slås samman. Men ändå hehe :) Tack!

 
Ingen bild

M,a

6 september 2011 18:53

Hur hittar man USB-sticka och skrivbord?

 
Ingen bild

johanna b

7 september 2011 16:09

en fråga till moa längre ner!!!asså jag hade också problem med mina spel den sa "hittar ingen spelskiva" men problemet var att man måste insallera sina spel i en ordning som dom kom!moa jag hade samma problem men jag hade en brandvägg ivägen ! som jag tog bort ! men ett tips till alla är att omman har problem så ring till Electronic Arts som har gjort spelet! det gjorde jag^^

 
Ingen bild

Moa

8 september 2011 17:56

johanna b: tack tack tack tack tack! :) men vad e deras telefonumer?

 
Ingen bild

johanna b

8 september 2011 20:39

vet ej men kolla på hemsidan eller på "simset" :) /// kramar från johanna <3

 
Tove

Tove

10 september 2011 09:28

Jag har en tävling på min blogg! Kolla gärna in den!

http://www.simstips.bloggplatsen.se

 
Samantha

Samantha

20 oktober 2011 18:46

Jag började med steg 1 men ångrade mig. Kan jag bara ta bort Saves, downloads och Screenshots och flytta till papperskorgen? Det borde väl gå. Jag kan heller inte ominstallera.

http://thesimmy.bloggplatsen.se

 
linnea

linnea

20 oktober 2011 19:56

Hej ! Jag har försökt starta upp sims jag har skivan i och allt men när jag trycker på att det ska starta så går det inte asså det kommer inte upp ruta så jag kan starta eller något. sen har jag försökt instralera kvälls nöjen men då står det "du måste avsluta ditt nuvarande sims spel innan du kan instralera" vet du vad jag ska göra ? Det är på en mac så måste jag göra annorlunda än pc ? Haha snälla kan du hjälpa mig kommer aldrig spela sims igen annars.

http://byliinnea.blogg.se

 
Samantha

Samantha

22 oktober 2011 11:42

Om du har Launchern uppe kanske det blir som du skrev Linnea. Min kompis hade samma problem. Prova att ha Launchern nere/avstängd.

http://thesimmy.bloggplatsen.se

 
lina

lina

3 november 2011 18:38

Hej jag undrar om det är några sims 3 spel du rekomenderar förutom grundspelet? Jag fyller snart år och önskar mig sims 3 husdjur och jag vet inte vilka andra jag vill ha.

http://www.linadahlgren.bloggplatsen.se

 
H:et

H:et

29 december 2011 13:21

hej sanne :) bra blogg :) en fråga : hur exakt vet du att din blogg är sveriges största ???
Vill inte låta elak, det är bara en fråga ;)

http://minbloggomthesims3.bloggplatsen.se

 
Simsplification

Simsplification

28 februari 2012 19:19

Två andra mappar som kan vara bra att spara är DCCache och Library, den första är för de downloads man har (så man slipper installera om alla saker man laddat ner själv, de hanmar automatiskt i spelet bara du lägger in filerna i mappen, I believe) den andra är alla sparade simmar (vilka även ligger i SavedSims mappen) samt hus man har (:

Sen så om man vill spara de inställningar man har i spelet samt alla "recolors" man skapat själv ska man spara userPresets.package filen och Options.ini filen. Båda två filerna ligger rätt ner i Sims 3 mappen :)

http://simsplification.tumblr.com

 
Ingen bild

adam

2 juni 2012 17:39

hej hur gör man så spädbarn blir till småbarn i Sims 3 kvällsnöjen? det står att mitt spädbarn ska bli småbarn efter 32 dagar men det känns gåt längre tid. kram tacksam för svar

 
Ingen bild

linnea

30 december 2012 23:43

Hej! Jag har precis kört om min dator till Windows 7 och jag hittar inte Download filen eller Saves filen.. VAD SKA JAG GÖRA? :O Jag får panik! Jag hittar ingen av dom gammla filerna.. Inte sceenhots heller.. GUD! HJÄLP MIG!

 
Ingen bild

Emelie

21 januari 2013 11:58

Jag undrar bara hur man avinstallerar spelet på mac, jag vet inte hur man gör det.. Jag blir väldigt glad om jag kan få svar på min mail adress tack!!!
emeliesofia00@hotmail.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 september 2020 08:35

Hej!   Thesimsblogg har funnits ett bra tag nu och saker har förändrats sedan starten. Sidan har fortfarande en del besökare, därför behövs det här inlägget.    Thesimsblogg kommer att bli SanneSims.com.  Guider och tips kommer att finnas d...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2020 13:33

Genom funktionen "Min historia" när man skapar en Sim i The Sims 4 så kan man lite slumpartat (inte riktigt) få ut färdigheter, egenskaper och startkapital till en Sim eller ett hushåll. Detta gör det lättare för oss att skapa den simmen vi har i tan...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2020 12:00

Varje gång jag startar Origin möts jag av nya uppdateringar. Inte nog med det, om jag klickar uppdatera i den pop-up-rutan som dyker upp och väljer att uppdatera den vägen så funkar det inte. Origin stängs bara ner. Jag får då starta upp igen och try...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2020 10:11


Hej, igen.   Jag går igenom allt som ligger. Alla frågor, alla kommentarer och så alla icke godkända gästboksinlägg.  Så 8 år senare, jag har bytt headern och jag gratulerar Fanta! Hoppas att du inte tog alltför illa upp av att min header låg k...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2020 10:00


Hej!   Dom som har mig som vän på Sims 3 communityn kan gå in och se mina egenskaper. Där har jag valt "tankspridd". Frågan är om man kan vara så tankspridd att man skapar en blogg om ett spel som blir omtyckt och som är som mest omtyckt av en sj...

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards