Alla inlägg den 23 april 2011

Av SanneSims, theSIMSblogg - 23 april 2011 23:00

Jag känner att Prinsessa inte tagit till sig i fart som jag hoppats på att den skulle ha gjort vid det här laget. Jag vill att man ska känna sug efter detta och vilja läsa! Man får inte alltid som man vill, men här får ni ett avsnitt till! :D

_____________________________________________________________________

Färgerna:

Feline - Grön

Mary - Lila

Övriga och tillfälliga får resterande färger.


... Del 5 ...

Brinnande


Mary: "Laaalaa, lalaaa.. Stjärnor, i massor."



Efter det att Arthur varit och hälsat på dem för 4 år sen så har Mary vuxit på sig något ordentligt. Feline har lärt henne allt hon kan, bland annat att måla.


Mary tar hand om alla sysslor nu för tiden, grödorna har blivit helt perfekta tack vare henne!


Feline: - Mary?!

- Här mamma!


- Vad duktig du är, och som du kämpar på!


- Ääh, det är väl inget!

- Låt mig hjälpa dig.


- Mamma? Neje, låt mig göra det här. Jag klarar av det ensam. Du vet ju hur lätt du får ont i ryggen och kan inte gå på flera dagar sen efteråt. Det är bättre att jag tar och gör alltsammans! Så kan du fixa maten sen.


- Ååh, Mary. Är du säker? Det verkar som om ålderns höst har kommit mig ikapp..


- Vaa? Skojar du? Om jag är säker? Självklart! Ingen klarar detta bättre än jag!!

- Haha, min söta tös.


- Men det är faktiskt en sak som jag inte tänkt på att visa dig, med tanke på att jag själv inte äter fisk så har jag aldrig lärt dig hur man fiskar!

- Åååh, vill du lära mig!?

- Självklart!


- Sist den till vattendraget här nedanför är en rutten fisk!

- Maaammmaa?!


- Spring inte för nära kanten Mary!

- Vaaa?!

- Spring inte för nära kanten Mary!!


- Nääädåå!!


Nere vid vattnet ligger redan två spön med lina och krok. Feline förklarade för Mary att det var dessa spön hon och Cai använde förut när de fiskade tillsammans. Hon hoppades också att de skulle hålla eftersom det var så länge sen de användes och hon var rädd för att de blivit sköra med tiden.

Sedan visade hon Mary hur man slängde ut linan och att man sedan tålmodigt fick vänta på att det skulle nappa.

Efter en timme frågade Mary i fall det verkligen var så här man fiskade.


- Jaddå!! Vi gör alldeles riktigt!

- Men det nappar ju aldrig!


- Är du fortfarande säker på att det är såhär man gör? Vi har ju stått här i en evighet nu mamma!

- Jodå det är verkligen så man..

- MAAMMMA!

- .. så man gör.

- Mamma! Det drar i spöet! Jag har napp!

- Dra upp den Mary! Dra i linan!


Efter fiskebravaderna så tänder Mary upp en brasa i trädgården.

- Vad duktig du blivit Mary, verkligen. Hur skulle jag kunna klara mig utan dig?

- Men mamma, det är ju du och jag ju. Ingen utav oss skulle kunna klara sig utan den andra. Det bara är så.

- Vad sugen jag blev på att grilla över elden! Jag går och hämtar en potatis, du kan ju grilla din fångst Mary!


- Vad varmt och skönt  det är här vid elden.


- Det stinker om den här..

- Det gör bara det i början. Sen är den god nog att äta och du kommer vilja ha mer ändå. Hihi!


- Det är gott med grillad potatis också, om det skulle visa sig att du inte gillar fisken!


- Hm.. okej, men upp till bevis då da! Men det luktar verkligen inte gott alltså..


Mary tar en tugga utav fiskens kött.


- Mmmm...!! Skojjar du med mig, gillar du inte fisk? Varför? Det var ju jättegott!

- Haha.. Jag har aldrig gillat det för jag har aldrig haft någon stor fiskelycka. Men Cai älskade fisk. Han kunde stå nere vid sjön och fiska i timtals för att gå upp, sova i ett par timmar, och sedan gå ner och fiska igen. Han var helt galen i fisk.

- Saknar du honom..?

- Ibland. Men jag förstår nu att meningen med hans död var att du skulle komma hit till mig. Jag tror att allt har en mening.


- Hur menar du nu då?


- Ta till exempel, solen.

- Ja?

- Anledningen till att solen går ned för oss, är för att den ska kunna stiga upp hos någon annan. Till någon som behöver den bättre efter flera timmars mörker.

- Åå.. Jag förstår..


- Men, mamma..? Kan jag få kolla i Cai's teleskop? Jag har velat testa det länge nu, men jag har inte vågat nämna det.


Feline låtsas att tänka efter.
- Hmm.. ja, det klart! Gå upp och kika du, men jag vet inte hur det fungerar!

- Tack!! Kommer du med?

- Nej, men jag ska gå och lägga mig.


- Vad ser man genom teleskopet egentligen?

- Egentligen?

- Ja, jag testade det faktiskt en gång för länge sedan, men jag såg bara det som jag i vanliga fall brukar se!

- Det är det som är meningen, mitt barn. Du ska se det som går att se på ett tydligare sätt då det är långt bort. För att du inte ska behöva resa hela vägen dit för att titta på det.

- Hur blev du så klok då?

- Mary.. Jag vet inte.


Feline tänder en brasa då det börjat bli lite kallt inomhus medan Mary går upp mot teleskopet på taket.


"Äntligen! Jag är så spänd på vad jag ska se så jag knappt kan titta!"


"Wooooow!!"

En timme susar förbi som ingen tid alls för Mary. Hon är helt och hållet upptagen med att kolla i teleskopet efter allt möjligt som stjärnor och nattaktiva djur.


- Mary?


- Whaao!! Mamma?!

- Ja, Mary. Det börjar bli sent nu? Ska du inte gå och lägga dig? Är du inte trött?

Mary försöker lugna ner sig.

- Vad du skräms.


- Men när jag tänker efter är jag ganska trött.. 


- Tack för att jag fick titta i teleskopet.

- Det var så lite så..

Mary och Feline går och lägger sig.


Mitt i natten vaknar Mary av att hon känner en stickande röklukt i rummet. Brasan som Feline hade fixat i den öppna spisen har lyckats sprida sig och skapat en liten brand! Mary får panik när hon ser det, hon rusar fram mot elden medan hon ropar febrilt på Feline.


"Åh, gud? Vad ska jag göra? Vad händer? Hjääälp!! Hallå?!"

- MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMMAAAAAAAAAAAAAA!!!


Nu har även Feline vaknat och fått syn på branden, hon grips även hon snabbt av paniken.


Efter någon minut tar hon sitt förnuft tillfånga:

- Mary, ut härifrån! Du måste ut!

- Men... Men mamma?!

- Vi har inte den tiden! UT!!


I sista sekund hinner Mary ifrån lågorna..

Av SanneSims, theSIMSblogg - 23 april 2011 22:19

Nästan 60 % är för en "Veckans Blogg", jag har i förebyggnade syfte pysslat lite med en bild i PhotoShop som kommer representera varje veckas blogg.

Jag kommer samla samtliga som blivit Veckans bloggar i en lista också, så att de sparas på nåt sätt. Vi får se helt enkelt :)


Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards