Alla inlägg den 2 april 2011

Av SanneSims, theSIMSblogg - 2 april 2011 18:25

Tidigare delar: Del 1Del 2Del 3Del 4Del 5Del 6Del 7Del 8, Del 9Del 10Del 11Del 12Del 13Del 14Del 15Del 16Del 17Del 18Del 19Del 20Del 21Del 22Del 23Del 24Del 25Del 26Del 27Del 28Del 29Del 30Del 31 1/2,Del 31 2/2, Del 32, Del 33, Del 34

En förklaring till hur du läser Greenwoods' finner du här.

Färgerna:

Africa - Grön

Rufus - Orange

Jake -  Blå

Leah - Röd

Bella - Rosa

Hannah - Kryddbär

Annie - Lila

Gäster - Grå

Alice - Cyan

Alexander - Lila-grå

Eliott Mörkt blå

Spike - Vinröd

Mikael - Ljusgrön

William Zide - Brun

 Läs mer om ändringarna som skedde vid del 20 och del 28 här.

 __________ Del 35 __________

Dagen efter Bella och Leah var ute med Mirre. Hannah står med Bill och tittar på TV medan Africa sitter och läser.

Hannah: - Åh, att de aldrig kan visa någonting seriöst på TV nu för tiden?

Africa: - Jaså..?


- Vem vill köpa ett gammalt, begagnat schackbord?

- Jag! Vart säljer dem det?

- Vaa? Är du seriös? Man kan ju inte handla ett begagnat schackbord med massa av repor och gammalt matspill på!

  

- Eller hur Billies? Visst kan man inte? Tänk om jag hade köpt din bebi-säng begagnad? Nä, usch nej. Nytt och fräscht ska det vara!


- Var det idag du skulle prata med Bella förresten?

- Aah, men de har inte vaknat sen de kom hem ifrån stan så himla sent igår. De ska egentligen inte få vara ute sådär sent.

- Hmm.. jag förstår.

- Men lika bra att väcka dem så de inte faller i fel sovvanor.


- Den här boken var ändå inte så bra.


- Du sparar väl numret till schackbordssäljaren Hannah? Jag skulle så gärna vilja ha ett sådant!

- Haha, aldrig! Ett nytt ska du ha i såna fall. Inget gammalt och solkigt.


- Om du säger det så.

- Oj, nu ringer det hära.

Hannah svarar.

- Hallå?

Africa går in till tjejerna.


"Två riktiga sömntutor jag har till döttrar.."


- Bella?


Bella: - Mamma? Vad, vad är det? Hur mycket är klockan?

- Den är inte så mycket egentligen. 10:30. Har du sovit gott?

- Några mardrömmar hit och dit. Vad gör det?

- Jag tänkte att vi kunde prata nu, eller?


- Jag vill veta allt som har hänt. Precis allt.


- Verkligen allt?

- Ja, om det här ska funka Bella så krävs det av oss båda att vi är fullständigt ärliga mot varandra. Så sjung ut min vän.


Bella börjar att berätta allt från början. Om hur hon träffade Alice och började umgås med henne för att folket i skolan skulle lägga mer märke till henne. Hon berätta om alla elaka meningar och repliker som Alice kastat fram och tillbaka i luften som om hon ägde den. 


- ... och det värsta är.. att jag höll på att bli som henne. Jag gjorde allt som hon sa åt mig. Jag var dum emot andra, som inte gjort mig någonting.


- Visst är jag besviken över det, Bella. Hur du kunde låta dig styras så...


- ... men jag är också glad för att du tog ditt förnuft tillfånga och att du tillslut stod upp för det du visste var rätt. Utan att bry dig om vad alla andra skulle tycka och tänka om det.


- Riktigt stolt är jag faktiskt. Jag har alltid vetat att du har haft den styrkan inom dig, men jag har också vetat att du varit osäker i dig själv om hur du ska använda den. Nu är du ett steg närmare att bli en mogen vuxen, min lilla tjej.


- Tack mamma..


- Hur går det?

Leah: - Bra, allt är sagt. Mamma och Bella är vänner. Vart är Bill?

- Han sover. Jag tänkte ge mig ut och jogga lite innan Rufus kommer hem. Vill du hänga med?


- Ja!


- Tror du Bella vill hänga med?

- Vet inte...


- Beeella! Vill du hänga med ut och jogga? Och Africa, kan du passa Bill medan vi är ute?


- Haha, jag vill gärna följa med!

"Jag känner mig miljontals kilo lättare tack vare samtalet med mamma. Nu kan ingenting stoppa mig! Och steg ett, förklara för William hur jag känner. på ett eller ett annat vis.."

Av SanneSims, theSIMSblogg - 2 april 2011 17:06

Gameplay: 12 och 3.

Tidigare delar: Del 1Del 2, Del 3, Del 4, Del 5

~~~~~~~~~~~~~~~~

Uppbyggnaden med meningar och tankar är densamma i denna serie som den är i Greenwoods'. Läs inlägget här om hur du läser Greenwoods'.

Rollista:

Anna - Rosa

Wodan - Blå

Matthew - Orange

Sandra - Lila

Alex - Grön

Lorinda Lindsy - Mörkt gul

Gäster / Tillfälliga - GråRöd, VinrödCyan & Magenta.



~ Del 6 ~


Anna och Matthew står och samtalar en lång stund efter förlovningen. Anna befinner sig i himmelriket!
Anna: - Jag, jag tror verkligen att jag borde bege mig hemåt nu. Men vi ses väl ikväll?
Matthew: - Ikväll? Ojdå.. Det kan jag nog.
- Ehm, okej? Är du upptagen eller?
- Självklart inte! Jag ringer, okej?
- Okej! Vi ses.
Anna går hem till sig och lämnar Matthew i parken.

"Aaaahhhrgg! Mina tankar spökar med mig!! Hur ska jag nu göra, vems idé var det här egentligen?"
Lorinda smyger ut ifrån sin gömma när inga spår utav Anna syns längre.

Lorinda: - Åh, jag trodde att hon aldrig skulle gå. Som jag väntat!
- Åh, ringen. Allt är sant? Jag kan inte fatta det!
- Matthew?

- Haa?! Hjälp, Lorinda. Du skrämde mig.
- Sluta larva dig nu. Hur gick det?
- Med?
- Med Anna såklart.
- Ahaaa, bra? Vi är förlovade... Som du ville.
- Perfekt!

- Men det känns så otroligt fel!
- Sluta. Du vet att det här är bra för din publicitet.

- Om jag skulle gifta mig, så skulle det ju vara med dig. Lorinda?
- Jag förstår. Men vi kan gifta oss sedan. Efter eran skiljsmässa?
- Ååå.. Jag kommer aldrig klara det här!

- Du måste.

Sandra: - Alex?
Alex: - Ja?
- Hon har kommit hem nu.
- Okej, gå upp du. Jag kommer.

- Du ville säga nåt Sandra?
- Ja, precis. Är det lämpligt nu?
- Självklart. Slå dig ned.

- Okej.. jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig.
- Äh, ut med det bara. Vi är väl bästa vänner Sandra?

- Jaa.. eller, jag trodde det i alla fall.

- Va? Vad menar du?

- Jag såg dig med honom, Matthew. Har du ljugit för mig och Alex hela den här tiden om hur "elak" Matthew är?

- Sandra, det är inte alls så! Du har missförstått alltsammans!
- Hur är det då? Älskar du honom?
- Jaa.. men det är inte det detta handlar om!

- Ja? Att du älskar honom alltså? Anna, jag kan inte beskriva hur himla arg jag är på dig nu. Vad får du ut av att ljuga för mig och Alex?

- Vi trodde att vi kunde lite på dig. Jag litade på dig...
- Sandra.. snälla låt mig förklara. Matthew kom hit och bad om ursäkt. Han ville visa hur ledsen han var, så han friade till mig. Och jag sa Ja. Jag älskar honom.. Jag vet att det låter konstigt.

- Vad händer här?
- Anna är förlovad med Matthew.

- Va? Anna, är det sant?
Anna tiger.
- Det är sant. Hon sa det själv.

- Fattar du inte att vi är oroliga Anna? Ena dagen är han ett avskum, andra är du förlovad med honom.
- Ni skulle aldrig förstå..

- .. hur mycket jag verkligen älskar honom!
- Jag måste gå nu.

- Snälla, Sandra. Försök att förstå.
- Alex!? Vad är det jag ska förstå?

- Sanningen är den att jag aldrig i mitt hjärta riktigt släppt Matthew. Jag har alltid älskat honom. Det är därför jag blivit så arg när saker och ting med honom inte gått riktigt som jag velat. Men nu är allt löst. Vi älskar varandra och ska gifta oss!
- Jag tror detta är långt ifrån löst... 

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards